Leuke tips omgeving Deventer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Leandra

Berichten: 1591
Geregistreerd: 06-01-03

Leuke tips omgeving Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-20 14:05

Over een paar weken ga ik een weekendje weg in de omgeving van Deventer. Ik ken de omgeving daar niet dus zoek ik tips wat leuk is om te doen en eventueel leuke restaurantjes.

Heeft iemand leuke tips?


Leandra

Berichten: 1591
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-20 07:33

Heeft iemand nog leuke ideeën in/rond Deventer?

Echwel

Berichten: 12459
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Leuke tips omgeving Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 07:51

Restaurant Zusjes, wel van tevoren reserveren.
De binnenstad is echt heel leuk, doe daar echt een mooie wandeling..

Verder weet ik niet wat je interesses zijn, ben je met auto, dan is een tripje Bronkhorst erg leuk

De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

Reusje0504

Berichten: 1682
Geregistreerd: 30-10-12
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 07:54

Leuk! Deventer is een prachtige stad :)

Ga zeker een keer met het pontje over naar het ijsselhotel of stadsstrand, prachtig uitzicht en je kan daar heerlijk zitten!

Qua restaurants houdt ik erg van sushi en dan niet bij zo’n all u can eat tent maar bij Trinibra <3
Ook st Tropez is erg leuk en heeft ook een leuk terras op de brink.

Ik weet niet met wat voor gezelschap je gaat maar shoppen in wat andere dan de standaard winkels kan heel Goed in de kleine en de grote overstraat en de lange bisschopstraat.

Een wandeling door het bergkwartier is ook leuk om mee te pakken en vergeet dan ook de walstraat niet, ook erg leuke winkeltjes! En grote kerkhof is ook wel leuk om mee te pakken tijdens een stadswandeing

Als je met kinderen gaat heb ik daar ook nog wel tips
Voor.

Als je van biertjes houdt zou ik naar bierencafe de heks en DAVO bieren gaan!

Ik zeg heel bewust paardenhoofd, ik wil de paardenliefhebbers onder ons niet voor de kop stoten.. - Herman Finkers

Sas67
Berichten: 151
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 07:56

Fooddock (iets buiten centrum) vind ik erg leuk. Bergkwartier (historisch deel stadscentrum) is leuk om te shoppen.

Leandra

Berichten: 1591
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-20 08:50

Reusje0504 schreef:
Leuk! Deventer is een prachtige stad :)

Ga zeker een keer met het pontje over naar het ijsselhotel of stadsstrand, prachtig uitzicht en je kan daar heerlijk zitten!

Qua restaurants houdt ik erg van sushi en dan niet bij zo’n all u can eat tent maar bij Trinibra <3
Ook st Tropez is erg leuk en heeft ook een leuk terras op de brink.

Ik weet niet met wat voor gezelschap je gaat maar shoppen in wat andere dan de standaard winkels kan heel Goed in de kleine en de grote overstraat en de lange bisschopstraat.

Een wandeling door het bergkwartier is ook leuk om mee te pakken en vergeet dan ook de walstraat niet, ook erg leuke winkeltjes! En grote kerkhof is ook wel leuk om mee te pakken tijdens een stadswandeing

Als je met kinderen gaat heb ik daar ook nog wel tips
Voor.

Als je van biertjes houdt zou ik naar bierencafe de heks en DAVO bieren gaan!



Leuke tips! Bedank allemaal.

Ik ga alleen dus kan alles zelf bepalen. :D
Ik hou niet van bier maar een leuk terrasje kan ik ook erg waarderen.

Trinibra had ik inderdaad op internet gevonden en zag er erg leuk uit! Dus denk dat het wel een avondje sushi wordt :j

Ik verblijf trouwens in Wilp.

Blue_flower
Berichten: 1926
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Leuke tips omgeving Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 09:01

Als je een auto hebt: bosrestaurant Joppe is echt fantastisch eten!

Reusje0504

Berichten: 1682
Geregistreerd: 30-10-12
Woonplaats: Deventer

Re: Leuke tips omgeving Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 09:12

Een rondje bussloo wandelen is ook leuk!

Ik zeg heel bewust paardenhoofd, ik wil de paardenliefhebbers onder ons niet voor de kop stoten.. - Herman Finkers

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Leuke tips omgeving Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 09:32

Wij hebben laatst bij Jackies gegeten, ook echt een aanrader!!

