Bestel jij eerder bij vanavond nog in huis?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Bestel jij eerder bij vanavond nog in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-20 11:06

Bestel jij eerder iets op internet als je het vandaag nog in huis kunt hebben?

En als de webshop je de keuze geeft vandaag bezorgd tegen een kleine vergoeding, of morgen gratis bezorgd, wat kies je dan?

Ik heb zelf select van bol.com, en bestel gerust een fles shampoo van 4 euro, en laat die savonds nog bezorgen.. het is toch gratis. Maar als ik er voor moet betalen, deed ik het niet voor die fles shampoo, terwijl als ik een TV zou kopen, die wil ik NU hebben, en dan maakt die paar euro extra ook niet meer uit..

Dus, wat doe jij?


Jorex

Berichten: 9899
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Bestel jij eerder bij vanavond nog in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 11:09

Sowieso zou ik bvb een tv niet online kopen, maar nee, het maakt mij niet uit of ik een dagje ergens op moet wachten of niet. Als mijn shampoo op is, dan koop ik dat wel in het winkelcentrum wat voor mij naast mijn huis is.

Alex en Jorie <3

Eleeke

Berichten: 1988
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 11:09

Wisselend. dezelfde dag is vaak meer belastend voor het millieu dus daar kies ik zelden voor.
Maar bij mijn ( vorige ) werk komen ze het met de fiets brengen daar deed ik het dan eerder

Toeveoging : ik koop ook alles online , van stofzuiger, pc to shampoo en kattenvoer

Suzanne F.

Berichten: 48954
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 11:09

Ik heb nog nooit iets besteld met vanavond in huis. Ik vind de volgende dag al supersnel. Geen idee eigenlijk of ik dat zou doen als het gratis was. Misschien wel. Maar moet zeggen dat ik nooit 1 fles shampoo bestel en dat ik die dan perse dezelfde avond zou moeten hebben. Dat kan de dag erop of dagen later ook nog wel. Ik heb nog nooit echte spoeddingen gehad eigenlijk.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Foaly

Berichten: 4765
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 11:10

Ik ga voor de gratis optie. Als ik iets NU moet hebben, haal ik het wel het in de winkel, want dan wil ik ook niet tot 's avonds wachten.

Ik bestel inmiddels vrij weinig meer, trouwens. Werd helemaal gek van al het verpakkingsmateriaal wat er soms gebruikt word, en in Den Haag is eigenlijk alles wel in een fysieke winkel te krijgen.

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

MarliesV

Berichten: 15148
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 11:11

Nooit, behalve een lokale leverancier die het via een fietskoerier laat bezorgen.

Maar pakketjes ed wat ik gelijk wil hebben, daar fiets ik zelf ff het dorp voor in.

het IKWILHETNU!! wat je toch veel ziet ik de huidige maatschappij, stoort mij sowieso al. Dus probeer daar niet aan mee te doen.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 11:12

Ik heb een duidelijke voorkeur voor de vóór 22:00 uur besteld - morgen in huis :D :D
Hoef niet perse iets NU te hebben, ook niet als het gratis zou zijn. Een dagje wachten vind ik prima. Moet wel zeggen dat ik bijv. een week wel echt te lang vindt, dan haal ik het liever op :=

Amerikaanse Appaloosa Magic, Quarter Horse Dino en mini's Rakker & Sproet
Volg ons Paddock Paradise op INSTAGRAM! # Volg Paddock Paradise op FACEBOOK!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 11:12

Ik zou altijd voor de gratis optie gaan :j
Of het zelf gaan halen mits mogelijk.

Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 11:12

Nee ik bestel niet eerder als ik het vanavond nog in huis kan hebben, de volgende dag vind ik al supersnel. Ik bestel sowieso geen shampoo ed.

Come over to the dark side, we have cookies!

MyWishMax

Berichten: 25058
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 11:14

Het ligt er aan wat ik bestel en of ik het snel nodig heb. De meeste dingen kies ik voor gratis verzending en maakt het me niet uit wanneer het komt, maar soms heb ik iets met spoed nodig En kan ik het in de winkel niet vinden. Dan zou dezelfde dag voor een klein bedrag ideaal zijn. Maar dat is geen shampoo. Een tv ga ik halen, dat vind ik niet iets om te bestellen.

( die spoed dingen zijn altijd dingen die net stuk gaan als je ze nodig hebt en niet zo makkelijk te vinden zijn haha)

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Mars

Berichten: 33223
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Bestel jij eerder bij vanavond nog in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 11:16

Een fles shampoo bestel ik niet online, als ik dat echt nu nodig heb fiets ik even naar kruitvat. Verder heb ik nog nooit iets dezelfde dag laten bezorgen, ik vind t echt geen probleem om 1 of meer dagen te wachten.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 11:17

BrittS schreef:
Ik heb een duidelijke voorkeur voor de vóór 22:00 uur besteld - morgen in huis :D :D
Hoef niet perse iets NU te hebben, ook niet als het gratis zou zijn. Een dagje wachten vind ik prima. Moet wel zeggen dat ik bijv. een week wel echt te lang vindt, dan haal ik het liever op :=


