Auto verkopen, hoe?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Auto verkopen, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-20 15:24

Mijn moeder haar ogen gaan dusdanig achteruit dat ze het niet meer verantwoord vindt om auto te rijden.
Nou heeft ze best nog een mooie auto met heel weinig kilometers.

Wat is de beste manier om een auto te verkopen?
Gewoon bij handelaren langs gaan of beter zelf op internet zetten?

Zal ik het dan maar eerlijk zeggen?
Het is allemaal mijn schuld :o


Anoniem

Re: Auto verkopen, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 15:29

Gewoon heel simpel, marktplaats en marketplace. Zelf verkopen krijg je er meer voor. Laat de waarde even schatten door iemand die je kent met verstand van auto's. Gooi er een 500 boven op en ga akkoord met die 500 mjnder en je bent em zo kwijt.
Habgt wel van merk en type af hoe snel je em kwijt bent.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Auto verkopen, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-20 15:44

Dank je voor je antwoord :)

Zal ik het dan maar eerlijk zeggen?
Het is allemaal mijn schuld :o

Rex_Rolfo

Berichten: 5372
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Auto verkopen, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 15:56

Wat Marije zegt, goede foto's en goede informatie en knal 'm op marktplaats. Niet schrikken van een paar tientjes advertentiekosten, dat is het waard. Gaat het om een oudere auto met de nodige km's dan is facebook ook een hele goede.

Heb je liever geen gezeur (dat begint al met een mailtje "voor bedrag x (ongeveer helft vraagprijs) kom ik 'm wel halen, meer is ie niet waard") of mensen aan de deur dan moet je een ander het werk laten doen. En net als bij een tuinman of schilder kost dat geld, in dit geval levert verkoop aan een handelaar over het algemeen minder op dan verkoop direct aan een particulier.

pb anders wat gegevens van de auto, eens kijken of ik je een prijsidee kan geven. Compliment trouwens voor je moeder, het is niet makkelijk om de vrijheid van een eigen auto op te geven.

Ir111

Berichten: 11941
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 15:57

Ik zou m ook zelf verkopen, het heeft niet direct haast toch?

Kijk op sites als autoscout en marktplaats wat er gevraagd wordt voor vergelijkbare auto's (bouwjr, type, km stand etc). Check evt bij een kennis met verstand van zaken en verkopen die hap. Gaat het niet naar je zin kun je altijd nog naar een handelaar.

Zeg me, dat het niet zo is...
Mijn lieve Rhody; 6 maart 1998 - 17 juni 2010

24-09-2015 | De Kolonel - Welkom kerel! --- 12-11-2021 | Fritsje - Welkom vent!
[ITP] Een Zwitserse Kolonel in Nederland & [UK] [SCH] 'Plaats rust', glimlachte De Kolonel.

Rongyos
Berichten: 605
Geregistreerd: 11-04-12

Re: Auto verkopen, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 16:00

Zelf nog nooit een auto verkocht, maar ik weet dat de ANWB ook een verkoopservice heeft.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-20 16:15

Rongyos schreef:
Zelf nog nooit een auto verkocht, maar ik weet dat de ANWB ook een verkoopservice heeft.


Dat is dan ook nog een idee, dank

Zal ik het dan maar eerlijk zeggen?
Het is allemaal mijn schuld :o

Snippergroen

Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 16:16

Particulier verkopen levert je gegarandeerd meer geld op, maar zorgt er ook voor dat je volk aan de deur krijgt om de auto te testen. Het is maar net of jullie dat oké vinden :) ik woon zelf alleen en vond dat idee niet prettig dus ik heb mijn auto aangeboden via ikwilvanmijnautoaf.nl. Die service is me heel goed bevallen! Zij ontzorgen je volledig, je hoeft alleen akkoord te gaan met het bod.

Regenboog, oh Regenboog, gelukkig ben je krom.

Anders heette je Regenstreep, en dat klinkt zo stom. :)


Voorheen bekend als Negerzoen, maar anno 2021 mocht dat niet meer dus dan maar iets dat rijmt.

rien10
Berichten: 14557
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 16:17

Sosha schreef:
Mijn moeder haar ogen gaan dusdanig achteruit dat ze het niet meer verantwoord vindt om auto te rijden.
Nou heeft ze best nog een mooie auto met heel weinig kilometers.

Wat is de beste manier om een auto te verkopen?
Gewoon bij handelaren langs gaan of beter zelf op internet zetten?

Mijn moeder heeft destijds contact opgenomen met de dealer waar ze hem gekocht heeft. Dat lijkt mij in dit geval ook een slim plan.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Auto verkopen, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-20 16:19

Dank Negerzoen en Rien. Iig genoeg opties :)

En nee het heeft geen bloedende haast, maar om nou verzekering en wegenbelasting voor niks te betalen, wil je ook niet.