Kinke

Berichten: 20513
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Leuke tips omgeving Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 09:43

Jackies is inderdaad goed. Veel kleiner en in een oude stadsboerderij zit Roasted, dat is ons favoriete restaurant (aanrader is de plank met verschillende gerechtjes). Ze zitten in een zijstraat van de Walstraat, dus middenin het centrum. Voor de allerlekkerste appeltaart (nadeel: die smaakt daarna bij andere adressen niet meer zo goed) a taste of honey, in de Spijkerboorsteeg. Als het mooi weer is kun je in de tuin zitten. Is ook in het centrum.
Een stadswandeling via de VVV met gids is echt heel erg leuk. Je kunt voor verschillende delen van de stad kiezen. En als je voor je terug gaat brood wilt halen, op de dijk in Olst zit de Bökkers Mölle. Malen zelf graan en is een supergoede bakker. (zie hetzelfde nadeel als bij Taste of honey ;) . Je kunt er ook lunchen. De route over de dijk is sowieso prachtig, langs de uiterwaarden van de IJssel.
En verder zitten er in het centrum veel leuke winkeltjes :)

Leandra

Berichten: 1591
Geregistreerd: 06-01-03

Re: Leuke tips omgeving Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-20 10:09

Wat een leuke tips allemaal! Ik denk dat ik nog een keer die kant op moet gaan! :)
Dank jullie wel!

Kinke

Berichten: 20513
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Leuke tips omgeving Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 10:57

Deventer is niet groot he, dus in een weekend lukt dat wel :)

Radiostilte
Berichten: 984
Geregistreerd: 15-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 12:09

leeghalen
Laatst bijgewerkt door Radiostilte op 13-07-23 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

nicole_floor

Berichten: 3233
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 12:22

Op de brink zitten sws heel veel leuke restaurantjes. En het is jammer dat je niet van bier houd, want DAVO is echt een dikke aanrader. Kwa grote mode ketens zitten er helaas niet zo veel. Maar het is gewoon ook heerlijk om door de binnenstad te wandelen.

Ik weet niet waar je zit in Deventer, maar Bathmen is ook een leuk dorpje om even heen te gaan. Ook heeft Bathmen de oude molen, deze is geloof ik elke zaterdag open voor meel en brood enzo.

En als je van mountainbiken houd, de oostermoat is een hele mooie mountainbike route. En je kunt trouwens ook heel mooi wandelen op de oostermoat.

Floor V. Silverlea Spiderman: Eindstand M spr, L1 dress & B SGW
Colet V. Hemmingway: B+0 dress, B+13 L startgerechtigd spr. B+0 SGW

'schoentje'

Anoniem

Re: Leuke tips omgeving Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 13:44

Ik vond de rondvaart met een fluisterboot ontzettend leuk om te doen. Je ziet en hoort veel over de stad dan.

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Leuke tips omgeving Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 13:52

Gezien dit een vrij recent topic is haak ik graag even in: Ik ga binnenkort een dagje naar Deventer. Voor de ochtend staat een stadswandeling gepland. Ik zoek nog het beste lunchtentje en iets (semi)cultureels voor de middag, leuk museum, goede voorstelling, een leuke film in het filmhuis of iets dergelijks. Iemand tips hiervoor?

Escamilla

Berichten: 680
Geregistreerd: 10-03-15

Re: Leuke tips omgeving Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 14:14

Voor mensen die wat langer in omgeving Deventer zitten. Een dagje naar Zutphen is ook erg leuk! Oude Hanzestad met een mooie markt met terrasjes. Leuke winkels, musea en fluisterboten.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 14:21

Daantj__ schreef:
(Kan mij nog herinneren wat voor indruk Deventer op mij maakte een kleine tien jaar geleden. Toen ik er op een avond door heen liep, het al donker was en het begon te sneeuwen. Was net of ik minstens 100 jaar terug in de tijd was. Met al die mooie huizen, slingerende straten etc. Ik bedoel er niet mee dat je moet gaan als het sneeuwt xd. Maar het is wel een mooie oude stad)

Ook niet verwonderlijk dat daar ieder jaar het Dickens Festival plaatsvindt vlak voor kerst (dit jaar even niet). {:)

Citaat:
En je zit in Wilp. Dus net aan de andere kant van de IJssel. Het is ook mooi om gewoon eens langs de IJssel te rijden/fietsen. Ook s avonds in het donker is het mooi om alle lampjes van Deventer te zien.
Trouwens je kan parkeren ‘op de worp’. Dat is in principe gratis. Dan kan je met een pontje over varen. Retourtje is volgens mij 1,60. En je wordt gedropt praktisch in de binnenstad van Deventer. Dat is stuk goedkoper dan parkeren in de stad. En nog leuker ook.

