Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Marcella

Berichten: 36682
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 12:17

De goedkopere paal weigert tot nu toe bij mij kapot te gaan en dat is die tot het plafond, maar ook favoriet betreffende klimmen nog steeds.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus


Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 13:28

Ik heb een krabpaal van Krabpalen&klimbomen (De KOKO XL) want die vond ik mooier bij m'n interieur staan als die pluche dingen.
In de gang heb ik een Ferris catwheel. Waar ze goed gebruik van maken.
Verder (nog) niets. Misschien ooit nog wat plankjes idd tegen de muur.
Dat bedrijf verkoopt die ook dus kan dan in zelfde stijl blijven.
Voordeel bij mij is dat ik een tuin heb. (app op begane grond) Deze afgezet met stroom en daar kunnen ze ook in.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 13:31

Zijn jullie katten ook van die praters? Pjotr is altijd met mij aan het communicerern. Zelfs als hij op schoot ligt, half slaapt en ontzetend veel aandacht krijgt presteert hij het om nog steeds 'Miauw' te zeggen. En dan ook echt heel klagelijk. Mi-aaauw. :+ Inmiddels neemt Evita het geklets over dus hoor ik ook soms een Miauw van haar kant komen. _O-

Afbeelding
Afbeelding

Verder groeien ze goed. Heel leuk om te zien

IG: @arabierjoep

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 13:49

Yup, hier ook 2 praters.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 14:10

Ik kom weer even binnen vallen. Wat een schatjes Isabel_K! Onze poes kletst ook de oren van onze kop. :+

Hebben jullie nog aanraders voor een fijn kleedje/kussen voor een oudere kat? Iets wat geschikt is voor de winter, mag verwarmend zijn of in ieder geval iets wat goed warmte vasthoudt. :)

Anoniem

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 15:24

Wat een leukerds Isabel_K :D

Hier zijn ze normaal redelijk stil. Alleen sinds we zaterdag verhuisd zijn praten ze wel veel. Ofja het klinkt van Pumba zijn kant meer als klagen.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 16:23

Dank jullie haha! Van Pjotr is niet zo'n briljante foto, maar hij is een minder enthousiast model dan Evita. _O-

Afbeelding

IG: @arabierjoep

silvericathy

Berichten: 1917
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 18:03

Isabel_k schreef:
Dank jullie haha! Van Pjotr is niet zo'n briljante foto, maar hij is een minder enthousiast model dan Evita. _O-

[ [url=m/8triMh.jpg]Afbeelding[/url] ]


ik had de kittens natuurlijk nog niet gezien omdat ik hier nieuw ben.
Maar wat een leuk ding is dat. Ooit in de toekomst wil ik ook een oranje tijger hihi.

❤️Paco❤️Mila❤️Novi❤️

silvericathy

Berichten: 1917
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 23:36

Vandaag heb ik de sleutel gekregen van de nieuwe studio woning.

Nu kan het raam alleen wagenwijd naar binnen toe open, en niet op een kiepstand. Hoe zouden jullie dit oplossen met katten die niet naar buiten toe mogen? Begaande grond, dus 1 meter naar beneden is de stoep al.

Een foto van Google toegevoegd om jullie een beeld te geven van de situatie, mijn ramen werken net zo.

Afbeelding

❤️Paco❤️Mila❤️Novi❤️

Bloemetje75
Berichten: 1985
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 06:58

Een stevige hor in zetten. Ook tegen allerlei vliegende beestjes zoals muggen en vliegen.

Marcella

Berichten: 36682
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 07:30

Een stevige hor die je van buiten uit kan monteren/bevestigen als dit kan. Dan kan je namelijk eerst hor erin doen en dan raam open.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

silvericathy

Berichten: 1917
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 08:16

Ik had inderdaad ook aan een hor gedacht, maar ben bang dat de kat alsnog zijn nagels erin zet, of dat mensen het leuk gaan vinden om het kapot te maken omdat ze er voor langs lopen. Ik denk ook niet echt dat het mogelijk is om een hor te plaatsen, maar dat zou ik moeten nakijken. of ik zou al gewoon een groot stuk stevig gaas moeten kopen in de winkel en dan misschien met dubbelzijdig plakband of iets op het kozijn plakken maar moet wel makkelijk te verwijderen zijn en geen vieze resten achterlaten mocht ik in de toekomst weer verhuizen.... Is een huurwoning die netjes opgeleverd zal moeten worden dan weer..

