Wat zijn jou pizza voorkeuren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Wat zijn jou pizza voorkeuren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-20 13:37

De titel zegt het eigenlijk al een beetje, wat zijn jouw pizza voorkeuren?

Wat is jouw favoriete pizza?
En kies je dan braaf een pizza van de menukaart, of voeg je nog allerlei extra's toe?
Een klassieke deeg bodem, of gaan we voor de bloemkool bodem?

Alhoewel ik de Dr. Oekter Ristorante pizza's erg kan waarderen, blijven de pizzeria pizza's toch het allerlekkerst..
En dan bij voorkeur van de lokale pizza boer, domino's enzo vind ik een heel stuk minder..

Dus, wat is jouw pizza voorkeur? :D

(waarom is er geen pizza smiley? ^) )

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Wat zijn jou pizza voorkeuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 13:40

Ik ga toevallig deze avond met een vriend pizza eten.
Ik kies altijd voor de vegetarische, niet zozeer omdat ik vegetarisch ben maar omdat ik die gewoon het lekkerst vind van allemaal. Vriend kies voor de full-option.....

absque_dubio

Berichten: 7846
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Wat zijn jou pizza voorkeuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 13:45

Pizzaaa! <3

Ik eet eigenlijk pas sinds deze zomer pizza. Ik lust namelijk geen tomatensaus. Dus altijd als er pizza werd besteld, nam ik wat anders. Pas deze zomer erachter gekomen dat je ook pizza zonder tomatensaus kan bestellen (naar aanleiding van die kleine mini-pizza's uit de supermarkt waar geen tomatensaus op zit), die ook nog eens lekker is.
Ik heb het liefst van Domino's deze pizza's;
Pizza Four Cheese
Creme fraiche, mozzarella, geitenkaas, emmentaler & gorgonzola

Pizza Creamy Bacon
Creme fraiche, mozzarella, bacon, ham, champignons & rode ui

Pizza van de supermarkt is eigenlijk allemaal met tomatensaus, dus die eet ik nooit.

topsylover

Berichten: 5639
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 13:49

Ik heb gemerkt dat niet overal in Nederland alle pizza's hetzelfde zijn. Waar ze in het noorden veel met vlees hebben, is er in de randstad juist een uitgebreide keuze aan vis. Mijn favoriet is de Carbonara, lekker veel vlees, ui en als het er niet al op zit bestel ik er champignons bij :~
Van Dr. Oetker is de Ristorante Prusciotto mijn favo, die kaas blobs zijn zo lekker <3

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Re: Wat zijn jou pizza voorkeuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 13:52

Met champignons. Veeeeeeeeel champignons!
Vlees hoeft van mij niet zo. Eventueel tonijn, dat vind ik wel lekker. Verder met paprika en ui, knoflook natuurlijk, italiaanse kruiden, kaas en liefst ook verse blokjes tomaat voor het frisse.
Kant en klare pizza koop ik nooit. Het is zo zelf gemaakt en ik vind zelfgemaakt gewoon lekkerder.

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 13:53

Ik vind de pizza's van Happy Italy altijd erg lekker. Favoriet is di lusso margherita, maar eigenlijk vind ik vrijwel alles lekker :D Ik heb wel een voorkeur voor niet al te veel beleg.

Ik vind de ristorante van dr Oetker ook heel prima te doen voor een snelle maaltijd, dan heb ik meestal de 4 formaggi of de pollo.

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Wat zijn jou pizza voorkeuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 13:57

Pizzahut vind ik erg lekker, maar zit niet in de buurt.

Ik bestel bij NY Pizza eentje met extra mozzarella en rode ui.

De meeste supermarkt pizza vind ik niet lekker, ik houd van dikke knapperige bodems en dat hebben ze meestal niet.

AlwaysH

Berichten: 11268
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Wat zijn jou pizza voorkeuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:00

Fungi, met lekker veel kaas.
Voorheen met zalm, maar ik probeer minder vis te eten als pescotariër.

Oh, en van Domino's neem ik graag een crème fraiche saus en kaas in de korst. O:)

kiwiwitje

Berichten: 20107
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:01

t aller aller liefst de calzone van onze pizza shoarma vent. En die zit echt ramvol paprika, champignons, knoflook, ham, salami, tomatensaus en kaas. die is echt geweldig!
Anders de pollo of bolognese van Ristorante. of de Extravaganza van de domino's (zonder olijf*zoekt kotsende smiley )

Muronia

Berichten: 19525
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Wat zijn jou pizza voorkeuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:07

Hier een pizza liefhebster! Ik bestel altijd de pizza paesana bij ons pizza-shoarma resaurant. Dat is met ham, spek, salami, champignons, ui en kaas. Meestal neem ik met extra kaas en garnalen of paprika. Yummiee!

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:07

Wat ik hierboven lees over tomatensaus heb ik juist met kaas. Ik haat kaas. En zéker warme kaas met van die draden. Brr.

Daarom neem ik meestal bij de supermarkt een zelfbeleg-pizza. Tomatensaus erop, kip- of hamreepjes erbij en dan een goeie lading Italiaanse kruiden. Zo'n mix, of anders zelf veel oregano en rozemarijn erop, en wat zwarte peper. Ik hou van simpel :j

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:10

Ik ben verzot op mozzarella pizza met pesto. Maar ik verwijder wel altijd de tomaat, want dat lust ik niet.

Verder vind ik de “pittige” pepperoni ook erg lekker. Maar zonder paprika want ook dat lust ik niet :').

