FEI schorst federatie van Verenigde Arabische Emirates

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13888
Geregistreerd: 20-04-16

FEI schorst federatie van Verenigde Arabische Emirates

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-20 18:31

Equnews.nl
Sport

Afbeelding
Foto: Muriƫlle Mulder/ Bokt Wiki


De FEI heeft de nationale federatie van de Verenigde Arabische Emiraten geschorst. De aanleiding hiervoor is een onderzoek dat gebeurd is naar twee nationale events die in januari en februari 2020 georganiseerd werden: de Sheikh Mohammed en de President's Cup. De twee events stonden onder de noemer 'nationaal' gedefinieerd maar daarvoor waren er veel te veel buitenlandse ruiters aanwezig. Het ging om endurance evenementen.

De federatie werd op de hoogte gesteld van de beslissing en heeft 21 dagen om hiertegen in beroep te gaan.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


weslyjune

Berichten: 696
Geregistreerd: 19-02-05
Woonplaats: Het Noorden van het Land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 18:40

Er gaan ik weet niet hoeveel paarden dood nog meer worden mishandeld, maar ze worden geschorst ivm het overtreden van regel tav het aantal buitenlandse ruiters...

Ik ben blij als ze nooit meer terug mogen keren in de FEI, maar dat van alles wat ze flikken dit is waar ze op gepakt worden verbaast mij gewoon.


fransje23

Berichten: 15301
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 21:15

weslyjune schreef:
Er gaan ik weet niet hoeveel paarden dood nog meer worden mishandeld, maar ze worden geschorst ivm het overtreden van regel tav het aantal buitenlandse ruiters...

Ik ben blij als ze nooit meer terug mogen keren in de FEI, maar dat van alles wat ze flikken dit is waar ze op gepakt worden verbaast mij gewoon.


UAE heeft afgelopen seizoen geen CEI's meer georganiseerd dus er was voor de FEI niets anders om ze op aan te pakken.

Nationale wedstrijden an sich vallen onder de nationale federatie.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Novastar
Berichten: 263
Geregistreerd: 19-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 21:19

weslyjune schreef:
Er gaan ik weet niet hoeveel paarden dood nog meer worden mishandeld, maar ze worden geschorst ivm het overtreden van regel tav het aantal buitenlandse ruiters...

Ik ben blij als ze nooit meer terug mogen keren in de FEI, maar dat van alles wat ze flikken dit is waar ze op gepakt worden verbaast mij gewoon.



Ik dacht meteen hetzelfde! Hoe dan ook, ze mogen niet meer meedoen :j

Earth

Berichten: 7733
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: FEI schorst federatie van Verenigde Arabische Emirates

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 21:21

Ook mijn eerste gedachte inderdaad, maar goed ze zijn in ieder geval geband voor een tijdje. Maar goed, ik denk niet dat dat direct invloed gaat hebben op het welzijn van de dieren daar...

Earth het reisbureau.

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: FEI schorst federatie van Verenigde Arabische Emirates

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 07:39

Ik ben wel benieuwd wat dit voor de buitenlandse ruiters daar betekent, kunnen die dan ook (eindelijk) door hun eigen nationale federatie aangepakt worden?

fransje23

Berichten: 15301
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 09:53

nessinator schreef:
Ik ben wel benieuwd wat dit voor de buitenlandse ruiters daar betekent, kunnen die dan ook (eindelijk) door hun eigen nationale federatie aangepakt worden?


Alleen als ze tijdens de schorsing mee gaan rijden met zgn "wilde" wedstrijden.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

fransje23

Berichten: 15301
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 09:56

Overigens is de gehele nationale federatie van de UAE geschorst. Wat dus betekent dat bijvoorbeeld de springruiters ook niet mogen starten.
Denk dat die daar niet zo blij mee zullen zijn.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DWensink, Enzo_Ollie, Exorcizamus en 24 bezoekers