Is een streepje altijd een streepje?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Is een streepje altijd een streepje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-20 14:48

Nooit gedacht een topic als deze te moeten openen :')

Ongeveer 1,5 week terug is m'n vriend niet voor het zingen de kerk uit gegaan. Ik heb de nuvaring dus ik had zoiets van komt wel goed. Maar naderhand besefte ik dat deze allang verwijderd moest worden... Zat over de 4 weken heen... 8)7 (I know, slecht, maar dat ter zijde)

Nu merkte ik af en toe dat ik sporadisch hoofdpijn had, eens een zuur/misselijk gevoel, heb ik eens vaker dus niet direct een alarmbel. Maar daarna ging ik denken...
Zou het? Zo snel al?

Momenteel geen nuvaring in dus normaal zou nu ongeveer de ongesteldheid moeten komen. Maar het duurt toch wel.

Toch voor de 'zekerheid' een testje gehaald.
Afbeelding

Ik zie het en andere ook...

Maar vanochtend de 2e gedaan, maar daar helemaal niks op te zien.

Nu voel ik dus vanalles in m'n lichaam, maar ik denk dat ik mezelf gekker aan het maken ben en daardoor alles denk te voelen.

Kan het dat het meteen raak zou zijn?

Moest even van me afschrijven %)

Every accomplishment starts with the decision to try.


Caira
Berichten: 26054
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Is een streepje altijd een streepje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 14:50

Was het streepje er gelijk of na een tijdje?

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 14:51

Oh bah naar die onzekerheid. Het lijkt me vooral nog wat vroeg om te testen; het kan nu makkelijk een vals negatief geven. Een vals positief kan dan weer niet... Ik zou drie weken (na evt. bevruchting) aanhouden.

susannevdv

Berichten: 455
Geregistreerd: 09-03-09

Re: Is een streepje altijd een streepje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 14:54

Volgens mij is een streepje altijd een streepje, hoe licht ook. Vaak zie je dat het snel donkerder wordt als je een dag of 2 later test omdat de hoeveelheid hormonen exponentieel toeneemt...

Fortitude

Berichten: 3085
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 14:55

Mijn eerste test was nog een stukje lichter dan deze. Ik ben inmiddels ruim 27 weken zwanger :) (gepland overigens hoor).

Over 2 a 3 dagen nog een keer testen. De hormoonlevels verdubbelen nu per 2 dagen, dus dan zou je een duidelijkere test moeten hebben. Bij mij was de test 2 dagen later knalroze.

Als je dan nog twijfelt even de huisarts bellen voor een bloedtest.

[o]

Ghosttown

Berichten: 212
Geregistreerd: 01-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 14:55

Ik zie wel een streepje. Je kan een afspraak bij de huisarts maken voor bloedprikken, of je wacht een paar dagen en doet de test opnieuw.

Stourton Black Jack

mariettek

Berichten: 1685
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 14:55

Als je vanochtend dezelfde test hebt gedaan en die blijft volledig wit, dan is er waarschijnlijk niks aan de hand.
Je bent erg vroeg met testen en hoe verder je komt, hoe duidelijker het streepje wordt. Als je echt twijfelt over een paar dagen nog een keer 's ochtends testen. Hopelijk geeft dat je dan zekerheid!

"Nooit gedacht dat ik een Tattoo zou hebben... en het is helemaal zeker, hij gaat nooit meer weg!!" ;)
"Niets is zo prachtig als een Aria!" KLIK! Wie weet waar Elliot van manege Schildknecht is? *KLIK*

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-20 14:56

Streepje was er zo goed als meteen. De foto is tussen de 3 en 5 min gemaakt.

Ja de onzekerheid knabbelt echt aan me :\ dan liever dik positief dan nu er zo tussenin :\

Every accomplishment starts with the decision to try.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 14:56

Ik had ook een heeeel licht streepje en 9 maanden later een baby. :j Zo vroeg is er nog wel een vrij hoog risico op een miskraam. Dat kan ook verklaren waarom de ene test positief is en een ander negatief. Of de 2e test was toevallig nét iets minder gevoelig en morgen heb je wel weer een streep. Als je echt zwanger bent zie je de streepjes wel snel donkerder worden, bij mij was 'ie 3 dagen later al veel duidelijker.

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-20 14:57

Had zelf al inderdaad zoiets van de test is wel heeeel vroeg. Had even gecheckt welke testen echt gevoelig zijn, en die 2v5 van de kruidvat kwamen goed uit de boeken dus die ook gehaald.

Ik ga over een paar dagen nog eens proberen mocht ik nog niet ongesteld geworden zijn.

