Gelders paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
matty
Berichten: 181
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-01 14:53

Hallo allemaal!!
Wie rijdt hier allemaal op een gelders paard en is daar helemaal gek van!! Ik heb een gelders paard en hij is helemaal te gek, hij heet Osiris (van Bazuin) en hij is helemaal te gek! Hij is nu een half jaar bij mij en het gaat heel goed. Ik zou het leuk vinden om ervaringen te wisselen met paardengekken die ook helemaal weg zijn van hun (Gelders) paard!
Groetjes van matty


Patricia
Berichten: 1044
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 17:46

Hoi Matty!

Nou, mijn lieve knollie is ook gelders. Het is een gelderse merrie genaamd Manouk v. Unitas.
Het is een schat van een paardje, maar wel erg nerveus af en toe. Verder heeft ze een lief karakter, ze is erg werkwillig.

Groetjes Patricia

julke

Berichten: 283
Geregistreerd: 29-04-01
Woonplaats: roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 19:18

Haha! Wij hebben een gelderse merrie van net 4.
Ze wordt nog ingereden, maar maakt goede vorderingen. Ze heet florenske Lovers en is te bewonderen op http://www.lara.netmenu.nl
Volgende zomer hoopt mijn dochter met haar te starten bij de beginners dressuur.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: julke op 2001-06-22 19:21 ]</font>

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 20:19

Ik heb een kruising tussen een zwaar warmbloed en een gelderse merrie. Ze is een kleindochter van Wachtmeester en heeft dus erg veel temperament. Haar dochter is weer van een Zwaar Warmbloed hengst en is daardoor ook veel rustiger. Da's wel mooi hoor een eenjarige die als een mak lammetje achter je aanloopt, terwijl ze toch veel krachtvoer krijgen. Manouk, van jouw paard hebben wij bij ons stamboek een halfbroer. Het is een goedgekeurde platenbonte hengst en heeft ook als vader Unitas. Hij heet James Bont ( ex Jaros). Koe

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 20:52

Dit is een halfzusje van jouw paard:

[img]../upload/49/snuffen_aan_klok.jpg[/img]
[img]../upload/49/krabben.jpg[/img]
[img]../upload/49/opstaan_2.jpg[/img]

En dit is haar mama:
[img]../upload/49/Ohz.jpg[/img]
Al is dit een erg oude foto, ze is hier iets van 4 ofzo en ze is nu 11.

Ben wel benieuwd naar een foto en beschrijving van jouw paard. Met karakter enzo. Heeft ie ook die blonde manen geerfd van zijn pa?
_________________
Ver- ve- verliefhiefd tot over mijn oren, niet te geloven, ik stotter ervan!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jantina op 2001-06-22 20:53 ]</font>

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 21:18

Wij hebben een Gelders paard op stal, ook een Bazuin. Echt een gaaf beestje!!! Ik heb dit paard een paar weken gereden toen de eigenaar er niet was en dat was erg tof!!! Gelderse paarden zijn erg mooi, ik heb er zelf geen, ik heb een tuigpaard.Ilona.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 11:44

Wij hebben ook een Gelderse merrie was niet echt de bedoeling we hebben haar nu een half jaar ze is 20 en krijgt bijna een veulen ze is blind aan 1 oog en was behoorlijk mager toen we haar kochten.
ze is een model merrie maar ik weet zo 1 23 geen afstamming uit m'n hoofd ze heeft Zindy Jane echt een braverd maar ik ga nog steeds voor de groningers

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 12:09

Mijn vos Ozep is van..... Caritas, hahaha maar zijn moeder is dus wel een gelderse merrie van Zep. Ik ben eigenlijk niet zo gek van gelders bloed, maar ja, dit paard was het gewoon voor mij...

[img]../upload/523/ozep1.jpg[/img]
[img]../upload/523/ozep2.jpg[/img]
[img]../upload/523/ozep3.jpg[/img]
[img]../upload/523/ozep4.jpg[/img]
[img]../upload/523/ozep5.jpg[/img]
[img]../upload/523/ozep6.jpg[/img]
[img]../upload/523/ozep7.jpg[/img]
[img]../upload/523/ozep8.jpg[/img]
[img]../upload/523/oog_ozep.jpg[/img]


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sjuimpje op 2001-06-23 12:11 ]</font>


daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 12:43

Ik heb ook een gelders paard. Het is een Zep uit een tuigpaardmoeder en ik vind haar geweldig!

Groetjes,
Danielle

geitwolsok

Berichten: 83
Geregistreerd: 13-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-01 20:35

Gaaf paard die van de foto's hierboven. Ik had zelf een gelder met veel tuigbloed erin. Nu heb ik een kruising van een volbloed met een gelder. Op stal hebben we ook een Bazuin staan. Erg gaaf. Ik ben ook dol op gelderse paarden. Trouwens ook groningers vind ik leuk. een vriendin van mij is bezig een paard te kopen wat weer een kruising is tussen een gelder en een groninger.
Gaaf allemaal

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 11:27

Mijn Toon is ook voor een groot deel Gelders, en voert waarschijnlijk ook Gronings en Holsteins bloed (vandaar zijn kleine hoofdje waarschijnlijk).

Dit is Toon:
[img]../upload/123/mvc-stal2.jpg[/img]
[img]../upload/123/mvc-spuitpl.jpg[/img]

LUNA

Berichten: 599
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 11:45

Toon is leuk!!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 12:27

Dank je wel Luna! Uiteraard ben ik het helemaal met je eens! Lachen (Zelfs na zonder verdoving gehecht te zijn, met dank aan toon.... Frusty )

Hij is super en blijf altijd super! *LOL*

Groetjes Mieke

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 13:26

Ik heb ook een gelderse merrie,
super eigenwijs, maar kan super lopen, is net 4 geworden
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en deze ezel, kan ook nog hoog springen, hihi is net 50 cm of zo Haha!

groetjes lara

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 13:54

Tonkelientje is misschien ook wel Gelders, ik weet het niet zeker en zal het ook nooit te weten komen. Ze heeft een KWPN-brandmerk en zeer Gelderse kenmerken. Maar ja, zonder papieren weet ik het dus niet...

LUNA

Berichten: 599
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 15:05

Siebus is een echte srugge fries Haha!

Leuke paardjes!!!Zal er bijna verliefd op worden Party!!

matty
Berichten: 181
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-01 15:09

Wat gaaf al die positieve reactie over het Gelders paard!! Mijn Osiris Heeft geen lichte manen maar is een hele donkere koffie vos met een snabje en 4 witte benen. Super makkelijk karakter en kan heel goed lopen. Hij is een volle broer van de goedgekeurde hengst Laurens en dus een half broer van Parcival. Hij lijkt heel erg op laurens qua lopen enzo.. Ik heb nu 5 wedstrijden gedaan in de L1 en heb al 9 winstpunten. Het gaat echt super.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anjali, Damelza, Dark7, Hannanasjuh, joyce83, Karlijn_dv, Lauke, lonniejj, Maaike_Ma, MarjanB, mirriejj, Ptl4ever, Radiostilte, Rianneko, robbie88, santaju, sterregoud, SusanH, Ubermetrics en 92 bezoekers