Lange reis: hoe pony voorbereiden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Lange reis: hoe pony voorbereiden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-20 16:31

Hi allemaal,

Onze pony verhuist dit najaar met ons mee naar Italie. De verhuizing van onze pony vind ik het spannendse onderdeel van de hele verhuizing, dus ik zit me alweer lekker druk te maken om allerlei zaken. :)) Ik vroeg me af of mensen hier ervaring mee hebben. De reis duurt ongeveer 2 dagen exclusief de keuring. Hij wordt op maandagmiddag of dinsdagochtend opgehaald en naar de keuringslocatie gebracht, waarna ze op dinsdagmiddag vertrekken en woensdag in de namiddag of donderdagochtend aankomen. Een flinke reis dus.

Hij wordt vervoerd door een professioneel transportbedrijf en hij gaat mee op een groepstransport. Dit bedrijf regelt ook keurig al het papierwerk en de nodige keuringen. Ik hoef alleen maar in en uit te laden.

Maar dan nu. Mijn pony heeft nog nooit op een grote vrachtwagen gestaan en ook niet met meerdere paarden op een trailer. Ik verwacht eigenlijk dat hij er wel in zal lopen, omdat de vrachtwagen in verhouding tot zijn stokmaat van 97cm een gigantische ruimte is :=
Kan ik dit toch op de een of andere manier met hem oefenen? We hebben helaas geen vrachtwagen tot onze beschikking. Ik dacht er zelf aan om normaal trailerladen te oefenen zodat de vrachtwagen straks peanuts is voor hem.. Of denk ik dan te simpel?

Verder: Doe ik hem bescherming om? Transportbeschermers, een zweetdeken voor onderweg? Wat voor halster moet hij om?

Ik heb nogal wat vragen dus. Heeft iemand hier ervaring mee of hoe zouden jullie dit aanpakken?


Kookaburra

Berichten: 5334
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Lange reis: hoe pony voorbereiden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:37

Kun je het transportbedrijf niet even een belletje doen? Die hebben veel ervaring met verschillende paarden.


lizy29

Berichten: 6233
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:38

Onze paarden zijn op de vrachtwagen naar Frankrijk gekomen. Beiden kenden de vrachtwagen niet maar het is echt super gegaan. Hadden beiden een simpele fleecedeken opgedaan op aanraden van het transportbedrijf aangezien ze normaal met een 200grams deken opstonden maar dat op de wagen te warm zou zijn. Verder gewoon hun normale halster om.

Paarden kwamen helemaal fit en alert van de wagen.
Ik denk dat wij het spannender vonden dan zij :')

https://www.bokt.nl/markt/ad/522801/pension-midden-frankrijk
[HK] [VOLG] Ons project in Frankrijk

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-20 16:42

Kookaburra schreef:
Kun je het transportbedrijf niet even een belletje doen? Die hebben veel ervaring met verschillende paarden.


Het is een aardige man waar we contact mee hebben, dus dat kan denk ik vast wel. Ben alleen benieuwd naar ervaringen van anderen. :)


lizy29 schreef:
Onze paarden zijn op de vrachtwagen naar Frankrijk gekomen. Beiden kenden de vrachtwagen niet maar het is echt super gegaan. Hadden beiden een simpele fleecedeken opgedaan op aanraden van het transportbedrijf aangezien ze normaal met een 200grams deken opstonden maar dat op de wagen te warm zou zijn. Verder gewoon hun normale halster om.

Paarden kwamen helemaal fit en alert van de wagen.
Ik denk dat wij het spannender vonden dan zij :')


Haha, ik weet wel zeker dat wij het spannender vinden dan de paarden zelf ja. :D Fijn dat het bij jullie zo soepel is gegaan allemaal.
Mijne staat altijd dekenloos, dus misschien is een fleece dan te warm voor hem onderweg..

