Gecastreerd maar ik maak me wat zorgen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Earth

Berichten: 7885
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Gecastreerd maar ik maak me wat zorgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-20 18:58

Wat kun je je zorgen maken om je kattenkind. Vanmorgen zijn mijn mannetjes gecastreerd. Dat is een simpele ingreep waar ze normaal niet zoveel last van hebben, maar een van mijn mannetjes heeft helaas toch wat last. :\ Ik merkte al vrij snel dat hij toch bloedde, dat leek te komen van een iets te enthousiaste sprong waar ik hem niet voor kon behoeden. Daarna liep hij even wijdbeens en stond stil doordat het hem zeer deed. Hij begon er ook wat meer aan te likken, maar dat corrigeer ik steeds rustig. Inmiddels is het nog wat wondvocht, maar ik ben nog niet helemaal tevreden.

Inmiddels zijn ze al 6 uur thuis en hij is een beetje een sneu hoopje kat. Hij lijkt echt pijn te hebben. Ik heb al overleg gehad met de dierenarts en ik mocht het nog heel even aankijken. Mocht hij nou voor ong 20 uur niet verbeteren en fitter ogen, dan moeten we toch even met hem langs. De andere kat voelt zich duidelijk een stuk beter. Honger hebben ze allebei alweer, al laat ik ze kleine beetjes eten.
Arme vent :\

Earth het reisbureau.


Moon_light94

Berichten: 3425
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Gecastreerd maar ik maak me wat zorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:00

Ach, altijd naar.
Op zich is het idd een simpele ingreep; let er inderdaad goed op of hij niet teveel likt. Bij mijn kater ging het ontsteken, das minder prettig...
Beetje bloed is niet zo erg, maar het moet niet te erg worden natuurlijk, of helemaal open gaan staan.

Sterkte iig :(:) zorgen om je kattenkind is nooit leuk!

Earth

Berichten: 7885
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-20 19:05

SimoneeM schreef:
Ach, altijd naar.
Op zich is het idd een simpele ingreep; let er inderdaad goed op of hij niet teveel likt. Bij mijn kater ging het ontsteken, das minder prettig...
Beetje bloed is niet zo erg, maar het moet niet te erg worden natuurlijk, of helemaal open gaan staan.

Sterkte iig :(:) zorgen om je kattenkind is nooit leuk!


Dank je. Ik houd hem qua likken inderdaad in de gaten. Hij ligt nu lekker te slapen, straks maar even kijken hoe het eruit ziet.

Earth het reisbureau.

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: Gecastreerd maar ik maak me wat zorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:12

Vaak is het een dagje even doorbijten en dag erna weer de oude. Blijft altijd naar als je beestje zich niet fit voelt door zoiets. Zolang alles netjes blijft gaan komt het vast helemaal goed. Succes!

Als het de bedoeling was dat andere bepalen hoe jij hoort te leven......dan was je geboren met een afstandbediening.

marleen_usar

Berichten: 24638
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:13

Mijn hondje is er een week ziek van geweest, de 1 is zo weer fit en de ander heeft langer nodig.Hier ook katers waar bij het herstel verschillend ging.

BigOne
Berichten: 38177
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:15

Er kan een hechting onderhuids wat ingescheurd zijn door zijn sprong. Goed in de gaten houden en het klopt dat ze echt wel één of twee dagen moeten herstellen van de narcose.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

dierenfan
Berichten: 9597
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:15

Geef mijn dieren altijd na operatie of heftige ingreep s avonds een extra dosis pijnstilling. Gaan ze niet dood van, tenminste nog nooit gehad, en is de nacht stuk beter te doen voor alle partijen. Sloopt je als eigenaar ook enorm he stiekem.
Mijn dierenarts was er nooit voor maar kon mij wel begrijpen (en anders maar niet)

Moon_light94

Berichten: 3425
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:47

bigone schreef:
Er kan een hechting onderhuids wat ingescheurd zijn door zijn sprong. Goed in de gaten houden en het klopt dat ze echt wel één of twee dagen moeten herstellen van de narcose.


