Pensionstalling regio Rhenen +/_ 25 km

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Pensionstalling regio Rhenen +/_ 25 km

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-20 20:52

Ik ben op zoek naar een fijne stal met voldoende faciliteiten.

* Binnenbak
* Weidegang/paddock winter (binnen en buiten zetten door stal).
* Vol pension
* Voldoende ruw en krachtvoer
* Wedstrijden dressuur

Mijn paard is 1.76 dus ik zoek wel ruime stallen.

Hippisch centrum la grande, Miltenburg en Groenewoud in Elst zijn bekend.

absque_dubio

Berichten: 7844
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Pensionstalling regio Rhenen +/_ 25 km

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 21:04

Stal Roosendaal in Bennekom?

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-20 21:09

absque_dubio schreef:
Stal Roosendaal in Bennekom?



Ik kan nergens vinden of daar wedstrijden gereden worden?

absque_dubio

Berichten: 7844
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 21:16

maaike5581 schreef:
absque_dubio schreef:
Stal Roosendaal in Bennekom?



Ik kan nergens vinden of daar wedstrijden gereden worden?

In het buitenseizoen 3 (per zomer), maar verder niet nee. Wel absoluut een fijne stal met veel weide!
Is het wedstrijd rijden op stal zo’n harde eis? Ik wist niet dat Miltenburg ook wedstrijden heeft?

En anders Groenraven in Houten?

Ik kan je wel adviseren om never nooit naar stal WereldPaarden in Woudenberg te gaan. :=

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-20 21:25

absque_dubio schreef:
In het buitenseizoen 3 (per zomer), maar verder niet nee. Wel absoluut een fijne stal met veel weide!
Is het wedstrijd rijden op stal zo’n harde eis? Ik wist niet dat Miltenburg ook wedstrijden heeft?

En anders Groenraven in Houten?

Ik kan je wel adviseren om never nooit naar stal WereldPaarden in Woudenberg te gaan. :=


Nee Miltenburg heeft dat ook niet.
Ja is wel een redelijk harde eis omdat ik geen vervoer heb.
Groenraven is bekend, daar sta ik nu maar ivm verhuizing wil ik iets dichterbij en met alles wat erbij zit kom ik bijna op 600 pm uit alleen qua stalling, voer en buiten zetten..

MalaQ

Berichten: 1399
Geregistreerd: 23-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 21:28

Putman Amerongen? Ook mogelijkheden tot stalling, maar ook 24/7 buiten. Weet niet of ze binnenbak hebben..

Mariahoeve in Renkum. Goede binnen en buitenbak! Zowel alleen op de track mogelijk als ook op stal in de nacht.

Maartje9

Berichten: 171
Geregistreerd: 22-12-12
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 21:39

absque_dubio schreef:


In het buitenseizoen 3 (per zomer), maar verder niet nee. Wel absoluut een fijne stal met veel weide!
Is het wedstrijd rijden op stal zo’n harde eis? Ik wist niet dat Miltenburg ook wedstrijden heeft?

En anders Groenraven in Houten?

Ik kan je wel adviseren om never nooit naar stal WereldPaarden in Woudenberg te gaan. :=[/quote]

Op laatstgenoemde stal sta ik, ben wel benieuwd waarom je die zo afraadt? Geloof dat er in de omgeving maar weinig stallen zijn waar ze zo veel naar buiten kunnen met ruimvoldoende ruwvoer van goede kwaliteit. De mijne staat dat in een loopstal, dat is geheel doe het zelf, maar alsnog erg benieuwd.

absque_dubio

Berichten: 7844
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 21:58

Maartje9 schreef:
Op laatstgenoemde stal sta ik, ben wel benieuwd waarom je die zo afraadt? Geloof dat er in de omgeving maar weinig stallen zijn waar ze zo veel naar buiten kunnen met ruimvoldoende ruwvoer van goede kwaliteit. De mijne staat dat in een loopstal, dat is geheel doe het zelf, maar alsnog erg benieuwd.

