[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 14:36

Ik vind korte manen altijd wat vlotter en sportiever staan :j

Gewoon, omdat hij zo leuk is:
Afbeelding

Zijn spikkelbroertje was geschoren voor de keuring dus die ziet er wat chiquer uit zonder plukken haar uit zijn oren :')


Deemiii

Berichten: 266
Geregistreerd: 03-12-19

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 14:51

Ayla, zo dat is een mooie hoogte zeg! Haha, groot ego herken ik ook wel ja. :+

Jennifer, dankjewel! Ik zal eens kijken voor een foto :D.

Foto met voorpluk los.
Afbeelding

Foto met alles los, ze heeft altijd wat slag in haar manen en staart.
Afbeelding

Susanne, ja vind ik ook! Alleen krijg ik die sportcoupe jammer genoeg niet naar mijn zin... Haar manen vallen naar 2 kanten, waardoor ik het niet mooi krijg, de ene dag valt het anders als de andere dag zegmaar.

Ah, wat een droppie is het zeg! Heel gaaf ook met die bles. Wat zijn je plannen met hem?

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 16:09

echt prachtige voorpluk, mijne hebben een zielig plukje

wat een leuke foto Susanne.

_Nelleke_

Berichten: 8053
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 16:51

Wow wat gaat het topic ineens hard!

Sharani, wat leuk dat je meedoet met de shetdurance. Waar is het?

Susanne, wat heeft Willem aan zijn zicht?

Patricia wat leuk dat je ook meedoet aan de shetdurance!

Deemmii ook net nieuw in het topic. Welkom :) Wat een gave shet!

Linda wat ziet gigant er mooi uit zo kaal! Hoe houd je hem zo schoon?

Bedankt iedereen voor het meeleven met de castratie. Ik wilde er vandaag heen rijden (dik 2u enkele reis) maar werd gisteren ineens overvallen door een blaasontsteking. Vandaag AB opgehaald maar niet handig als je een lange rit in de auto moet.

Ayla

Berichten: 6119
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 16:58

Beterschap :(:)

Demi: wat een voorpluk! Ik snap wel dat je haar een sportcoupe gegeven hebt, lange manen zijn veel werk. Ik vind het altijd zonde als ze veel van de hals bedekken. Sjors zijn sportcoupe valt ook half naar twee kanten, ik vind het hem wel staan maar was het regelmatig en doe er wel eens vlechtjes in zodat ze weer even goed naar één kant hangen.

Red zijn blesje is echt perfect! Hoe oud is hij nu?

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 17:05

Nu dan beterschap voor jou Nelleke! Niet fijn zo’n blaasontsteking.

De shetdurance is in Uchelen.

Wat een mooie witjes zijn Gigant en Sjors <3

En Deemmii, wat een gave manen en voorpluk :wow:

Hier net de pony’s weer hun jaarlijkse APK, hopelijk niet teveel last van de vaccinatie.

Verder ga ik de komende 4 dagen naar Ermelo om te helpen bij het NK dressuur. Even vooral grote paarden zien dus :D .

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 18:44

Suus en ayla : even de verkorte versie maar hij was uit de paddock gerend (draden had ik op de grond gegooid want normaal pak ik m zo) en toen konden we hem dachten we in een hoek drijven en toen is hij in volle paniek (heb hem nog nooit zo gezien) met 4 benen in een bramenstruik gesprongen. Maar in die bramenstruik en lag een ijzeren frame en rollen gaas. Dus hij zat helaas helemaal vast. We hebben de struiken moeten snoeien en dat arme dier heeft ruim een uur in volle paniek muur vast gezeten.

Hij had geluk dat hij een tegendelen en vliegen masker om had en is er met een paar schrammetjes en flinke schrik vanaf gekomen. De volgende dag was hij ontzettend stroef.

