Vriendin heeft dierbare verloren, boekentips gezocht

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
bloemm

Berichten: 225
Geregistreerd: 11-07-06

Vriendin heeft dierbare verloren, boekentips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-20 19:05

Mijn liefste vriendin is een aantal maanden geleden haar vader verloren na een slopend en lang ziektebed. Ik merk aan haar dat ze er veel aan heeft om boeken te lezen waarin mensen beschrijven hoe ze omgaan met verdriet/ ervaringen vertellen. Ik merk dat ze erg zware weken heeft op het moment, het besef komt nu echt binnen. Naast dat ik haar probeer te steunen waar ik kan en dat het natuurlijk allemaal tijd nodig heeft zou ik haar graag een steuntje willen geven. Vandaar de vraag; hebben jullie goede tips voor een boek of iets anders wat ik haar eventueel kan geven om haar er af en toe een beetje doorheen te slepen? Iets wat het op de diepste momenten wat "lucht" geeft?
Laatst bijgewerkt door bloemm op 01-10-20 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt


xChanelx
Berichten: 1918
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Vriendin heeft dierbare verloren, boekentips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 19:11

Misschien een mooie gedichtenbundel? Iets als Troostgedachten van Martin Gijzemijter?

Enjoy the little things in life, because one day you will look back and realize it were the big things.

bloemm

Berichten: 225
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-20 19:33

xChanelx schreef:
Misschien een mooie gedichtenbundel? Iets als Troostgedachten van Martin Gijzemijter?


Bedankt! Heb jij deze zelf ook? Ze is niet zo van de gedichten maar als ik zo een paar voorbeelden lees vind ik het wel erg mooi.

xSwanHeart

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 19:40

Hoe oud is je vriendin? Als ze wat jonger is, zou 'Van harte gecondoleerd' wat kunnen zijn. Dat is speciaal geschreven voor jonge mensen die een of beide ouders verliezen.
Ik heb het zelf niet gelezen, maar heb gehoord dat het heel helpend kan zijn.

https://www.bol.com/nl/p/van-harte-geco ... Q4QAvD_BwE

Biscuitje

Berichten: 1234
Geregistreerd: 04-03-12

Re: Vriendin heeft dierbare verloren, boekentips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 20:19


Jolien87

Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 20:45


turtlelito

Berichten: 1691
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 20:55

Jolien87 schreef:
Wat lief dat je dit voor haar doet.

Het is niet een boek ober rouwverwerking maar ik vind het wel een mooi en luchtig feelgood boek: De jongen, de mol, de vos en het paard.

https://www.bol.com/nl/f/de-jongen-de-m ... 128095685/


Dit! Niet alleen feelgood, er zit ook diepgang in. Als ze Engels spreekt, zou ik wel voor de originele versie gaan trouwens.

Amado7

Berichten: 10719
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Vriendin heeft dierbare verloren, boekentips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 21:10

Weet je of ze ook veel schrijft ? Anders zou je ook eens een schrijvend boek kunnen doen. Je hebt als ik me niet vergis ook een boek over rouwverwerking waar vragen bjj staan waar je ook in kan schrijven.

Niet perfect is ook goed

Marcato

Berichten: 2372
Geregistreerd: 19-05-06

Re: Vriendin heeft dierbare verloren, boekentips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 21:17

De boeken van Manu Keirse zijn een aanrader. Beschrijft rouw en verdriet heel mooi en herkenbaar. Zoals het echt is.

SUUS Fotografie
Facebook * Website


Joanne1997

Berichten: 444
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 21:36

Marcato schreef:
De boeken van Manu Keirse zijn een aanrader. Beschrijft rouw en verdriet heel mooi en herkenbaar. Zoals het echt is.


Die wilde ik inderdaad noemen!
'Vingerafdruk van verdriet' vind ik erg mooi.

bloemm

Berichten: 225
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-20 09:58

Van harte gecondoleerd en je bent jong en je rouwt wat en van harte gecondoleerd zijn de boeken die ze al heeft. Vooral aan je bent jong en je rouwt wat heeft ze veel aan gehad.
Ik heb gisteravond de dichtenbundel troostgedachten voor haar besteld samen met de jongen, de mol de vos en het paard.

Ik zal even aan haar doorgeven dat Manu Keirse ook een aanrader is, die kwam ik gisteren al tegen op bol.com :).

@Amado7; ja ze schrijft in een dagboek, dat doet ze graag!

Jolien87

Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 10:56

bloemm schreef:
Van harte gecondoleerd en je bent jong en je rouwt wat en van harte gecondoleerd zijn de boeken die ze al heeft. Vooral aan je bent jong en je rouwt wat heeft ze veel aan gehad.
Ik heb gisteravond de dichtenbundel troostgedachten voor haar besteld samen met de jongen, de mol de vos en het paard.

Ik zal even aan haar doorgeven dat Manu Keirse ook een aanrader is, die kwam ik gisteren al tegen op bol.com :).

@Amado7; ja ze schrijft in een dagboek, dat doet ze graag!


Wat onzettend lief van je. Jouw vriendin mag zich in haar handjes knijpen met jou als steun.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bindy73, CupCakes_, F_Orumster, marjan19, sandra1312, YandexBot en 31 bezoekers