[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wendysonn
Berichten: 2
Geregistreerd: 17-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 14:32

Sorry als dit even off topic is.
Ik vroeg mij af of er hier een friezenkenner is die voor mij een paard kan opzoeken in het Friezen stamboek. Het gaat om de merrie van een vriendin van me. Ze moest haar ongeveer 1,5 haar geleden verkopen door omstandighedenen hoort niks meer van de koper. Haar naam lijkt een alias en/of de woonplaats klopt niet. Haar emailadres komt nergens voor in Google resultaten.
Ze wil enkel graag weten hoe het met het paard gaat en waar of ze een fijn baasje heeft.
Haar chipnummer is 528210002888834
Ik hoop dat iemand kan helpen.

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 15:41

Lys_PPA schreef:
Buitenritten zijn ook echt heerlijk, en nu eindelijk weer minder last van beestjes!
[ [url=m/anqdbr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jelske ziet er idd al beter uit, gelukkig is de wond bijna dicht.

Succes alvast Ynekes. Ik rij zaterdag ook een oefenwedstrijd, van geen naar 3 binnen 4 weken :') het is wel goed om de zenuwen af te bouwen. Ik ben elke keer weer een beetje minder nerveus en zo kan ik doordeweeks ook iets gerichter oefenen in de bak.

Heerlijk hoor!

Wat een grapjas Boemel, wel vervelend haha.

Ik kreeg dinsdagavond een appje van mijn verzorgster dat ze woensdag voor het laatst gaat. Erg balen, nog vervelender is dat we haar zadel gebruikten omdat de mijne niet lekker zat.
Ik had nog niet zo'n haast met het kopen van een ander zadel, want kon deze gebruiken en mijn arbeidscontract loopt eind oktober af.
Nu hoorde ik dit dus dinsdagavond, en op woensdag (gister dus) gehoord dat mijn contract niet wordt verlengd en ik straks op straat sta. Echt heel zuur.
Dus nu op zoek naar een baan, een zadel en een verzorgster.

boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 15:44

Jeetje, dat is wel een hoop in 1x.

Hopelijk slaag je op alle 3 de vlakken snel!

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:56

Wendysonn schreef:
Sorry als dit even off topic is.
Ik vroeg mij af of er hier een friezenkenner is die voor mij een paard kan opzoeken in het Friezen stamboek. Het gaat om de merrie van een vriendin van me. Ze moest haar ongeveer 1,5 haar geleden verkopen door omstandighedenen hoort niks meer van de koper. Haar naam lijkt een alias en/of de woonplaats klopt niet. Haar emailadres komt nergens voor in Google resultaten.
Ze wil enkel graag weten hoe het met het paard gaat en waar of ze een fijn baasje heeft.
Haar chipnummer is 528210002888834
Ik hoop dat iemand kan helpen.


Ik wil best kijken in de database maar de gegevens van de eigenaar zijn niet inzichtelijk. Dus ben bang dat je daar niets aan hebt. Vermoed dat je meer resultaat krijgt met een oproep op fb bijvoorbeeld.


Zonnebloem, wat veel op een hoop...dat zal wel voor stress zorgen. Hopelijk snel een oplossing! :(:)

ThornForest
Berichten: 528
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: Fryslân

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:19

O hè jakkes zonnebloem. Je krijgt wel alles in 1x :(:)

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 07:29

Oh wat vervelend Zonnebloem. Alles in een keer moeten regelen valt niet mee..

Thornforest. Nanne is echt stoer. Ons veulen is nu ook ongeveer 4.5 maand. Ook ontzettend lief en mensgericht, maar die is nu ook wat brutaal, uitdagend en bijterig. Zal vast bij de leeftijd horen.Afbeelding
Ze maakt ons echt heel vaak ah lachen.