Duhelo

Berichten: 28501
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:44

Als de pony anders zonder deken staat zou ik ook geen deken opdoen. Transportbeschermers enkel als je zeker bent dat ze 100 % passen, anders liever zonder (om drukplekken te vermijden).
Als pony normaal met deken staat dan zou ik er een zweetdekentje op gooien, maar ik verwacht dat het in de vrachtwagen absoluut niet koud zal zijn.
Een goed passend halster (ik zou voor zo licht mogelijk kiezen) is uiteraard een must, als ze vasthangen met een ketting zou ik eentje nemen die onderlegd is, bij een gevoelig huidje eventueel eentje met echt bont.
Verder kan je niet zoveel meer voorbereiden dan wat de transporteur aangeeft, voor het laden niet teveel getut, gewoon erop zetten. Voordeel van die kleintjes is dat je die desnoods nog kan optillen en erin zetten :+ .

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Lange reis: hoe pony voorbereiden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-20 16:49

Daar heb je een punt inderdaad. Voor die kleintjes is het super lastig om goed passende beschermers te vinden, dus ik vermoed dat ik hem er beter zonder op kan zetten.
De tips van het halster ben ik blij mee, dankje. Ik zal eens vragen of hij aan een ketting staat of aan een touw. Hij heeft inderdaad een gevoelig en dun huidje, dus dan is een goed passend onderlegd halster wel zo prettig voor hem.

Je kunt hem er inderdaad op tillen, hij weegt maar een kleine 200 kg en we hebben hem al eens eerder met zn tweetjes in een trailer moeten tillen :D Al loopt hij er over het algemeen netjes op als er genoeg ruimte is. Hij is nogal introvert en wordt onzeker van veel druk(te). Dus de kunst is om zelf rustig te blijven, niet te duwen of te trekken en om hem even te tijd te geven om alles te bekijken.

thequeensmum
Berichten: 3493
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Lange reis: hoe pony voorbereiden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:56

Tips of ervaring heb ik niet, maar ff of-topic: verhuizen naar Italië, wat gaaf!! Mag ik vragen waar in Italië en hoe dat zo gekomen is?

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-20 17:00

truus1957 schreef:
Tips of ervaring heb ik niet, maar ff of-topic: verhuizen naar Italië, wat gaaf!! Mag ik vragen waar in Italië en hoe dat zo gekomen is?


We verhuizen naar Toscane, regio Lucca (en vanaf daar nog een klein half uur de bergen in). Het is al jaren onze droom en nu hebben we de mogelijkheid om te gaan <3

sharief
Berichten: 852
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:04

Onze pony had ook nooit eerder op een vrachtwagen gestaan (wel een 2 paards trailer)
Dochter ging mee met stal op ponykamp en onze pony kon mee op de 10 paards-vrachtwagen . Ze liep er zo op, was geen probleem.
Ze stapte er ook rustig af, al was dat niet zo'n reis als die jij gaat maken.
De pony's zijn zonder beenbeschermers op de trailer gegaan, simpel halster en zonder dekens.

Goede reis voor jullie en je pony, gaat zeker goedkomen :-)

;-)

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Lange reis: hoe pony voorbereiden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-20 17:35

Dankjewel sharief! :) En bedankt voor het delen van jullie ervaring.

Getup

Berichten: 8216
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Lange reis: hoe pony voorbereiden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:43

Je niet te druk maken :D .
Die mensen weten waar ze mee bezig zijn.
Mijn 3 jarige is toendertijd door Gelissen vervoerd, die kwamen haar dus om 23 u s avonds in t donker met giga vrachtwagen ophalen. Ik bidden dat ze er in zou gaan, was geen probleem.

Ze hebben liever niets om de benen, vooral niet op zo n lange reis . Deken ook liever niet .

Goof

Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:45

Frummels schreef:
truus1957 schreef:
Tips of ervaring heb ik niet, maar ff of-topic: verhuizen naar Italië, wat gaaf!! Mag ik vragen waar in Italië en hoe dat zo gekomen is?


