goede deken merken voor een betaalbare prijs?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LauravdHam
Berichten: 43
Geregistreerd: 15-04-20

goede deken merken voor een betaalbare prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-20 15:41

Hoi allemaal,

Ik ben een beetje aan het kijken naar nieuwe dekens. Heb nu al een paar jaar steeds wat goedkopere dekens gekocht, maar merk toch dat deze na een jaar al niet meer goed waterdicht zijn of kapot gaan. Hebben jullie misschien suggesties voor dekenmerken of dekens die sterk zijn, lang waterdicht blijven en toch niet mega duur zijn?

Nessie

Berichten: 8580
Geregistreerd: 29-03-05

Re: goede deken merken voor een betaalbare prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 16:01

Amigo bevalt hier goed, sterk en niet al te prijzig.

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 16:01

Ik ben zelf niet ontevreden over de Profi rider dekens. Blijven toch gauw een paar jaar goed bij ons, en hebben een fijne pasvorm. Al zijn ze natuurlijk absoluut niet te vergelijken met Bucas oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 16:02

Nessie schreef:
Amigo bevalt hier goed, sterk en niet al te prijzig.

Hier ook :j . Ik heb de bravo en daar kunnen ook liners onder. Daar wordt je totale deken stapel aanzienlijk goedkoper van.

LauravdHam
Berichten: 43
Geregistreerd: 15-04-20

Re: goede deken merken voor een betaalbare prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-20 16:08

Heb inderdaad zelf ook maar Amigo dekens gekeken, maar die hebben toch geen bilkoorden? Blijven deze wel goed liggen? Ook met rollen enzo?

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 16:12

Ik heb laatst bij Ooteman de Horseware Amigo Bravo gekocht, een hele fijne regendeken. 1200 Denier, behoorlijk sterk dus. Bij deze deken kan je apart onderdekens kopen van 100, 200 en 300 gram. Die kan je goed aan de regendeken vastmaken en dan apart wassen, dat vind ik wel heel fijn. En bij Ooteman onder de € 100,00 als je die met de gewone sluitingen neemt.

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Re: goede deken merken voor een betaalbare prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 16:19

Eens horseware, altijd horseware ;-)
Amigo (of beter nog, de Rhino) blijven lang goed en hebben een fijne pasvorm
Voor mijn arabiertje heb ik zelfs zijn hele leven (16 jaar bij mij) één en dezelfde Rhino deken gehad. Met enkel 1 Amigo als reserve. Op het laatst was de staartflap eraf en het bilkoord al 2x gerepareerd, maar hij bleef er nog steeds droog onder :-)

Anoniem

Re: goede deken merken voor een betaalbare prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 16:22

Ik ben heel tevreden met pagony winterdekens. Nu 2de winter en hij heeft al aardig wat water op de Kont gehad, door de pasvorm regent et bij die van mij iets naar binnen (iets met Spaans en dekens die of te ruim of te krap vallen). Maar verder super goeie en stevige dekens. Heb zowel een 200 als 300 grams (300 voor de echte koude periode.)

Avalanche

Berichten: 15981
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 16:23

LauravdHam schreef:
Heb inderdaad zelf ook maar Amigo dekens gekeken, maar die hebben toch geen bilkoorden? Blijven deze wel goed liggen? Ook met rollen enzo?

Ja hoor, ik heb Amigo dekens die ik echt al jaren heb, en ze blijven perfect liggen, en zonder bilkoorden zijn ze zoveel comfortabeler. En solide.

Ik snap niet echt waarom ze onder betaalbaar vallen, ik vind ze best duur, maar het geld waard, die van mij zijn zeker 5 jaar oud en gewoon prima.

Oehlala
Berichten: 4304
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: goede deken merken voor een betaalbare prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 16:25

Horseware. Zijn de beste. Heb zelf de Rhino lijn en de oudste heb ik nu 12 jaar. Mijn paarden staan altijd buiten dus dekens moeten veel uithouden. Het is even duur, maar als je de jaren gaat tellen eigenlijk niet.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Re: goede deken merken voor een betaalbare prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 16:34

Zeker ook amigo!