Wendysonn
Berichten: 2
Geregistreerd: 17-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:29

Jinthe1 schreef:
Wendysonn schreef:
Sorry als dit even off topic is.
Ik vroeg mij af of er hier een friezenkenner is die voor mij een paard kan opzoeken in het Friezen stamboek. Het gaat om de merrie van een vriendin van me. Ze moest haar ongeveer 1,5 haar geleden verkopen door omstandighedenen hoort niks meer van de koper. Haar naam lijkt een alias en/of de woonplaats klopt niet. Haar emailadres komt nergens voor in Google resultaten.
Ze wil enkel graag weten hoe het met het paard gaat en waar of ze een fijn baasje heeft.
Haar chipnummer is 528210002888834
Ik hoop dat iemand kan helpen.


Ik wil best kijken in de database maar de gegevens van de eigenaar zijn niet inzichtelijk. Dus ben bang dat je daar niets aan hebt. Vermoed dat je meer resultaat krijgt met een oproep op fb bijvoorbeeld.


Zonnebloem, wat veel op een hoop...dat zal wel voor stress zorgen. Hopelijk snel een oplossing! :(:)


Dank je wel voor je reactie!! Wat kun je dan wel zien in die database?? Ik ben al blij om te weten of ze nog leeft of niet. Veulens misschien? Of eigenlijk alles is welkom.

boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:32

ynekes schreef:
Oh wat vervelend Zonnebloem. Alles in een keer moeten regelen valt niet mee..

Thornforest. Nanne is echt stoer. Ons veulen is nu ook ongeveer 4.5 maand. Ook ontzettend lief en mensgericht, maar die is nu ook wat brutaal, uitdagend en bijterig. Zal vast bij de leeftijd horen.[ [url=m/z65gED.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze maakt ons echt heel vaak ah lachen.


Wat een lief koppie!

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:43

[/quote]

Dank je wel voor je reactie!! Wat kun je dan wel zien in die database?? Ik ben al blij om te weten of ze nog leeft of niet. Veulens misschien? Of eigenlijk alles is welkom.[/quote]

Nakomelingen kun je inderdaad inzien maar persoonlijke gegevens niet. Maar als ze niet meer zou leven en het is niet aan het stamboek doorgegeven dan staat dat natuurlijk niet verwerkt in de database. Op chipnummer kun je niet zoeken dacht ik. Ik zou dan haar volledige naam moeten hebben. Mag uiteraard ook in een pb ;)
Geen idee of het goed gaat met je quote nu trouwens haha

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:11

Ohh zonnebloem, dat is vervelend. Hopelijk snel weer wat positief nieuws.

Ynekes, wat een leuk vriendelijk hoofdje <3

Kusvoorjou, ik zag trouwens op FB je galop filmpje op Floris voorbij komen, goed bezig zeg!

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:46

Zo! Even het topic uit het oog verloren en gelijk pagina's om bij te lezen!! :):) Wat vooral is blijven hangen is brave Floris!! En een mooie oortjesfoto van Lys, en héél veel knappe (gezonde <3 ) veulentjes <3 <3

Afgelopen dinsdag wezen zwemmen met Tamme en daarna nog wat mooie foto's gemaakt met de ondergaande zon.. alleen door een iets te hoog ingestelde ISO wel wat korrelige foto's :') Maakt Tamme gelukkig niet minder mooi <3 :D :+: Wat ben ik toch gek op die knol....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Door z'n koliekaanval (en bloedworm... :roll: ) is hij zoveel bespiering kwijt... z'n nek is gewoon zeker 10cm geslonken ;( Met z'n miezerige maantjes :') <3

En FB! Leuk!! Ik wil jullie ook als vriendjes!! :D :):) Wil je een pb sturen met je naam? Als je ook vriendje wil worden natuurlijk _O- Vind het leuk om jullie te volgen :D

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 12:28

Utopia mooie foto’s!

Hele knappe, lieve , stoere veulentjes langs zien komen!
<3

Geloof dat er ook nog iemand wedstrijd had morgen (even vergeten wie.. :o )
Succes!

