[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Appaloosa9
Berichten: 622
Geregistreerd: 07-06-11
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 10:48

Lys, ja de burgundy van lemieux (ik ben helemaal fan van dat merk) en het shirtje is van de kramer.

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 13:37

Oehh vandaag voor de tweede keer op Floris gereden bij de training stal! Voor het eerste gegallopeerd op hem! Pffff knijp me even hoor!!! Zo super leuk, en hij doet het allemaal zo ontzettend goed! De trainster is voor dat ik er op ging, met hem naar de buitenbak geweest. Zo mooi hoe die het toch spannend vind daar (veel hindernissen en een paard dat aan het springen was) hij toch braaf z’n rondje doet, ondanks dat hij in het begin kijkerig is. Echt zo ontzettend trots op hem!

Toen ik aankwam lag die lekker te slapen in z’n stalletje. Kon zo bij hem zitten en ff kroelen.. na het rijden mocht ik hem zelf afspuiten enzo, echt fijn dat ze me de ruimte geven om lekker met hem bezig te zijn. Donderdag ga ik nog een keertje rijden, en denk dan van t weekend ofzo ophalen!! Verlichting is ook klaar thuis.. dus kunnen lekker wat rijden! Kan niet wachten om jullie meer foto’s en filmpjes te laten zien! Ik was vandaag alleen heen, en dus geen film materiaal... zo trots op hem!!!

Lys_PPA

Berichten: 1333
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 14:13

_evelien_ schreef:
Lys: smaakt zeker naar meer. We hebben 10 oktober weer een wedstrijd staan.
Kijk er weer naar uit..

Leuk, succes alvast!

Appaloosa9 schreef:
Lys, ja de burgundy van lemieux (ik ben helemaal fan van dat merk) en het shirtje is van de kramer

Mooie kleur, staat goed. Ik heb ook n Lemieux dekje, maar stiekem vind ik de Equestrian Stockholm ook helemaal geweldig..


kusvoorjou schreef:
Oehh vandaag voor de tweede keer op Floris gereden bij de training stal! Voor het eerste gegallopeerd op hem! Pffff knijp me even hoor!!! Zo super leuk, en hij doet het allemaal zo ontzettend goed! De trainster is voor dat ik er op ging, met hem naar de buitenbak geweest. Zo mooi hoe die het toch spannend vind daar (veel hindernissen en een paard dat aan het springen was) hij toch braaf z’n rondje doet, ondanks dat hij in het begin kijkerig is. Echt zo ontzettend trots op hem!

Toen ik aankwam lag die lekker te slapen in z’n stalletje. Kon zo bij hem zitten en ff kroelen.. na het rijden mocht ik hem zelf afspuiten enzo, echt fijn dat ze me de ruimte geven om lekker met hem bezig te zijn. Donderdag ga ik nog een keertje rijden, en denk dan van t weekend ofzo ophalen!! Verlichting is ook klaar thuis.. dus kunnen lekker wat rijden! Kan niet wachten om jullie meer foto’s en filmpjes te laten zien! Ik was vandaag alleen heen, en dus geen film materiaal... zo trots op hem!!!


Gaaf! Vast wel al eens voorbij gekomen, maar hoelang is hij dan weg eweest en wat zijn je verdere plannen qua in-/doorrijden?

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 15:03

kusvoorjou schreef:
Oehh vandaag voor de tweede keer op Floris gereden bij de training stal! Voor het eerste gegallopeerd op hem! Pffff knijp me even hoor!!! Zo super leuk, en hij doet het allemaal zo ontzettend goed! De trainster is voor dat ik er op ging, met hem naar de buitenbak geweest. Zo mooi hoe die het toch spannend vind daar (veel hindernissen en een paard dat aan het springen was) hij toch braaf z’n rondje doet, ondanks dat hij in het begin kijkerig is. Echt zo ontzettend trots op hem!

Toen ik aankwam lag die lekker te slapen in z’n stalletje. Kon zo bij hem zitten en ff kroelen.. na het rijden mocht ik hem zelf afspuiten enzo, echt fijn dat ze me de ruimte geven om lekker met hem bezig te zijn. Donderdag ga ik nog een keertje rijden, en denk dan van t weekend ofzo ophalen!! Verlichting is ook klaar thuis.. dus kunnen lekker wat rijden! Kan niet wachten om jullie meer foto’s en filmpjes te laten zien! Ik was vandaag alleen heen, en dus geen film materiaal... zo trots op hem!!!


