Klachten toegenomen na operatie carpaaltunnelsyndroom

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
tootje71

Berichten: 5095
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Klachten toegenomen na operatie carpaaltunnelsyndroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-20 13:43

Vier weken geleden ben ik geopereerd aan mijn rechterhand ivm carpaaltunnel syndroom
Het leek er op dat alles goed was gegaan maar na een week verergerde de klachten alleen maar. Nu lig ik vooral in de nacht wakker van de pijn en gevoelloosheid. Ook overdag bijna continu een "slaap hand" en pijn.
Afijn ik net gebeld naar het ziekenhuis zegt die assistente "mevrouw wacht nog maar 2 weken af mocht het niet over gaan bel je maar weer" uhm pardon de klachten zijn 100 procent toegenomen ik kan niet meer slapen en heb er continu last van. Heeft iemand hier ervaring mee of ben ik gewoon een zeur :o


Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Re: Klachten toegenomen na operatie carpaaltunnelsyndroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 13:51

Geen ervaring mee, en ik ben ook geen arts. Maar het lijkt me toch dat jouw pijnklachten serieus genomen moeten worden. Misschien moet je inderdaad voor het uiteindelijke resultaat nog even geduld hebben, maar zo veel pijn, dat lijkt me a. niet goed en b. niet nodig?
Ik denk dat het slim is om toch nog een keer terug te bellen, en dan echt heel duidelijk aan te geven dat je te erge pijnklachten hebt om het nog 2 weken aan te zien.
Mocht je dat een beetje eng vinden, dan kun je natuurlijk ook je huisarts bellen en daar uitleggen wat er aan de hand is.

tootje71

Berichten: 5095
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Re: Klachten toegenomen na operatie carpaaltunnelsyndroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-20 14:05

Net maar weer gebeld en een gesprek met de arts geëist , prima zei ze maar de arts gaat u hetzelfde vertellen als wat ik heb gezegd.... ze gaat nu in overleg met de arts en zou mij terug bellen, ik ben benieuwd.

Janneke2

Berichten: 22731
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 14:26

ZOU de arts zeggen dat dit normaal is (... ik heb geen idee!)
vraag dan of hetzij een icepack mag/ kan helpen
of diclofenac als zalf een idee is (remt ontsteking).

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

tootje71

Berichten: 5095
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Re: Klachten toegenomen na operatie carpaaltunnelsyndroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-20 15:28

Zou dat nog helpen , het is vier weken geleden geopereerd. De wond is helemaal genezen. Maar goed nog niets gehoord...

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Klachten toegenomen na operatie carpaaltunnelsyndroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 15:37

Zo reageerde de assistente bij mij ook (soortgelijke situatie) en ik heb geëist dat een arts me zou bellen. Uiteindelijk gelukt. Blijkbaar denken sommige assistentes dat een CTS-operatie een klein dingetje is, maar bij heel veel mensen blijkt dat niet zo te zijn. Ik ben uiteindelijk doorverwezen naar een Handencentrum, waar met gerichte therapie e.e.a. verbeterd is (maar bij mij komt het nooit meer helemaal in orde).


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

lindy21
Berichten: 76
Geregistreerd: 28-07-20

Re: Klachten toegenomen na operatie carpaaltunnelsyndroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 15:54

ken inderdaad ook iemand waarbij de klachten zijn toegenomen. Is nu een paar jaar geleden en helaas veel moeten laten hierdoor en nooit ergens gekomen. Heel triest.

tootje71

Berichten: 5095
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Re: Klachten toegenomen na operatie carpaaltunnelsyndroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-20 16:56

Ik mag donderdag langskomen , geen idee wat hij nog kan doen maar wat ik nu heb heb is geen doen , afwachten maar. Ik ben blij dat ik nu wel mag komen.

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Klachten toegenomen na operatie carpaaltunnelsyndroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 19:47

Sterkte! Koelen helpt, maar niet direct op de littekens. En niet té koud, want althans bij mij gaat het daar vervelend van aanvoelen. Ik weet hoe je je voelt!


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

mikaatje

Berichten: 91
Geregistreerd: 23-05-06

Re: Klachten toegenomen na operatie carpaaltunnelsyndroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 19:54

Ben 3,5 jaar geleden aan beide handen geholpen. 6 weken naar elkaar. Was toen 36 en de chirurg zei onder de operatie dat die het nog nooit zo erg had gezien op mijn leeftijd. Vanaf dag 1 na de operatie was ik van mn tintelingen en gevoelloosheid af. Het uiteindelijke herstel heeft wel meer dan een jaar geduurd eer ik weer alles pijnloos kon doen.

Hopelijk nemen ze je serieus en word je geholpen.