We verhuizen naar Toscane, regio Lucca (en vanaf daar nog een klein half uur de bergen in). Het is al jaren onze droom en nu hebben we de mogelijkheid om te gaan <3


Ik heb inhoudelijk niks te antwoorden op je vraag, maar nu ben ik wel jaloers <3
Prachtig daar. Waar ga je precies heen? En wat ga je precies doen?

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-20 17:51

Getup schreef:
Je niet te druk maken :D .
Die mensen weten waar ze mee bezig zijn.
Mijn 3 jarige is toendertijd door Gelissen vervoerd, die kwamen haar dus om 23 u s avonds in t donker met giga vrachtwagen ophalen. Ik bidden dat ze er in zou gaan, was geen probleem.

Ze hebben liever niets om de benen, vooral niet op zo n lange reis . Deken ook liever niet .


Haha ja je hebt gelijk hoor! Ik weet ook wel dat het geen zin heeft om me druk te maken, maar het gaat stiekem een beetje vanzelf. Al vertrouw ik er inderdaad op dat deze mensen precies weten wat ze doen en vast genoeg ervaring hebben met denkbare scenario's :D

Bedankt voor het delen van je ervaring!


Goof schreef:
Ik heb inhoudelijk niks te antwoorden op je vraag, maar nu ben ik wel jaloers <3
Prachtig daar. Waar ga je precies heen? En wat ga je precies doen?

Het dorp zelf is volgens mij niet op google maps te vinden :+ Maar het ligt op een paar minuten van Bagni di Lucca en Barga!
Het is nog niet definitief dat het kan, maar ik probeer op dit moment voor elkaar te krijgen dat ik het eerste jaar vanaf afstand mijn huidige werk kan blijven doen (ik werk in loondienst bij een octrooibureau). We moeten tenslotte toch thuis werken. Als dat niet kan - wat ik heel goed zou begrijpen - dan ga ik mijn man helpen. Hij heeft een eigen bedrijf en werkt volledig digitaal. :j

Kasmir

Berichten: 5424
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:54

Ik heb zelf met 2 vrienden mijn paard 2300km verhuisd naar noord zweden. Op de wagen hebben ze het al gauw warm dus hier zonder beschermers en zonder deken op de wagen gegaan. Trailer laden oefenen is handig, over het algemeen lopen ze makkelijker een vrachtwagen op dan een trailer. Verder inderdaad niet te druk over maken, het is zwaar voor de beestjes om zo lang op transport te staan maar ze worden goed verzorgd en eenmaal aangekomen kan het grote genieten gaan beginnen ;).

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-20 18:02

Kasmir schreef:
Ik heb zelf met 2 vrienden mijn paard 2300km verhuisd naar noord zweden. Op de wagen hebben ze het al gauw warm dus hier zonder beschermers en zonder deken op de wagen gegaan. Trailer laden oefenen is handig, over het algemeen lopen ze makkelijker een vrachtwagen op dan een trailer. Verder inderdaad niet te druk over maken, het is zwaar voor de beestjes om zo lang op transport te staan maar ze worden goed verzorgd en eenmaal aangekomen kan het grote genieten gaan beginnen ;).


Wat gaaf! Ik volg jouw volgtopic inderdaad en ben stiekem altijd erg jaloers op de mooie plaatjes die je post <3
Dankjewel voor het delen van jouw ervaring. Dat wordt lekker oefenen met de trailer voor ons.
Het zal inderdaad een zware reis worden voor hem, maar ik kan niet wachten tot we allemaal veilig aangekomen zijn en we daar lekker kunnen gaan genieten..