Wat leuk dat je weer op Floris hebt gereden. Fijn dat ie van het weekend thuis komt!

Aanstaande woensdag ga ik samen met mijn nichtje een buitenritje maken. Ook heerlijk om te doen !

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 18:17

Ohhh buitenritten.. daar kijk ik wel heel erg naar uit. Heel veel plezier Evelien!

Janinevv

Berichten: 13231
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 18:56

Kusvoorjou echt super leuk dat Floris het zo goed doet! Lekker van genieten.

Evelien super leuk een buitenrit! Veel plezier.

Onze Jelske lijkt wat meer te gaan opknappen. De wond is al bijna dicht en ze krijgt meer levens lust in haar ogen.
Afbeelding

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:12

Wat fijn dat ze opknapt Janinevv. Heel fijn!

Evelien.. super zo fanatiek. Ik ga zaterdag rondje meedoen op onze onderlinge. Is ong 3 jaar terug dat ik mijn laatste wedstrijd reed. Ik hoop dat ik met vertrouwen mijn rondje kan rijden. Ik was altijd zoo nerveus maar ga er van uit dat ik dat inmiddels wat beter kan controleren. Mijn ruin is door mijn dochter echt goed opgeleid dus ik moet niet miepen maar genieten :#

Ik vind het ook een mooi setje Appaloosa9. Staat mooi.

Kus voor jou.. top zeg. Ben heel benieuwd naar foto's en filmpjes.

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:56

Ynekes wat leuk dat je ook een onderlinge wedstrijd gaat rijden..
hopelijk ben je de zenuwen een beetje de baas.
Succes en geniet ervan zaterdag!

Lys_PPA

Berichten: 1333
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 13:16

Buitenritten zijn ook echt heerlijk, en nu eindelijk weer minder last van beestjes!
Afbeelding

Jelske ziet er idd al beter uit, gelukkig is de wond bijna dicht.

Succes alvast Ynekes. Ik rij zaterdag ook een oefenwedstrijd, van geen naar 3 binnen 4 weken :') het is wel goed om de zenuwen af te bouwen. Ik ben elke keer weer een beetje minder nerveus en zo kan ik doordeweeks ook iets gerichter oefenen in de bak.

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 13:38

Lys_PPA schreef:
Buitenritten zijn ook echt heerlijk, en nu eindelijk weer minder last van beestjes!
[ [url=m/anqdbr.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat ziet eruit als een heeerlijk mooi stuk terrein om buiten te rijden! Ik mag zaterdag ook weer *\o/*
Gaan weer naar de staatsbossen in St. Tunnis :D

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 19:24

Oehhh ik lees wedstrijden.. succes voor de mensen die op wedstrijd gaan aanstaande weekend! Laten jullie de uitslagen weten!?

ThornForest
Berichten: 528
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:23

Lys_PPA schreef:
Sow ThornForest, dat zal wel even schrikken zijn geweest maar gelukkig is het chippen gelukt. Hoe is het met z’n neus


Gaat goed, is alweer mooi dicht. Nu nog wachten op de haren die terugkomen. :)

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 14:59

Fijn dat het weer dicht is ThornForest. De haartjes komen vanzelf wel weer.

Kusvoorjou, heerlijk zo op je eigen paard! Hopelijk veel veilige kms en wie weet over een tijdje ook wedstrijdjes?

Ynekes, leuk dat je ook gaat starten. Gewoon lekker genieten.

Ik ben afgelopen zaterdag met mijn merrie gestart in de B tussen de kwpners en ging met twee oranje lintjes naar huis. 205 en 205,5 punt en ik kon alleen maar tevreden zijn. We zijn in enkele wedstrijden de B door en heb nu 18 wp dus ga in oktober over naar de L1. Dat zou geen probleem moeten zijn dus we gaan het wel meemaken :D

boemel

Berichten: 8362
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 15:11

Jinthe1 schreef:
Fijn dat het weer dicht is ThornForest. De haartjes komen vanzelf wel weer.

