Dag Gio, maak me trots in Amerika....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Dag Gio, maak me trots in Amerika....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-20 17:15

Afbeelding

Naast zijn goedgekeurde zoon Lavî
Afbeelding

Met zijn bijrijder Lisa
Afbeelding

https://m.youtube.com/watch?feature=you ... lAuVv-TSFA

SGW en springen was ons ding
Afbeelding

Afbeelding

Samen met zijn vriendinnetje waren we een 3tal
Afbeelding

Als afscheid hebben we een prachtige shoot gehad (royzweersfotografie)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dag Gio, hier sluit dan echt ons boek....

Afbeelding

Donderdag mijn allergrootste vriendje Gio weggebracht naar Duitsland, voor hij naar de andere kant van de wereld vliegt. Heftig. Met ontzettend veel emotie, pijn in mijn buik, ongekende schuldgevoelens en verdriet afscheid genomen van mijn rode kanjer.

Van 4 maanden oud veulentje, naar een grote volwassen hengst. De 1e Rodblakk dekhengst in Nederland, weer een SGW topper onder de Fjorden, fluitend en meewerkend naar het Z dressuur, geen hindernis te hoog in het M diploma springparcours, geen plas te diep in het bos voor de menwagen.

Een echte alleskunner met een ontzettend groot en eerlijk hart op de goede plek. Maar bovenal.... Mijn Gio. Mijn maatje, mijn vriend, mijn aanhankelijke knuffeldier waar ik 10 jaar lang onlosmakelijk verbonden was.

Helaas door omstandigheden, moeilijkheden, onmogelijkheden, onwaarheden het plezier verloren in het fjordenras. Iets wat mij altijd onmogelijk leek, want Gio heeft mij net als Fjordy, weer op alle fronten laten zien wat voor geweldige ras het is. Maar Gio verdient meer dan dit ....

Hoe fijn dat Gio ook de eigenaren van Stal Dungård het overweldigde en warme gevoel, in het echt, kon geven. Ik weet zeker dat hij daar ook vele harten gaat veroveren, dat zij net zoveel van Gio gaan houden, als ik dat deed.

Het gemis is nu al groot.
Het schuldgevoel moet slijten.
Het verdriet moet een plekje krijgen.

Ik wil idereen bedanken, die er op welke manier dan ook er altijd voor ons waren!

Gio.
Mooie rode Gio.
Maak me trots, daar in het verre Amerika ❤

De állerlaatste kus....
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door balance op 03-10-20 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link op aanvraag toegevoegd

Fjunicorn Meadow en FjorYou: Fjorden kleur fokkerij.
Volg onze Rod, Gra en Gull dames op Facebook!
Insta: http://www.instagram.com/amber__1989


Majolen

Berichten: 1061
Geregistreerd: 16-07-11
Woonplaats: In het Stro!

Re: Dag Gio, maak me trots in Amerika....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 17:18

|( Sterkte... Gelukkig krijgt hij nieuwe liefdevolle baasjes. :(:)

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Re: Dag Gio, maak me trots in Amerika....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 17:29

De knappe Gio. Sterkte ermee. Gio zal ook groot worden in de USA

Rinkex

Berichten: 1490
Geregistreerd: 03-09-14
Woonplaats: Thuis

Re: Dag Gio, maak me trots in Amerika....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 17:32

Hij blijft knap!

sterkte! :knuffel:

~Joy (†16/04/2019) & Will He Express (†11/10/2023) ~

_Carien

Berichten: 1791
Geregistreerd: 13-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 17:33

Sterkte! Wat jammer dat je zo het plezier hebt verloren. Wel prachtige herinneringen heb je om te koesteren. Komen er nog veel nakomelingen van hem volgend jaar?

Keep shining, keep smiling...

josewoos

Berichten: 4807
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 17:41

Gio en Amber, Amber en Gio

2 namen die altijd bij elkaar hoorden...

Zoveel volgers jullie samen hadden en zoveel mensen die alleen maar konden dromen van de band die jullie samen hadden.

Wat een overwinningen jullie samen hebben bereikt, in de sport, in de fokkerij en privé.

Meid, alleen maar respect voor jouw keuze, jouw liefde voor hem en alles wat je met ons 'volgers' heb gedeeld.

Jij ook bedankt dat wij volgers mee mochten kijken al die jaren.