_Christine

Berichten: 6363
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: USA (NC)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 03:56

Stel inderdaad al je vragen aan het bedrijf dat jouw paard vervoerd! Daar zijn ze voor en daar betaal je ze voor, dus voel je niet bezwaard :)

Ik heb mijn paard van Nederland naar Amerika verhuisd vorig jaar. Hij is per vrachtwagen naar België gegaan, per vliegtuig naar New York en van daaruit per vrachtwagen naar waar wij wonen (north Carolina, dat was ongeveer een 10 uur durende rit).
Mijn paard kreeg geen transport bescherming of deken om (was niet toegestaan). Omdat zowel in de vrachtwagens als het vliegtuig de temperatuur wordt geregeld en hij het anders te warm zou krijgen.
Wat ik heel fijn vond is dat ze mij constant op de hoogte hielden met hoe hij het deed.
Ook stond mijn paard los tijdens transport zodat hij continu hooi kon eten van de grond, zo voorkomen ze dat de paarden reisziekte krijgen.

Mijn paard had nog nooit in een vliegtuig box gestaan maar liep er zo in (en die zijn echt heel klein). Die mensen hebben zoveel ervaring dat ze echt wel goed weten waar ze mee bezig zijn. Maar het kan zeker geen kwaad om thuis een paar keer trailer laden te oefenen!

Ik heb gebruik gemaakt van de service van horses2fly, ze stonden echt 24/7 voor mij klaar, waren ontzettend vriendelijk en hebben echt top service geleverd.

In de USA waar ik CBV-Dressage en Bibi’s Mini Rescue heb opgezet!
:+: Action Z (v. Special D) PSG + 2
:+: Youngster.. Rust zacht lief vriendje

Popstra
Berichten: 13612
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 12:52

Geen beschermers om doen en liefst ook geen deken. Dit kan alleen maar af zakken en in de weg gaan zitten. Als er meer paarden in de wagen staan is het warm zat. Onze paarden krijgen op transport naar Italië ook nooit beschermers om ook al hebben zij voor ijzers.
Verder geven wij enkel maag beschermers enkele dagen voor vertrek en op de dag van vertrek. (Omeprazole)


de mensen van het transport bedrijf weten wat ze doen. Ik zou me niet te druk maken er om.
De NVWA keuring stelt ook niks voor echter let wel op ze netjes alle documenten af stempelen. Dit hadden ze bij mij laatst vergeten en waren de papieren officieel dus niet geldig. ( kwamen ze op het wedstrijd secretariaat achter en kon ik niet mee terug reizen. Moest nieuwe hebben :o )

Ik l*l niet met de wind mee nee...

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-20 13:55

_Christine schreef:
Stel inderdaad al je vragen aan het bedrijf dat jouw paard vervoerd! Daar zijn ze voor en daar betaal je ze voor, dus voel je niet bezwaard :)

Ik heb mijn paard van Nederland naar Amerika verhuisd vorig jaar. Hij is per vrachtwagen naar België gegaan, per vliegtuig naar New York en van daaruit per vrachtwagen naar waar wij wonen (north Carolina, dat was ongeveer een 10 uur durende rit).
Mijn paard kreeg geen transport bescherming of deken om (was niet toegestaan). Omdat zowel in de vrachtwagens als het vliegtuig de temperatuur wordt geregeld en hij het anders te warm zou krijgen.
Wat ik heel fijn vond is dat ze mij constant op de hoogte hielden met hoe hij het deed.
Ook stond mijn paard los tijdens transport zodat hij continu hooi kon eten van de grond, zo voorkomen ze dat de paarden reisziekte krijgen.

Mijn paard had nog nooit in een vliegtuig box gestaan maar liep er zo in (en die zijn echt heel klein). Die mensen hebben zoveel ervaring dat ze echt wel goed weten waar ze mee bezig zijn. Maar het kan zeker geen kwaad om thuis een paar keer trailer laden te oefenen!

Ik heb gebruik gemaakt van de service van horses2fly, ze stonden echt 24/7 voor mij klaar, waren ontzettend vriendelijk en hebben echt top service geleverd.


