Niersteen ervaringen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Niersteen ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-20 11:04

Hoi allemaal,

Donderdag op vrijdagnacht was ik opgenomen in het ziekenhuis ivm hele erge pijn door een niersteen.
Deze heb ik gisterochtend uitgeplast en sinds gistermiddag ben ik weer thuis.
Alleen tot nu toe heb ik nog steeds af en toe nog een steekje en behoud ik de drang om te plassen ook al ben ik net naar de toilet geweest.

Wie heeft dit ook gehad en hoelang hielt dit aan?

Groetjes Nicky

pien_2010

Berichten: 43251
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Niersteen ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 14:17

Misschien zit er nog wat gruis? Hou het maar goed in de gaten, en drink wat extra water zodat als er nog wat zit je het ook uit plast.
Morgen even de praktijk bellen met deze vraag!

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 15:01

Helaas ervaring. Ik ben al 7 keer geopereerd om ze te laten verwijderen omdat ik een vernauwing heb en ze niet uit kan plassen. De stenen beschadigen altijd wel een beetje en bij mij zorgen ze vaak voor ontstekingingen.

Binnen enkele maanden na het verwijderen voel ik het zeuren in mijn zij en dan weet ik al weer hoe laat het is. Ik heb standaard zware pijnstillers in huis.

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Niersteen ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-20 09:11

@melvern wat vervelend dat je er zo vaak last van hebt. Hebben ze ze niet onderzocht waardoor ze ontstaan zodat het voorkomen kan worden?

@Pien Ik heb net gebeld. Ik moest sowieso bellen voor een belafspraak aangezien ze het gaan laten onderzoeken waardoor het ontstaan is.
Mijn klachten kunnen nu nog bestaan, mocht het het einde van de week nog niet over zijn dan moet ik weer bellen.

pien_2010

Berichten: 43251
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Niersteen ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:23

Goede actie TS.

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Re: Niersteen ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:03

Het is afschuwelijk. Zodra ik iets voel komt de angst meteen opzetten. De pijn is ( zoals je dus weet ) ondraaglijk en met niets te vergelijken.

Heel veel beterschap. Hopelijk blijft het zich niet herhalen.

Ik heb een eetstoornis en heb vroeger heel erg veel laxeermiddelen gebruikt en daardoor heel lang uitgedroogd geweest. Nu nog steeds is dat nog niet goed en het kan ermee te maken hebben. Verder hebben ze mijn nieren bekeken en de rechterkant heeft wel dingen waardoor de aanmaak van stenen daar erger is.

De artsen zeggen nu proberen aan dieet te houden, veel vocht en als ik last krijg werd er een echo gemaakt of een ct-scan en dan is het gewoon verwijderen.

Ik neem cranberry tabletten tegen voor de zekerheid en probeer de voeding die nierstenen kunnen geven te vermijden.

pien_2010

Berichten: 43251
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:13

Melvern schreef:
De pijn is ( zoals je dus weet ) ondraaglijk en met niets te vergelijken.

Klopt, ik heb zeer stoere kerels gezien, die echt niet flauw zijn, die als kleine kinderen lagen te janken van de pijn en het amper aankonden. (dus gewoon niet).

Inderdaad de tip van cranberry's, is ook een goede, net als voldoende drinken.
Welke voeding zijn tiggers voor nierstenen?.

Captain

Berichten: 21371
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Niersteen ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:20

Ja hier helaas ook een aantal keer in het ziekenhuis gelegen. Enige wat bij zo'n aanval helpt is een morfine shot maar verder is het enige wat je kunt doen het uitzitten.. En traplopen!

Helaas heb ik nog steeds af en toe een klein steentje wat naar beneden komt, maar gelukkig niet meer van die aanvallen gehad. *afkloppen*

yvje86

Berichten: 2697
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:21

Let er wel op bij het nemen van Cranberries of sap dat dit vaak gezoete producten zijn waardoor je weer behoorlijk wat suikers binnen krijg.

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Niersteen ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-20 13:26

Heel veel drinken is voor nu nog niet perse goed. Doordat ik nog steeds steken heb is er kans dat er nog wat zit. Door veel te drinken vullen de nieren waardoor ik kans heb op weer hele erge pijn. Ik heb nu thuis wel diclovenac en morfine liggen mocht het weer zo erg worden.
De spuiten bij de huisarts werkten niet. Ik heb echt als een baby lopen blehren. Schaam mij dood haha.