Veel buiten en ruim voldoende ruwvoer van goede kwaliteit? Ik ben nog niet lang daar weg, en ben het absoluut niet met je eens. :o
Ik vind 4-5 uur alleen op een mini paddock in de modder geen aanrader.
Paddocks zijn ook van mega slechte kwaliteit bodem, omheining is slecht (enkel draadje), zonder stroom, en heel klein. Lekke leiding bij de paddocks waardoor deze nog natter worden. Waterbakken worden niet bijgevuld (ook niet met zomer 30 graden), hooi in de natte modder gevoerd.
Sta je er sinds kort? Als je er nog niet lang staat kom je er vanzelf wel achter. Verloop is niet voor niets zo groot daar. :=
Daarnaast veel gouden bergen en mooie afspraken, maar wordt niet nagekomen.. voerbeurten worden overgeslagen als ‘experiment’. Kuil staat de schimmel regelmatig op en wordt gecommuniceerd maar alsnog gevoerd, mijne heeft er koliek van gehad. Vraag je om hooi, krijg je kuil. Vraag je peesbeschermers af te doen met binnen zetten, laten ze ze om. Dat soort dingen.
Bodem en omheining buitenbak en longeerbak zijn echt onveilig. Eigenlijk is dat alles daar. Voor het geld wat je betaalt verwacht je dat ze voor je paard zorgen, maar ik heb nog nooit zoveel zorgen gehad. Dus voor een hoop geld kwijt en een hoop zorgen erbij zou ik ze wel adviseren ja.
Oh en in mijn geval; mijn stal waar ik voor betaald had was spontaan aan een ander verhuurd en stond dus ineens een ander paard in. Dat soort rare streken. Kan er een boek over schrijven, maar dit is niet het juiste topic daarvoor.
Er zijn absoluut veeeel dier en mens vriendelijkere stallingen in die omgeving.

Maartje9

Berichten: 171
Geregistreerd: 22-12-12
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 22:29

absque_dubio schreef:
Maartje9 schreef:
Op laatstgenoemde stal sta ik, ben wel benieuwd waarom je die zo afraadt? Geloof dat er in de omgeving maar weinig stallen zijn waar ze zo veel naar buiten kunnen met ruimvoldoende ruwvoer van goede kwaliteit. De mijne staat dat in een loopstal, dat is geheel doe het zelf, maar alsnog erg benieuwd.

Veel buiten en ruim voldoende ruwvoer van goede kwaliteit? Ik ben nog niet lang daar weg, en ben het absoluut niet met je eens. :o
Ik vind 4-5 uur alleen op een mini paddock in de modder geen aanrader.
Paddocks zijn ook van mega slechte kwaliteit bodem, omheining is slecht (enkel draadje), zonder stroom, en heel klein. Lekke leiding bij de paddocks waardoor deze nog natter worden. Waterbakken worden niet bijgevuld (ook niet met zomer 30 graden), hooi in de natte modder gevoerd.
Sta je er sinds kort? Als je er nog niet lang staat kom je er vanzelf wel achter. Verloop is niet voor niets zo groot daar. :=
Daarnaast veel gouden bergen en mooie afspraken, maar wordt niet nagekomen.. voerbeurten worden overgeslagen als ‘experiment’. Kuil staat de schimmel regelmatig op en wordt gecommuniceerd maar alsnog gevoerd, mijne heeft er koliek van gehad. Vraag je om hooi, krijg je kuil. Vraag je peesbeschermers af te doen met binnen zetten, laten ze ze om. Dat soort dingen.
Bodem en omheining buitenbak en longeerbak zijn echt onveilig. Eigenlijk is dat alles daar. Voor het geld wat je betaalt verwacht je dat ze voor je paard zorgen, maar ik heb nog nooit zoveel zorgen gehad. Dus voor een hoop geld kwijt en een hoop zorgen erbij zou ik ze wel adviseren ja.
Oh en in mijn geval; mijn stal waar ik voor betaald had was spontaan aan een ander verhuurd en stond dus ineens een ander paard in. Dat soort rare streken. Kan er een boek over schrijven, maar dit is niet het juiste topic daarvoor.
Er zijn absoluut veeeel dier en mens vriendelijkere stallingen in die omgeving.