Zo dan, dat is een flinke reis geweest zeg! Fijn dat ze jou constant op de hoogte hebben gehouden over hoe het met hem gaat. Ik heb vandaag even gevraagd hoe dat bij deze organisatie precies in zn werk gaat. :)


Popstra schreef:
Geen beschermers om doen en liefst ook geen deken. Dit kan alleen maar af zakken en in de weg gaan zitten. Als er meer paarden in de wagen staan is het warm zat. Onze paarden krijgen op transport naar Italië ook nooit beschermers om ook al hebben zij voor ijzers.
Verder geven wij enkel maag beschermers enkele dagen voor vertrek en op de dag van vertrek. (Omeprazole)


de mensen van het transport bedrijf weten wat ze doen. Ik zou me niet te druk maken er om.
De NVWA keuring stelt ook niks voor echter let wel op ze netjes alle documenten af stempelen. Dit hadden ze bij mij laatst vergeten en waren de papieren officieel dus niet geldig. ( kwamen ze op het wedstrijd secretariaat achter en kon ik niet mee terug reizen. Moest nieuwe hebben :o )


Dankje, ik had inderdaad al begrepen dat bescherming en een deken niet nodig zijn.
Waarvoor dienen de maagbeschermers als ik vragen mag?

Bedankt voor de tip over de keuring en de stempels. Ik ben zelf niet bij de keuring, dus ik kan dat pas controleren als hij is aangekomen in Italie. Is dat te laat? Ik ging er eigenlijk van uit dat de vervoerder daar gewoon op let, omdat zij hem ook ophalen om naar de keuring te gaan. Of ben ik dan naief? :o

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:11

Ik heb net een pony in de UK gekocht en die is hier afgelopen maandagavond laat aangekomen met John Parker International. De reis heeft naar verwachting zeker 12u geduurd dus wel korter dan die van jouw pony. Maar nog steeds lang genoeg :o
Hij stond kaal op de wagen, geen deken en geen beschermers. En kwam keurig schoon, ongeschonden, onbezweet de wagen af.
De wagen zelf was trouwens echt huge en zakte bijna helemaal tot op de grond voor het uitladen, dat was wel gaaf om te zien en de loopplank was daardoor ook een heel stuk minder steil :)

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."

SaraViavia

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Re: Lange reis: hoe pony voorbereiden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:19

Ik zal je er niet te druk om maken! Als het een prof.bedrijf is zal een shetje niks voorstellen voor hun. Niet vervelend bedoeld, maar ze zijn wel lastigere paarden gewend (hengsten, jaarlingen etc.)

En shetjes zijn over het algemeen lekker nuchtere dieren, dus ik zou er gewoon lekker op vertrouwen. Zou hem denk ik geen dekentje om doen als hij dat normaal ook niet heeft. Geniet van het avontuur!

Trotse eigenaar van 9 superpony's en 2 toppaarden

Ibiat (v. Rabiat Z) dressuur M1+2 springen 1.10m +22

tamary

Berichten: 29055
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Lange reis: hoe pony voorbereiden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:48

Zo min mogelijk aan dekens en beschermers om ivm warmte kwijt kunnen. Blijft halster goed liggen achter de oren (dikke manenbos maakt dat wel eens moeilijk, dus mogelijk 3e oor knippen zodat halster zeker niet af-floept onderweg). En hoeveel wintervacht heeft hij al ivm warmte in de trailer (en in Italie zelf), is het misschien verstandig om minimale streep langs luchtpijp en midden borst te scheren om warmte goed kwijt te kunnen zonder koud te worden?