Vanochtend heb ik meer last gehad als afgelopen 2 dagen. Ik hoop niet dat het doorzet.
Over 4 weken weet ik als het goed is de oorzaak.

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:28

pien_2010 schreef:
Melvern schreef:
De pijn is ( zoals je dus weet ) ondraaglijk en met niets te vergelijken.

Klopt, ik heb zeer stoere kerels gezien, die echt niet flauw zijn, die als kleine kinderen lagen te janken van de pijn en het amper aankonden. (dus gewoon niet).

Inderdaad de tip van cranberry's, is ook een goede, net als voldoende drinken.
Welke voeding zijn tiggers voor nierstenen?.



Dat ligt aan het soort steen wat je hebt. Meestal vertellen ze je dat als ze hem te pakken hebben.

Anoniem

Re: Niersteen ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:00

Ik heb een niersteen die schijnt ingekapseld te zijn door een cyste >;) . Pijn had ik wel, maar het bleek nierbekkenonsteking te zijn. Zodoende kwamen ze erachter. Kan zijn dat ie er al jaren zit. Zolang ik er geen last van heb is t prima zo.

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Re: Niersteen ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:59

Hier werkt ook alleen de heftigste pijnmedicatie een beetje. Ben na de operatie nog teruggebracht naar de uitslaapkamer voor betere controle en pijnstilling.

Ik heb de calcium oxelaat stenen en hierbij is het beter weinig oxelaat binnen te krijgen en wel wat zuivel.

Ik mocht idd ook niet teveel drinken als er stenen zaten. Als het verstopt zit krijg je stuwing. De eerste keer was mijn rechter nier ook flink vergroot.

De eerste keer zeiden ze bij mij op de spoed dat het nierstenen waren en dat ik naar de huisarts moest om verder te kijken. Scan alles gehad en huisarts zei dat alles goed was en dat het buikgriep was.
Ik heb er toen lang mee gelopen en kreeg in het ziekenhuis te horen dat de scan wel stenen liet zien en de huisarts het niet had doorgegeven. Nu kan ik direct mijn vaste uroloog bellen als het weer zover is.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 21:11

Melvern schreef:
Helaas ervaring. Ik ben al 7 keer geopereerd om ze te laten verwijderen omdat ik een vernauwing heb en ze niet uit kan plassen. De stenen beschadigen altijd wel een beetje en bij mij zorgen ze vaak voor ontstekingingen.

Binnen enkele maanden na het verwijderen voel ik het zeuren in mijn zij en dan weet ik al weer hoe laat het is. Ik heb standaard zware pijnstillers in huis.



Presies dit heb ik dus ook wacht ip een operatie voor de vernauwing. Heb vorig jaar operatie gehad voor 4 grote nierstenen moest er helaas 7 mnd mee rond lopen tot er plek was

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 21:13

Melvern schreef:
Hier werkt ook alleen de heftigste pijnmedicatie een beetje. Ben na de operatie nog teruggebracht naar de uitslaapkamer voor betere controle en pijnstilling.

Ik heb de calcium oxelaat stenen en hierbij is het beter weinig oxelaat binnen te krijgen en wel wat zuivel.

Ik mocht idd ook niet teveel drinken als er stenen zaten. Als het verstopt zit krijg je stuwing. De eerste keer was mijn rechter nier ook flink vergroot.

De eerste keer zeiden ze bij mij op de spoed dat het nierstenen waren en dat ik naar de huisarts moest om verder te kijken. Scan alles gehad en huisarts zei dat alles goed was en dat het buikgriep was.
Ik heb er toen lang mee gelopen en kreeg in het ziekenhuis te horen dat de scan wel stenen liet zien en de huisarts het niet had doorgegeven. Nu kan ik direct mijn vaste uroloog bellen als het weer zover is.


Stuwingen heb ik ook enorm meestal al na 1 kop thee bij mij zit het bij m'n linker nier nu al een paar x een renogram gehad omdat de nierfunctie minder wordt.