Zal ik het dan maar eerlijk zeggen?
Het is allemaal mijn schuld :o

Ibbel

Berichten: 49058
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Auto verkopen, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 16:25


Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Auto verkopen, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-20 16:27

Ja maar als iemand wil testrijden moet ie toch verzekerd zijn.

Zal ik het dan maar eerlijk zeggen?
Het is allemaal mijn schuld :o

Ir111

Berichten: 11941
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 16:29

Ik heb juist slechte ervaringen met ikwilvanmijnautoaf. Ik ken toevallig 2 personen die zeer slechte ervaringen hebben met dit bedrijf, slechte service, slechte prijs. Voelde in beide gevallen bijna alsof het niet legaal werd gedaan zeg maar.

Zeg me, dat het niet zo is...
Mijn lieve Rhody; 6 maart 1998 - 17 juni 2010

24-09-2015 | De Kolonel - Welkom kerel! --- 12-11-2021 | Fritsje - Welkom vent!
[ITP] Een Zwitserse Kolonel in Nederland & [UK] [SCH] 'Plaats rust', glimlachte De Kolonel.

BigOne
Berichten: 38177
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Auto verkopen, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 16:32

Gewoon op marktplaats zetten, of autoscout. Wil de garagehouder/dealer hem niet voor je verkopen? Geef die beste man 500 euro en klaar. Wel eerst laten taxeren alhoewel je dat ook zelf op internet globaal kunt doen. En inderdaad opletten wie je aan de deur krijgt, zorgen at er iemand meegaat met de proefrit.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Autumnn

Berichten: 8026
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 16:33

]
Ir111 schreef:
Ik heb juist slechte ervaringen met ikwilvanmijnautoaf. Ik ken toevallig 2 personen die zeer slechte ervaringen hebben met dit bedrijf, slechte service, slechte prijs. Voelde in beide gevallen bijna alsof het niet legaal werd gedaan zeg maar.


Ik ook slechte ervaring mee. Bizar laag bod (snap dat zij ook wat moeten verdienen), en de strepen die ze op de auto hadden gezet hebben ze er niet eens afgehaald.
Bod was echt iets van €3000 voor een nagelnieuwe Mercedes met nog geen 50.000 km op de teller terwijl ze aan de telefoon zeiden ruim €15.000 te bieden. Kom je daar, rit van twee uur heen, twee uur terug terwijl ze gewoon hun bod introkken als het ware.. Auto werd volledig afgekraakt (wie wilt er nou een glazen dak in een auto, nee hoor dat verloopt slecht) etc etc.
Nooit doen :n

Rex_Rolfo

Berichten: 5372
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 16:36

Sosha schreef:
Ja maar als iemand wil testrijden moet ie toch verzekerd zijn.

correct, daarom is schorsen geen optie.

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 16:37

Ir111 schreef:
Ik heb juist slechte ervaringen met ikwilvanmijnautoaf. Ik ken toevallig 2 personen die zeer slechte ervaringen hebben met dit bedrijf, slechte service, slechte prijs. Voelde in beide gevallen bijna alsof het niet legaal werd gedaan zeg maar.

Hier ook slechte ervaring mee. Kreeg er zelfs bij de sloop nog meer voor :+.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-20 16:41

Patty14 schreef:
Ir111 schreef:

Hier ook slechte ervaring mee. Kreeg er zelfs bij de sloop nog meer voor :+.


omg, dat is wel heel erg.

Zal ik het dan maar eerlijk zeggen?
Het is allemaal mijn schuld :o

speurneusc

Berichten: 5361
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 16:51

Je kan hem schorsen en wel verzekerd houden, scheelt je wel wegenbel. schorsen kan via int. kost je 24 euro. je kentekenbewijs hou je gewoon, wegenbelasting stopt. Mocht je serieuze koper krijgen, kan je hem via int binnen een minuut weer ontschorsen kost niets. Maar als die niet koopt en je wil weer schorsen kost weer 24 euro. Soms krijg je binnen een paar dagen reacties, soms kan het week of wat duren.

Je krijgt ook hoop vragen om laagste prijs en of ie er nog is in de gekste talen. (wij hadden 260 reacties waarvan 3 of 4 miss series waren) maar je hebt maar 1 serieuze nodig die um ook koopt.

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9


Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 16:56

Altijd particulier te koop zetten. Handelaren en garages geven standaard minder. Op verschillende sites vergelijken met auto's van hetzelfde model en ongeveer dezelfde jaargang en km's. Dan weet je ook wat je er zo ongeveer voor kunt vragen. Ik ga er dan altijd 500 boven zitten zo kunnen ze nog afdingen zonder dat ik onder mijn gewenste prijs moet gaan. Succes!