❤️Paco❤️Mila❤️Novi❤️


Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 08:40

En een dingetje kopen om je raam op een kier te zetten? (Bv kierr.nl, is zonder boren en plakken).

En daar evt kattennet overheen? Zodat ze de kier niet doorkunnen. Heb je ook wel “hekjes” voor, maar dat is ook boren of plakken.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 08:40

Misschien kan je iets maken wat je tussen de hendels kan doen zodat de ramen niet verder open kunnen als een klein kiertje.
(Er van uitgaande dat jouw ramen net zo zijn als het plaatje dus)


Afbeelding

silvericathy

Berichten: 1917
Geregistreerd: 08-09-09
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 08:56

Needje schreef:
Misschien kan je iets maken wat je tussen de hendels kan doen zodat de ramen niet verder open kunnen als een klein kiertje.
(Er van uitgaande dat jouw ramen net zo zijn als het plaatje dus)


[ [url=m/Ctwn9F.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ze zijn inderdaad net zoals het plaatje, dat maakt zo'n kier systeem bijvoorbeeld al moeilijker om te plaatsen.

Had nu wel deze nog gezien.... Zou zoiets ook bijvoorbeeld met dubbelzijdig plakband blijven plakken? En dan neem ik aan dat de ramen zelf ook niet ver zullen open gaan. Lijkt me ook wel enigszins inbraak verminderend te werken.


Afbeelding

❤️Paco❤️Mila❤️Novi❤️

Mando

Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 12:08

Je heb speciaal stevig hor voor katten en honden. Petscreen heet dat.

Wij hebben er een deur mee gemaakt voor 3 katten die niet naar buiten mogen waarvan er 1 nogal ondernemend is.

https://www.horrenbouw.nl/webshop/petscreen/


Afbeelding


Ik zou in jouw geval een vaste hor aan de buitenkant maken zodat wel je raam open kan.
Wij hebben op deze deur van die veiligheidsklemmen gezet.

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

Druif_01

Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 11:13

Hier hebben Hepi en Hepi elkaar helemaal gevonden. Ze spelen wat af samen. Achter elkaar aan rennen, op elkaar jagen, ze hebben de tijd van hun leven :D Pip lijkt ook helemaal opgeleefd en zoekt Woezel regelmatig ook echt op. Samen slapen en elkaar wassen doen ze niet, maar dat hoeft van mij ook niet perse. Als ze het maar leuk hebben met elkaar.

En na al dat spelen is een dutje wel nodig.
Afbeelding

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

xoranlover

Berichten: 6576
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 11:13

Haha heerlijk hoe die erbij ligt. Fijn dat ze samen spelen!

DideH
Berichten: 6995
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 11:30

Druif_01 schreef:
Hier hebben Hepi en Hepi elkaar helemaal gevonden. Ze spelen wat af samen. Achter elkaar aan rennen, op elkaar jagen, ze hebben de tijd van hun leven :D Pip lijkt ook helemaal opgeleefd en zoekt Woezel regelmatig ook echt op. Samen slapen en elkaar wassen doen ze niet, maar dat hoeft van mij ook niet perse. Als ze het maar leuk hebben met elkaar.

En na al dat spelen is een dutje wel nodig.
[ [url=m/dMSdLC.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hahahah KO :')

Mensen zeggen altijd dat ik eigenwijs ben. Daar ben ik het niet mee eens.

Milo 05-08-2022 +
Voor altijd in mijn hart maatje…

Jorex

Berichten: 9927
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 11:46

Hallo,

Ik woon nu eindelijk op mezelf dus ik wil weer meekletsen. De vorige katten had ik weinig tot geen invloed op hoe ze gehouden werden door mijn ouders. Met de ene waar ik toen vooral over praatte wegens zijn problemen gaat het nu eindelijk de goeie kant op. Hij is praktisch allergisch voor bijna alles wat hij aanraakt, prednison hielp niet meer. Dus we zijn begonnen met Allermyl twee keer per week te gebruiken, dus kat onder de douche. En het helpt echt met de jeuk onder controle te krijgen en hij krijgt voor het eerst sinds meer dan een jaar echt weer een zwarte kop met haar. Dus hopelijk blijft dit de goede kant op gaan.

