Dressuur aan de lange teugel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Dressuur aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 13:36

Volgens mij wel, voor 10 lessen ongeveer.
Nouvel kan je vast meer vertellen, die organiseerd het meestal bij haar als ik het goed heb.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik



Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Dressuur aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:01

Hij doet volgens mij alleen nog vaste adressen af en toe, hij is wat aan het afbouwen vanwege zijn leeftijd.
Als hij een dag komt is dan voor 5 uur, dus 10 lessen van een half uur.
Je kunt het altijd proberen.

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Re: Dressuur aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 06:56

Afgelopen weekend ook Piet weer langs gehad.
Wat was het geweldig!!
Ik heb de afgelopen maanden nogal veel onzekerheid gehad met een erg zieke pony en op ame in Utrecht op de kop toe.
Dus nu was het echt een cadeau dat we weer kunnen werken samen.
Plan was alleen stappen en daar hopelijk geen problemen mee te krijgen.
Maar we hebben hele stukken kunnen draven.
Ik ben zo blij en mega mega trots op m’n pony!!
Zal even zien hoe ik een filmpje kan plaatsen hier.

Gekwalificeerd NH instructeur. Hulp/les? Stuur even een pb of kijk op FB.
"Nosey Horsemanship" omdat je samenwerken niet alleen kan doen!

Berith

Berichten: 364
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Zijderveld

Re: Dressuur aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 07:26

Fijn dat het zo goed ging en hopelijk heb je alle narigheid met de gezondheid van je pony nu achter je gelaten.

Lange teugelwerk in combinatie met obstakeloefeningen om je paard/pony op een ongedwongen, speelse manier te gymnastiseren. https://longreinpg.com/ of volg onze Facebook pagina Long Rein Playful Gymnastics

Svadilfari1

Berichten: 698
Geregistreerd: 28-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 23:05

Nouvel schreef:
Hier gisteren weer gelangeteugeld bij Piet, en genoten van de les! *\o/*


[ [url=m/hb1Ljz.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nDUKfw.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/6AiURq.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/tMHCH5.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat leuk! Ziet er fijn uit en de laatste foto vind ik heel mooi het plezier straalt er vanaf bij beide

Das Glück der Erde, liegt auf dem Rücken der Pferde!

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 08:03

Nouvel schreef:
Op het filmpje is Regine met haar lippizaner merrie Capriola.

Ik heb een witte Lusitanomerrie gehad waarmee ik heel veel aan de lange teugel werkte omdat ze heel moeilijk onder het zadel was.


Ja klopt, leuk dat we nog herinnerd worden door een aantal haha.
Capriola is inmiddels 26 en met pensioen maar ik ben nog actief met lesgeven of het organiseren als er voldoende animo zou zijn. Heb aantal keer Lange Teugel dag georganiseerd samen met Andafries.

Svadilfari1

Berichten: 698
Geregistreerd: 28-07-17

Re: Dressuur aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 13:51

Wat leuk dat je hier reageerd Regine, bij het zoeken/ googelen naar lang teugelen kwan ik jouw Capriola en jou tegen in beeld.
Mooi dat ze nog steeds bij je is.

Das Glück der Erde, liegt auf dem Rücken der Pferde!

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 18:08

Ik ben jaaaren niet op bokt geweest, nu toevallig weer even denk zal eens op Capriola zoeken wat er nog staat haha.

Svadilfari1

Berichten: 698
Geregistreerd: 28-07-17

Re: Dressuur aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 21:47


Das Glück der Erde, liegt auf dem Rücken der Pferde!

picasso
Berichten: 9
Geregistreerd: 24-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 19:46

Wat een leuk topic dit! :D Ik wil dit ook gaan beginnen doen als mijn ruin terug beter is. Is volgens mij leuk om te doen in de winter als je geen piste hebt :D

Svadilfari1

Berichten: 698
Geregistreerd: 28-07-17

Re: Dressuur aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 13:26

Zelf doe ik het overal, op de oprit, bos , karre spoor paden. Het mooie vind ik dat je het echt samen doet

Das Glück der Erde, liegt auf dem Rücken der Pferde!