Tilmar

Berichten: 3314
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 20:37

Ik heb ook veel ellende gehad na de operaties, de ergste problemen zijn wel over maar heeft lang geduurd.
En mijn handen kunnen nog steeds slapen en gevoelloos worden, gelukkig niet zo vaak als voor de operaties.

Er wordt altijd heel makkelijk over gedaan, maar het is toch best een pittige ingreep.
Hoewel er ook echt mensen zijn die na 2 weken alles weer kunnen doen (of zeggen dat ze dat kunnen).

Ik was lid van een Amerikaanse Facebook groep over Carpaal tunnel syndroom, maar daar ben ik uitgestapt. De antwoorden op vragen vond ik iets te rooskleurig. Heb een tijdje gereageerd dat het herstel ook tegen kan vallen, maar dan ben je een negatief persoon.

Na mijn eerste operatie had ik, onder andere, heel veel pijn aan mijn pols en weinig kracht.
Na een paar maanden was ik bij een bevriende sport masseur die ook een module 'gewrichtsmobilisatie' heeft. Ze pakt mijn pols wrikt wat hier en daar en zegt zo, nu moet het beter gaan!
Ik dacht nou dat zal wel. Maar echt!! Enorm verschil, van 50% kracht naar 80% ofzo gegaan.

Toen hand 2, die ging gelukkig iets beter dan 1 (erg getwijfeld of ik het zou doen). Maar ook hier misschien 50% kracht in mijn pols en pijn.
Dacht dus steeds ik moet een keer een afspraak maken, maar ja kwam er niet van (dacht ook eigenlijk dat het 'toevallig' goed gekomen was) . Dus wel een jaar mee gelopen. Totdat het door het thuiswerken (achter de computer) echt niet meer ging.
Dus eindelijk naar mijn kennis. O ja, zegt ze. Ik voel het al, krak kraak, krrrr (dat voelde ik), zo zegt ze nu moet het beter gaan.
Dat had ik een jaar eerder moeten doen! Ik kan weer een koekenpan optillen, schakelen op de fiets, een ui snijden enz enz.

Nergens gelezen dat de botjes in je pols kunnen verschuiven en zoveel last kunnen veroorzaken.

Hopelijk komt het bij jou door wat zwelling in je hand, het duurt echt maanden tot het tot rust is gekomen.

FNRS dressuurjury t/m F20, FNRS Springen, KNHS B-L jury, Examinator Ruiterbewijs en ORUN gediplomeerd instructrice
Xada B+7

tootje71

Berichten: 5095
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Re: Klachten toegenomen na operatie carpaaltunnelsyndroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-20 16:01

Nou vanmorgen bij de chirurg geweest... blijk ik ook Ulnaropathie te hebben dus beknelling van de elleboog zenuw het vreemde is dat het nu op speelt sinds de carpaaltunnel operatie . Nu wachten op de oproep voor hand therapie....

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 16:23

tootje71 schreef:
Nou vanmorgen bij de chirurg geweest... blijk ik ook Ulnaropathie te hebben dus beknelling van de elleboog zenuw het vreemde is dat het nu op speelt sinds de carpaaltunnel operatie . Nu wachten op de oproep voor hand therapie....


Well fijn dat je nu in elk geval antwoord hebt.

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Klachten toegenomen na operatie carpaaltunnelsyndroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 16:37

Mooi balen, dan is het maar te hopen dat de operatie niet voor niets is geweest.

Zal ik het dan maar eerlijk zeggen?
Het is allemaal mijn schuld :o

tootje71

Berichten: 5095
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-20 18:56

Sosha schreef:
Mooi balen, dan is het maar te hopen dat de operatie niet voor niets is geweest.


Dat zei ik ook al de klachten komen overeen , nou ja blij dat ik serieus werd genomen en er weer gehandeld gaat worden.

Tilmar

Berichten: 3314
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 21:20

O, wel balen.
Die andere zenuw operatie is ook geen pretje of hopen ze dat het met therapie beter gaat?
Ik heb ook wel eens dat mijn hand met pink gaat, voor de operatie was het alles behalve mijn pink. Gelukkig maar af en toe.
Hopelijk kan de handtherapeut je helpen.

FNRS dressuurjury t/m F20, FNRS Springen, KNHS B-L jury, Examinator Ruiterbewijs en ORUN gediplomeerd instructrice
Xada B+7

tootje71

Berichten: 5095
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-20 08:33

Tilmar schreef:
O, wel balen.
Die andere zenuw operatie is ook geen pretje of hopen ze dat het met therapie beter gaat?
Ik heb ook wel eens dat mijn hand met pink gaat, voor de operatie was het alles behalve mijn pink. Gelukkig maar af en toe.
Hopelijk kan de handtherapeut je helpen.


