Wie slaapt met white noise aan?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
balance
Moderator Kantine

Berichten: 18051
Geregistreerd: 24-08-02

Wie slaapt met white noise aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-20 14:03

Ik kan nogal eens slecht slapen. Vannacht heb ik voor het eerst white noise opgezet op YouTube en ik moet zeggen... het werkt.
Meer mensen hier die er gebruik van maken?

We see things as we are, not as they are
- Anaïs Nin


Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Wie slaapt met white noise aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 14:06

Ja! Eerder heel regelmatig het geluid van regen op het dak, nu vaker de Sleep With Me podcast. Die laatste is een podcast van meerdere uren van een vent die zo enorm saai kan vertellen :')

Wil je kunnen studeren? - > https://NietMijnSchuld.nl

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16190
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Wie slaapt met white noise aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 14:09

Ik slaap vaak met het geluid van vallende regen in slaap. Soms doe ik er ook wat onweer bij :P

principal

Berichten: 435
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: alphen aan den rijn

Re: Wie slaapt met white noise aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 14:12

Ik gebruik white noise ook. Vaak in de koude maanden. En slaap vaak met een ventilator op zijn zachtst en naar de muur gericht. Ik kan niet zonder ruis

Pluk de dag

Knudd

Berichten: 1561
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 14:14

Ik vind white noise heel fijn, niet alleen om te slapen, maar ook gewoon als achtergrond geluid omdat ik last heb van tinnitus. Ik gebruik nu eigenlijk vooral het geluid van mijn eigen ventilator, die staat dag en nacht aan, ik kan nu ook eigenlijk niet op mijn kamer zijn als die niet aanstaat. Deze heb ik ook vaak aanstaan als achtergrondgeluid: https://www.youtube.com/watch?v=mPZkdNFkNps. Ik word ook heel erg rustig van onweer & regengeluiden :o

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 14:15

Telt een tv programma ook? Ik zet vaak hetzelfde programma aan (andere aflevering wel). Als het programma afgelopen is (40-45 min), gaat m’n iPad vanzelf uit.

Oy with the poodles, already

Mri

Berichten: 15292
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 14:19

Mijn dochters!
Bij de oudste (2) zet ik de ventilator aan. Ze heeft het heel snel warm dus die vind dat briesje ook nog eens heerlijk.
Bij de jongste (bijna 16 weken) gaat die aan als ze moet " inslapen". Kijk voor je telefoon eens voor een white noise baby sleep sounds app. Ik vind het ideaal!
Die met exact deze naam is best uitgebreid in de hoeveelheid geluiden die kan kiezen. Daarnaast kan je ook geluiden mixen en hem op timer of nachtstand (dat die niet vanzelf uit gaat) zetten.
Alleen vond ik het heel erg onhandig dat ik dan mn telefoon de hele avond kwijt was.
Op een oude telefoon heb ik een andere white noise baby app staan. zodra daar de timer afloopt gaat in de laatste minuut of 2 miniuten heel langzaam het volume omlaag. Hierdoor zou je geen/minder last hebben van het stoppen van het geluid

Ik zal het nooit zo durven zeggen,
Hardop denken op z'n meest, misschien heb ik het fout gedaan

De mooiste dingen komen uit een onverwachte hoek

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 14:29

Maureen95 schreef:
Ik slaap vaak met het geluid van vallende regen in slaap. Soms doe ik er ook wat onweer bij :P


Schrik je dan niet steeds weer wakker? :')
Of is dit een soort schriktraining om je voor te bereiden op oud en nieuw ? :+

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16190
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 14:30

Peerke_ schreef:
Maureen95 schreef:
Ik slaap vaak met het geluid van vallende regen in slaap. Soms doe ik er ook wat onweer bij :P


Schrik je dan niet steeds weer wakker? :')
Of is dit een soort schriktraining om je voor te bereiden op oud en nieuw ? :+

Zoiets ja _O-
Nee het zijn geen harde klappen maar meer rustig laag gedonder :P

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Wie slaapt met white noise aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 14:32

Kun je dan ook je hue lamp hierop aansluiten, zodat je ook flitsen krijgt ?

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18051
Geregistreerd: 24-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-20 14:33

Ik heb ook een t.v. in mijn slaapkamer. Die zet ik ook weleens aan met timer zodat hij na een uur of zo uitgaat. Nadeel daarvan is dat je jezelf aanwent om door/bij de t.v. in slaap te vallen :D.

Nou het volgende.. de eerste reactie van mijn man was: nou mooi; zo kun je ongewild tijdens je slaap beïnvloed worden want weet jij veel of het echt al die uren alleen dit geluid is.
Wat ik daar nou van moet denken >;)
Dat zal best kunnen maar zal niet zo zijn toch?

Er zijn inderdaad meerdere geluiden om uit te kiezen trouwens. Ik denk dat ik echt ga luisteren naar regen, vind ik wel gezellig.

We see things as we are, not as they are
- Anaïs Nin


Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16190
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 14:38

Peerke_ schreef:
Kun je dan ook je hue lamp hierop aansluiten, zodat je ook flitsen krijgt ?

Geen idee of dat kan. Ik luister via Spotify...

Waar moet je in beïnvloed worden dan Balance?

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18051
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Wie slaapt met white noise aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-20 14:52

Dat weet ik ook niet. Maar als ik iets zou bedenken zou dat bijvoorbeeld commercials kunnen zijn. Maar hij was ook net wakker hoor ;). We hebben het er verder niet meer over gehad.