Me too :) ik ben dol op bedrijven die vlotjes verzenden. Maar om nu de bezorger voor 1 fles shampoo direct aan te laten rukken terwijl de supermarkt tot 22.00 open is vind ik onzinnig en nodig. Ben absoluut geen milieu ridder, maar dat vindt ik echt te onzinnig voor woorden en mag wat mij afgeschaft worden.
Medicatie ect prima, maar onzinnige dingen als shampoo wacht je maar een dag op als je niet naar de supermarkt kan

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Brainless

Berichten: 29663
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 11:22

Ik laat dingen die goedkoop zijn en een dagje kunnen wacht altijd de volgende dag bezorgen.
Dit omdat anders straks het jaarbedrag flink omhoog gaat omdat ze het er niet uit hebben.

Voor dure dingen ben ik bereid bij te betalen als ik het gelijk "moet" hebben, zoals een wasmachine/droger.
Dan zoek ik wel de goedkoopste winkel op met bezorgen op dezelfde dag, zodat het totaal bedrag nog meevalt :+

ik heb wel eens op zondag een eind gereden naar een winkel die op zondag open was, omdat ik met spoed een paardendeken nodig had (en niemand in mijn paardenkring) had een passende maat voor mij (ook niet een maatje te groot/te klein).

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 11:24

Het ligt er bij mij echt aan wat het is en of het dringend is.
Zo zoek ik wel eens medicijnen voor de dieren online, die ik liefst de volgende dag al in huis heb.
En bij dure spullen, zoals bv de Apple watch die ik een paar dagen geleden kocht, vind ik het fijn als ze snel in huis zijn en betaal ik daar ook best graag een paar euro voor bij.
Ook voor mijn werk.. vaak genoeg gebeurt dat ik snel een nieuwe harde schijf of SD kaartjes nodig heb, die ze in de fysieke winkel niet verkopen.
Maar goedkope, minder belangrijke spullen niet. Als ik ergens een leuk kledingstuk zie bv, dan ga ik eerst zoeken naar de laagste prijs, en dan maakt het me echt niet uit als dat een week zou duren om te bezorgen.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Brainless

Berichten: 29663
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 11:30

MarliesV schreef:
Nooit, behalve een lokale leverancier die het via een fietskoerier laat bezorgen.

Maar pakketjes ed wat ik gelijk wil hebben, daar fiets ik zelf ff het dorp voor in.

het IKWILHETNU!! wat je toch veel ziet ik de huidige maatschappij, stoort mij sowieso al. Dus probeer daar niet aan mee te doen.

Ik woon in het buitengebied, dus geen fietskoerier hier.
En er zijn wel eens dingen die je echt nu "moet" hebben, zo heeft mijn man eens een drukvat voor de ketel besteld die dezelfde dag nog geleverd werd.
En mijn zoon waarvan zijn laptop het begaf en geen van onze laptops geschikt was voor wat hij klaar moest hebben voor school.
Of iets voor mijn auto (ik geloof de luchtmassameter) omdat mijn auto niet rijdbaar was met de kapotte en ik echt moest gaan werken de volgende dag.
Of zoals van de week , mijn telefoon die was overleden; de nieuwe heb ik ook dezelfde dag laten bezorgen.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 11:31

Ik zou graag de optie hebben, "Als t van de week ergens verstuurd wordt is het goed", naast voor ... besteld morgen/vanavond nog in huis.
Een fles shampoo zou ik echt niet vanavond nog laten bezorgen, heb een enkele keer wel gehad dat iets kapot ging waar ik zsm vervaning voor nodig had en een keer dat een kado niet op tijd geleverd werd en ik daar de dag voordat ik het moest geven achter kwam

Toen heb ik nog een kadootje besteld dat die avond nog kwam.

Maar de meeste dingen die ik bestel hebben geen acute spoed, dan zou ik dus graag de optie hebben om personeel en milieu te sparen en levering ergens binnen X dagen helemaal prima vinden.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 11:44

Ik ben gek op 'vandaag besteld, morgen in huis' en zelf kunnen kiezen van een tijdvak. Tot nu toe heb ik nog niet iets gehad wat ik dezelfde dag in huis zou willen hebben, maar misschien als er een keer iets vervangen moet worden in mijn pc.

He who neglects the present moment, throws away all that he hath

Sure_lee

Berichten: 10350
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Bestel jij eerder bij vanavond nog in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 11:49

Ik vind vandaag besteld en morgen in huis als super.

Heb een keer schoenen online besteld in de ochtend( in de winkel in mijn straat niet verkrijgbaar in mijn maat) Die kwamen ze in de avond brengen. Kreeg een uur om ze te passen. Als ze niet pasten dan kon ik bellen en dan werden ze weer opgehaald. Ze pasten gelukkig. Maar ik vond het een topservice.