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Dressuur aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 20:56

Ik ben gister weer bij Piet geweest!
Een feestje, zoals altijd :D .
Met Ebje daar waar we gebleven waren wat meer bevestigd.
Met Deedee echt mooie stappen gemaakt. Het appuyement lukt eindelijk! Na 3 jaar rommelen, nu via de travers en het contra stelling vragen in diverse lijntjes zijn we er eindelijk! En ons eerste sprongetje galop zonder weg te stormen! Lijkt nog nergens naar, maar als ik vraag aan te springen doet ze dat.

Volgende maand weer!

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Berith

Berichten: 364
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Zijderveld

Re: Dressuur aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 08:09

Wat leuk, ga je zelf naar Piet toe voor lessen?

Lange teugelwerk in combinatie met obstakeloefeningen om je paard/pony op een ongedwongen, speelse manier te gymnastiseren. https://longreinpg.com/ of volg onze Facebook pagina Long Rein Playful Gymnastics

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Dressuur aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 08:54

Hij komt regelmatig in de buurt, half uurtje met de trailer. Dus ga daar altijd heen als hij er is!

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Svadilfari1

Berichten: 698
Geregistreerd: 28-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 15:57

Dennis schreef:
Ik ben gister weer bij Piet geweest!
Een feestje, zoals altijd :D .
Met Ebje daar waar we gebleven waren wat meer bevestigd.
Met Deedee echt mooie stappen gemaakt. Het appuyement lukt eindelijk! Na 3 jaar rommelen, nu via de travers en het contra stelling vragen in diverse lijntjes zijn we er eindelijk! En ons eerste sprongetje galop zonder weg te stormen! Lijkt nog nergens naar, maar als ik vraag aan te springen doet ze dat.

Volgende maand weer!


Ah wat superleuk! Heerlijk als dingen eindelijk lukken knap ook ! , en wat goed vh aanspringen in galop.

Les van Piet is echt een feestje.
Gelukkig deze week weer. Zoveel zin erin.

Ik lang teugel ook gewoon als losmaken en gymen of buiten. Voordat ik ga rijden ( inrijden nog) of balken doe of los longeren. Ik merk echt dat hij veel baat erbij heeft. In de zin van been gebruik tilt ze goed op ( koudbloed ) loopt ruimer.

Das Glück der Erde, liegt auf dem Rücken der Pferde!

Svadilfari1

Berichten: 698
Geregistreerd: 28-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 16:22

Vandaag weer een heerlijke en leerzame les.

Hij loopt de laatste tijd in de draf met de neus achter de loodlijn, bezig geweest hoe dat erruit te halen.

Dat lukte ook met de aanwijzingen. Zo fijn he dan iemand als Piet erbij is.

Schouderbuitenwaarts in draf daarvan het correct uitvoeren mee bezig geweest.

Veel uitgelegd gekregen mbt hoe en wat en de timing, en hoe verder de komende tijd.

Echt genoten. Pony is ook dol op Piet neusjes geven haha hij verstond vast dat hij zo een beste brave kerel is volgens Piet.

En hij vond het gangwerk, de bespiering en beenzetting verbetert.
En Pony mentaal beter sinds de vorige keer in mei. En zo veranderd na de verhuizing (in April )meer zelfbewust en ontspannen

Dat was ook fijn om te horen.

Das Glück der Erde, liegt auf dem Rücken der Pferde!

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Dressuur aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 19:35

Wat leuk!

Ik mag zaterdag weer.
Deedee ging zo gaaf afgelopen weekeind in de training!

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Svadilfari1

Berichten: 698
Geregistreerd: 28-07-17

Re: Dressuur aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 20:57

Oh dat is pas echt genieten als de training zo heerlijk gaat.


Dan is het ook echt je kunnen verheugen op de les.
Alvast veel plezier met Deedee zaterdag. Overmorgen al !

Das Glück der Erde, liegt auf dem Rücken der Pferde!