Zeker doen! :j

imd schreef:
Gezien dit een vrij recent topic is haak ik graag even in: Ik ga binnenkort een dagje naar Deventer. Voor de ochtend staat een stadswandeling gepland. Ik zoek nog het beste lunchtentje en iets (semi)cultureels voor de middag, leuk museum, goede voorstelling, een leuke film in het filmhuis of iets dergelijks. Iemand tips hiervoor?

Ik ben fan van Tearose (hoewel ik er alweer een tijdje niet ben geweest). Als filmhuis zat daar tot deze zomer De Keizer, maar die zit nu op een nieuwe locatie onder de naam MIMIK. Ik kan Zutphen overigens ook van harte aanraden. :j

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Kinke

Berichten: 20513
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Leuke tips omgeving Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 15:16

lunchtentje...a taste of honey :D

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Leuke tips omgeving Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 16:20

Oh ja, A Taste of Honey! Ik wist dat er nog eentje was. Ook erg fijn idd!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Leuke tips omgeving Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 17:21

Google levert mij op dat a taste of honey verkocht is en dat het nu kar-ma heet. Tearose klinkt ook wel goed!
Dank ook voor de tip over Mimik, dat is wat ik zocht inderdaad!

Lightielight

Berichten: 756
Geregistreerd: 31-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 17:53

Deventer is zoooo leuk, heb jaren in de Walstraat gewoond... mooiste straat van Deventer met de leukste winkeltjes, Tearose, etc........... Sowieso heeft Deventer veel leuke en aparte winkeltjes in de hele binnenstad.......

Dag lieve Skip en Shiva.....

nicole_floor

Berichten: 3233
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Leuke tips omgeving Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 18:17

Het stomme is ik woon er al mijn hele leven en zulke dingen vallen mij niet eens meer op. Als mensen zeggen oh Deventer mooie stad! Dan denk ooh ooja is eigenlijk ook wel zo als ik er zo over na denk. :')

Floor V. Silverlea Spiderman: Eindstand M spr, L1 dress & B SGW
Colet V. Hemmingway: B+0 dress, B+13 L startgerechtigd spr. B+0 SGW

'schoentje'


Anoniem

Re: Leuke tips omgeving Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 18:21

Ja joh, net als Zutphen inderdaad. Zo'n mooie historische binnenstad! Voor de locals/kenners: heeft iemand klooster Sion al eens bezocht? Is dat een aanrader? Ik zie dat ze elke vierde zondag van de maand een rondleiding geven.

Eloya

Berichten: 5188
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 18:27

Deventer is super leuk!
Doe zeker een stadswandeling, kom je ook langs het oudste stenen huis van Nederland, bij mij in de steeg :P.
Verder idd parkeren op de worp en met pontje over, want op de worp is het gratis.
Verder veel goede restaurantjes! zelf ben ik ook wel fan van de sjampetter op de brink, lekker voor lunch/borrel/diner en niet zo duur.

Er is ook een nieuw film theater, Mimik.
De walstraat/kleine overstraat/ grote overstraat hebben veel leuke kleine winkeltjes om door te struinen.
In de kleine/grote overstraat en de steegjes ertussen zitten ook goede pizzaria's zoals ciao, da mario en la cantina.

Plein van het grote kerkhof staat de lebuinis toren, die kan je op bepaalde dagen ook beklimmen, is op loop afstand van het pontje. Staat ook het gemeente huis en is een mooi plein met ook restaurantjes en ijssalon Gio's <3 als het mooi weer is zeker daar een ijsje of heerlijke milkshake scoren.
Als je van vis houd zit daar ook beryls fish and chips, ook aanrader!

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog: Dieke ●○● Whippet: Jeppe


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, LuCa88, M_arjolein en 248 bezoekers