[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 09:28

Imke95 schreef:
Trots op de topperrr. Afgelopen dinsdag voor het eerst springles gehad & ze ging zooo fijn <3
4 oktober gaan we nog een keer B starten & dan de week erop het L1 uitproberen *\o/*


[ [url=m/FJlbYP.jpg]Afbeelding[/url] ]



Wow wat knap!! Je bent tijdens de spring wedstrijden vast de enigste met een Fries? Wat leuk zeg!

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 09:37

Haha springwedstrijden doe ik voorlopig nog even niet aan, gaan wel binnenkort thuis op stal in onze bak (40 bij 80) een oefenparcours bouwen! Maar ze kan wel echt mega goed springen, alleen ik nog :')

Voorlopig nog gewoon wedstrijd in Dressuur :D

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 10:20

Imke mooie foto van je paardje.
Alvast succes voor je wedstrijden!

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 10:44

Imke95 schreef:
Haha springwedstrijden doe ik voorlopig nog even niet aan, gaan wel binnenkort thuis op stal in onze bak (40 bij 80) een oefenparcours bouwen! Maar ze kan wel echt mega goed springen, alleen ik nog :')

Voorlopig nog gewoon wedstrijd in Dressuur :D



Ahhh zo! Oeps verkeerd gelezen dus hihi. Nogmaals succes :)

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 11:16

Imke wat een mooie techniek! :D Superleuk! Ik heb met Tamme ook wel crosstrainingen gedaan, je hebt toch altijd wel bekijks als je met zo'n 'lompe' Fries aan komt zetten :P :D

Beter joh kusvoorjou, lekker voorwaarts! :D Altijd makkelijker om daarmee te werken, dan een die je eerst vooruit moet trappen :')

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 12:28

xXutopiaXx schreef:
Imke wat een mooie techniek! :D Superleuk! Ik heb met Tamme ook wel crosstrainingen gedaan, je hebt toch altijd wel bekijks als je met zo'n 'lompe' Fries aan komt zetten :P :D

Beter joh kusvoorjou, lekker voorwaarts! :D Altijd makkelijker om daarmee te werken, dan een die je eerst vooruit moet trappen :')


Haha ja inderdaad! Onze staleigenaar heeft men-wedstrijdpaarden, dus er komen binnenkort nog menhindernissen bij ons op het terrein die hij wilt gaan combineren met een aantal crosshindernissen. Dan wordt er waarschijnlijk ook regelmatig een crossles gegeven, als het springen zo blijft gaan dan ga ik daar ook zeker een keer aan meedoen. Zo leuk al die afwisseling :)

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 22:28

Jaaa leuk leuk :D

xHylkje

Berichten: 29
Geregistreerd: 22-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 10:40

Een tijdje afwezig geweest, maar wat een leuke dingen voorbij zien komen! Wat fijn dat Floris weer thuis is en zo goed gaat! En Imke, leuk zo'n veelzijdige fries! De mijne beukt liever door de hindernis dan er over heen ben ik bang... :')
Ynekes wat een mooi veulen, en zag mooie foto's van Tamme voorbij komen Utopia <3

Bij ons gaat alles goed, we wachten nog op het nieuwe zadel (20 oktober komt 'ie eindelijk *\o/*) en rijden ondertussen een keer per week met het zadel van mijn instructrice. Gister is Rimke ook nog even gecontroleerd voor de dracht, daar leek alles goed. Dus we wachten geduldig en checken nu in februari nog een keertje.

Het begin weer frisser te worden hier... Hoe doen jullie het met dekens? Ik heb de afgelopen jaren een Bucas Select Turnout Big Neck (0 gram met liners) op gehad, maar deze past nu niet meer goed. Ze is echt groot en vrij breed aan de voorkant. Zit nu te denken aan de Amigo Bravo 12 XL medium, iemand ervaringen of andere tips??

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 15:53

Spannend Hylkje!
Wat voor zadel heb je besteld?

Wat een knapperd Imkje, leuk hoor dat springen.

Wat betreft dekens, Emma gaat dit weekend naar stal en als het kouder wordt ga ik de Highliner van Harry's Horse proberen. Maar ze is nog erg puppy en sowieso niet grof gebouwd.

ThornForest
Berichten: 528
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 20:09

Wat zijn jullie allemaal heerlijk met de paarden bezig.

Ik heb een amigo, hv polo en ej deken. Persoonlijk vind ik amigo en ej de beste pasvorm hebben op de Friezen. De andere Friezen bij ons op stal hebben ook een ej deken op liggen. Kwalitatief goed en goede ruimte aan de voorkant wat ik bij andere dekens nog wel eens mis.