Katers hechten ze over het algemeen niet. Maar wondje kan dus wel idd gaan openstaan door de sprong. Komt vaak idd wel goed :j

Earth

Berichten: 7885
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Gecastreerd maar ik maak me wat zorgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-20 10:19

Nou, hij is er weer hoor. Ze vliegen alweer het huis door :') soms zie je nog even dat het hem zeer doet, maar goed dat lijkt me ook logisch.
Gisteravond schrok ik me helemaal het schompus. Hij lag te slapen, til ik een pootje op, helemaal slap. Dus ik tegen z'n kop, helemaal slap. Dus ik dacht even dat hij dood was! Ik raakte al in paniek maar ik gaf hem een flinke por en toen werd hij wakker. Was waarschijnlijk in een hele diepe slaap. Niet goed voor m'n hart dst soort grappen :=

Earth het reisbureau.

Moon_light94

Berichten: 3425
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 10:25

Earth schreef:
Nou, hij is er weer hoor. Ze vliegen alweer het huis door :') soms zie je nog even dat het hem zeer doet, maar goed dat lijkt me ook logisch.
Gisteravond schrok ik me helemaal het schompus. Hij lag te slapen, til ik een pootje op, helemaal slap. Dus ik tegen z'n kop, helemaal slap. Dus ik dacht even dat hij dood was! Ik raakte al in paniek maar ik gaf hem een flinke por en toen werd hij wakker. Was waarschijnlijk in een hele diepe slaap. Niet goed voor m'n hart dst soort grappen :=


Oh jakkes. Herkenbaar trouwens. Soms slapen ze lekker diep na een narcose. Niet zo grappig voor het baasje.

Maar fijn dat het weer goed gaat! Hopelijk laat ie je nu niet meer schrikken :D

horsiegek

Berichten: 2357
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 11:02

dierenfan schreef:
Geef mijn dieren altijd na operatie of heftige ingreep s avonds een extra dosis pijnstilling. Gaan ze niet dood van, tenminste nog nooit gehad, en is de nacht stuk beter te doen voor alle partijen. Sloopt je als eigenaar ook enorm he stiekem.
Mijn dierenarts was er nooit voor maar kon mij wel begrijpen (en anders maar niet)


Dit is niet heel slim :( . Doseringen zijn er niet voor niks.

@TS: gelukkig is hij weer helemaal het mannetje *D of nou ja.... een *je*weet*wel* mannetje

Instagram: Padier.art --> https://www.instagram.com/padier.art/
Je paard laten scheren? Stuur mij een pb!
https://www.facebook.com/paardenscheerservice/

Earth

Berichten: 7885
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Gecastreerd maar ik maak me wat zorgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-20 11:40

Ja ik had ook nog metacam in huis en twijfelde om dat te geven maar dat zou ik nooit doen zonder overleg met de dierenarts. Wat als het een tegenwerking geeft op de narcose, dat wil ik niet riskeren.

Earth het reisbureau.

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Gecastreerd maar ik maak me wat zorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 12:00

Ze krijgen van de DA toch al een pijnstiller, eentje die lang werkt.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Earth

Berichten: 7885
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Gecastreerd maar ik maak me wat zorgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-20 12:25

Ja dat klopt, maar die werkte blijkbaar niet zo goed bij de ene want hij had echt wel pijn. Ging ook bol zitten, wat snel ademen etc. Maar goed, dat heeft hij nu niet meer.

Earth het reisbureau.

Thioro

Berichten: 3985
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 12:53

Mannen zijn watjes, ook bij katten :P .
Toen ik mijn katten gecastreerd heb, hing het vrouwtje 3 uur later alweer in de gordijnen en haalde kattenkwaad uit terwijl het mannetje een hele dag in een zetel zichzelf zielig lag te vinden. Terwijl de operatie voor de dame toch echt ingrijpender was dan voor hem.
De dag er op waren ze het beiden al volledig vergeten.