En combineren van horseware staldekens met 1 duur regendeken (welke compatibel is met die horseware dekens) is ook heel handig! Die onderdekens zijn eenvoudig te wassen en gaan lang mee. Dat regendeken gaat in principe ook wel even mee, maar als er toch wat aan is, is het veel minder duur om dat te vervangen dan een heel nieuw winterdeken met vulling te kopen ;)

Ik gebruik zelf ook wel eens wat spray om schoenen waterdicht te maken op naden en dergelijke. Werkt prima!

Arantes
Berichten: 889
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: goede deken merken voor een betaalbare prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 17:06

Zoals al benoemd de amigo bravo. Mijn paard loopt er nu al bijna 3 winters mee. Heb hem vorige maand laten wassen, en hij zag er gewoon weer als nieuw uit. Hij is ook nog steeds goed waterdicht. Er zijn inderdaad geen bilkoorden, maar hij blijft echt perfect liggen.

In aanschaf niet perse goedkoop maar als je hem in de aanbieding hebt is het goed te doen.

ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 17:07

harry’s horse gaat hier altijd wel een 3 jaar mee voor ze gaan doorlekken.
of QHP, ben ik ook tevreden over.
profi rider inderdaad ook een goed merk

Michelle_

Berichten: 3189
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: Rotterdam/Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 17:08

Rambo of rhino gingen hier het langste mee.
Bleven ook goed waterdicht na het wassen.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: goede deken merken voor een betaalbare prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 17:11

De Freedom lijn van Bucas, super kwaliteit en normale prijzen :)

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 17:53

callippo schreef:
Eens horseware, altijd horseware ;-)
Amigo (of beter nog, de Rhino) blijven lang goed en hebben een fijne pasvorm
Voor mijn arabiertje heb ik zelfs zijn hele leven (16 jaar bij mij) één en dezelfde Rhino deken gehad. Met enkel 1 Amigo als reserve. Op het laatst was de staartflap eraf en het bilkoord al 2x gerepareerd, maar hij bleef er nog steeds droog onder :-)



De oude Rhino's waren inderdaad nog beter dan de Amigo, maar die van tegenwoordig zijn 1000 Denier, dus die zijn net wat minder sterk en bij Ooteman even duur als de Amigo Bravo met die speciale sluiting en drie buiksingels.

Autumnn

Berichten: 8037
Geregistreerd: 26-03-10

Re: goede deken merken voor een betaalbare prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 17:56

Ik heb ook jaren de Amigo gehad. Nu helaas niet in gebruik door overlijden paard maar de Amigo gaan er zeker komen weer als ik een nieuw paard heb. Die van mij had ook bilkoorden

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 21:08

Jet schreef:
callippo schreef:
Eens horseware, altijd horseware ;-)
Amigo (of beter nog, de Rhino) blijven lang goed en hebben een fijne pasvorm
Voor mijn arabiertje heb ik zelfs zijn hele leven (16 jaar bij mij) één en dezelfde Rhino deken gehad. Met enkel 1 Amigo als reserve. Op het laatst was de staartflap eraf en het bilkoord al 2x gerepareerd, maar hij bleef er nog steeds droog onder :-)



De oude Rhino's waren inderdaad nog beter dan de Amigo, maar die van tegenwoordig zijn 1000 Denier, dus die zijn net wat minder sterk en bij Ooteman even duur als de Amigo Bravo met die speciale sluiting en drie buiksingels.

Die 1000D is van andere veel sterkere stof he! Dat is vele malen sterker dan de 1200 D Nylon van Amigo Bravo omdat het een heel andere scheurvaste stof is.

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 21:20

Ik heb 1 amigo deken gehad, die heeft 't net geen 1 seizoen volgehouden, toen had die een flinke winkelhaak. Vond de pasvorm ook raar, van voor erg smal, van achter een wijde soepjurk.

Inmiddels voor dat paard overgestapt op Weatherbeeta.
Kost wel wat, maar wanneer je in het VK besteld (nu nog, weet niet wat de brexit daar voor invloed op gaat hebben) valt het nog enigszins mee.
En heb enkele dekens er nu al 4 jaar op liggen, en zijn nog steeds heel en waterdicht.