En Nienke hoe Ik m wit hou ? 2 x per week helemaal wassen en dekens dragen :)

En Suus m’n lamoen lijkt hoog te hangen maar ik hing nogal achterover dus normaal is ie normaal in balans

Gigant mennen dressuur B+17 / L+11 / M+11/ Z+3
Gigant mennen vaardigheid L+3
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=181&t=1949470

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=271&t=2014919

Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 19:19

Linda: oei dat klinkt echt naar! Arme pony en wat zullen jullie beide bang geweest zijn. Gelukkig met een sisser afgelopen :(:)

Sharani: veel plezier, leuk.

Ayla: ja leuk hè. Hij is nu 4,5 maand oud.

Nelleke: wat vervelend voor je, beterschap. Autorijden is dan niet fijn inderdaad zo’n stuk. Wanneer mag je hem ophalen?

Demi: Willem zijn manen vallen vaak ook niet helemaal naar een kant. Toen hij nog regelmatig lekker strak in de knotten stond (vaak ook een nachtje) bleven ze altijd wel naar dezelfde kant hangen. Ik vind het wel speels staan zo, het heeft wat boeffigs bij hem :D

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 20:35

Linda: jeetje, wat zullen jullie geschrokken zijn! Gelukkig dat het zo goed is afgelopen.


Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 22:07

Welkom Demi, leuke pony's heb je! :) Idd een hele mooie voorpluk, daar zijn wij heel jaloers op.

Beterschap Nelleke!

Oeiii Linda dat klinkt heel erg naar! Gelukkig niet te ernstig. :knuffel:

Ik zie een leuke Red met zijn broertjes voorbij komen <3

Hier ook weer wat hoor. Hidde en zijn dames hebben waarschijnlijk luizen/mijt. Zaterdag gaat het scheerapparaat er overheen en dan alle drie maar wassen. -O-

We hebben gisteren les gehad, dit ging weer heel erg goed! Zo goed dat ik ons meteen weer heb ingeschreven voor 2 wedstrijden in oktober en november. +:)+ Weer helemaal zin in. Morgen trainen op de club en proberen wat orde in mijn zadelkast te krijgen, die is namelijk een grote ***** bende. Hebben jullie goed opgeruimde poetskasten? Of leuke handige systemen? Ik kan alles makkelijk kwijt maar heb er gewoon nog geen aandacht aan besteed. Toon uwe zadelkast aub :D

Deemiii

Berichten: 266
Geregistreerd: 03-12-19

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 22:58

Nelleke, jeetje wat vervelend een blaasontsteking ineens. Beterschap & dankjewel!

Patricia, dankjewel!

Heftig Linda :oo lijkt me eng om dat mee te maken.

Susanne, ja als het een paar plukjes zouden zijn dan zou het me niet uitmaken, maar bij Emma is het echt de helft van haar coupe wat naar de andere kant hangt. :') Soort bloempot idee word het dan.

Ayla, ik zou vlechtjes weleens kunnen proberen idd. Maar denk niet dat dat permanent zo blijft bij haar helaas.

Kiekeboefje, dankjewel & super leuk dat je je hebt ingeschreven voor wedstrijd. Foto van m'n kast maak ik morgen even, op dit moment is het bij mij ook een rommeltje, ik heb sinds 4 weken een nieuwe kast erbij maar daar moet nog van alles ingemaakt worden zodat alles netjes opgehangen kan worden.

Even een vraagje, hebben jullie jullie pony('s) op ijzers staan? Ik twijfel heel erg om Emma te laten beslaan. Ik train vrijwel altijd op gras (omdat ik helaas in onze super mooie bak niet met de sulky mag, echt heel jammer), en rij zo'n 1x per week over het asfalt, toch merk ik dat haar hoeven raar afslijten. Hoefschoenen begin ik liever niet aan, ben bang dat die wondjes gaan geven.

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 23:44

Hidde staat op ijzers. Hij heeft erg grote voeten voor een shetlander dus is ook heel makkelijk te beslaan en hij vind het ook echt niet erg (meer, hij houd niet van voeten geven door gevoeligheid rolstraal :( ). Ik ben geen fan van hoefschoenen, daar zitten een soort noppen onder voor de grip waarbij je de beweging van het been belemmerd naar mijn idee. Maar er zijn anderen heel enthousiast over, dus er zullen echt goede hoefschoenen bestaan! :) geen twijfel over mogelijk.

