Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 09:47

Ook bij ons is bekend hoe ze het gaan inrichten, de vereniging heeft een hele duidelijke mail verstuurd aan alle deelnemers.

Na afloop van de proef leggen ze het protocol op een tafel waar je hem kan ophalen, daarna gelijk naar huis. Aan het eind van de rubriek maken ze de uitslag bekend via Facebook, op startlijsten en Mijn KNHS en het prijzengeld maken ze over naar het rekeningnummer waarmee het inschrijfgeld is overgemaakt. Prima oplossing vind ik!

Eveline77

Berichten: 323
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Schoonhoven

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:30

Is er al iets bekend over het wel of niet voortzetten van de online proeven?
Hier in de regio zie ik inmiddels alweer het één en ander afgelast worden of omgezet worden naar een meetmoment. Ik rijd liever online dan dat ik een halve dag op pad ga voor een meetmoment.

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:53

Niets en de KNHS is heeeeeel duidelijk dat meetmomenten niet zijn toegestaan. Ik ben heel benieuwd hoe ze dat gaan monitoren want ik zie ze dus overal wel ontstaan. En het zal mij een zorg zijn, ze hadden er slimmer aan gedaan om ze wel toe te staan. Stuk makkelijker in de organisatie.

rozebadeend

Berichten: 348
Geregistreerd: 09-09-19

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:10

Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom verenigingen nu alles weer naar meetmoment willen zetten. Bedoel, het enige wat veranderd is dat is toch dat er geen publiek toegestaan is, en de horeca dicht?

Wedstrijden mogen gewoon nog, en dat is voor de meeste ruiters toch een stuk leuker denk ik.

Baal er wel van, bij ons in de regio al bar weinig springwedstrijden, en hier ook al het 1 en ander wat niet doorgaat.. Ik probeer nu toch te rijden wat ik kan voor ze wedstrijden straks ook weer verbieden ofzo.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:18

Ik vind het wel apart dat de KNHS dan zo anti meetmoment is, hebben ze daar zelf nadeel van?

Ik startte zaterdag als laatste, dus ik had geluk dat ik direct mijn prijzen mee kon nemen. Nu start ik toch vooral in de buurt dus later ophalen is ook geen probleem. 18 oktober ga ik mijn M2 debuut maken, dus dan is de prijzenkans weer laag in zo'n nieuwe klasse :')

Hoe gaat het trouwens met de rest van de eerdere online starters op de echte wedstrijden weer?

Ik merkte in de L2 al geen verschil met online/echt, en heb dat ook mooi in de M1 kunnen voorzetten, 5 punten online gereden en 7 op echte wedstrijden. Punten lagen hetzelfde en leuk wat lintjes mee naar huis kunnen nemen :D

Verwacht dat online voorloopig in de kast blijft, tenzij er een echte lockdown weer komt.

Eveline77

Berichten: 323
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Schoonhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:23

rozebadeend schreef:
Baal er wel van, bij ons in de regio al bar weinig springwedstrijden, en hier ook al het 1 en ander wat niet doorgaat.. Ik probeer nu toch te rijden wat ik kan voor ze wedstrijden straks ook weer verbieden ofzo.


Ik vrees dat het inderdaad kwestie van tijd is dat alles weer plat ligt.

Ik zag op tv dat in China alles weer als vanouds is. Festivals met veel mensen zonder mondkapjesplicht. Ik hoop heel hard dat het hier nu ook een laatste stuiptrekking is. Ik kan niet wennen aan het nieuwe normaal.

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:42

rozebadeend schreef:
Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom verenigingen nu alles weer naar meetmoment willen zetten. Bedoel, het enige wat veranderd is dat is toch dat er geen publiek toegestaan is, en de horeca dicht?


Prijsuitreiking.......

MyWishMax

Berichten: 25262
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:46

Volgens mij willen ze hier in de buurt gaan proberen om na de proeven meteen de protocollen na te kijken en mee te geven. De prijsuitreiking vervalt dan, maar degene die prijs hebben krijgen die later. Ik weet niet precies hoe ze dat gaan doen, maar ben benieuwd

Heb jij wat gehoord over de selectie, daffodil? Ik heb me ingeschreven nadat ik nogal goede punten had, maar die kantine is veel te klein om mensen te laten wachten. Herfstmeeting is wel afgelast daar.

CharleyT
Berichten: 3984
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:55

MyWishMax schreef:
Volgens mij willen ze hier in de buurt gaan proberen om na de proeven meteen de protocollen na te kijken en mee te geven. De prijsuitreiking vervalt dan, maar degene die prijs hebben krijgen die later. Ik weet niet precies hoe ze dat gaan doen, maar ben benieuwd

Heb jij wat gehoord over de selectie, daffodil? Ik heb me ingeschreven nadat ik nogal goede punten had, maar die kantine is veel te klein om mensen te laten wachten. Herfstmeeting is wel afgelast daar.