Ik begreep dat ze gaan kijken waar het vandaan komt. Kan ook artrose zijn waardoor de zenuw geïrriteerd is . Wat kan men toch vreemde dingen hebben :roll:

Tilmar

Berichten: 3314
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 12:31

Maar is dan de eerdere operatie voor niets geweest? Dat zou wel heel erg balen zijn.

FNRS dressuurjury t/m F20, FNRS Springen, KNHS B-L jury, Examinator Ruiterbewijs en ORUN gediplomeerd instructrice
Xada B+7

tootje71

Berichten: 5095
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-20 16:01

Tilmar schreef:
Maar is dan de eerdere operatie voor niets geweest? Dat zou wel heel erg balen zijn.


Dat zit er dik in, alhoewel uit de test met de stroom schokjes kwam het carpaaltunnel syndroom .
Mijn andere hand is jaren geleden al geopereerd maar die slaapt ook altijd in de nacht. Dus wie weet daar ook de andere zenuw.

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 16:16

Zo balen :( ik heb ook ulnaropathie gehad, bij mij zat de zenuw over een stuk van ca. 20 cm knel. Kwamen ze bij de operatie pas achter, op alle beelden die ze konden maken was het niet duidelijk omdat de zenuw dus overal ongeveer even dik was, maar bekneld door litteken weefsel en een kapot vlies. Ze dachten 6 jaar lang dat ik een aansteller was.
In elk geval, ze zeiden toen tegen mij dat het zou kunnen dat ze er ook de carpaal tunnel en het stuk bij mijn schouder zouden moeten doen, maar dat ze eerst wilden zien of het zo zou gaan. Met alleen de ingang bij mijn elleboog konden ze iig tot het stuk waar ik een a twee micrometer ruimte had voor de zenuw.
Tijdens de genezing heb ik een tijdje carpaal tunnel syndroom klachten gehad, maar dat trok weer weg. Het pijnlijkste was toen het gevoel in mijn pink terug kwam.
Inclusief afentoe een terugval heeft de genezing 2 jaar geduurd.
Het komt dus vaker voor én: het kan dus ook over.

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

tootje71

Berichten: 5095
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Re: Klachten toegenomen na operatie carpaaltunnelsyndroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-20 16:28

Dank je wel voor je verhaal, heb jij ook oefeningen moeten doen ?

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 16:45

Ja, maar wel pas na de operatie. Het was voor mij heel gek, want mijn arm en hand functioneerde erna gewoon heel anders. Voor de operatie werkte die hand als een soort haarclip, standaard zat hij vast en ik moest 'moeite doen' hem open te doen. Na de operatie was dat andersom. Mijn oefeningen waren bijvoorbeeld omstebeurt vingers tegen mijn duim doen van die hand. Een andere was een balletje oppakken en vasthouden zonder ernaar te kijken (gaat nog steeds soms fout).
Weer een andere oefening was met een elastiekje waarbij ik mijn vingers zijwaarts van elkaar af moest bewegen.
En ik moest op een gegeven moment mijn arm laten hangen tijdens het lopen. Dat had ik al die jaren niet gedaan dus daar hadden ze wat zorgen over, maar het ging al na een paar weken vanzelf. Ik kan nu m'n elleboog overtrekken, maar ik ben wel ook hypermobiel dus dat werkt daarin vast mee..

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB


tootje71

Berichten: 5095
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-20 22:08

Dat met je duim iedere vinger aanraken lukt alleen niet met de pink dan doet de hele zijkant van mijn hand zeer, juist mijn arm in een hoek houden is vervelend laten hangen juist weer niet.
En dingen laten vallen wel 20 keer per dag :(

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 22:41

Ja dat kan natuurlijk verschillen. Bij mij waren sommige spieren continu aangespannen voor de operatie, ook als ik bv sliep. Maar je kunt ook juist uitval hebben. Dat had ik bv als ik teveel had gedaan. Net zoals je uitval kunt hebben van gevoel, of juist heel veel pijn. Allebei heel vervelend :(

Ik ben geopereerd door de xpert clinic en heb toen fysio gehad van een hand kliniek

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

Hutcherson

Berichten: 7334
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Klachten toegenomen na operatie carpaaltunnelsyndroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 22:46

Even een goede handtherapeut bellen en afspraak inplannen. Die kan je als goed is snel vertellen waar het probleem in zit en je helpen (zelfs met snelle verwijzing indien nodig)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: -Namiro-, aniek_joefy, Azhari, collendoorn, Esplen, Evito_06, Facebook, IASCrawler, iiSunshine, Jacquelinee_, journee, leanneXXnona, Pauline2cv, shannen6, Spike2019, stijntilla, Sure_lee en 166 bezoekers