Kusvoorjou, heerlijk zo op je eigen paard! Hopelijk veel veilige kms en wie weet over een tijdje ook wedstrijdjes?

Ynekes, leuk dat je ook gaat starten. Gewoon lekker genieten.

Ik ben afgelopen zaterdag met mijn merrie gestart in de B tussen de kwpners en ging met twee oranje lintjes naar huis. 205 en 205,5 punt en ik kon alleen maar tevreden zijn. We zijn in enkele wedstrijden de B door en heb nu 18 wp dus ga in oktober over naar de L1. Dat zou geen probleem moeten zijn dus we gaan het wel meemaken :D


Wat een nette scores! Gefeliciteerd!
Ik begin ook startplannen te krijgen.

6 jaar geleden voor het laatst M1 gestart. Zou M2 gaan starten, maar zat in een wat chaotische fase in mijn leven en mijn hoofd stond er niet meer naar.

Nu mijn nieuwe Fries zo braaf is begint het te kriebelen weer te starten.
Zij liep voorheen in het M1, dus we zijn dan een soort hetintreders. :D
Ik denk dat ik haar L1 start.
Eerst maar eens proefjes oefenen thuis :o

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 15:13

Wat fijn dat ze het zo goed doet Boemel! Dat is vast genieten! Mag je haar zo L1 starten? Heel leuk dat je weer plannen hebt :j

ThornForest
Berichten: 528
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: Fryslân

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 15:37

Dat zijn zeker mooie punten Jinthe, gefeliciteerd.

Boemel, snap dat het kriebelt. Vooral omdat je de ervaring al hebt zo in je onderschrift te lezen en als je dan ook nog een paard hebt dat wel fijn loopt dan krijg je er toch wel zin in. :D Vind t zelf altijd zo’n gedoe. :')

Heb vandaag weer wat foto’s gemaakt van Nanneman. Boefje.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

boemel

Berichten: 8362
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 15:40

Jinthe1 schreef:
Wat fijn dat ze het zo goed doet Boemel! Dat is vast genieten! Mag je haar zo L1 starten? Heel leuk dat je weer plannen hebt :j


Nou, weet niet zeker of ik L1 mag starten, wellicht moet ik hoger starten.
Onze hoogste gezamenlijke klasse is M1.
Dus, in het slechtste geval wordt onze startklasse L2.

boemel

Berichten: 8362
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 15:48

ThornForest schreef:
Dat zijn zeker mooie punten Jinthe, gefeliciteerd.

Boemel, snap dat het kriebelt. Vooral omdat je de ervaring al hebt zo in je onderschrift te lezen en als je dan ook nog een paard hebt dat wel fijn loopt dan krijg je er toch wel zin in. :D Vind t zelf altijd zo’n gedoe. :')

Heb vandaag weer wat foto’s gemaakt van Nanneman. Boefje.
[ [url=m/REehMX.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1EJSsn.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/B4HULm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PPALdg.png]Afbeelding[/url] ]


Wat een leuk dier. En die wollige oortjes zo lief naar voren <3

Ha ha, ja het is ook best een gedoe. Dat vond ik vroeger met mn KWPN-er al en denk niet dat een Fries minder werk is.
Bovendien staat ze 35km van huis.

Ik reed ook nooit zoveel wedstrijden hoor.
Keertje of 10 per jaar. Maar, als je de oefeningen in je klasse goed beheerst is dat op zich prima.
Ik ga met 10 winstpunten ook gewoon over naar de volgende klasse.
Oefenen kan "thuis" ook prima.

Alleen over het M1 heb ik lang gedaan. Mijn vorige paard had tussen de oren dat er op de X halt gehouden moest worden. Punt! Aangezien ik geen zweep meer mocht in de proef, moest ik helaas over op een wielspoor,puur om hem die X over te krijgen. En dat ging niet van harte! Hij remde, bokte en galopeerde op de plek. Dat koste me akelig veel punten :D

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 16:29

Whahaha, sorry Boemel, niet fijn voor jou maar wel een geweldig karakter dat paard hahaha