Deze manier van werken nu twee keer meegemaakt afgelopen weekend. Rijden, protocol werd steeds per 2 opgehaald, geteld en beschikbaar gesteld in een postbakje in de hal. Klassement en prijswinnaars na afloop bekend op Facebook, prijzen worden overgemaakt.
Werkte goed, heel rustig, goede hygiene, Fijne Ruime jurykamer(zeker niet onbelangrijk in deze tijd).

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:48

Ik heb afgelopen zondag voor het eerst weer op locatie gestart na een aantal keer online te hebben gestart afgelopen zomer. 199 punten in de B, terwijl ik online de laatste wedstrijden 194,5 en 193 behaald had.

Verder controleerden ze op wedstrijd totaal niet, verschillende mensen die bij de bakrand stonden bij gewoon dicht bij elkaar te kijken. Mensen die meer dan 1 begeleider meehadden. Coupon was snel na de proef af te halen & prijzen konden aan het einde van de proef ook opgehaald worden. Waren na mij nog maar 2 starts voor die dag, dus neem aan dat het dan al een stuk rustiger was dan overdag was geweest.

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:10

MyWishMax schreef:
Heb jij wat gehoord over de selectie, daffodil? Ik heb me ingeschreven nadat ik nogal goede punten had, maar die kantine is veel te klein om mensen te laten wachten. Herfstmeeting is wel afgelast daar.


Nee nog niets, denk dat ze allemaal wat voorzichtig zijn. Ik moet nog zien of de komende 3 weken er iets veranderd in aantal besmettingen. Als dat niet zo is zal er meer op slot gaan denk ik.

PSvanLot

Berichten: 10137
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:25

Ik gisteren gejureerd, op een gewone wedstrijd. Coupons lagen constant klaar en de prijsuitreiking was aan het einde.
Vriendin was op een andere wedstrijd starten en daar moesten ze direct naar huis. Prijzen worden later toegezonden/overgemaakt.

Ik denk dat een meetmoment niet perse nodig is als vooraf duidelijk gecommuniceerd wordt hoe het georganiseerd gaat worden.

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:34

Hier worden de prijzen inderdaad op een later moment uitgereikt/overgemaakt. Na je proef lagen de protocollen vrijwel meteen klaar en kon je naar huis. :j
Jammer dat het zo moet maar fijn dat het door kan gaat :D

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:42

daffodil schreef:
rozebadeend schreef:
Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom verenigingen nu alles weer naar meetmoment willen zetten. Bedoel, het enige wat veranderd is dat is toch dat er geen publiek toegestaan is, en de horeca dicht?


Prijsuitreiking.......


Maar fysieke prijsuitreiking mag nu niet.
Verenigingen vinden het meer werk om prijzen over te maken/ later op te laten halen? De organisatie van meetmoment is makkelijker, want alle klassen door elkaar heen. En het kost ze minder geld, want prijzen hoeven niet betaald te worden.


Ik zou het er best voor over hebben om een lintje/prijs later op te halen, als ik prijs heb. (Maar ik start wel altijd in de regio)
En mensen die dat er niet voor over hebben, zijn toch vrij om het niet op te halen.

edit:
Wat wellicht ook zou helpen is als wedstrijden tussentijds de punten al publiceren (tv scherm oid), dan kan je al snel zien hoe je er voor staat. Geen kans op prijs, direct naar huis. En dan alleen prijzen ophalen voor de winnaars.

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:46

Bij ons speelden nog een aantal dingen mee om te besluiten de wedstrijd niet door te laten gaan. Er was simpelweg te kort tijd om eea goed te kunnen regelen, vooral ook qua bezetting vrijwilligers. Ons juryhok is nog niet aangepast omdat we tot nu toe alles buiten gedaan hebben.

Prijsuitreiking had ik al van bedacht dat ik dan simpel weg de waardebonnen zou mailen, dat is idd niet het grootste ding. Betalen maar vooral ook 100 man verdeeld over de dag op de locatie wel. Onze volgende is de 22e. Ik heb geen idee wat we daarmee doen, ik ga er nog steeds niet zitten en ik weet van 1 van mijn andere vrijwilligers dat die er hetzelfde over denkt dus dan blijven er heel weinig over.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 15:54

Dispar_Vulgo schreef:
edit:
Wat wellicht ook zou helpen is als wedstrijden tussentijds de punten al publiceren (tv scherm oid), dan kan je al snel zien hoe je er voor staat. Geen kans op prijs, direct naar huis. En dan alleen prijzen ophalen voor de winnaars.

Dit was bij mijn laatste 2 wedstrijden al zo :j

roosje78

Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:29

Sorry voor mijn inbreken, maar om te reageren op het gedeelte van meetmomenten.

Afgelopen zaterdag had ik wedstrijd en dat werd in de week ervoor omgezet naar een meetmoment. Ik heb contact opgenomen met de KNHS en zij gaven aan dat dit niet mocht. Bij het aanmelden dus gevraagd hoe zij dit gingen doen met het uitreiken van de prijzen. Niet dus. Het is een meetmoment. Hierop heb ik aangegeven dat dit niet was toegestaan en dat er dus een klassement en een prijsuitreiking verplicht was. Helaas was er nog een persoon gekomen, die jury was en zij gaf aan dat zij het juist heel goed van de organisatie vond dat zij het hadden omgezet naar een meetmoment. Dus ik had niets meer te zeggen. De organisatie plus een toevallig aanwezige jury die ook mee reed tegen mij.
Nu zag ik dus op de uitslagen dat er wel een klassement is opgemaakt. Tja... En nu?

