Stevige paarden speelbal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
noows
Berichten: 54
Geregistreerd: 25-06-09

Stevige paarden speelbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-20 22:33

Mijn twee paarden zijn gek op spelen met een grote bal. Nadat de twee laatste ballen in de drie weken tijd gesneuveld zijn, is het tijd om opzoek te gaan naar een steviger model.

De bal moet behoorlijk wat kunnen verduren. Er wordt hard tegenaan geschopt en een van de paarden neemt hem tussen zijn voorbenen en gaat er half op liggen. Daarnaast wordt er flink in gebeten. De bal heen en weer slingeren en samen er aan trekken is favoriet, dus een handvat is pre.

Er zijn al verschillende skippy- en yogaballen gesneuveld. De skippybal van de Decathlon heeft het tot nu toe het langste uitgehouden (ruim een maand :Y) ). Ik heb al eens gekeken naar een echte paarden speelbal maar deze zijn echt flink veel duurder. Zijn deze nou echt veel steviger? Het zou namelijk zonde zijn om zo'n dure bal aan te schaffen en hem na twee weken lek of ontploft terug te vinden zoals de fitness ballen := Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Elin_

Berichten: 9633
Geregistreerd: 11-11-09

Re: Stevige paarden speelbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:34

Ik lees mee. Wil graag iets om te proberen kopen, maar ben zo bang dat als ie kapot gaat met een knal dat paard dwars door de omheining gaat. Knallen ze net als een ballon als ie stuk gaat?

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Stevige paarden speelbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:38

Een jollybal? Of vind je die te klein?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:39


tamary

Berichten: 29173
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:40

Er zijn (of waren in elk geval) hoezen voor zulke ballen, makkelijker te grijpen (bal niet zo strak oppompen dat die "vast" in de hoes zit) zo kunnen ze meer hebben. Heb je al zo'n hoes voor om de bal?

noows
Berichten: 54
Geregistreerd: 25-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-20 22:51

@Elin_ in mijn ervaring is het een doffere plof dan een ballon.

Een jollybal hebben ze inderdaad ook en loopt een van de twee ook regelmatig mee rond maar die is toch duidelijk minder lollig. Ze stoeien echt met de grote bal.
Een hoes heb ik ook al eens geprobeerd maar die kan dus scheuren O:)

Een boei is echt een goed idee Safina! Daar ga ik eens naar kijken. Heb je enig idee van het prijskaartje daar van?