Wees trots! Op jezelf, op Gio en alles van jullie samen ♡

:*

mala26

Berichten: 4970
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 17:42

Lijkt mij een lastige beslissing te zijn geweest. Jammer dat je het plezier erin bent verloren.
Heel veel sterkte

Fog on her glasses, From the still steaming tea, A book in her hand, As she casually reads.
A catch in her breath, As the Climax grows near, She's deaf to the world : The book's all she can hear.
She's completely lost now, or perhaps she is found,
In this strange paper world
That's far from the ground.

ChristelJ
Berichten: 177
Geregistreerd: 08-12-17
Woonplaats: Heemskerk

Re: Dag Gio, maak me trots in Amerika....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 17:50

Wat een lastige beslissing heb je moet maken..maar als je hem niet meer kon bieden wat hij verdiend dan heb je de juiste keuze gemaakt voor je vriend. Ik weet zeker dat hij je dankbaar is voor de keuze die je hebt gemaakt.

Heel veel sterkte!

B+2

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: Dag Gio, maak me trots in Amerika....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 18:03

Dag papa van mijn knappe fjorden kind, bedankt dat je mijn zo'n fijn paard hebt gegeven, hij had geen beter karakter van zn papa kunnen krijgen!

Veel sterkte Amber, hij gaat daar vast net zo geliefd zijn als dat hij hier was :knuffel:

Afbeelding

Lisan89

Berichten: 1346
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Noord-Drenthe

Re: Dag Gio, maak me trots in Amerika....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 18:07

Ik zit gewoon weer te janken :(

Dag knappe Gio, trots op jouw dappere keuze en weet zeker dat hij je super trots gaat maken!
Knuffel! :knuffel:

Nessie

Berichten: 8564
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Dag Gio, maak me trots in Amerika....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 18:12

Mooi overzicht, heel veel sterkte!

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101351
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Dag Gio, maak me trots in Amerika....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 18:16

Moeilijk afscheid...heel veel sterkte! :(:)
Hij is een gaaf paard en ik ben blij dat ik hem in levende lijven heb mogen zien.

BigOne
Berichten: 38035
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 18:16

Pittig en vooral dat je buiten je plezier met Gio om door omstandigheden zo’n keuze hebt moeten maken, sterkte.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

01San

Berichten: 18750
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 18:20

Ahh krijg gewoon buikpijn en kippenvel van....
Heel veel sterkte!
En iedereen zal inderdaad veel van hem gaan houden in Amerika.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Dag Gio, maak me trots in Amerika....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 21:05

Plezier verloren in het fjordenras? Hoe kan dat nou -O- Ik hoop maar dat dat om de mensen eromheen gaat in plaats van om het paard. Ik vind het eeuwig zonde dat Gio naar de andere kant van de wereld gaat.

Hopelijk kom je er zelf ook weer boven op. Sterkte Y;( :(:)

Babootje

Berichten: 26011
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Dag Gio, maak me trots in Amerika....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 21:16

Fantastisch paard zo te zien. Ze gaan er echt heel veel plezier aan hebben. Kan me voorstellen dat je m zal missen.

The_Cat

Berichten: 7275
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Dag Gio, maak me trots in Amerika....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 21:22

Ontzettend knap paard! Logisch dat je die gaat missen. Hopelijk krijg je nog wel kleine updates van hoe hij het in Amerika doet!


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.


Leo

Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 21:23

Jeetje wat een ontzettend moeilijk afscheid. Heel veel sterkte met het verwerken :(:) hopelijk nemen snel de mooie herinneringen de overtoon.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-20 21:31

Ja ik heb gelukkig goed contact met ze. Ze zijn zelfs al keer in echt wezen kijken. Reisje om hem te knuffelen en mini Amerikaanse Gio tjes te zien staat al gepland voor eind 2022!!

Fabster schreef:
Plezier verloren in het fjordenras? Hoe kan dat nou -O- Ik hoop maar dat dat om de mensen eromheen gaat in plaats van om het paard. Ik vind het eeuwig zonde dat Gio naar de andere kant van de wereld gaat.

Hopelijk kom je er zelf ook weer boven op. Sterkte Y;( :(:)


Je slaat de spijker op zijn kop... na jaren "vechten" tegen het stamboek, ben ik er zo klaar mee. Alle plezier daarom kwijt. Helemaal als je eigen topper nooit waardering krijgt

Renee_S schreef:
Dag papa van mijn knappe fjorden kind, bedankt dat je mijn zo'n fijn paard hebt gegeven, hij had geen beter karakter van zn papa kunnen krijgen!