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-20 15:03

Klijntje schreef:
Ik heb net een pony in de UK gekocht en die is hier afgelopen maandagavond laat aangekomen met John Parker International. De reis heeft naar verwachting zeker 12u geduurd dus wel korter dan die van jouw pony. Maar nog steeds lang genoeg :o
Hij stond kaal op de wagen, geen deken en geen beschermers. En kwam keurig schoon, ongeschonden, onbezweet de wagen af.
De wagen zelf was trouwens echt huge en zakte bijna helemaal tot op de grond voor het uitladen, dat was wel gaaf om te zien en de loopplank was daardoor ook een heel stuk minder steil :)


Dat klinkt fancy zeg, zo een zakkende wagen! :D fijn dat jouw pony zo de wagen af kwam, dat lijkt me een ideaal scenario. Hopelijk gebeurt dat bij onze ook.


SaraViavia schreef:
Ik zal je er niet te druk om maken! Als het een prof.bedrijf is zal een shetje niks voorstellen voor hun. Niet vervelend bedoeld, maar ze zijn wel lastigere paarden gewend (hengsten, jaarlingen etc.)

En shetjes zijn over het algemeen lekker nuchtere dieren, dus ik zou er gewoon lekker op vertrouwen. Zou hem denk ik geen dekentje om doen als hij dat normaal ook niet heeft. Geniet van het avontuur!


Hij is inderdaad vrij nuchter/koel, maar wel erg introvert en eenkennig (mini appaloosa). Maar ik vertrouw erop dat ze weten wat ze doen :) Ik heb inderdaad besloten dat hij bloot op de wagen gaat, want het zal warm genoeg zijn voor hem met de andere paarden. Misschien zelfs wel iets te warm?..


tamary schreef:
Zo min mogelijk aan dekens en beschermers om ivm warmte kwijt kunnen. Blijft halster goed liggen achter de oren (dikke manenbos maakt dat wel eens moeilijk, dus mogelijk 3e oor knippen zodat halster zeker niet af-floept onderweg). En hoeveel wintervacht heeft hij al ivm warmte in de trailer (en in Italie zelf), is het misschien verstandig om minimale streep langs luchtpijp en midden borst te scheren om warmte goed kwijt te kunnen zonder koud te worden?


Ik knip inderdaad altijd een derde oor (en een sportcoupe haha), dus het halster blijft netjes zitten. Zijn wintervacht is nu nog wel te overzien, maar de verhuizing is in november en ik verwacht dat hij dan al wel richting zijn ijsberen pak gaat. Dat streepje scheren is misschien zo'n gek idee nog niet. Daar ga ik even over nadenken en kijken wat zijn vacht de komende weken doet. Bedankt voor de tip :j

onpaard

Berichten: 2952
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:20


*****

Popstra
Berichten: 13612
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Lange reis: hoe pony voorbereiden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:30

Als de vervoerder de NVWA keuring regelt dan hoef je je ook geen zorgen te maken. Die zien ze wekelijks wel paar x

Ik geef mijn paarden de maagpasta ter bescherming tegen maagzweren. Zij reizen echter wel vaker per jaar naar het buitenland. Het hoeft niet perse maar zij lopen dan wedstrijden daar en dat kan alles met alles stressvol zijn.

Ik l*l niet met de wind mee nee...

Goof

Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 16:02

Frummels schreef:
Goof schreef:
Ik heb inhoudelijk niks te antwoorden op je vraag, maar nu ben ik wel jaloers <3
Prachtig daar. Waar ga je precies heen? En wat ga je precies doen?

Het dorp zelf is volgens mij niet op google maps te vinden :+ Maar het ligt op een paar minuten van Bagni di Lucca en Barga!
Het is nog niet definitief dat het kan, maar ik probeer op dit moment voor elkaar te krijgen dat ik het eerste jaar vanaf afstand mijn huidige werk kan blijven doen (ik werk in loondienst bij een octrooibureau). We moeten tenslotte toch thuis werken. Als dat niet kan - wat ik heel goed zou begrijpen - dan ga ik mijn man helpen. Hij heeft een eigen bedrijf en werkt volledig digitaal. :j


Super! Wat een mooie kans zeg. Geniet ervan <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 29 bezoekers