Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:34

Haha, ja dat zal vast wel goed gaan! Kan ze mooi wat rondjes stappen, leuk!

Marloes heeft vandaag een sprongetje gemaakt met Nick.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Maartje_M

Berichten: 9357
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 18:02

Sprongetje? :wow: zo hoog ga ik niet eens :')

Hier is het rustig. Eindelijk ons zadeltje binnen, maar nu zijn ze niet zo gemotiveerd door het weer :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34595
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 18:25

Zo he ik zag later pas dat ze op de barebackpad zat, stoer!!

Wij rommelen lekker aan. Morgen komt de tandarts voor Branco. Ben benieuwd. Hier maakt het weer niks uit, heb een kipwarm rijbroek voor dochter gekocht. Heb die zelf ook, heerlijk warm en waterafstotend. Alhoewel...als je rijdt is het dan niet zo erg. Maar langs de kant staan is dan nog steeds niet fijn :brr:

Cemlys

Berichten: 14950
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 19:10

Hier momenteel ook wat minder rijden, hele zomer eigenlijk, pony ook af en toe wat onregelmatig gelopen, en druk geweest met mijn eigen beleren. Zondag is ze met papa gaan buitenrijden, ze waren behoorlijk uitgewaaid

Leuke foto s weer. Stoer dat springen met dat haffie.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Maartje_M

Berichten: 9357
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 19:28

We zijn wel een paar keer met de trailer op pad geweest, maar er kan er altijd maar 1 op de pony en 2 moeten lopen dus dat geeft soms wel wat gedoe :+

Ben wel blij met het zadel voor ze. En ja pony is veel te vet :o
Afbeelding

Cemlys

Berichten: 14950
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 19:31

Is dat een ghost maartje?
Haha je zit ook met een ontplofte welsh zie ik

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Maartje_M

Berichten: 9357
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:23

Ja ghost mini, het nieuwe kindermodel. Ik vind het echt een fijn ding voor de kinderen. Alleen de jongste is nog te klein en komt met zijn beentjes nauwelijks onder de toch al mini zweetbladen uit :')

Ja ze is nogal ontploft inderdaad. Niet te doen zo’n pony, dit is puur gras :o

Alja

Berichten: 25580
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 22:02

Mijn pony is ook ontploft
Lijkt me echt niet meer gezond voor der
Maar hoe krijg je ze dunner?

ONDERSCHRIFTLOOS

Maartje_M

Berichten: 9357
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 22:04

Ik weet het ook niet meer. Ze loopt regelmatig, krijgt 3 vitamine brokjes voor het idee en verder vreet ze zich dus bomvol aan het gras...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34595
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 22:27

Graasmasker erbij?

Cemlys

Berichten: 14950
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 22:55

Er zat deze zomer echt zoveel fructaan in het gras. Ik heb ze maar van de wei af en winterregime weer. Is niet anders. Tja km's maken maar ze is voor het eerst in haar 12 jaar licht bevangen geweest vrees ik. Dus mede daardoor ook weinig gelopen. Ik ga ze weer voor de kar zetten denk ik.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Maartje_M

Berichten: 9357
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 06:37

SusanH schreef:
Graasmasker erbij?

Ook voor 24/7? De paddock is hier ook niet kaal namelijk

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 06:55

Wat een leuk zadeltje!

Nick is ook veel te dik. Ik doe te weinig met hem, want... ik ben ook te dik!
Heb een max. gewicht voor hem en daar zit ik boven, dus ben tijdelijk gestopt met rijden. En ik heb nog niet een fijne ruimte om te longeren of iets anders te doen.
Zit te wachten tot de loonwerker komt, er komt een binnenbakje!
En de wei moet nog groter, maar de grond is nog steeds niet ingemeten... duurt erg lang. Dus is een beetje beholpen nu allemaal.
Als het weer wat rustiger is, wil ik gaan fietsen met Nick en Marloes erop :)

capopjekop

Berichten: 30646
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 07:46

Maartje_M schreef:
SusanH schreef:
Graasmasker erbij?

Ook voor 24/7? De paddock is hier ook niet kaal namelijk


Kun je die niet kapot laten lopen? En dan beperkt op het gras zetten en langer op de paddock met arm hooi. Anders idd een graaskorf om, al ben ik daar niet zo'n fan van.

@chasey: kun je niet samen met hem gaan wandelen in een actief tempo? Dat is ook meteen lekker voor jezelf.

Mijn nichtje begint de paardjes nu heel leuk te vinden. Hans is ook heel braaf, gaat stil staan als ze wiebelt en zij gaat met haar 1 jaar al soort van been geven :')

Maartje_M

Berichten: 9357
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 07:47

paddock is al aardig kapot gelopen, maar er staat nog steeds gras (gevalletje paddock te groot misschien?) en iedere zomer komt er weer meer gras terug :=


Getup

Berichten: 8259
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 07:55

*kijkt ook weer eens in t topic*
Chasey nog sterkte met het verlies van jullie maatje.

Susan heeft een nieuwe aanwinst, wat leuk!

En sprong is best hoog op de foto haha

Kijk maar uit met de welsh, die van mij is inmiddels 3 x hoefbevangen geweest (licht geblesseerd, dus tijdje weinig gedaan, te dik geworden en bingo..ben er vanaf juni 2019 mee bezig . Staat niet meer op gras en toch laatst weer licht hb- blijkbaar toch te veel hooi. Cushing negatief).

