voeding icm mok/rasp/cpl

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

voeding icm mok/rasp/cpl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-20 11:37

Vraagje over voer!

De tinker van mijn moeder (8jr ruin) heeft beginnende CPL aan één achterbeen. En op meerdere plekken mok/rasp. Zijn benen zijn gisteren weer geschoren en vandaag behandelen we met byemite.

Hij krijgt pavo vital + fibra + 8 a 12 u weidegang + onbeperkt onverpakt hooi op stal.
Daarnaast krijgt hij voldoende beweging.

In de fibra zit spelt, en ik heb gelezen dat paarden met CPL het best graanvrij gevoerd kunnen worden.
(Suiker en zetmeel gehaltes zo laag mogelijk, graan- en melassevrij)

Hebben jullie ervaring met fibra icm CPL?

Mijn eigen tinkermerrie van 5 jaar wordt hetzelfde behandeld (heeft rasp en lichte mok) maar krijgt marstall force + havens mix (luzerne timothee lijnzaad) + marstall vito.

Nu lees ik her en der dat luzerne ook een probleem kan zijn...? #)




Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 14:07

Mijn pssm en cpl paard deed het niet goed op voer met graan. Schuurde haar hele lijf tot bloedens toe kapot. Ook al is het spelt wat erin zit, zij kan er echt niet tegen.

Sinds ik haar graan en luzerne vrij voer heb ik een heel ander paard.

De mijne is wel heel extreem want zij gaat ook schuren van gras. Dus veroordeeld tot een leven in de paddock.

Nu ook geen lek wondjes in de sokken meer en de cpl ribbel zeker de helft geslonken.

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Re: voeding icm mok/rasp/cpl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-20 20:02

Dankjewel voor je reactie! Waarschijnlijk gaan we de fibra dan vervangen voor marstall vito of horsefood graanvrije mix.

Beide paarden hebben bij ons geen jeuk, maar ik twijfel wel over de luzerne. Dit zit ook in pavo vital wat hij krijgt..



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 bezoekers