Veel sterkte Amber, hij gaat daar vast net zo geliefd zijn als dat hij hier was :knuffel:

[ [url=m/EAJh4D.jpg]Afbeelding[/url] ]


Knappe Nor! Ben zo blij dat ik jullie kan volgen


josewoos schreef:
Gio en Amber, Amber en Gio

2 namen die altijd bij elkaar hoorden...

Zoveel volgers jullie samen hadden en zoveel mensen die alleen maar konden dromen van de band die jullie samen hadden.

Wat een overwinningen jullie samen hebben bereikt, in de sport, in de fokkerij en privé.

Meid, alleen maar respect voor jouw keuze, jouw liefde voor hem en alles wat je met ons 'volgers' heb gedeeld.

Jij ook bedankt dat wij volgers mee mochten kijken al die jaren.

Wees trots! Op jezelf, op Gio en alles van jullie samen ♡

:*



Je woorden doen me zoveel goeds Jo :knuffel:

_Carien schreef:
Sterkte! Wat jammer dat je zo het plezier hebt verloren. Wel prachtige herinneringen heb je om te koesteren. Komen er nog veel nakomelingen van hem volgend jaar?


Zijn vriendinnetje verwacht een Gio, die volg ik natuurlijk nog. Zij staat bij mij vriendin. In totaal hopelijk volgend jaar 17!

Fjunicorn Meadow en FjorYou: Fjorden kleur fokkerij.
Volg onze Rod, Gra en Gull dames op Facebook!
Insta: http://www.instagram.com/amber__1989

Siggislief

Berichten: 13887
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 17:00

Y;( :(:)

Ik heb er geen woorden voor.. ;(

Bram ✝12/08/'15

Rose94
Berichten: 264
Geregistreerd: 12-10-13

Re: Dag Gio, maak me trots in Amerika....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 17:11

Wat een lastige keuze moet dit zijn geweest. Dat hij daar maar net zoveel liefde mag krijgen! Sterkte :knuffel: .

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 21:28

Amber_ schreef:
Ja ik heb gelukkig goed contact met ze. Ze zijn zelfs al keer in echt wezen kijken. Reisje om hem te knuffelen en mini Amerikaanse Gio tjes te zien staat al gepland voor eind 2022!!

Fabster schreef:
Plezier verloren in het fjordenras? Hoe kan dat nou -O- Ik hoop maar dat dat om de mensen eromheen gaat in plaats van om het paard. Ik vind het eeuwig zonde dat Gio naar de andere kant van de wereld gaat.

Hopelijk kom je er zelf ook weer boven op. Sterkte Y;( :(:)


Je slaat de spijker op zijn kop... na jaren "vechten" tegen het stamboek, ben ik er zo klaar mee. Alle plezier daarom kwijt. Helemaal als je eigen topper nooit waardering krijgt

[quote="]

Waarom kreeg hij geen waardering? :o?
Maar ik ken dit soort gevechten goed. Het is vechten tegen de bierkaai. Politiek en bureaucratie. Je doet alleen mee als je een ja-knikker ben. Het trekt inderdaad alle energie uit je. Ik hoop maar dat je nog wel gewoon een leuke fjord voor the fun vindt. En laat de rest maar lekker gaan. Ik snap het beleid van de meeste stamboeken toch niet. Ik vraag me wel eens af waar ze het nou precies voor doen. Maar goed, wie ben ik, hè? 8)7

anca

Berichten: 1763
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 21:31

Ik snap je aversie tegen een stamboek maar niet waarom je dan afscheid moet nemen van je liefste bezit

hartelijke groeten,
anca

Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-20 21:39

Fabster _/-\o_

anca schreef:
Ik snap je aversie tegen een stamboek maar niet waarom je dan afscheid moet nemen van je liefste bezit


Dat is niet de enige reden. Onder andere door mijn fulltime baan bij de Beredenen en verhuizing naar Westen kan ik hem daardoor ook niet meer bieden wat hij verdiend. Hij verdient meer dan alleen maar in de weide te staan en te dekken

Fjunicorn Meadow en FjorYou: Fjorden kleur fokkerij.
Volg onze Rod, Gra en Gull dames op Facebook!
Insta: http://www.instagram.com/amber__1989

Duran123
Berichten: 1034
Geregistreerd: 02-05-19

Re: Dag Gio, maak me trots in Amerika....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 22:29

Slik......sterkte.....mooi geschreven...prachtige pony....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Jade91 en 23 bezoekers