Leuke plek High Tea

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lightielight

Berichten: 756
Geregistreerd: 31-10-06

Leuke plek High Tea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-20 07:59

In de hoop dat ik het op de goede plek heb gezet, het gaat over eten... :)

Mijn moeder van 88 jaar gaat over twee weken verhuizen, alles wordt voor haar gedaan en ik neem haar die dag mee zodat ze zich niet druk hoeft te maken over van alles en nog wat...... nou wil ik samen met haar een High Tea o.i.d. gaan doen. Natuurlijk heb ik op internet zitten te zoeken... is veel te vinden, met foto's en beschrijving High Tea, Afternoon Tea etc....... maar toch... ik kom er niet uit... Ik zoek echt een leuke lokatie, dus niet gewoon in een restaurant in de stad (of het moet een leuke lokatie/super High Tea zijn); mijn moeder houdt van water (heeft vroeger veel gezeild) dus misschien ergens aan het water, of in een speciaal pand..... helaas zal het wel binnen zitten worden vanwege het weer. We wonen regio Heerenveen, maar een half uur tot 45 minuten rijden met de auto is geen probleem. En dan heb ik nog wat noten op mijn zang: het moet ook wel een home-made Tea zijn met scones e.d. (ooit eens een Tea gehad waar meer dan de helft van de dingen gewoon uit een "zakje" kwam; koekjes die we thuis kochten aten lagen daar gewoon op de schaal). Misschien wel veeleisend maar ik doe het echt voor mijn moeder om de verhuizings-stress wat te verminderen........
Ik hoop dat een van jullie zegt, juist uit ervaring: ooooo dat was zo'n leuke lokatie.... daar moet je echt naar toe. Ben benieuwd.......

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Leuke plek High Tea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 08:03


Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 08:06

Beach Club Lemmer? Hoe de high tea daar is, durf ik je niet te zeggen, maar je zit absoluut aan het water :) Omke Jan in Woudsend is is ook een prachtige plek aan het water, ik weet alleen niet of ze daar high teas serveren. Je zou kunnen bellen om dat te checken.

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 08:11

Misschien ietsje verder rijden, maar ik zou naar het Theemuseum in Houwerzijl gaan. Je kunt er ontzettend leuk zitten, ze hebben meer dan 200 verschillende smaken thee en dus ook allemaal losse thee. En de scones zijn heerlijk!

Depende

Berichten: 3513
Geregistreerd: 19-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 09:07

De high tea in Nijeholtpade, bij een theetuin schijnt heel goed te zijn. Alleen is het daar een beetje lastig om met 2 te komen.

https://theetuinnijeholtpade.nl/

Stumper_

Berichten: 1348
Geregistreerd: 16-12-04

Re: Leuke plek High Tea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 09:18

Ik heb goede verhalen gehoord over Theetuin de Stobbe in Drenthe: https://www.theetuindestobbe.nl/. Heerlijke high tea met zelfgemaakte producten en in een prachtige tuin of rustige ruimte nu met corona. De rest van de plekken die ik ken zijn te ver voor jullie denk ik.

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 09:20

Beach club Lemmer heeft echt een hele leuke high-tea!

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 09:29

Echwel schreef:
https://www.teatime.nl

Zou dit te ver zijn


Jaaa deze!! Prima te doen vanuit Heerenveen. Ligt tussen Meppel en Hoogeveen.

Vitas
Berichten: 143
Geregistreerd: 19-11-17

Re: Leuke plek High Tea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 10:00

De theemuseum in Houwerzijl is echt een aanrader! Maar mss wat te ver voor je.

Lightielight

Berichten: 756
Geregistreerd: 31-10-06

Re: Leuke plek High Tea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-20 10:47

Ha er komen al wat leuke voorbij! Theemuseum ken ik, heb ik ook al aangedacht. Beach Club Lemmer, niet aangedacht, maar wel eens geweest.... en de twee theetuinen..... ik ga eens neuzen.....