Thuiswerken in de winter

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Dorus

Berichten: 13179
Geregistreerd: 06-04-04

Thuiswerken in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-20 06:25

De temperatuur buiten gaat weer dalen en ik denk weer terug aan de eerste weken van het thuiswerken toen ik zat te koukleumen achter m’n bureautje. Niet echt iets waar ik naar uitkijk, maar in combinatie met de stijgende cijfers verwacht ik de komende maanden eerder meer op thuis te zijn dan minder.

Dus ik moet voor mijn werkplek thuis iets verzinnen dat ik niet meer zo zit te verkleumen. En bij voorkeur ook dat ik niet heel m’n huis warm hoef te stoken om m’n werkkamer warm te krijgen (iets met thermostaat beneden in de kamer en geen thermostaatknoppen op de verwarming). Een kleed ligt al op de grond, ik hoop dat dat gaat helpen, maar meer suggesties zijn welkom!

Weet je waar ik nu naar verlang? Een winterbuitenrit!


Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Thuiswerken in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 06:31

Je werkplek verplaatsen? Een plaid om je benen. Dikke sokken en pantoffels, een klein straalkacheltje

SophievdV
Berichten: 14715
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 06:31

Wat vervelend!

Is het niet mogelijk om beneden een werkplek in te richten?

[VVDD] [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard
Volg ons ook op Instagram @teamruigetuigers

Shalimar

Berichten: 1503
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Thuiswerken in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 06:33

Gewoon zo'n klein vierkant ventilator kacheltje met een stekker, verwarmt als een malle. Dan heb je het echt niet koud meer hoor.

Katyatje

Berichten: 1859
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 06:34

Los kacheltje inderdaad.
Wij hebben hetzelfde probleem met de thermostaat.

wyoming

Berichten: 2478
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Re: Thuiswerken in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 06:44


<3 30-07-2014 <3 12-06-2018 <3

MissAnnemijn

Berichten: 2371
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 06:44

Lekker schapenvachtje om op te zitten, warme sloffen. Ik heb in de winter ook wel eens een muts op binnen, heerlijk knus :o Als mijn voeten en hoofd warm zijn blijf ik helemaal beter op temperatuur :P

<3 Geef mij maar Amsterdam <3

Isabel

Berichten: 2265
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 06:44

De thermostaat aanzetten, en alle radiatoren dichtdraaien behalve die op je kamertje?
Als daar geen radiator hangt, zou je een elektrische kachel kunnen proberen of eventueel eentje op gas. Dekens en warme kleren kan natuurlijk ook.

Sepp (Rudsmo Rune x Lyckangs Tempo)

Echwel

Berichten: 12439
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 06:46


De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

rozebadeend

Berichten: 348
Geregistreerd: 09-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 06:48

Ik heb hetzelfde probleem - heb altijd een lekker elektrisch kacheltje staan. En lekkere dikke trui aan, sloffen etc. gaat perfect.
De trui bij voorkeur 1 a 2 maten te groot :+

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 06:49

Stoov kussen. Ugg pantoffels. Echt schapenvachtje in je stoel. Straalkacheltje (wel af en toe frisse lucht toevoegen) en tich regelmatig goed bewegen

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

veerledec

Berichten: 6685
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Thuiswerken in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 07:36

Ik heb ook een infrarood plaat en een infrarood voeten warmer.

Joltsje

Berichten: 9020
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Thuiswerken in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 07:48

Wij hebben op alle kachels (cv) een thermostaat laten plaatsen zodat we elke kamer apart kunnen instellen. Ideaal. We hadden hetzelfde op de werkkamer inderdaad

Be your best self

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 08:29

Voor zo'n beetje je hele lichaam kun je je goed warm kleden maar het moeilijkste zijn je handen en neus. Je kunt handschoenen aandoen maar dat werkt vaak niet fijn en als je geen bril draagt kun je een bivakmuts opdoen maar dan houdt het wel op met warm houden zonder kosten. Dus dan kom je toch op een warmtebron uit om de temperatuur in je werkkamer werkbaar te maken: elektrische kachel, infraroodplaat etc. Of je doet een grotere investering en zorgt dat elk vertrek apart aangestuurd kan worden door je CV.

koeien op de weg...

Ir111

Berichten: 11925
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Thuiswerken in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 08:34

Ik gebruik een electrisch kacheltje, werkt perfect.

Zeg me, dat het niet zo is...
Mijn lieve Rhody; 6 maart 1998 - 17 juni 2010

24-09-2015 | De Kolonel - Welkom kerel! --- 12-11-2021 | Fritsje - Welkom vent!
[ITP] Een Zwitserse Kolonel in Nederland & [UK] [SCH] 'Plaats rust', glimlachte De Kolonel.