Manon_Harry

Berichten: 167
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Overijssel :B

Re: goede deken merken voor een betaalbare prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 21:22

Ik heb tegenwoordig dekens van master. Vind ze zelf super fijn ! Paard van mijn buurman heeft pagony op, ook hier niks op aan te merken :)

KittyDylan

Berichten: 8884
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 21:25

Harry's Horse. Eentje al zeker 5 jaar oud en nog steeds waterdicht.
Enige wat ze hebben is voor de gespen stuk. Maar dat heb ik anders prima op kunnen lossen, door een halsband er door te halen (ik maak voor normaal niet los) maar dat kan natuurlijk bij ieder merk gebeuren.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 21:35

Heleennn schreef:
De Freedom lijn van Bucas, super kwaliteit en normale prijzen :)

Ik heb daar inmiddels twee dekens van die doorlekken, ik denk beide zo’n 2 jaar oud, dus wat mij betreft veel te vroeg. Ik heb er vrijdag foto’s van gemaakt, ga nog wel even contact opnemen met de verkoper of Bucas zelf.
Ook al gehad met een Bucas die inmiddels niet meer in het assortiment zit. Wel jammer, want juist de pasvorm van de Smartex en Irish is wat goed zit bij mijn ruin, maar in 0 grams en met een gladde binnenkant bestaat dat dus niet meer :(

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 21:48

Marije_jiplover schreef:
Ik heb 1 amigo deken gehad, die heeft 't net geen 1 seizoen volgehouden, toen had die een flinke winkelhaak. Vond de pasvorm ook raar, van voor erg smal, van achter een wijde soepjurk.

Inmiddels voor dat paard overgestapt op Weatherbeeta.
Kost wel wat, maar wanneer je in het VK besteld (nu nog, weet niet wat de brexit daar voor invloed op gaat hebben) valt het nog enigszins mee.
En heb enkele dekens er nu al 4 jaar op liggen, en zijn nog steeds heel en waterdicht.


Die Amigo deken, was dat niet de Amigo Hero? Die heeft een veel lagere Denier ( 600 tot 900). Die heb ik ook gehad omdat die een fleecevoering had, maar daar had ik inderdaad al best snel een winkelhaak in.

Yvank, vreemd dat het wel een sterkere stof is met een lagere Denier. Ik heb altijd begrepen: hoe hoger de Denier-waarde, hoe sterker de stof... Het is inderdaad wel een ander soort stof, dat klopt wel.

Lightninggg

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 21:49

Ik ga nieuwe dekens bestellen bij Greenfield. Dekens gaan bij mij op het werk al 3 jaar mee en zien er nog steeds top uit

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 21:57

Jet schreef:
Marije_jiplover schreef:
Ik heb 1 amigo deken gehad, die heeft 't net geen 1 seizoen volgehouden, toen had die een flinke winkelhaak. Vond de pasvorm ook raar, van voor erg smal, van achter een wijde soepjurk.

Inmiddels voor dat paard overgestapt op Weatherbeeta.
Kost wel wat, maar wanneer je in het VK besteld (nu nog, weet niet wat de brexit daar voor invloed op gaat hebben) valt het nog enigszins mee.
En heb enkele dekens er nu al 4 jaar op liggen, en zijn nog steeds heel en waterdicht.


Die Amigo deken, was dat niet de Amigo Hero? Die heeft een veel lagere Denier ( 600 tot 900). Die heb ik ook gehad omdat die een fleecevoering had, maar daar had ik inderdaad al best snel een winkelhaak in.

Yvank, vreemd dat het wel een sterkere stof is met een lagere Denier. Ik heb altijd begrepen: hoe hoger de Denier-waarde, hoe sterker de stof... Het is inderdaad wel een ander soort stof, dat klopt wel.

Nee dat is dus niet zo rambo is ook maar iets van 1000D maar wel Balistic nylon dat is tig keer sterker dan gewoon nylon van Amigo.