Tonijn ben ik ook dol op. <3

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:12

Kant en klaar heb ik weinig keuze met mijn glutenallergie (en soja, dus de bodem van schår mag ik niet). Dus het is mozzarella of salami. Of ik moet hem zelf maken, maar ik ben niet zo handig met zelf dingen maken :+

Van de kant en klare heb ik dan het liefste de salami. Daar bovenop gaat nog flink wat cheddar. Ja die plastic plakjes :j :9

Nu heb ik zin in pizza :')

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat zijn jou pizza voorkeuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:16

Niet erg gewoon in Nederland geloof ik, maar mijn favo pizza heeft avocado en feta <3 Hier vind je echt bij elke tent avocado op je pizza, zooo lekker.

Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:17

Ik ben ook pizza fan. Het belangrijkste is voor mij lekkere tomatensaus. Dat moet echt voldoende aanwezig zijn anders is de pizza al niet goed. En goede kaas, ook niet zoveel dat alleen nog maar kaas proeft.
En dan met champignons, ham en spinazie. Spinazie vind ik lekker omdat dit het vette gevoel een beetje weg haalt :) En geeft een lekekre grondige tegenhanger dus.

Snippergroen

Berichten: 6678
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:19

Het liefst heel. veel. kaas. :o

Mijn favoriet is tochwelgewoon Margherita en dan met een bakje knoflooksaus voor de korstjes :D Gewone platte, Italiaanse bodem.

Ik vind vaak bij het bestellen de andere pizza's zo intens vet. Bijvoorbeeld bij Salami of Quattro Fromagi. Hoewel ik ze wel heel lekker vind :j

Kant en klare pizza's vind ik niet snel lekker genoeg. Ik word wel blij van de Piccolinis Drie Kazen waar ik dan zelf extra kaas op doe :j :o

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Wat zijn jou pizza voorkeuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:23

Traditionele Italiaanse bodem en dan met spinazie / mozzarella, creamy bacon en mijn favoriet is met parmaham, truffelmascarpone, rucola, mozzarella en parmezaanse kaas. <3

Anoniem

Re: Wat zijn jou pizza voorkeuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:25

Bij een echte Italiaan is gewoon mozzarella, vier kazen of Margarita genoeg.

Bij de pizza take away ( wat heerlijk is, maar waarbij de gemiddelde Italiaan zich waarschijnlijk omdraait in zijn graf) feta, ananas en BBQ saus. :D

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:25

Absolute favoriet: met (parma)ham, parmezaan, rucola en oregano. Het liefst ook van een echte Italiaanse pizzeria die snapt dat de bodem lekker dun hoort. <3

Twiggy2008
Berichten: 21241
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Wat zijn jou pizza voorkeuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:36

Ik ben van de échte Italiaanse (vegetarische) pizza's, dus bv Dr Oetker, AH, Domino's, shoarma/pizza tent voer, ik sla even over ;-)....

Er gaat niets boven een authentieke Italiaanse pizza!!

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat zijn jou pizza voorkeuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:40

Ik heb het liefst tonijn pizza, maar ik doe zelf altijd de tonijn eerst mengen met madame janette peper voor het op de pizza gaat ik de oven, heeeeeeerlijk!

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:42

In een restaurant of bestellen bij Italiaan margarita of frutti di mare meestal. De lokale is er niet meer dus:

Thuis (met pizzasteen echt de moeite waard maakt het zoveel beter) maak ik een voor sommige helse combi :') ;
tomatensaus, chorizo blokjes, ham, ananas, ansjovis, mozzarella, rode ui, knoflook, Italiaanse kruiden
, Parmezaanse kaas en als hij klaar is rucola erop

Uit de winkel wel eens Piccolinis want dat eet leuk haha

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:44

Pepperrr schreef:
Kant en klaar heb ik weinig keuze met mijn glutenallergie (en soja, dus de bodem van schår mag ik niet). Dus het is mozzarella of salami. Of ik moet hem zelf maken, maar ik ben niet zo handig met zelf dingen maken :+

Van de kant en klare heb ik dan het liefste de salami. Daar bovenop gaat nog flink wat cheddar. Ja die plastic plakjes :j :9

Nu heb ik zin in pizza :')

haha ik nu ook!

antwoord op TS: ik ben dus zo'n barbaar die dol is op ananas op de pizza.
Anders caprese: mozzarella, pesto en extra tomaat. jammie

@Pepperrrr mijn dochtertje is overgevoelig voor (tarwe) gluten en hier dus ook zoeken naar opties. Die bodem van Scharr mis je niks aan daar kun je iemand mee doodgooien := dus hier laatst havermout pizza gemaakt: havermeel en verder t normale recept: gist (wel extra gebruikt) water zout en beetje olie. Was goed te doen!

moonsparkle
Berichten: 21712
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:48

Zelfgemaakte pizza en dan ook echt het deeg en de saus zelf maken. Dan champignons, goede salami en mozzarella er op. Kreeg een keer bij een Italiaans restaurant salami die volgens mij uit de plastic verpakking van de supermarkt om de hoek vandaan kwam, dat vond ik echt zonde van m'n geld.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Wat zijn jou pizza voorkeuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:50

Ik vind dus pizza bij de italiaan helemaal niet zo lekker, heb dan liever pasta. Ik eet eigenlijk alleen de half/half shoarma/hawaii van de domino's, of de goedkope huismerk pizza's van de supermarkt (hawaii). Vind al die dure helemaal niet zo lekker :')