Pantykous

Berichten: 10476
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 08:35

MissAnnemijn schreef:
Lekker schapenvachtje om op te zitten, warme sloffen. Ik heb in de winter ook wel eens een muts op binnen, heerlijk knus :o Als mijn voeten en hoofd warm zijn blijf ik helemaal beter op temperatuur :P


Dit is een goede, lekkere muts op :j

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 08:40

Isabel schreef:
De thermostaat aanzetten, en alle radiatoren dichtdraaien behalve die op je kamertje?
Als daar geen radiator hangt, zou je een elektrische kachel kunnen proberen of eventueel eentje op gas. Dekens en warme kleren kan natuurlijk ook.

Wij hebben dit een keer gedaan en de ketel ging daarvan stuk, je schijnt niet zomaar alle verwarmingen dicht te kunnen draaien ivm de druk ofzoiets.

T.S. Een warme kruik is super fijn! En verder gewoon een warm wollen vest. En een elektrisch kacheltje

Elk bad heeft er eendje.

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Thuiswerken in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 08:46

Ik heb heel erg snel koude handen en werk dan thuis weleens met handschoenen aan met halve vingers, zodat je wel gewoon kan typen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 08:49

Ik zit altijd met een kleed, heerlijk!

Sem_
Berichten: 7754
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 08:55

Een fleece kleedje, elektrische (baby)kruik, Stoov kussen/deken, lekkere sloffen, fleece kleding, heel veel thee/koffie. :D
Oh en veel soep eten!
Laatst bijgewerkt door Sem_ op 26-09-20 09:15, in het totaal 1 keer bewerkt

smurffie

Berichten: 11124
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 09:11

Ik vind het heeeeeeerlijk om met een elektrisch kacheltje te zitten in de winter :+: dat zou ik dus doen.
Zeker als je kamertje niet zo groot is krijg je die makkelijk warm

boemel

Berichten: 8258
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Thuiswerken in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 09:23

We hebben een Tado systeem in huis.
Kosten rond de eur 500,00.

Het grote voordeel is dat je iedere kamer onafhankelijk van elkaar kan instellen op temperatuur.

Dus bijvoorbeeld 18 graden in de woonkamer en 20 graden in de werkkamer.

Iedere ruimte kan je een eigen programma geven.

Zo is de woonkeuken om 7.00 s morgens 19 graden en gaat de verwarming om 8 uur weer uit.

Onze badkamer is warm tussen 22.30 en 23.00 omdat we douchen voor het slapen gaan.

Open ramen/deuren worden gedetecteerd en dan gaat de verwarming niet aan.

Bij onze afwezigheid gaat ie niet aan. Via app weet ie dat we thuis komen en gaat ie de verwarmingsprogramma's weer volgen.

Ze claimen een reductie op de energieprijs van ca 25% door slim met energie om te gaan.

We hebben geen vergelijkingsmateriaal, want we hebben het direct bij aankoop aan gelegd, maar onze stookkosten vallen erg mee.

M1+10

boemel

Berichten: 8258
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Thuiswerken in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 09:25

Maar goed, ondanks Tado hik ik ook wel tegen de winter aan.
Mijn werkruimte thuis is 40m2 en in de nok 4 meter hoog.
Dat gaat best wat kosten om te verwarmen.

M1+10

laraxXxemma

Berichten: 4687
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 09:28

Ik denk dat je prima kan voldoen met een elektrische (camping) kachel. Die kunnen best heel goed verwarmen.

What sort of weirdo doesn't laugh at it's own jokes?


Dorus

Berichten: 13179
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-20 09:38

Bedankt voor alle reacties! Er zitten een paar goede ideeën tussen die ik verder moet gaan onderzoeken. Ik ben namelijk ook wel heel erg geïnteresseerd in het stroomverbruik van de diverse opties dus daar moet ik verder naar kijken.

Dat Stoov kussen ziet er goed uit, maar dat gaat ten koste van de ergonomische werkplek en valt daarmee af, maar zo’n infrarood plaat klinkt wel interessant! Of we moeten toch maar de infraroodsauna aanhouden zet ik die aan met de deur open _O-

De werkplek gaat juist van de woonkamer naar boven verplaats worden, omdat we beneden niet de ruimte hebben een goede werkplek voor mij in te richten. En die aanpassing is nodig, omdat mijn lijf ondertussen helemaal klaar is met de net niet werkplek die ik nu thuis heb. Daarnaast ben ik die werkplek in m’n woonkamer ook wel een beetje zat ondertussen. Helaas blijf ik daarbij wel aan de noordwest kant van het huis zitten en hoef ik van de zon niet veel hulp te verwachten. Maar daarmee ga ik wel naar de kleinste ruimte van het huis (20m3) dus qua opstoken zou dat dan weer voordelig moeten zijn.

Geen koude voeten is voor mij echt cruciaal. Als die koud zijn kan ik echt niet meer warm worden. Maar een dekentje over de benen en warme sokken zijn niet afdoende, leert de ervaring uit het voorjaar. Ook krijg ik dan veel last van koude handen.

Die Tado klinkt ook interessant. Het eerste wat ik dacht was “dat is een klap geld”, maar als ik hoor wat die kan dan is het dat misschien wel waard. Dat ga ik ook eens onderzoeken!

Weet je waar ik nu naar verlang? Een winterbuitenrit!