Heb die van mij op een kleiner, stukgelopen stuk staan met hooi. En ook echt afgewogen hooi, waarvan ik een deel nat maak. Is niet leuk, maar wel goed afgevallen.

Tussen t hb zijn in was hij goed, totdat hij telkens in de plashouding ging. Bezoekje Someren leverde een uit zn plasbuis gehaalde steen op ( en dikke knie voor de dierenarts) . Nu is hij weer in orde en bouwen we op, want hij heeft nogal aan spieren ingeleverd.

De kinderen hebben zich met mijn freiberger geamuseerd , dat is net een iets uit de kluiten gegroeide pony, niets is te gek.

Ook heeft de oudste ( 8) een clinic meegereden bij de Peelbergen met haar.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34595
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:12

O leuk zo'n clinic. Hier in de buurt was dat ook, kwam net te vroeg voor ons. Pony was toen net verhuisd naar nieuwe plek.

Ik zou met die te dikke pony ook uitkijken. Kaal laten lopen en en op kaal stukje zetten is ook een goede optie.

Eilinora

Berichten: 11911
Geregistreerd: 23-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:18

Een tijdje geleden heb ik me hier gemeld maar nog niet veel gereageerd.
Inmiddels is er weer het een en ander veranderd.

Het veulentje is gespeend en naar zijn nieuwe eigenaar vertrokken en tegelijkertijd is er een nieuwe pony gekomen.

Ze is een 7 jarige merrie en drachtig dus volgend jaar krijgen wij 2 veulentjes.

Afbeelding

Afbeelding

Ze moet nog wel wennen aan onze dochter, is altijd fokmerrie en showpony geweest en is geen kleine kinderen gewend maar is heel braaf en rustig van aard.

Overigens zie ik meer ontplofte welshjes haha,het is soms moeilijk om ze op gewicht te houden.
Onze nieuwe heeft net zo'n 6 maanden een veulen gezoogd maar heeft ook heel goed voor zichzelf gezorgd.

@maartje,ik zou idd ook kiezen voor een graasmasker

Maartje_M

Berichten: 9357
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:34

ze is tot nu toe in de winter wel weer heel netjes in model gekomen, komend jaar inderdaad het graasbeleid anders aanpakken. Ze krijgen nu hooi in netten. Ik heb er 3 samen staan dus afwegen blijft dan lastig. Geen idee wie er hoe veel van eet

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34595
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:36

Dat kun je idd niet weten. Wel idee om ze deels op paddock, deels op wei te doen. Strookbegrazing toepassen ed. Je kan zelf best veel managen hier in. En dan de uren dat ze de wei op gaat graasmasker op.

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:38

Wat een leuk topic! :) Wat heerlijk om kinderen bezig te zien.

Hier ook een ontplofte welsh :D Staat nu weer in de paddock, dat is een beter dieet.

Hij heet Chips en we hebben deze superpony via Bokt gevonden. Hij is echt heel grappig, bij mij kan hij een beetje mans doen, maar voor mijn dochter is hij altijd lief. We poetsen en hobbelen een beetje hier in de buurt en in de rijbak.

Afbeelding

Afbeelding

Dreams don’t work unless you do.
Mijn paarden op IG

Maartje_M

Berichten: 9357
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:43

Strookbegrazing doen we al :j heb er ook een ppid-er bij lopen die al 2x heb heeft gehad dus let wel extra op

Welkom Mosh! Ook al zo’n leuke witte :D

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:16

cataclopje, Ja wandelen is ook een goed idee! Dat wil ik sowieso weer meer gaan doen.
We zijn afgelopen periode verhuisd, nu de boel een beetje op orde begint te komen, kan ik weer tijd maken voor de paarden, wandelen, atief zijn etc.

getup, dankjewe. :)
Wat leuk dat je oudste een clinic meegedaan heeft.

Nick is ook te dik en komt aan van lucht, bij wijze van. Een graasmasker voor Nick werkt niet. Die sloopt echt alles! Maskers zijn binnen een dag kapot.
Ik snap niet hoe hij het altijd weer voor elkaar krijgt.

Eilinora, wat leuk 2 veulentjes volgend jaar.
En een leuke pony.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34595
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:29

Ja knap die paarden soms he. Hocus die had iedere keer zijn vliegenmasker af. Op de gekste plekken verstopt in de wei. Onderin de grote waterbak, begraven in een kuil :') . Dit jaar hadden we zo'n gordijntje met tiewraps vast gezet aan zijn halster dat is wel blijven zitten. En ons vorige paard kon zelf zijn deken uit krijgen :+ o Ja en slopen...ook heel fijn :roll: .

Dochter heeft thuis onderwijs. Die moet zo mee naar Branco. Tandarts komt. Extra handjes is wel handig en ze kan nu toch zelf haar tijd indelen. Aanschouwelijk onderwijs ( mee kijken bij de dierenarts ) is ook heel goed :j

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 20:49

Vanmiddag weer fijn een buitenritje gemaakt met Marloes op Nick, dat gaat heel goed. Ik mee op de stalen ros. Kon ze mooie stukken draven.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de hindernis stond er nog, dus na de rit thuis nog even een sprongetje gemaakt om af te sluiten zonder zadel en op het blok.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Ann, BlackClaw, Cowgirl, Dartel, Josien_, Mieke, Salinah, Vagabondo, xoranlover en 115 bezoekers