Verder koop ik eigenlijk dingen liever in de winkel.

tengeltje11
Berichten: 7080
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Bestel jij eerder bij vanavond nog in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 11:54

Ik denk vooral aan de impact van het milieu... een koerier over en weer laten rijden voor een fles shampoo.... neen, dank je. Zoiets zie je vroeg genoeg aankomen, dus tijd genoeg om die mee te laten komen met iets anders.


Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Bestel jij eerder bij vanavond nog in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 11:57

Eens met Tegentleje11. Ik hou ook totaal niet van mensen die alles maar bestellen, ga even lekker zelf op de fiets naar de supermarkt. Ik bestel dan ook alleen dingen die ik niet in de buurt kan krijgen en dan meteen in grote hoeveelheden, zoals 60kg hondenvoer in één keer ipv 15kg.

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Renske_W

Berichten: 13840
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Bestel jij eerder bij vanavond nog in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 12:04

Ik heb nog nooit wat besteld wat al dezelfde avond in huis is.
Als ik ergens een bestelling doe bv. Bij agradi kijk ik wel naar producten die op voorraad zijn om het snel in huis te hebben.
Maar 1 dat later vind ik al erg snel.
Ik zou ook echt nooit iemand kunnen laten rijden voor maar 1 shampoo fles. :=

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

Iinge_

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 12:07

Het maakt mij vaak niet uit wanneer (kleine) pakketten bezorgd worden, laat ze dan ook vaak bij het postkantoor bezorgen omdat ik dan zeker weet dat ze hem kunnen bezorgen.

Voor zware pakketten vind ik de optie morgen in huis perfect. Geen probleem om hier dan wat extra voor te betalen. Maar ik bestel dan ook vaak vlak voor het weekend zodat ik tijd heb om het ook direct te gebruiken :') laatst bij het kopen bij mijn nieuwe tv: ik was zo enthousiast en wilde hem echt op mijn vrije dag installeren etc. Dus voor iets van 30 euro duurder bij coolblue besteld dan bij een andere website, omdat ik daar 2 dagen zou moeten wachten.

Maar dezelfde dag hoeft dan ook weer niet, ik zou hier dan ook niet extra voor betalen.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 12:07

Ik hoef het vaak niet vandaag of morgen in huis, ik kijk erg naar de verzendkosten, als die zowat duurder zijn dan het product baal ik daar van.
Van mij zouden er meer opties mogen komen.
Morgen in huis 6,95 verzendkosten.
Later in de week 3,95.
Volgende week gratis.
En de mogelijkheid omdat dan bij een punt af te halen.

Kleding bestel ik zelden, je kan tegenwoordig niets meer van de maten zeggen.
Dus dat ga ik passen.

Shampoo haal ik wel als ik bij de kruidvat in de buurt ben.

Maar paardenspullen wil ik nog wel eens bestellen, dus een teugel oid, waar dus geen aparte maatvoering bij is.
Of de deken die ik al eerder heb gehad maar nu kapot is.

Hier in de regio zitten een paar ruitersportwinkeltjes, maar is nog altijd 20 km rijden. En hebben het dan ook vaak nog niet.
Ik denk dat ik dan niet beter ben voor het milieu dan laten verzenden. Zeker niet als het eens vaker opgespaard zou kunnen worden bij een levering volgende week op 1 afhaal punt.

#IkStaAchterBrittDekker

*sorry, door hersenletsel soms rare zinnen en slechte spelling*
*Ik doe mijn best*

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101366
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 12:08

Voor 1 fles shampoo laat ik ook niemand komen, wat een onzin. De supermarkt zit 3 minuten verderop.
Ik bestel wel dingen online (laptop of andere accessoires ervoor) maar die mogen komen wanneer ze komen, dat hoeft voor mij niet op stel en sprong. Met een paar dagen is prima.

pillow
Berichten: 7727
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 12:14

Kaus schreef:
Eens met Tegentleje11. Ik hou ook totaal niet van mensen die alles maar bestellen, ga even lekker zelf op de fiets naar de supermarkt. Ik bestel dan ook alleen dingen die ik niet in de buurt kan krijgen en dan meteen in grote hoeveelheden, zoals 60kg hondenvoer in één keer ipv 15kg.

Dit is ook mijn mening. Ik bestel zelden iets one line, hooguit kruiden oid voor mijn paard. Laatst nog dressuurbordjes bij Agradi om de simpele reden dat ik ze in de buurt niet kan kopen. En al duurt het een week voor ik het in huis is dat boeit me niet. Ik stoor mij heel erg aan mensen die alles maar thuis laten bezorgen, al dat gecross van de besteldiensten, vreselijk. En het is niet zo dat ik alles om de hoek heb, ik ga hooguit 1 keer in de week boodschappen (op 6 km) doen en neem dan ook alles mee wat ik wil.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, aniek_joefy, Annuuuhh, bebble, Black_Moon, brennie85, Daphx93, Desty, DieL_Zor, esmee1233, Flip, GaitMonster, GoogleAdsense, GrapeshotBot, IASCrawler, linoleum, SemrushBot, SjakieXX, Typhoon, VuurVleugels en 59 bezoekers