We see things as we are, not as they are
- Anaïs Nin

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Wie slaapt met white noise aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 14:58

Ik luister luisterboeken of cabaret op Storytel wat ik persoonlijk heel erg fijn vind. Het enige nadeel als er nu cabaret op tv is word ik slaperig :')

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18051
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Wie slaapt met white noise aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-20 15:01

Ja, dat bedoel ik. Daarom moet je eigenlijk ook niet eten terwijl je t.v. kijkt. Ook dat kun je gaan associëren. Ik spreek uit ervaring ;).

We see things as we are, not as they are
- Anaïs Nin

SoofO
Berichten: 368
Geregistreerd: 17-09-19

Re: Wie slaapt met white noise aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 15:03

Ja ik. Alleen met warme dagen heb ik een kleine ventilator aan die ook wat lawaai maakt, daar slaap ik ook echt goed mee haha.

zonnebloem18

Berichten: 24818
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Wie slaapt met white noise aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 23:28

Ik moet altijd iets qua geluid hebben. Al vanaf een jaar of 13 de tv heel zacht aan het beeld zwart gemaakt. Mijn man slaapt daar juist heel onrustig door dus toen gestopt en een paar jaar inslaap problemen gehad. Nu val ik meestal in slaap met een luisterboek zachtjes aan en 1 oordopje in. De timer zet ik altijd op een half uur, maar meestal ben ik binnen 5 a 10 minuten in slaap gevallen.

White Noise app heb ik ook wel gebruik, regen of natuurgeluiden (wind in het bos ofzo) werkt dan wel goed. Ventilator werkt ook, maar die vind ik meestal niet fijn 's nachts.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie slaapt met white noise aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 23:46

Ik gebruik wisselend wel of niet een regengeluiden app. Soms kan ik weken zonder, en dan ineens kom ik niet in slaap zonder. Vind de regen op bladeren het fijnste, en dan zonder donder :+ Op mijn app kan ik dat allemaal instellen en ook hoe lang hij blijft afspelen.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

Jessix

Berichten: 16382
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Wie slaapt met white noise aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 00:10

Ik val altijd in slaap met Storytel op m’n telefoon. Maar met een spannend boek blijf ik ook nog wel eens heel lang wakker om te blijven luisteren. Dan zal een geluid beter werken.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18051
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Wie slaapt met white noise aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-20 00:19

Storytell ga ik ook eens opzoeken dan. Toch ook met white noise regelmatig wakker geweest. Maar dan slaap ik toch weer in.

We see things as we are, not as they are
- Anaïs Nin

Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 00:49

rina schreef:
Ik gebruik wisselend wel of niet een regengeluiden app. Soms kan ik weken zonder, en dan ineens kom ik niet in slaap zonder. Vind de regen op bladeren het fijnste, en dan zonder donder :+ Op mijn app kan ik dat allemaal instellen en ook hoe lang hij blijft afspelen.

Welke app is dat? Ik heb nu aan de hand vsn dit topic twee uur regen met licht gedonder gedownload, en wat heerlijk!

De zee doet het trouwens ook goed, maar dat weet ik omdat ik aan zee gewoont heb.

Nu zou een app dus fijn zijn, wel eentje die offline te gebruiken is, 's nachts wil ik internet uit.

Felinde

Berichten: 1178
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Manchester

Re: Wie slaapt met white noise aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 01:18

Ik vind het fijn om de ventilator aan te hebben (ik wordt al snel erg warm in bed) en gebruik vaak regen geluiden op youtube.

Atra gülai un ilan tauthr ono un atra ono waíse skölir frá rauthr.
Moge geluk en voorspoed uw deel zijn en moge tegenspoed u bespaard blijven*
Wild Rain "Wyfke" 1998 - 28.03.2020

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37152
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wie slaapt met white noise aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 05:27

De app slaapgeluiden werkt offline ook. Naast voorgekozen combinaties kun je ook zelf samenstellen met timer. Op mijn telefoon heb ik een combinatie van regen wind onweer en zachte piano. Ipad heb ik zenmuziekjes twee soorten een voor in slaap vallen s nachts en een voor overdag. Een met piano soort keelzang en een soort regen op de achtergrond. Voor overdag regen onweer en indian flute zo is de omschrijving.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

huricane
Berichten: 785
Geregistreerd: 05-01-09

Re: Wie slaapt met white noise aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 05:52

TV vind ik niet fijn, maar wel via een app het geluid van regen, of een trein, daar wordt ik ook slaperig van :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 06:43

Ik heb het kort geleden ontdekt, een verademing, nu word ik niet meer wakker van de tv/radio van de buren 's nachts. Iedere nacht oordopjes wil ik ook niet, en toen het zo warm was ontdekte ik dat het geluid van de ventilator erg goed werkte.

Ik zette eerst een YouTube filmpje op, maar heb nu een app. Ik doe meestal regengeluiden, ventilator of gewoon ruis.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, bebble, brennie85, Celebi, fotolijstje, GoogleAdsense, HopeMyDay, Kairos, MarJon, Mars, Mrskiwi, Neelm3r9, Niobe, Paloedie, Roadracer, roxiie, senna21, Telpeva, Winna, YandexBot, Zebrastreep en 46 bezoekers