Vandaag is Nanne naar de opfok gegaan. Zag er erg tegenop maar het viel 100% mee. Nanne liep zo de trailer op en is bij de opfok ook rustig. Hij staat nu nog even alleen maar vanavond komen er 3 andere veulens bij. Sierou loopt wel te zoeken en te roepen maar is ook relatief rustig.
In de opfok:
Afbeelding
Afbeelding

En Sierou weer in de wei met haar vriendinnen.
Afbeelding
Afbeelding

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 21:32

@Hylkje wat voor zadel krijg je? Wel fijn dat je met het zadel van je instructrice nog ff lekker kan rijden!

@thornforest wat fijn dat alles goed gegaan is naar de opfok! Lekker groot worden!

Ik begin vanaf volgende week met een 0 gram. Vind het voor deze week nog te warm, 17 graden overdag.. als het rond de 15 of lager word overdag gaat de 0 gram op. Zn vacht is al wel iets aan het veranderen, maar zo’n zweterig paard overdag is ook niet wat. Ik heb helaas niet de mogelijkheid om te wisselen voor snachts/sochtends.

Zonet heerlijk weer in de avond gereden. Zo fijn dat we nu licht hebben bij de bak. En Floris is zo braaf savonds. Vanavond zelfs voor het eerst niet gelongeerd voor het rijden thuis. Hij was niet anders dan anders, lekker voorwaarts.. heerlijk! Afbeelding

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 21:59

Gelukkig.. er is weer wat drukte hier.

Thornforest.. wat wordt jouw kleine jongen groot. Al op zichzelf in de grote paarden wereld. Is altijd een hele stap!

Imkje.. wat een sportieve fries zeg. Kan goed springen!

Hier ook al aan het bedenken welke dekens we moeten gebruiken. Misschien morgen even shoppen :-)
Wat is Floris toch leuk! En wat doet hij het goed!

Gisteren hadden we een minder leuk akkefietje. De hond van de boer waar onze merrie met veulen in de wei staat was gisteren losgeraakt en jaagde vervolgens onze paarden door het land. Hij rende achter merrie met veulen aan en beet ze in de staart en in de benen. Ze belden ons op om te komen want ze kregen de hond niet meer te pakken, hij luisterde nergens naar. Gelukkig lieten de paarden zich direct vangen, zochten de veiligheid bij ons. Het veulen stond te trillen op de benen en de merrie was de hond ah weghouden door dreigen en trappen. Hoop stress en vandaag best even spannend om ze weer nr de wei te brengen. Mensen waren zelf ook erg geschrokken. We hebben zelf ook honden maar daar gaven ze vandaag gelukkig niks om. Ik denk niet dat die hond met dit gedrag gaat stoppen dus moeten ze hem vasthouden. Dat deden ze ook steeds maar nu was hij per ongeluk losgeraakt. Zo vervelend..

boemel

Berichten: 8387
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 22:16

Wat schrikken Ynekes! Hopelijk komt ie niet meer los.

Kusvoorjou, wat fijn dat het zo goed gaat!

ThornForest stoer beestje in de opfok. Hij is leuk!

Qua deken.. ik heb 0 gram erop liggen. Deken is net nieuw (Master), maar Diekke heeft m goed getest... rollen, bokken en galoperen :D. Test doorstaan!

ThornForest
Berichten: 528
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: Fryslân

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 22:35

Kusvoorjou, wat fijn dat Floris zo braaf is en je lekker hebt gereden.

Ynekes, dat is zeker schrikken, gelukkig zijn er geen gewonden gewonden, alleen erg geschrokken. Hopelijk raakt de hond niet weer los.

Appaloosa9
Berichten: 622
Geregistreerd: 07-06-11
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 22:43

ThornForest, lekker met vriendjes van eigen leeftijd snap dat het best spannend was.

Kusvoorjou, wat een fijn licht heb je zeg, vergelijken bij ons is dat een groot verschil en fijn dat hij ook in het donker goed te rijden is.

Ynekes, ohh jeetje dat moet schrikken zijn geweest zowel voor de paarden als jullie. Hopen dat het vanaf nu rustig blijft.


Wat betreft dekens was ik net aan het zoeken bucas of horseware. Ej heeft nu 20% korting op bucas en vind die stay dray voering wel erg prettig en dat die verschillende temperaturen aan kan wel weer erg prijzig maar kwaliteit zal stuk beter zijn. Ali heeft nu een qhp op liggen (regendeken 0gr) sinds gisteren in januari haastig gekocht toen ik haar kocht maar vind hem niet helemaal lekker liggen.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 22:45

Dat is een rotsituatie zeg Ynekes! :oo Ook voor de eigenaren van de hond.. je voelt je dan zo machteloos. Gelukkig kwamen de paarden gelijk naar jullie :+: Nu inderdaad maar hopen dat ie nooit meer loskomt..