Ik ben wel benieuwd aan welke stallen je dan denkt, ik kan het echt niet verzinnen namelijk. Uit je verhaal maak ik op dat jij gewoon in volpension stond, ik dus in een loopstal dus ik heb dat soort dingen gelukkig niet :D. Neemt niet weg dat dat absoluut niet oké is. Omheining ben ik dan weer niet met je eens, en dat met een 4jarige. Ik sta er inderdaad nog niet zo lang, maar rij er al wel langere tijd een paard bij.

absque_dubio

Berichten: 7844
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 22:38

We gaan even verder via pb om dit topic niet te vervuilen. :D
Maar de omheining is overal prut. Kan natuurlijk goed dat wij een andere visie hebben daarop, maar ik vind uitstekende dingen bij een buitenbak onveilig en dubbele bedrading met stroom op de paddocks wel een must.

Hetwaszoiets
Berichten: 96
Geregistreerd: 05-08-19

Re: Pensionstalling regio Rhenen +/_ 25 km

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 23:04

Stal klein Vosdal in Heelsum. In het winter seizoen dressuurwedstrijden op de eigen locatie.

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-20 11:40

absque_dubio schreef:
We gaan even verder via pb om dit topic niet te vervuilen. :D
Maar de omheining is overal prut. Kan natuurlijk goed dat wij een andere visie hebben daarop, maar ik vind uitstekende dingen bij een buitenbak onveilig en dubbele bedrading met stroom op de paddocks wel een must.


Ik lees juist wel graag de ervaringen uit 1e hand.
Ik zou er vanmiddag namelijk gaan kijken dus....

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-20 12:11

weet iemand of Hippisch centrum de Lingebrug nog actief is?

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Pensionstalling regio Rhenen +/_ 25 km

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 13:22


lovee
Berichten: 590
Geregistreerd: 30-11-06

Re: Pensionstalling regio Rhenen +/_ 25 km

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 13:36

Lastig hoor in deze omgeving. Stal Roosendaal is denk ik wel aan je eisen, alleen moet je wel zelf uitmesten geloof ik, of in de buurt van een stal waar wedstrijden georganiseerd worden? Dan wordt je keus misschien wat breder?

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Pensionstalling regio Rhenen +/_ 25 km

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 13:54

Jochemsen in ede. Geen wedstrijden, maar je kunt onder het zadel bij de Dragonder en bij stal Roosendaal komen.

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-20 13:55

lovee schreef:
Lastig hoor in deze omgeving. Stal Roosendaal is denk ik wel aan je eisen, alleen moet je wel zelf uitmesten geloof ik, of in de buurt van een stal waar wedstrijden georganiseerd worden? Dan wordt je keus misschien wat breder?


Zelf mesten is geen optie, ik heb zwakke polsen door een bedrijfsongeval en mesten is te belastend.
Wedstrijden liefst echt wel op de stal zelf of heel erg dichtbij omdat ik geen vervoer heb of zal krijgen..

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Pensionstalling regio Rhenen +/_ 25 km

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 14:05

Zilvia hoeve in houten?

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-20 14:18

tita schreef:
Zilvia hoeve in houten?


No way

fannetje

Berichten: 3548
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Pensionstalling regio Rhenen +/_ 25 km

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 14:25

Ik zit dan te denken waar ik wedstrijd heb gereden en ook pensionstalling is...
Blauwendraad, de fruithof, klein vosdal.... weet het even niet meer.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Pensionstalling regio Rhenen +/_ 25 km

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 14:31

De Blauwendraad is een echte afrader

lovee
Berichten: 590
Geregistreerd: 30-11-06

Re: Pensionstalling regio Rhenen +/_ 25 km

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 14:37

Ja daarom zei ik al lastig :(

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 14:42

Putman in Amerongen ?
Geen wedstrijden daar voor zover ik weet, maar je kunt, na een keer oversteken, volgens mij wel door het bos naar de Plantage in Elst rijden (rijvereniging). Daar werden vroeger iig. wedstrijden gereden.

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Re: Pensionstalling regio Rhenen +/_ 25 km

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-20 14:45

Blauwdraad valt 100% af.
Wat een verschrikking daar...
Fruithof neemt geen pension klanten meer aan.

Ik zag manege Groenewoude in Woudenberg maar kan verder weinig ervaringen vinden over die stal.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Pensionstalling regio Rhenen +/_ 25 km

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 14:57

Groenewoude in Woudenberg was vroeger niet slecht voor pension, maar ik heb geen idee hoe het er nu is. Vriendin van mij heeft daar ooit gestaan, maar al meer dan 15 jaar geleden denk ik.