Als ik jou was zou ik je hoefsmid vragen om raad. Te horen aan jou ritjes zou ik het niet doen denk ik. 1 keer per week over asfalt valt mee. Ik rijd wel 20 km per week over zand/asfalt/bospaden (zand slijt ook heel hard) en het was nog niet echt nodig, maar door slechte ervaringen doe ik het liefste wel.

_Nelleke_

Berichten: 8053
Geregistreerd: 02-11-07

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 08:09

Linda wat schrikken met gigant in de bramenstruik zeg! Geluk dat ie een deken op had.

Susanne ik mag hem ophalen wanneer ik wil maar zolang hij nog niet echt topfit is wil ik hem geen verhuizing aandoen.

Kiekeboefje, wat leuk dat je je hebt ingeschreven! Hier geen handige foto van de zadelkast, bij mij ligt alles nog in de hooischuur. Project zadelkast moet ik echt een keer aan gaan beginnen binnenkort.

Deemmii, ik zou in dat geval geen ijzers nemen maar eerder een cursus doen waarmee je zelf de hoeven weer wat rechter kan vijlen als je over asfalt bent geweest. Wat balen dat je niet in de bak mag met je sulky. Waarom niet?

Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 08:32

Jenny: wat leuk dat je je weer hebt ingeschreven voor wedstrijden <3

Demi: als je altijd op gras traint zijn ijzers niet altijd heel handig, zeker met natter weer of wanneer het gras nat is door dauw. Stappen en draven gaat vaak wel goed hoor, maar ik ben altijd bang voor glijpartijen, zeker met veel wendingen of in galop. En om nou elke dag stiften te draaien...
Willem heeft z’n hele leven rondom op ijzers gestaan, paar jaar op speciaal beslag en sinds kort alleen voor nog een ijzertje. Omdat wij helaas niet meer kunnen buitenrijden vond ik rondom op ijzers gewoon onnodig. En wie weet kan hij in de toekomst wel helemaal van de ijzers af maar dat zien we dan wel. Hoefschoenen hou ik niet van.

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 13:07

Dankje ja heb er heel veel zin in weer :)

Heb net wat dichte bakjes voor reserve spul en vlecht spullen opgehaald en 2 gereedschap bakken voor de shampoos ect en verzorging/wond/hoef sprays en zalfjes enzo. Het is nog niet heel netjes maar is ook een beetje lastig hier.
Voor
Afbeelding
Na
Afbeelding

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 13:46

Mijne hebben rondom schoenen fusion all terrein. Ijzers komen er bij mijne niet meer onder na paar keer vernagelen. Heb met de fusions nooit wondjes en met de op maat gemaakte Smits altijd gezeik met wondjes en aftrappen.

Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 13:55

Het ziet er weer netjes uit Jenny!

Willem is nog nooit vernageld geweest gelukkig.

Toch maar alvast geschoren net :P
Afbeelding

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 14:50

Ik zag een vraag over ijzers. Ik heb gigant al jaaaaaren op ijzers en zweer erbij. Hij loopt er heel goed op en glijd nooit uit. Hoeven slijten niet op een rare manier en hij staat erg gezond op z’n voeten.

Denk dat gigant pas van z’n ijzers af gaat als hij echt met 100% pensioen is en niet meer van de wei komt.

Vanavond weer lekker een dressuur lesje

Gigant mennen dressuur B+17 / L+11 / M+11/ Z+3
Gigant mennen vaardigheid L+3
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=181&t=1949470

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=271&t=2014919

Ayla

Berichten: 6119
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 15:38

Wat sneu Lin :(:) Gelukkig is hij met de schrik vrij gekomen!

Jenny: lekker bezig! Wel enorm balen van de luizen/mijten... als ik er aan denk zal ik vanavond een foto maken van mijn kast.

