Oordopjes voor het slapen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Myfairytale
Berichten: 5382
Geregistreerd: 26-05-06

Oordopjes voor het slapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-20 20:36

Als ik Bokt een beetje ken, dan zullen de meningen ver uiteen lopen, maar toch ben ik wel benieuwd. :D

Ik ben een zeer slechte slaper en word snel wakker door licht en geluid. De slaapkamer donker houden is nog wel te doen, maar de geluiden van mijn partner (zelfs ademen al!) en bijvoorbeeld de vogels 's ochtends vroeg houden mij wakker.

Nu zie ik door de oordopjes het bos niet meer zullen we maar zeggen. Wie heeft tips/aanraders?

Ik slaap voornamelijk op mijn zij en verdraag eigenlijk heel slecht oordopjes (voor muziek e.d. heb dan ook nog die "ouderwetse" dopjes). Zeker te groot of te hard gaat bij mij niet werken, dat maakt het extra lastig.
Prijs maakt me niet uit, als ze maar goed zitten en genoeg dempen.


Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Oordopjes voor het slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 20:46

Ik gebruik al jaren Herriestoppers. Heb alle dorpjes geprobeerd (niet op maat gemaakt) en deze vind ik het beste!

Goof

Berichten: 28728
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Oordopjes voor het slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 20:50

Ohropax wasbolletjes. Als deze opwarmen aan je lichaamstemperatuur vormen ze zich helemaal naar jouw oren. Ik vind ze erg fijn.

Anoniem

Re: Oordopjes voor het slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 20:51

Ik gebruik gewoon zachte schuimdopjes. Doe ze wel altijd andersom in, anders vallen ze uit mijn oor.

mondi

Berichten: 244
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Aan de Noord-Hollandse kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 20:51

Ik heb een proefpakket gekocht op https://www.oordopjes-kopen.nl en vond Howard Leight Max Lite uiteindelijk het fijnst. Heb wissel diensten en een kat die af en toe snurkt... :D

Hou je vast aan je dromen, alleen jij kan zorgen dat ze uitkomen...

JoycexEnyaJarig

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 20:51

Oeh ik volg even. Woon op platteland sinds okt vorig jaar. Dus nooit last gehad van dat boeren om kwart over 6 al maïs gaan hakselen.

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

ikkedus
Berichten: 3269
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Oordopjes voor het slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 20:55

Ik heb ohropax schuimdopjes. De oranje versie is vrij groot. Je hebt ook mini formaat. Die zijn groen.
Ik zweer bij die dingen!

[o]

KletsKoekje
Berichten: 3302
Geregistreerd: 20-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 20:57


Tailormade Bollywood Brettonwoods x Rambo 02-08-2020 het gaat je goed daarboven grote vriend

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 21:00

Ik heb op maat gemaakte dopjes. Aan 1 kant zit die perfect en kan ik er ook op liggen zonder dat ik m voel. Aan de andere kant blijft ie pijn doen als ik erop lig, zelfs na een keer een nieuw afgietsel van mijn oor maken. Aan 1 kant dus 100% tevreden en voor de andere kant gebruik ik een normaal Sleepsoft oordopje van Alpine.

M_arjolein

Berichten: 1417
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 21:01


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 21:01

Die vd kruidvat en Deen bevallen mij goed

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 21:02

Ik heb afgelopen week die was bolletjes gekocht en er werden best wel wat geluiden mee gedempt maar het snurken en ademen van mijn partner niet :') ik had laatst iemand net als hier al zien reageren dat ze zo'n proefpakket hadden besteld. Ga dat toch maar doen denk ik, voorheen sliep ik overal doorheen en wordt nu al wakker als ik de hond beneden hoor lopen -O-

Myfairytale
Berichten: 5382
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-20 21:25

mondi schreef:
Ik heb een proefpakket gekocht op https://www.oordopjes-kopen.nl en vond Howard Leight Max Lite uiteindelijk het fijnst. Heb wissel diensten en een kat die af en toe snurkt... :D


Ik vrees dat ik toch maar het e.e.a. moet gaan proberen. Zo'n proefpakket ga ik ook proberen!

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Oordopjes voor het slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 21:50

Die wasbolletjes vind ik vreselijk. Ben altijd bang bij het uithalen dat er stukjes in mijn oor achterblijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 21:50



Myfairytale
Berichten: 5382
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-20 22:01

Romeo2007 schreef:
Die wasbolletjes vind ik vreselijk. Ben altijd bang bij het uithalen dat er stukjes in mijn oor achterblijven.


Ik heb dit dus met eigenlijk alle dopjes. -O-
Bang dat het in mijn oor schiet.

boris_rakker

Berichten: 278
Geregistreerd: 14-04-07
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 22:13

Ik droeg noizezz oordoppen altijd al op festivals en nu ook een set gekocht voor het slapen. Wordt geleverd met 4 maten en ze zijn volledig van flexibel silicone. Schuim oordoppen blijven altijd een beetje tegendruk geven en daar krijg ik na een paar uur hele zere oren van. Bij deze is dat niet zo omdat ze dus ook op maat van kleinere oren zijn.