Normaal krijgen ze idd een pijnstiller bij de DA. Als hij echt te veel last blijft houden kan je extra pijnstilling vragen.
Maar komt vast snel gewoon in orde.

Earth

Berichten: 7885
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Gecastreerd maar ik maak me wat zorgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-20 16:25

Nog even een update, de heren zijn er goed doorheen gekomen hoor. Ze hadden allebei al snel geen last meer. Dus dat is fijn :)

Earth het reisbureau.

Anoniem

Re: Gecastreerd maar ik maak me wat zorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 16:31

Wij hebben 2 ex katertje sinds 2 weekjes. Die likten de eerste paar dagen ook superveel. Niet gunstig voor littekens dacht ik. Maar verder hebben ze nergens last van. Ze zijn dan ook zo geholpen dat ze niet meer kunnen sproeien. Na 2 dagen waren ze zichzelf ook wel weer.

dierenfan
Berichten: 9597
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 08:37

horsiegek schreef:
dierenfan schreef:
Geef mijn dieren altijd na operatie of heftige ingreep s avonds een extra dosis pijnstilling. Gaan ze niet dood van, tenminste nog nooit gehad, en is de nacht stuk beter te doen voor alle partijen. Sloopt je als eigenaar ook enorm he stiekem.
Mijn dierenarts was er nooit voor maar kon mij wel begrijpen (en anders maar niet)


Dit is niet heel slim :( . Doseringen zijn er niet voor niks.

@TS: gelukkig is hij weer helemaal het mannetje *D of nou ja.... een *je*weet*wel* mannetje


Pijn laten lijden is wel slim? Ieder zijn overweging he dat geef ik ook heel duidelijk aan. Net als het feit dat mijn dierenarts het ook weet.

Als ik zelf wat mankeerd en normale dosis werkt niet doe ik ook gerust x over doseren. Wordt niemand slecht van op eenmalige basis. Wel stuk vrolijker.

Heb mijn boxer op advies dierenarts weken voor 40 kilo metacam, voor 40 kilo tramadol per dag moeten geven uiteraard met maagbescherming en ook nog antibiotica. Hond woog 30 kilo maar had zeer heftige ontsteking

Is er helemaal bovenop komen.

Mousmous
Berichten: 1508
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 08:54

Ik zou ze zeker geen (extra)pijnstilling geven. Ze moeten een beetje voorzichtig zijn, door pijnstilling voelen ze minder waardoor, als je pech hebt, ze meer gaan doen dan goed voor ze is. In het verleden zijn er katers gewoon thuis even tussendoor gecastreerd, maar die kregen dus helemaal geen pijnstilling van de da, vanwege de reden die ik noemde.

horsiegek

Berichten: 2357
Geregistreerd: 09-10-05
Woonplaats: Ergens tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 14:22

dierenfan schreef:
Pijn laten lijden is wel slim? Ieder zijn overweging he dat geef ik ook heel duidelijk aan. Net als het feit dat mijn dierenarts het ook weet.

Als ik zelf wat mankeerd en normale dosis werkt niet doe ik ook gerust x over doseren. Wordt niemand slecht van op eenmalige basis. Wel stuk vrolijker.

Heb mijn boxer op advies dierenarts weken voor 40 kilo metacam, voor 40 kilo tramadol per dag moeten geven uiteraard met maagbescherming en ook nog antibiotica. Hond woog 30 kilo maar had zeer heftige ontsteking

Is er helemaal bovenop komen.


Je hebt het over nog een keer extra doseren in de avond (200%) Niet over voor 10kg extra doseren (125%). Bovendien een hele andere situatie.
Als een huidige pijnstiller niet genoeg helpt dan kun je beter overstappen op een andere pijnstiller in overleg met de dierenarts.

Een beetje pijn is in vele gevallen wel slim. Zo laat je het wel om van de bank (oid) af te springen ;)

Instagram: Padier.art --> https://www.instagram.com/padier.art/
Je paard laten scheren? Stuur mij een pb!
https://www.facebook.com/paardenscheerservice/


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Googlebot, GrapeshotBot, Ine23, maras en 114 bezoekers