Demi: wat bedoel je met raar afslijten? Sjors staat vrijwel altijd rondom op ijzers, maar ik heb ook ervaring met hoefschoenen. Hij liep daar opzich fijn mee maar ik vond het best een gedoe om aan te doen (rondom), hij struikelde er af en toe mee en uiteindelijk heb ik ze weg gedaan omdat hij in het dagelijks leven meer bescherming nodig had (i.v.m. dunne zolen). Sjors is dan wel een zorgenkindje... hij kreeg er trouwens geen wondjes van.

Deemiii

Berichten: 266
Geregistreerd: 03-12-19

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 15:39

Hmm, ja als ik dit zo lees dan is het misschien niet heel handig nee. Ik mag van mijn staleigenaren (helaas...) niet in de bak omdat ze heel zuinig op de bodem zijn en bang zijn dat de sulky te diepen sporen maakt. Echt onwijs balen, want van de winter word het stuk land waar ik op mag rijden te nat. Ik hoop tegen die tijd wel een trailer te hebben zodat ik bij mijn instructrice aan huis kan lessen. Helaas zijn er hier in de omgeving heel weinig stallen die aan mijn eisen voldoen, paardjes staan hier prima alleen kan ik dus niet van de bak gebruik maken.

Ziet er weer netjes uit Kiekeboefje!

Susanne, heerlijk dat uitzicht. En wat onwijs fijn dat je gewoon in de binnenbak mag/kan rijden! Heerlijk, dat is echt luxe.

Linda, leuk! Veel plezier vanavond.

Patricia, heb jij die Fusions aan laten meten? Hoelang gaan zulke schoenen gemiddeld mee?

Ayla

Berichten: 6119
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 15:46

Wat een vreemde reden :P Gelukkig mag ik wel in de binnenbak mennen, er loopt één paard overheen en je ziet er niets meer van. Heb je al eens verteld dat jouw sulky maar iets van 40kg weegt? Mag je het niet een keer proberen? Als de bak dagelijks gesleept wordt, lijk het mij helemaal geen probleem maargoed regels zijn regels natuurlijk. Ik had trouwens ook de Equine Fusions.

Oh en knappe Willem Suus, hij ziet er goed uit (zoals altijd) <3

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:08

Nee ik wou het zeggen, vind het een rare reden van je staleigenaar Demi! Denk dat het juist andersom is. Paarden maken veel diepere sporen dan een sulky. Maar denk dat dat een moeilijk punt blijft. Hier op stal zou ik heel graag op het gras willen trainen vanwege de zware bak maar dat mag dan weer niet dus ik train in de grote paddock! :) rijd heerlijk.

Susanne

Berichten: 11609
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:38

Heel herkenbaar in mijn omgeving helaas, niet mogen mennen in de bak. Terwijl een groot paard in een rondje galop veel meer gaten maakt in de bodem, zéker als hij niet correct dresuurmatig gereden wordt en als een idioot door de baan aan het sjezen is. En dan zijn er nog stallen waar het wel mag, maar de baan van zodanige slechte kwaliteit is dat het niet eens kán met de wagen en het strand jaloers is op het mulle zand :')
Ik ben inderdaad heel blij met onze stal en de binnenbaan, zeker in de winter ghehe.

mirriejj

Berichten: 3601
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:50

Ik heb Jimmy eerder ook op ijzers gehad. Maar wat een ellende vond ik dat, glijden als een gek en ook 2 maal vernageld.

Nu lopen Fay en Jimmy op equine fusion en ook voor My-Qey liggen ze al klaar. Het aantrekken is even een gedoe en de oude variant is niet zo handig met het klittenband. Maar dat hebben we zo opgelost met springschoenen.

Afgelopen weekend er 50 km mee gemaakt. Gezellig samen met Danielle en Fleur.
Voor degene die het opvalt, ik rijd Jimmy zelf zo goed als niet meer.

Afbeelding

Afbeelding

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:19

Jaaa Jim <3 ik ben niet zo insta-actief en miste hem al! Lekker veel km’s gemaakt.

Willem is weer knap met zijn korte vachtje <3

Hier is de bak echt drama :') die word maar een paar keer per jaar gesleept.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 34 bezoekers