Route app voor buitenrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
vladimir1979
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-08-12

Route app voor buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-20 17:33

Hi, ik vroeg me af wat de goede ervaringen zijn van route apps voor buitenrij routes. Met de zoekfunctie kwam ik er niet helemaal uit. Denk bijvoorbeeld aan Topo GPS, waar je een gpx bestand in kan laden en vervolgens de route kunt rijden. Of eentje waar al routes instaat of waar een website als ruiterenenmennen.nl of buitenrijden.nl goed mee werken. Ik zoek inspiratie en ervaringsdeskundigheid. Ik wil er best voor betalen, en het moet op een android apparaat kunnen draaien. Criteria zijn nauwkeurigheid, gebruiksgemak, batterij gebruik en liefst ook geschikt voor in t buitenland. Thanks!!!


fransje23

Berichten: 15338
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 17:37

Topo Gps :j
Route maken op ruiterenmennen en dan het gpx bestand laden in Topo Gps. Werkt goed, mobiel kun je in zo armband doen.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

vladimir1979
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Route app voor buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-20 19:50

Ja, al van gehoord, is die nauwkeurig genoeg? Loopt goed mee met de daadwerkelijke paden? Geen batterijslurper?


fransje23

Berichten: 15338
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 21:46

vladimir1979 schreef:
Ja, al van gehoord, is die nauwkeurig genoeg? Loopt goed mee met de daadwerkelijke paden? Geen batterijslurper?


Ik vind van wel :)
Kaarten zijn erg nauwkeurig en loopt goed mee.

Edit: juiste smiley ;)
Laatst bijgewerkt door fransje23 op 16-09-20 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Route app voor buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 21:50

Hier ook tevreden over TopoGPS. Wij gebruiken ‘m bij het wandelen. Route laden en gaan :)

Oy with the poodles, already

Sas67
Berichten: 151
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 21:51

Ik gebruik Topo GPS ook, werkt prima. De kaarten zijn erg nauwkeurig. Downloaden voor offline gebruik is handig. Bij route volgen én tracken is het batterijgebruik bijzonder laag vind ik.

ryukapple

Berichten: 1774
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: Route app voor buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 21:58

Ik gebruik locus map. Vooral omdat deze ook spraaknavigatie heeft. Slurpt wel iets batterij maar dat valt me uiteindelijk altijd mee. Ook erg makkelijk in gebruik

~It's the darkest before dawn. But don't close your eyes. Because those who turn their eyes away from the darkness won't be able to see the light shining on them tomorrow~

Yvette01
Berichten: 406
Geregistreerd: 05-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 07:51

vladimir1979 schreef:
Hi, ik vroeg me af wat de goede ervaringen zijn van route apps voor buitenrij routes. Met de zoekfunctie kwam ik er niet helemaal uit. Denk bijvoorbeeld aan Topo GPS, waar je een gpx bestand in kan laden en vervolgens de route kunt rijden. Of eentje waar al routes instaat of waar een website als ruiterenenmennen.nl of buitenrijden.nl goed mee werken. Ik zoek inspiratie en ervaringsdeskundigheid. Ik wil er best voor betalen, en het moet op een android apparaat kunnen draaien. Criteria zijn nauwkeurigheid, gebruiksgemak, batterij gebruik en liefst ook geschikt voor in t buitenland. Thanks!!!


Na heel wat jaren testen van allerlei apps zijn wij nog steeds van mening dat Topo-gps de meest eenvoudige en betrouwbaarste app is. Hij is eenvoudig in gebruik, geeft je positie heel nauwkeurig aan en het gebruik van de batterij valt mee. Wij raden bij een beetje grote tocht wel aan om altijd een extra opgeladen powerbank mee te nemen. Zoiets als het reservewiel van je paardentrailer. Is bijna nooit nodig, maar als je hem een keer niet bij hebt,,,, 8)7 .
Voor Nederland heb je de beschikking over de zeer gedetailleerde topografische kaart en verder OSM en voor het buitenland zijn extra kaarten bij te kopen. Let wel altijd op dat je je benodigde de kaarttegels download wanneer je nog internetverbinding hebt, zeker in het buitenland.

Een andere app goed werkt en beschikt over gesproken navigatie is LocusMaps. Is enkel geschikt voor Android maar wel iets ingewikkelder dan Topo. Heeft ook een ruim assortiment aan goede kaarten. Meer info is te vinden https://www.ruiterenenmennen.nl/C142-Ru ... phone.html en kijk ook eens in de R&M Vraagbaak onder zoekitem GPS.

Stichting ruiteren & mennen in Nederland http://www.ruiterenenmennen.nl/ De site voor het recreatief ruiteren en mennen


=====================================================================

vladimir1979
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Route app voor buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-20 15:28

Dank jullie voor de fijne suggesties en ervaringen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 bezoekers