Woensdag een heerlijke buitenrit gemaakt met Véline ze liep braaf en ontspannen overal langs . Best knap aangezien dit pas ons derde buitenrit was..

boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 13:01

xXutopiaXx schreef:
Zo! Even het topic uit het oog verloren en gelijk pagina's om bij te lezen!! :):) Wat vooral is blijven hangen is brave Floris!! En een mooie oortjesfoto van Lys, en héél veel knappe (gezonde <3 ) veulentjes <3 <3

Afgelopen dinsdag wezen zwemmen met Tamme en daarna nog wat mooie foto's gemaakt met de ondergaande zon.. alleen door een iets te hoog ingestelde ISO wel wat korrelige foto's :') Maakt Tamme gelukkig niet minder mooi <3 :D :+: Wat ben ik toch gek op die knol....

[ [url=m/mHxFud.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/0SPv0o.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/TEqU6X.jpg]Afbeelding[/url] ]

Door z'n koliekaanval (en bloedworm... :roll: ) is hij zoveel bespiering kwijt... z'n nek is gewoon zeker 10cm geslonken ;( Met z'n miezerige maantjes :') <3

En FB! Leuk!! Ik wil jullie ook als vriendjes!! :D :):) Wil je een pb sturen met je naam? Als je ook vriendje wil worden natuurlijk _O- Vind het leuk om jullie te volgen :D


10cm geslonken?wow ik vind m nu al zoveel nek hebben. Knap dier! En hij komt vast snel weer on oude conditie.

En de iso ruis valt op mn telefoon niet op hoor. ;-)

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 13:03

Hahah Tamme zijn nek is nog steeds huge!

Ik zag het op het Friese paardenforum voorbij komen. Dan staat daar de naam van het paard en denk je ineens, hej die ken ik ergens van :') Ik zal mijn naam wel even doorsturen, altijd leuk als er mensen wel geinteresseerd zijn in mijn paarden-posts.. Haha nee ik probeer het altijd een beetje te vermijden om alleen maar over paarden te posten, maar dat is blijkbaar nogal lastig als je daar 7 dagen in de week mee bezig bent ;)

_evelien_ schreef:
Geloof dat er ook nog iemand wedstrijd had morgen (even vergeten wie.. )
Succes!

Me :oo, thanks. Jij ook veel succes!

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 13:52

Haha ja, hij heeft nu meer onderhals _O- Of, die valt nu meer op.... :7 Maar z'n kam is helemaal weg.. en dat was zeker een 10cm spier wat er nog bovenop liep... ik kon mijn armen niet om 'm heen doen als ik voor 'm stond, nu kan ik bovenop m'n handen op elkaar leggen... :\ Maar idd, hij heeft nog steeds een beste nek :') Hoop alleen dat ie snel weer 'in model' is :')

Oh dat heb ik opgegeven _O- Bij mij is 't dan niet alleen paarden, maar wel altijd dier-gerelateerd :') Of auto.... _O- Leuk dat we vriendjes zijn :D En inderdaad, soms kom je in een Friezen-FB-groep bekende paarden tegen :P

Mooi dat de ruis niet zo opvalt boemel :D +:)+

Dat is zeker knap al voor een 3e buitenrit evelien!! :D Lekker zeg.. :+:

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 16:06

Ik vind Tamme ook nog genoeg hals hebben hoor haha hij is over zijn hele lichaam zelfs nog behoorlijk paard toch? Gelukkig is hij opgeknapt van zijn enge koliek!

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 08:56

@lys_ppa jaa ik had hem daar al wel opgezet! Hier nog niet omdat ik hem dan eerst op YouTube moet uploaden en daar ben ik nog niet aan toegekomen!

Ik ga Floris straks ophalen! En vanmiddag onder leiding van mijn instructrice thuis eventjes kort er op. Heel spannend maar erg leuk! Dan ook ff foto’s maken voor hier! :)

Oeh Utopia, zwemmen met tamme, dat lijkt me zo gaaf om te doen hè zwemmen met je paard. Heb je daar ook foto’s van?

