antiklit

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NoorStv

Berichten: 10
Geregistreerd: 21-09-20
Woonplaats: kessel-Lo

antiklit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-20 18:42

Hi iedereen,
Ik rij soms een pony en die heeft heel veel knopen in haar manen dus moet ik altijd als ik knotjes wil maken kilo's antiklit in haar manen doen :9. Maar dat is wel duur en ik heb al vaak gehoord dat je het ook gewoon makkelijk zelf kunt maken dus heb ik dat eens opgezocht... Maar daar staat meng olie met water :(:). en dat kan natuurlijk helemaal niet dus ik vroeg me af weet iemand van jullie hoe je dat kunt maken?
Alvast bedankt *\o/*

Isa2003
Berichten: 31
Geregistreerd: 06-02-17
Woonplaats: Overrijsel

Re: antiklit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 01:47

Over de antiklit weet ik zo niks, maar misschien een idee om vlechten in de manen te doen? Op die manier komen er veel minder klitten in en heb je dus ook minder antiklit nodig

NoorStv

Berichten: 10
Geregistreerd: 21-09-20
Woonplaats: kessel-Lo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-20 17:27

Isa2003 schreef:
Over de antiklit weet ik zo niks, maar misschien een idee om vlechten in de manen te doen? Op die manier komen er veel minder klitten in en heb je dus ook minder antiklit nodig

Ja idd dat kan maar ik mag haar zo niet op de wei zetten van haar eigenaar dus dat kan ook niet echt |( Maar toch bedankt! *\o/*

Isa2003
Berichten: 31
Geregistreerd: 06-02-17
Woonplaats: Overrijsel

Re: antiklit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 22:16

Ah dan wordt dat moeilijk idd. Misschien wat filmpjes op youtube opzoeken over hoe je antiklit maakt? Dan kom je vast wel een filmpje met duidelijke stappen en uitleg tegen

NoorStv

Berichten: 10
Geregistreerd: 21-09-20
Woonplaats: kessel-Lo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-20 07:45

Isa2003 schreef:
Ah dan wordt dat moeilijk idd. Misschien wat filmpjes op youtube opzoeken over hoe je antiklit maakt? Dan kom je vast wel een filmpje met duidelijke stappen en uitleg tegen


Ja dat ga ik idd een proberen maar mijn yt heeft een tijd niet gewerkt dus moet ik hem nu terug helemaal opstarten dus dacht ik laat ik het eerst een vragen aan mensen op bokt :') ik ga nu kijken of t lukt met yt alvast bedankt! *\o/*

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 09:08

Cowboy Magic detangle vind ik echt (bijna) wonderspul :j

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 09:11

xSCWx schreef:
Cowboy Magic detangle vind ik echt (bijna) wonderspul :j

Klopt! Het is best duur, maar je hebt er maar een paar druppels van nodig dus je doet heel lang met een fles.
Tussen kerst en nieuwjaar zijn ze altijd flink in de aanbieding bij Arthur's westernstore tijdens de sale.

LieZ_Horses
Berichten: 2205
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 09:13

En antiklit gel i.p.v. spray? Hier heb je maar een heel klein beetje van nodig.
Als je dit ongeveer 2 keer per week in z'n manen doet en het steeds voorzichtig uitpluist als je er bent scheelt het al een hoop voor die ene keer dat er knotten in moeten.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: antiklit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 09:14

Zo vind ik equistar ook beter werken dan equishine of andere spray merken.

Kimmiee_D

Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 09:17

8nnemiek schreef:
xSCWx schreef:
Cowboy Magic detangle vind ik echt (bijna) wonderspul :j

Klopt! Het is best duur, maar je hebt er maar een paar druppels van nodig dus je doet heel lang met een fles.
Tussen kerst en nieuwjaar zijn ze altijd flink in de aanbieding bij Arthur's westernstore tijdens de sale.


Ik ga hier in mee. Ja het is prijzig maar het zo waard. Met 1 fles van een halve liter doe ik anderhalf jaar mee en dan heb ik een shetlander met dikke manen en staart en een welsh A. In gebruik is het dus erg goedkoop.

Beter dan die antiklit sprays mijn ervaring is dat je bv van equishine de halve fles in een shet staart moet spuiten voor het eindelijk keertje werkt.

Glenda

Berichten: 765
Geregistreerd: 18-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 09:40

Ik gebruik altijd een haarserum van de Action. Werkt helemaal perfect!
Ik vind het effect persoonlijk hetzelfde als met Cowboys magic.

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 11:26

glenda schreef:
Ik gebruik altijd een haarserum van de Action. Werkt helemaal perfect!
Ik vind het effect persoonlijk hetzelfde als met Cowboys magic.

Hij komt inderdaad wel in de buurt maar cowboy magic werkt langer door

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 11:44

Je kan ook iets van haarolie gebruiken. Ik gebruik het huismerk van de kruidvat. Erg fijn en voedt de haren ook goed. En een stuk goedkoper als iets wat op paarden gericht is.
Heb ook weleens cowboy magic gehad maar echt speciaal is het niet naar mijn mening.