Nu weer terug naar het samenwonen. Mijn vriend kon niet zonder zijn kat dus die is gisteravond gebracht, ze moet nu nog wennen. Ze ligt graag onder dekentjes oftewel ze ligt nu bij mij onder een dekentje te slapen. Kikhi is een poes van 5 jaar oud ongeveer en ze is wat eigenzinnig en een echte queen. Ze houdt erg van tassen en andere ruimtes waar ze onder kan kruipen. Afgelopen nacht heeft ze onder het bed geslapen. Als ze niet kan wennen gaat ze weer terug, maar het gedrag onder dekentjes kruipen dat is iets wat ze altijd al doet dus ze gedraagt al redelijk of is het appartement van haar. Mijn mobiel is dood dus ik heb geen foto's, nieuwe komt binnen nu en 13.15 :D

Alex en Jorie <3

Druif_01

Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 19:01

Maandag toch maar even terug naar de dierenarts met Woezel. Hij hoest nog steeds, niezen is wel minder, maar ook nog steeds en nu begint hij ook een wat vies oogje te krijgen (beetje gelig in zijn ooghoek zeg maar). Dat wordt denk ik toch een antibioticakuurtje voor de kleine man. Hij oogt verder overigens nog altijd helemaal niet ziek.

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 23:08

Fijn dat het klikt Druif! Balen dat het nog niet minder is geworden met het hoesten.

Hier ook in dubio.. Sammie is een tijdje terug natuurlijk opgenomen geweest met waarschijnlijk chronische bronchitis. Iig snel/kort ademig en benauwd. Was op de foto's een verschil in de longen te zien waardoor een lichte longontsteking ook niet uit te sluiten was.

Vandaag was ik even kort wat met hem aan het spelen en vervolgens hoorde ik hem zwaar ademen. We hebben echt kort 3 minuutjes wat met een veertje gespeeld. Als je het geluid na zou doen van iemand die zwaar/moeilijk/benauwd ademd, heb je het geluid dat hij maakte na kort spelen. Imo hoort dat niet bij een kat van 3 jaar.. :j
Toen hij later op de bank lag heb ik zijn ademhaling geteld. Dit mag 40x per minuut zijn. Hij ademde erg onregelmatig en zat op meer dan het dubbele.. Hij was alleen niet geheel rustig, aangezien ik naar stal moest mijn vriend gevraagd om nog een aantal keer te tellen als hij daarvoor de kans had, maar Sammie is niet meer rustig bij hem gaan liggen.. Vanavond wel de kans gehad om weer te tellen in rust en toen zat hij ook vrij hoog, op 32 en 36x per minuut.

Ik heb beide katten opgetild en met de borst tegen mijn oor gehouden om te luisteren of ik verschil in ademhaling hoorde :+ misschien een beetje raar maar ik maak me direct veel zorgen. Wat ik daaruit opmaak is dat Jessie dieper, en met langere teugen inademt dan Sammie, maarja, iedereen is anders toch..?

Vanavond ook weer even gespeeld met ze een weer Sammie horen ademen..
Gelukkig werk ik sinds kort in de winkel waar ook mijn dierenarts zit. Ik moet morgen werken dus ik hoop even te kunnen regelen dat ik langs de DA kan lopen voor advies en eventueel gelijk een afspraak te maken voor maandag als dit nodig is..

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

Druif_01

Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 00:18

Wat een gedoe LoveUggs, Sammie blijft ook maar aanmodderen.

Ik maak me ook altijd direct zorgen haha. Misschien ook omdat ik ooit een kitten heb gehad die overleden is aan kattenziekte (hij was nog te jong om te enten, was een dumpertje) dus ik ben altijd bang om nog eens zoiets mee te maken of te laat naar de dierenarts te gaan.

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

Marcella

Berichten: 36682
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 09:06

Blue loop sinds een paar dagen te niezen, maar zou mij niet verbazen als het van het buiten zitten in de regen op het balkon is.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

DideH
Berichten: 6995
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 09:09

Arme woezel en sammie! Hopelijk niet teveel aan de hand!

Mensen zeggen altijd dat ik eigenwijs ben. Daar ben ik het niet mee eens.

Milo 05-08-2022 +
Voor altijd in mijn hart maatje…


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 61 bezoekers