Every accomplishment starts with the decision to try.

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 14:58

Melewel94 schreef:
Streepje was er zo goed als meteen. De foto is tussen de 3 en 5 min gemaakt.

Ja de onzekerheid knabbelt echt aan me : dan liever dik positief dan nu er zo tussenin :


Wacht het even twee dagen af (kan me voorstellen dat langer wachten moeilijk is) en test nog een keer in de ochtend. Misschien dat dat wat duidelijkheid al kan geven.


kimwilliam

Berichten: 1157
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 14:59

Melewel94 schreef:
Had zelf al inderdaad zoiets van de test is wel heeeel vroeg. Had even gecheckt welke testen echt gevoelig zijn, en die 2v5 van de kruidvat kwamen goed uit de boeken dus die ook gehaald.

Ik ga over een paar dagen nog eens proberen mocht ik nog niet ongesteld geworden zijn.


soms worden vrouwen ook ongesteld tijdens de zwangerschap .. zelf deed ik altijd eens in de zoveel tijd testen toen ik het niet vertrouwde

-Kimmy Shots-
william Motafko ( v. Nando ) B+14 l1+11 l2+..
Chanorka ( v. tuschinski ) PSG/Inter 1 ... mommy to be : [KS-MK] unforgettable change - Chanorka x Negro

Fortitude

Berichten: 3085
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 15:00

Ik had goedkope action restjes overigens, die zijn ook erg goed in vroeg voorspellen :) zijn veel positieve ervaringen over te vinden. Kruidvat testjes vond ik zelf echt eh... Vermindert fijn. En die gaven bij mij niet zo snel positief als de Action test.

[o]

Brainless

Berichten: 29702
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Is een streepje altijd een streepje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 15:03

Bij mijn 3de had ik een heel licht streepje (zag je alleen als je hem scheef in het licht hield) en bleek (heel) kort zwanger te zijn.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

spottedponie
Berichten: 2961
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 15:03

Ik zie ook een streep...

Hier wel altijd kruidvat tests, en dan de early test...

"There's something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good, perhaps it's the risk, the gamble, in any event it's a thing I need"

Stef_Diva

Berichten: 160
Geregistreerd: 25-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 15:04

Ik had ook 2 keer zo’n zelfde miezerig licht streepje en nu 2 meisjes van 1 en 3

rien10
Berichten: 14564
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Is een streepje altijd een streepje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 15:06

Ik zou dan toch even langs de huisarts gaan. Dit is echt niet fijn voor je.

Caira
Berichten: 26054
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Is een streepje altijd een streepje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 15:10

Wanneer had je ongesteld moeten worden?

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 15:13

Ik zie ook een streepje. Dat die smiddags wit bleef is niet zo gek, in de ochtend heb je namelijk meer hcg in je urine.

Overmorgen anders even nog een keer testen. (Oke ik testte gewoon elke ochtend :+ )

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33777
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Is een streepje altijd een streepje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 15:17

Ik zou niet lekker slapen met zo’n uitkomst. Maar ik wil absoluut geen kinderen haha. Zou morgenvroeg er weer een doen!

Hopelijk is het dan negatief of juist positief als het wel welkom is haha.

Anoniem

Re: Is een streepje altijd een streepje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 15:30

Ik vind die van de kruidvat zeer betrouwbaar. Dus ik denk dat je de test wel mag geloven. Misschien morgen nog eens proberen en anders kun je bloed laten prikken bij de dokter. Dan ben je direct zeker.

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 15:30

Anders doe je zo'n clearblue. Daar staat zwanger of niet zwanger op in tekst.

In principe geldt en streepje is een streepje maar als je er daarna geen had snap ik wel je onzekerheid.

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 15:30

Doe eventjes een predictor test. De Kruidvat testen zijn momenteel echt niet best...
begin dit jaar heb ik regelmatig een licht streepje gehad bij Kruidvat terwijl ik niet zwanger was.

Rex & Jazz

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 15:31

Clearblue is niet echt gevoelig. Die geven in het beginstadium vaak vals negatief.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-20 15:31

Lindor92 schreef:
Ik zie ook een streepje. Dat die smiddags wit bleef is niet zo gek, in de ochtend heb je namelijk meer hcg in je urine.

Overmorgen anders even nog een keer testen. (Oke ik testte gewoon elke ochtend :+ )


1e test is smiddags gedaan, en 2e met ochtend urine :+

Every accomplishment starts with the decision to try.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: afkepieteke, Argi, Evito_06, Irma77, lizard, love_juliet, Mar_X, wisja en 122 bezoekers