Ondanks dat ik wist dat 't wel echt butweer ging worden, overvalt deze storm me toch wel een beetje :7 Hier hebben ze dus ook allemaal nog geen dekens om, zo maar 's kijken of er een paar kou staan te lijden.. want de dekens liggen wel klaar.. dan wel om naar de wasserij te gaan :') Maar ze liggen wel voor 't grijpen, ze voelen vast niet dat er nog modder van vorig winter op zit :=

Kijk jullie nou kusvoorjou! Wat super!! Wat een topper die Floris <3 Heerlijk! :+:

Fijn dat Nanne het zo braaf doet in de opfok :D Moeders is het vast ook snel gewend, zeker als ze zo lekker met d'r vriendinnen kan staan :+: Wat een knappe bink is Nanne trouwens al <3

Dankjewel Hylkje :+: Welkom terug weer :D Fijn dat Rimke drachtig is!! :):) En nog even (on)geduldig wachten op je zadel :P

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 23:03

Ynekes brrr dat is eng!! Hopelijk blijven je paarden braaf met honden, kan wel schrikken zijn zo zeg. Hopelijk gebeurt dit niet nogmaals, word je echt niet blij van!!

Hmmm lees van veel dat jullie wel de 0 grams op hebben. Ik denkt toch maar dat ik hem zondag op doe! En wat betreft het licht, ja echt fantastisch. Het is bij me schoonvader thuis. Hij heeft zelf nog een 2,5 jarige d pony merrie en Floris staat er dus van mij. Speciaal voor mij afgelopen januari de grond laten omkeren zodat we een rij bak hebben. En sinds 3 weekjes dus verlichting. Heerlijk! De lamp is een 2500 watt led lamp, en verbruikt maar 150 watt. Dus super zuinig! En genoeg licht! Ja ik mag echt in me handen knijpen met dit plekje..

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 23:39

Die van mij staat gewoon zonder. Hij heeft al best een dikke vacht. Compact maar wel dik al.

Ik ga ook geen deken op doen. Hij heeft genoeg reserves. Beetje afharden van de winter zal 'm goed doen.

boemel

Berichten: 8387
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 00:12

Absolem schreef:
Die van mij staat gewoon zonder. Hij heeft al best een dikke vacht. Compact maar wel dik al.

Ik ga ook geen deken op doen. Hij heeft genoeg reserves. Beetje afharden van de winter zal 'm goed doen.


Mijn geblesseerde merrie krijgt ook geen deken,maar Diekke rij ik volop en die houd ik graag kort in haar vacht.

Janinevv

Berichten: 13236
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 12:40

Ynekes wat schrikken zeg pff !!

Jelske is donderdag weer ontwormt Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En naar de hoefsmid geweest ze was beetje stout moest een praampje op, arm kind daarna wel erg braaf.

Afbeelding

En onze reus van 2,5

Afbeelding

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 17:17

Jelske lekkere pluis oortjes! Vind dat altijd zo leuk snoezig bij die veulentjes.
Hier gaat binnenkort ook weer een deken op. Volgens mij 300 grams, voorlopig alleen s nachts op, overdag nog even zonder.

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 18:52

Oehhhh ik heb zo iets leuks gedaan met Floris. Eerst kort gereden in de bak, wat rondjes draf en veel stap werk.. gisteren had hij een dag rust, en kon vandaag zo opstappen zonder eerst te longeren. Dat was al helemaal super natuurlijk..

Daarna dacht ik, we kunnen wel even de straat op, even op en neer. Wat deed hij dat braaf!! Ik wandelde al veel met hem langs de straat dus auto’s en fietsers kent hij al, gaf er vanmiddag ook niets op toen ik er op zat. Wat een heerlijk dier is het. 5 week onder zadel en zo heerlijk braaf alsof het de normaalste zaak van de wereld is! Afbeelding
Daarna een heerlijke bak slobber, die ging er wel in aan zn snoet te zien. (Ja deken moest nog ff goed dicht haha)
Afbeelding

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 18:55

Wat fijn dat Floris het zo goed doet. Mooie foto’s ook <3

ThornForest
Berichten: 528
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: Fryslân

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 19:11

Heerlijk kusvoorjou. Fijn he als ze zo braaf zijn. :+:

boemel

Berichten: 8387
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 19:24

Wat goed! Fijn zo'n braaf paard!