Er zit een soort flubbertje aan het ontwerp waarmee je hem weer uit je oor kan trekken. Voordeel hiervan is dat er geen stokje oor uitsteekt, dus je kan echt plat op je oor liggen zonder iets te voelen.

Het haalt niet álle geluid weg, m’n wekker hoor ik nog. Maar de buren die sochtends vroeg naar werk vertrekken of de kinderen op straat hoor ik helemaal niet meer.

https://www.koopjesdrogisterij.nl/p/noi ... 86149.html

We'll take a running start and we"ll take to the sky

moyra

Berichten: 9656
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 22:19

Romeo2007 schreef:
Die wasbolletjes vind ik vreselijk. Ben altijd bang bij het uithalen dat er stukjes in mijn oor achterblijven.


Ik slaap er al jaren mee en druk ze gewoon uit mijn oren door achterop de oorschelp te drukken, blijft echt niks achter :n
In je oorschieten is ook onmogelijk aangezien je zo over de gehoorgang moet plakken en niet in de gehoorgang.
Heb in het begin wel moeten wennen aan de dopjes want ik vond het in het begin vies aanvoelen :\
Nu kan ik niet meer zonder :')

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11564
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Oordopjes voor het slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 22:21

Mijn man heeft op maat gemaakte oordopjes en is sindsdien helemaal tevreden en slaapt stukken beter. Daarvoor was het of slecht slapen of tobben met alle andere soorten oordoppen

*Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam*
12-05-2016 Esmee Simone <3
28-12-2018 Dafne Joëlle <3

Myfairytale
Berichten: 5382
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-20 22:23

boris_rakker schreef:
Ik droeg noizezz oordoppen altijd al op festivals en nu ook een set gekocht voor het slapen. Wordt geleverd met 4 maten en ze zijn volledig van flexibel silicone. Schuim oordoppen blijven altijd een beetje tegendruk geven en daar krijg ik na een paar uur hele zere oren van. Bij deze is dat niet zo omdat ze dus ook op maat van kleinere oren zijn.

Er zit een soort flubbertje aan het ontwerp waarmee je hem weer uit je oor kan trekken. Voordeel hiervan is dat er geen stokje oor uitsteekt, dus je kan echt plat op je oor liggen zonder iets te voelen.

Het haalt niet álle geluid weg, m’n wekker hoor ik nog. Maar de buren die sochtends vroeg naar werk vertrekken of de kinderen op straat hoor ik helemaal niet meer.

https://www.koopjesdrogisterij.nl/p/noi ... 86149.html


Dit klinkt ook wel goed. :j
Geen stokje maar toch iets om ze eruit te krijgen. En dat de schuimdoppen tegendruk blijven geven had ik niet aan gedacht, goede tip!

Ik neem van iedereen de opmerkingen en tips overigens mee hoor! Heel fijn, al die reacties. :)

KimD

Berichten: 20396
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 22:23



Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Myfairytale
Berichten: 5382
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-20 22:23

xingridx schreef:
Mijn man heeft op maat gemaakte oordopjes en is sindsdien helemaal tevreden en slaapt stukken beter. Daarvoor was het of slecht slapen of tobben met alle andere soorten oordoppen


Als ik zeker weet dat dat de oplossing zou zijn, zou ik het direct doen. Waar heeft hij ze aan laten meten als ik vragen mag?

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11564
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 22:45

Hij had het jaaaaren eerder moeten doen, had zoveel frustratie en slaaptekort gescheeld :=
Volgens mij is hij toen bij Schoonenberg geweest. En wij vonden het qua kosten nog wel meevallen. Ongeveer 100 euro? Meen ik...tuurlijk is het geld maar het is het wel waard hier

*Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam*
12-05-2016 Esmee Simone <3
28-12-2018 Dafne Joëlle <3

Myfairytale
Berichten: 5382
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-20 23:21

Och, €100,- is maar een schijntje voor een goede nachtrust. Dat is zo belangrijk, althans voor mij.

Ik ga eerst even wat dopjes proberen die hier genoemd zijn (en kijken of het überhaupt enigzins gaat) en anders ga ik dat proberen. Ben echt heel moeilijk met iets in mijn oren helaas en zeker als ik er op lig.
Bedankt in ieder geval voor de info.

Juangi

Berichten: 4685
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Bureaustoel

Re: Oordopjes voor het slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 23:50

Ik zweer bij de oropax wasbolletjes! Omdat ze standaard te groot zijn, knip ik een bolletje door twee. Dat is precies groot genoeg, maar niet te klein dat ik hem niet meer uit krijg. Heel fijn dat ze met je oor meevormen, want die voorgevormde voelde ik altijd drukken of vielen uit.

Sinds die wasbolletjes slaap ik echt een stuk beter!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ginny135, Gwenvd, IASCrawler, Laj1 en 156 bezoekers