Welke cursussen heb jij allemaal gevolgd?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Welke cursussen heb jij allemaal gevolgd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-02 18:26

En welke zou je graag willen doen?
Ik zag net een boekje liggen van de volksuniversiteit Arnhem, en daar staan echt de meest interessante cursussen in.. als ik toch tijd en geld had, dan wist ik het wel...
Ik zou graag nog een Conversatiecursus Frans volgen (heb al 6 jr Frans gehad op middelbare school maar praten wil nog niet echt).. en een cursus NLP (neuro-linguistisch programmeren)...en Socratisch gesprek lijkt me ook interessant... of een basiscursus Enneaggram... mén wat een hoop interessante dingen!!!

Wat dacht je van de volgende:
De kunst van het netwerken
Netwerken spelen een belangrijke rol voor zakelijke doeleinden. Ongeveer tweederde van alle banen wordt via netwerken vergeven. Daarnaast spelen netwerken een belangrijke rol in het privé-leven. Het opbouwen van een netwerk vergt een combinatie van strategisch denken, communicatieve vaardigheden en het vermogen om u zelf te motiveren. Netwerken is een complexe vaardigheid. Hoe kunt u doelgerichtheid combineren met flair? Leer het in deze workshop.

Zeven Oranjevrouwen en het hofleven
In deze cyclus staat Den Haag als hofstad centraal. Er wordt aandacht besteed aan Prinsessen van Oranje die óf als echtgenoot van een Oranjestadhouder of Oranjekoning óf als geboren Oranjeprinses in het verleden het Haagse Hof hebben beïnvloed: Almalia van Solms, Mary Stuart, Wilhelmina van Pruisen, Marianne van Oranje, Anna Paulowna, Sophie van Wurtemberg, Emma van Waldeck Pyrmont. De cyclus omvat o.a. bezoeken aan diverse musea.

Genealogie voor beginners
Het aantal mensen dat genealogie ontdekt als een leuke hobby neemt steeds meer toe. Deze cursus is dan ook bedoelt voor hen die een begin willen maken met stamboomonderzoek. Na een algemene introductie maakt u kennis met de belangrijkste genealogische bronnen zoals de archieven van de burgerlijke stand, het bevolkingsregister en de doop/trouw- en begraafboeken. Aan de hand van een uitgewerkt voorbeeld doet u onderzoek in de memories van successie en de notariële archieven. Tevens wordt er aandacht besteed aan het opzetten van een stamboom of kwartierstaat. De cursusprijs is inclusief lesmateriaal en het cursusboek ‘Geldersen gezocht, gids voor stamboomonderzoek in Gelderland’.

Kijk op de kunst- en antiekmarkt
In de kunstgeschiedenis heeft de ‘verzamelaar’ een belangrijke rol gespeeld. Vanuit deze privé-collecties zijn onze huidige musea ontstaan. Een belangrijke plek voor veel verzamelaars is het veilinghuis. Toch hangt er voor velen een sfeer van geheimzinnigheid rond veilingen. Heeft de angst voor een miskoop u tot nu toe weerhouden eens een kijkje te nemen op zo’n veiling, dan is deze cursus wellicht iets voor u. In tien bijeenkomsten worden verschillende stijlperiodes behandeld waarin verzamelaars en hun begeerde objecten centraal staan. U krijgt dia’s met kenmerkende voorbeelden, (kijk)opdrachten en praktijkvoorbeelden om stijlen te leren herkennen. Zo bezoeken we bijvoorbeeld een museum met stijlkamers, een kunst- en/of antiekhandelaar en een veilingkijkdag. Reis- en entreekosten voor deze excursies zijn niet bij de prijs inbegrepen. Voor het lesmateriaal dient u eenmalig een bedrag van € 5,00 met de docent af te rekenen.

Schilderen met olieverf
In deze cursus leert u de basistechnieken van het schilderen met olieverf. Verder wordt er aandacht besteed aan compositie, dieptewerking, kleurleer en plasticiteit. Eerst wordt er naar opdracht gewerkt, daarna is het onderwerp vrij. De cursus is bedoeld voor zowel beginners als gevorderden. Eerste bijeenkomst meenemen: olieverfpapier (50x65 cm), varkensharenkwasten nr. 2, 8, 14, 20, pallet, bakje (voor terpentine). Materiaalkosten à € 7,00 te betalen aan de docent.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 18:31

Ik kan me nu alleen even twee cursussen herinneren die met parden te maken hebben; een freestylecursus en een longeercursus. Bij de eerste ben ik er alleen met Bolivia naar toe geweest, en bij de tweede met Manon 2 en Bolivia. Lachen Was erg leerzaam!

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 18:32

Een invlechtcursus bij Trekpaarden heb ik gehad Haha!
Was wel 1e Knipoog
Heb het diploma nog liggen

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 18:33

uhm zwemcursus telt dat ook ??

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 18:35

Sizzy schreef:
Een invlechtcursus bij Trekpaarden heb ik gehad Haha!

Oja, dat heb ik ook nog gedaan Haha! Op de manege, hadden ze in de Kerstvakantie allemaal cursusjes georganiseerd (is wel een tijd geleden), en ik ben naar allemaal toegeweest. Volgens mij waren het een invlechtcursus, poetscursus, tuig invetcursus Haha! en een opzadelcursus.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 19:41

dressuurtraining

Jannelientje

Berichten: 317
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 19:44

Enneagramcursus, ik ben zeer geinteresseerd in het psychische model van het eenagram, ga maar eens naar www.enneagram.pagina.nl daar staan een boel interessante sites.

Jannelientje

Berichten: 317
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 19:44

Ik bedoel niet dat ik zo'n cursus heb gedaan, maar die zou ik doen als ik jou was.

Jannelientje

Berichten: 317
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 19:46

cursussen, nou ik heb jazzballet gedaan, city jam (soort streetdans) zomercursus breakdance. Echte cursussen niet. ER komt bij mij wel een cursus inleinig in de filosofie, misschien wel interessant. Ik heb het echter denk ik te druk voor zo'n cursus, maar ga misschien wel wat extra info vragen

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 20:43

astrologie, lijkt me heel interessant

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 20:43

zwemmen, toneel, dwarsfluiten, AMV, ruiterbewijs, trekkerrijden, noem maar op!

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 20:49

Een talencursus is het leukst om in een land te doen waar de taal gesproken wordt. Is ook goed voor je spreekvaardigheid.
Ik heb een talencursus Spaans in Spanje gedaan en ben daar vervolgens nog een tijdje blijven "hangen".
Het is alleen jammer, dat als je een tijd niets met een taal doet, je toch weer veel vergeet.