Evelien fijn is dat hè, dat ze toch braaf zijn en het voor je willen doen ondanks dat ze het dan spannend vinden zo op buitenrit. Geeft een super gaaf gevoel als je dan weer terug bent op stal, tenminste dat had ik altijd!

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 10:05

Wat een aansprekend hoofd heeft jouw veulen ynekes.

Mooie foto's van Tamme! Ik vind hem nog steeds een flinke nek hebben.

Wat fijn Evelien, knap van haar!

Succes op wedstrijd dames!

Ik loop nog steeds wat vast soms met Emma, ze achter soms zo stijf. Ze heeft haar knieën gelukkig niet meer op slot gehad, maar het lijkt toch niet lekker te zitten af en toe. Gelukkig volgende week eindelijk weer les, kan mijn instructrice even meekijken.
Er komen aankomende week 3 potentiële verzorgsters kijken, vind dat toch altijd wat spannend.

Ik post vrijwel nooit iets paard gerelateerd op Facebook... Worden de meeste niet blij van denk ik haha.
Heb wel een instragram account voor Emma.

Komt Floris weer lekker naar huis? Hoelang heeft hij daar gestaan?

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 18:03

Ja zonnebloem! Floris staat weer thuis. Hij heeft er 2,5 week gestaan. Ik heb vandaag voor het eerst thuis gereden met hulp van me instructrice. Hij was heel braaf. Eerste paar keren rechts ‘af’ vond hij spannend. Maar al snel ontspanden wij beide en ging het super goed! Ik heb het filmpje op YouTube gezet, voor de geintresseerden! https://youtu.be/m8MjIxAD6yU

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 22:41

Dank je wel Zonnebloem. Ze heeft ook een heel sprekend koppie <3 Afbeelding Ze verandert nu met de dag.
Zou het ook wat zijn om Emma een keer te laten checken dr een osteopaat? Die zien en voelen vaak zo veel!

Kus voor jou; lekker weer thuis, nu lekker zelf aan de slag met hem!

Ik heb vandaag voor het eerst sinds 2.5 jaar weer een keer gestart. Heb L2 gereden en bewust de proef uit mijn hoofd gereden voor mijn eigen concentratie. Ging eigenlijk best goed, en met 183 punten ook een puntje. Het starten toch maar weer oppakken..

boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 07:44

kusvoorjou schreef:
Ja zonnebloem! Floris staat weer thuis. Hij heeft er 2,5 week gestaan. Ik heb vandaag voor het eerst thuis gereden met hulp van me instructrice. Hij was heel braaf. Eerste paar keren rechts ‘af’ vond hij spannend. Maar al snel ontspanden wij beide en ging het super goed! Ik heb het filmpje op YouTube gezet, voor de geintresseerden! https://youtu.be/m8MjIxAD6yU


Dat ziet er al heel netjes uit! Ijverig dier zo te zien.

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 10:23

@Ynekes echt knap dat je proef uit je hoofd rijd. Ik zou echt een black put krijgen haha! Gefeliciteerd met je wp!

@Boemel ja klopt, dat zeiden ze bij de training stal ook! Werkwillig/leergierig. Het was een voorbeeld paard zeiden ze. Beter compliment kan je niet krijgen toch!! Bedankt voor je compliment! Ik ben zelf ook echt al super blij met dit beeld!

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 17:21

Wauw dat ziet er al super uit kusvoorjou!! Knappe Floris <3 Hij heeft er lekker de pas in :') :D
Dije is liever lui dan moe :')

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 22:01

xXutopiaXx schreef:
Wauw dat ziet er al super uit kusvoorjou!! Knappe Floris <3 Hij heeft er lekker de pas in :') :D
Dije is liever lui dan moe :')



Ja hij is best voorwaarts, wel fijn! Misschien verandert dat nog wel hoor hahaha

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 09:23

Trots op de topperrr. Afgelopen dinsdag voor het eerst springles gehad & ze ging zooo fijn <3
4 oktober gaan we nog een keer B starten & dan de week erop het L1 uitproberen *\o/*


Afbeelding