Rex_Rolfo

Berichten: 5372
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 16:59

speurneusc schreef:
Je kan hem schorsen en wel verzekerd houden, scheelt je wel wegenbel. schorsen kan via int. kost je 24 euro. je kentekenbewijs hou je gewoon, wegenbelasting stopt. Mocht je serieuze koper krijgen, kan je hem via int binnen een minuut weer ontschorsen kost niets. Maar als die niet koopt en je wil weer schorsen kost weer 24 euro. Soms krijg je binnen een paar dagen reacties, soms kan het week of wat duren.

Nee, je kunt niet aan het schorsen blijven. Bovendien wat is de wegenbelasting van een doorsnee auto? Meeste senioren rijden benzine en niet zo'n hele grote bak, als het 5 tientjes in de maand is houdt het wel ongeveer op. Tel daarbij op vaak 20 jaar no-claim korting en de verzekering is 2-5 tientjes, valt vaak meer mee dan mensen denken.


Lara_Silver schreef:
Altijd particulier te koop zetten. Handelaren en garages geven standaard minder. Op verschillende sites vergelijken met auto's van hetzelfde model en ongeveer dezelfde jaargang en km's. Dan weet je ook wat je er zo ongeveer voor kunt vragen. Ik ga er dan altijd 500 boven zitten zo kunnen ze nog afdingen zonder dat ik onder mijn gewenste prijs moet gaan. Succes!

De prijzen van de vergelijkbare auto's zijn ook VRAAGprijzen, als je daar nog boven gaat zitten ben je sowieso te duur. Mijn advies: vraagprijs die scherp is in vergelijking met vergelijkbare auto's en afhankelijk van het bedrag bij een bod 500 of zelfs 1000 euro op die vraagprijs meteen toehappen.

1000 euro toegeven op een vp van 1500 is wat veel, op een vp van 12000 is het peanuts.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Auto verkopen, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-20 17:11

Ik had er wel een paar vergelijkbare gezien, voor best veel.
Maar die blijven er ook op staan....

Zal ik het dan maar eerlijk zeggen?
Het is allemaal mijn schuld :o

daffodil

Berichten: 10439
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 17:14

Ikwilvanmijnautoaf zijn echt de allergrootste boeven.......slaande ruzie mee gehad en geweigerd om mijn auto aan hen te verkopen. Gingen ze nog dreigen ook, moet je niet doen hoor......heel boos van geworden. En gewoon mijn auto via marktplaats verkocht.

Overigens is FB ook wel echt een goeie hoor, ik was mijn scooter ook zo kwijt!

Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 17:38

Ik heb onlangs mijn autootje laten verkopen door de garage (die ik goed ken en vertrouw). Ik had totaal geen zin en behoefte aan 100 keer dezelfde (irritante) vragen op marktplaats, of de “voor x-bedrag kom ik hem morgen ophalen!” en elke keer mensen aan mijn deur. Het is me supergoed bevallen, ik gaf aan welk bedrag ik er zelf voor wilde hebben (dus wat ik er ook op een marktplaats oid voor wilde hebben) en zij hebben de rest geregeld inclusief de auto klaarmaken voor verkoop. Ik heb uiteindelijk ook dat bedrag ervoor gevangen en zij het vooraf afgesproken bedrag voor hen ook. Ja dat totaalbedrag had ik er -misschien!- zelf ook voor kunnen krijgen maar ik vond het ideaal zo.

daantjuhhh

Berichten: 26845
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 17:51

Autumnn schreef:
]
Ir111 schreef:
Ik heb juist slechte ervaringen met ikwilvanmijnautoaf. Ik ken toevallig 2 personen die zeer slechte ervaringen hebben met dit bedrijf, slechte service, slechte prijs. Voelde in beide gevallen bijna alsof het niet legaal werd gedaan zeg maar.


Ik ook slechte ervaring mee. Bizar laag bod (snap dat zij ook wat moeten verdienen), en de strepen die ze op de auto hadden gezet hebben ze er niet eens afgehaald.
Bod was echt iets van €3000 voor een nagelnieuwe Mercedes met nog geen 50.000 km op de teller terwijl ze aan de telefoon zeiden ruim €15.000 te bieden. Kom je daar, rit van twee uur heen, twee uur terug terwijl ze gewoon hun bod introkken als het ware.. Auto werd volledig afgekraakt (wie wilt er nou een glazen dak in een auto, nee hoor dat verloopt slecht) etc etc.
Nooit doen :n

Ja ik idem.

Ik had een aantal jaar terug online laten berekenen hoeveel ik voor de auto zou krijgen. Merk, jaartal km stand doorgegeven. 1500€.

Auto had tig opties. Die zijn tijdens de berekening niet mee genomen. Dus ik dacht kan alleen maar meer worden. (Nette goed werkende auto, geen schade)

Kom ik daar bieden ze 300€.

Inruil bij een handelaar kreeg ik nog 1000€

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Zoe, BeFunny, Dennenboom, Esbjerg, Kirrietje, Kmbrly, kreekie, nano, Pellelilly, Tamara1991, Telpeva, Verara, xRooss, YandexBot en 128 bezoekers