KNHS gaf overigens aan dat ik het zelf ter plekke moest oplossen en kon aangeven.

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:46

Ja das nou weer echt lekker van de KNHS, niet dus.......dit zorgt er dus voor dat iedereen eigen oplossingen gaat bedenken omdat zij niet snel en inventief genoeg zijn om hierop in te springen.

En ik geef de verenigingen gelijk dat ze in oplossingen denken hoor, want als je op de KNHS moet wachten.....

Maar er zal naar de deelnemers gecommuniceerd zijn dat dit een wedstrijd is met bijbehorend vraagprogramma. Ze zijn dan verplicht om een klassement op te maken en prijzen uit te delen. En of een jury het er nou mee eens is als niet, dat maakt niet uit. Ook een jury mag niet eigenhandig de regels van de KNHS omzeilen.

roosje78

Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:10

Het is alleen zo dat als jij daar alleen staat, je niets te vertellen hebt. Ik kan er hooguit melding van maken naar de KNHS. Al verwacht ik niet dat zij er uberhaupt nog iets mee gaan doen.

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:34

roosje78 schreef:
Het is alleen zo dat als jij daar alleen staat, je niets te vertellen hebt. Ik kan er hooguit melding van maken naar de KNHS. Al verwacht ik niet dat zij er uberhaupt nog iets mee gaan doen.


Nee dat begrijp ik volkomen, en dat is dus ook gewoon niet goed van de KNHS. Dat is niet jouw taak he om daarop te zitten, dat horen zij te doen. Of ze hadden gewoon adequaat op de hernieuwde maatregelen in moeten springen maar het duurt daar echt heel erg lang. Zonde, wat dat si gewoon een gemiste kans!

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 18:36

Ik zou gewoon nog een keer contact opnemen met de KNHS dat je het ter plaatse hebt aangegeven en dat daar niets mee gedaan is. Het is wel aan hun om in dit soort situaties in te grijpen ook als het achteraf is.
Mocht je hier nog een keer mee te maken krijgen kun je in ieder geval nog een melding doen bij de jury die de wedstrijd jureert en vragen of ze het ook willen melden bij de KNHS.

helmab

Berichten: 827
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Everdingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:24

Eveline77 schreef:
rozebadeend schreef:
Baal er wel van, bij ons in de regio al bar weinig springwedstrijden, en hier ook al het 1 en ander wat niet doorgaat.. Ik probeer nu toch te rijden wat ik kan voor ze wedstrijden straks ook weer verbieden ofzo.


Ik vrees dat het inderdaad kwestie van tijd is dat alles weer plat ligt.

Ik zag op tv dat in China alles weer als vanouds is. Festivals met veel mensen zonder mondkapjesplicht. Ik hoop heel hard dat het hier nu ook een laatste stuiptrekking is. Ik kan niet wennen aan het nieuwe normaal.



Nou het duikt overal weer op de Covid dus vrees dat het nog wel even niet geval is

rozebadeend

Berichten: 348
Geregistreerd: 09-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 19:36

daffodil schreef:
rozebadeend schreef:
Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom verenigingen nu alles weer naar meetmoment willen zetten. Bedoel, het enige wat veranderd is dat is toch dat er geen publiek toegestaan is, en de horeca dicht?


Prijsuitreiking.......


Maar zo'n punt is een prijsuitreiking toch niet? Afgelopen weekend met springen na de rubriek prijzen ophalen op het secretariaat. Je weet zelf al snel of je wel of geen prijs hebt.
En met dressuur kan je heel snel punten al weten en dan weet je ook genoeg toch.
Ze werken bij ons bijvoorbeeld met Equipe, zo worden alle scores direct live bijgehouden.
Daarbij scheelt het wel dat er hier in de regio maar kleine rubrieken zijn, dus duurt allemaal niet zo lang.

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 08:40

Ik vind het voor de subtop wel echt onhandig als ik later de prijs nog moet gaan ophalen. Ben vaak toch een uur onderweg naar een wedstrijd en als ik dan weer twee uur in de auto moet gaan zitten om een prijs op te halen dan gebeurt dat niet snel. Dus dan heb ik liever een meetmoment waarbij ik minder inschrijfgeld betaal.

roosje78

Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 08:42

Dat dus. Met een meetmoment betaal je over het algemeen net wat minder inschrijfgeld.

Wat overigens bij deze wedstrijd niet zo was. Zij gaven ook aan dat bij de meetmomenten die zij hadden het inschrijfgeld net zo hoog was als bij een wedstrijd.

Sorry dat ik erover door blijf gaan, het zit hoog in mijn irritatie :o