Zucchero

Berichten: 2493
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 23:27

Hoi!
Mijn moeder komt uit Assen en zo ongeveer alle dames uit mijn familie hebben bij Piet Bakker leren paardrijden, zelfs mijn moeder en tante!! Ik heb er niet leren rijden, maar mocht er wel vaak rijden als we bij mijn oma waren. Nu kwam ik laatst ineens op het idee om een aantal lange teugel lessen bij hem te willen volgen (nu het nog kan), maaaarrrr ik woon in Brabant. Tot waar geeft hij les?
Als Piet te ver weg is, sta ik open voor een goede instructeur in het oosten van Brabant. Iemand tips?
Alvast bedankt! :j

Gwendolyn 6 maart 1988 - 19 oktober 2016 ;(

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 16:59

Gelukkig nieuw jaar iedereen :)
Ik vind dit zo een enorm leuk topic en lees al een hele tijd met heel veel plezier mee. Wij zijn in november naar Italie verhuisd, en onze mini appaloosa is met ons mee verhuisd. Nu hij een beetje geaard is op de nieuwe stal, wil ik hem graag weer oppakken. Normaal gesproken wandelen we veel en mennen we wat in de bak, maar ik wil ook heel graag beginnen met dressuur aan de lange teugel. Ik vind het zo gaaf <3 En ik merk dat hij het altijd erg leuk vindt om nieuwe dingen te leren.

Voor degenen met kleine pony's (ongeveer een kleine meter) welke teugellengte gebruiken jullie? Ik begin met wat verder er achter, dus dan kan ik mijn men leidsels wel gebruiken, maar als ik straks wat dichterbij kom, vind ik dat toch wat teveel lijn in mijn handen. :=

AnnickT

Berichten: 1465
Geregistreerd: 14-07-15

Re: Dressuur aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 17:11

Gelukkig nieuwjaar!

Ik heb voor mijn shetten 3.5 meter, die zijn alledrie kleiner dan een meter.

“Horses don’t love good technique. Horses love interaction that feels good to them.” ~ Lockie Philips

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 17:25

Afbeelding

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 17:33

AnnickT schreef:
Gelukkig nieuwjaar!

Ik heb voor mijn shetten 3.5 meter, die zijn alledrie kleiner dan een meter.


Ah dankje, dan kijk ik eens naar die lengte :)
Ik ben ook nog in twijfel over een bit of kaptoom. Persoonlijk vind ik een kaptoom erg prettig werken, maar mijn pony lijkt druk op zijn neus erg onprettig te vinden. Dus dan is dat wellicht niet de beste keuze. Ik probeer het van de week allebei eens. :)

Mooie foto Nouvel!

Berith

Berichten: 364
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Zijderveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 21:08

Frummels schreef:
Voor degenen met kleine pony's (ongeveer een kleine meter) welke teugellengte gebruiken jullie? Ik begin met wat verder er achter, dus dan kan ik mijn men leidsels wel gebruiken, maar als ik straks wat dichterbij kom, vind ik dat toch wat teveel lijn in mijn handen. :=


Ik ga altijd uit van 2 x de lengte van neus tot staart + 1 meter. Als je er wat verder achter wilt lopen dan natuurlijk wat meer dan die + 1 meter.

Lange teugelwerk in combinatie met obstakeloefeningen om je paard/pony op een ongedwongen, speelse manier te gymnastiseren. https://longreinpg.com/ of volg onze Facebook pagina Long Rein Playful Gymnastics

Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: Dressuur aan de lange teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 12:29

Wat een interessant topic! Ik hoop dat ik niet al te veel inbreek met mijn vraag... Bij mijn verzorgtinker staat een shetlander als maatje en kinderpony. De kinderen hebben er alleen weinig interesse in, dus op verzoek van de eigenaresse pak ik haar er nu ook een beetje bij. Longeren vind ze echt fantastisch, gaat ruim lopen (voor een shetje haha), neus aan de grond en sjouwen maar. Nou heb ik het idee in mijn hoofd gehaald om te kijken of lange lijnen ook wat voor haar is. Ze heeft een goed passend hoofdstelletje en ik heb een longeerlijn of longeerhulp van de tinker. Zou ik die longeerhulp de eerste keer of 2 gebruiken als 'teugel'? Als ik nog niet zo goed weet of het wat voor ons is, vind ik het zonde om direct materiaal aan te schaffen...

Als het wat blijkt te zijn, welk materiaal heb ik dan nodig? Een longeersingeltje een een lijn denk ik, maar wat voor? Sorry als ik een vraag stel die al eens voorbij is gekomen, maar 80 pagina's doorlezen was me net wat te veel :=

Star <3 † 12-3-2018
Target :+: † 18-9-2012


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 bezoekers