En wat een schattige foto's van Nanne, zeker de eerste! <3

Ik heb zojuist nog een tweetal B proefjes ingeschreven in Oktober en op 1 november de overstap naar de L1. Ik heb geeeen idee hoe ze zich gaat gedragen in een vreemde rijbak en vanaf 1 oktober zitten we natuurlijk in het indoorseizoen. Liever nog een paar keer B dus :D

boemel

Berichten: 8362
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 16:46

Jinthe1 schreef:
Whahaha, sorry Boemel, niet fijn voor jou maar wel een geweldig karakter dat paard hahaha

En wat een schattige foto's van Nanne, zeker de eerste! <3

Ik heb zojuist nog een tweetal B proefjes ingeschreven in Oktober en op 1 november de overstap naar de L1. Ik heb geeeen idee hoe ze zich gaat gedragen in een vreemde rijbak en vanaf 1 oktober zitten we natuurlijk in het indoorseizoen. Liever nog een paar keer B dus :D



Ja, hij was erg leuk en erg vermoeiend ;) A-C lijn was er om te wijken. Oh .. toch niet wijken? Dan bedoel je vast halthouden op X?

Paard compleet in de ankers en woest dat ie niet mocht staan. Dus uit gif behoorlijk kriebelig op mn been.

Kon uit gif prachtig zijwaarts over de dressuurring springen en ook weer prachtig snel terugspringen. Of even mooi van zich afmeppen uit frustratie.

Oh ja, het woordje "galop" was voor de voorlezer heel lang het verboden woord, want anders zat hij op een totaal verkeerde plek al in galop.

Wedstrijdspanning? Ach met een beetje pech was hij 15 minuten voor je de ring in moest uitgebokt en kon ik met trillende knietjes opstappen in de hoop dat ie niet weer begon.

Hij was bloedmooi, imponerend en ook best lief en grappig, maar doe mij maar gewoon een ijverige Fries met een nuchter karakter. Ik vind het een hele verademing.

En nu ik Diekke steeds fijner over de rug kan rijden, zit ze ook nog eens Fantastisch :D

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 20:03

Een clown was je paard dus Boemel :+ _O-

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 20:17

Jinthe, wie weet! Ik heb hem gekocht om lekker wat dressuur matig te rijden en buitenritten te maken. Maar als hij echt fijn gaat lopen wil ik misschien wel weer wedstrijden gaan rijden, de tijd zou het leren hihi.

Jeetje boemel, dat is echt een paard met karakter! Daar leer je wel rijden van!

Thornforest, wat heb je daar een machtig mooi veulen! Hoe oud is die, en wat voor ouders? Misschien heb je dat al wel eens verteld... maar heb er dan over heen gelezen hihi. Mooie nek heeft hij er op zitten al!

ThornForest
Berichten: 528
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: Fryslân

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 06:29

Dankjewel. Nanne is een Tsjalle x Olrik en hij is nu 4,5 maand oud. :)

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 09:22

Wij hadden twee jaar geleden ook een Tsjalle hengstje. Is toen (helaas) verkocht en komt dit jaar op de eerste bezichtiging. Hij had een geweldig speels karakter en hij blijft maar in mijn hoofd zitten. We hadden hem gewoon zelf moeten houden :o
Vorig jaar een Omer veulen en daar had ik totaal niets mee, die loopt nog in de opfok en doen we zelf naar de eerste bezichtiging als hij op de juiste manier op is gedroogd :Y) Ik had niets met zijn karakter en vermoed ook niet dat ik dat ga krijgen. Eigenwijs en totaal niet speels, eerder een koppig veulen.

ThornForest
Berichten: 528
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: Fryslân

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 13:08

O wat jammer is dat Jinthe. Wellicht een optie tot terugkoop haha. :j Ik had Tsjalle ook met name gekozen om de relatief goede karakters die zijn nakomelingen hebben. Nanne is ook zo zoals je jouw Tsjalle veulen omschrijft. Een lekker speelse doerak. <3 Alleen heeft hij nu een fase dat hij wat opdringerig en bijterig is. Komt ook wel weer goed, heb voornamelijk het idee dat hij speelmaatjes mist en dat hij mij ziet als speelmaatje. Denk dat zodra hij in de opfok staat en hij lekker kan spelen dat het wel weer minder wordt. Verder is hij super lief en leuk. :+: Ben ook heel benieuwd hoe hij uitgroeit.