Na 10 jr dezelfde bijrijdster gaat het ineens stroef..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
rien10
Berichten: 14619
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:08

Ga nou gewoon in gesprek. Leg uit wat je vind, wat je bedoelt, luister naar haar weerwoord. TS wat is hier zo moeilijk aan. Durf je dit niet? Of speelt er meer?


Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:09

Gewoon maar eens bespreken met haar toch? ‘T is nu maar gissen en speculeren naar waarom ze niet reageert en eigenlijk weet je dus ook nog helemaal niet of ze wel of niet wil mesten op deze dag en zo nee, wat de reden daarvoor is. :) Opbellen en eruit met het hoge woord! “Ik ben een brabo en vind het lastig, maar wil dit echt even met je bespreken. En ik zit erover te malen dus daarom bel ik je NU.” :)) En dan hoor je het wel.
Laatst bijgewerkt door Elanor op 15-09-20 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Lola. <3


Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-20 14:12

Ze wist het tevoren dat we gingen verhuizen over de werkzaamheden dat is geen verrassing.

Over het uitnodigen, ze vroeg zelf meteen of ze mee mocht en dat vind ik heel normaal na 10 jaar dat ze die kans ook krijgt als ze dat zelf wil.

Babootje

Berichten: 26212
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:13

Hannanas schreef:
Maar je kunt natuurlijk niet zonder instemming de voorwaarden van jullie relatie gaan veranderen alleen maar omdat “ze al 10 jaar gratis mijn paard mag verzorgen”. En dan nu hoort daar ineens wat meer bij volgens jou. Een soort terugwerkende kracht gevoel van iets terug krijgen is niet eerlijk.


Dat vind ik echt onzin hoor. De bijrijdster heeft 10 jaar lang de lusten van het paard gehad zonder de lasten. Nu is er een nieuwe situatie. Voor de eigenaar komt er een taak bij en ik vind het niet meer dan logisch dat je daar dan ook als bijrijder in bijdraagt.
Ik zou mij zeker ook bezwaard voelen (als bijrijder) dat de eigenaar een dag extra moet terugkomen omdat ik de dag heb gekozen waarop nu eenmaal moet worden uitgemest.

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-20 14:13

En dat we opnieuw in gesprek moeten gaan helemaal eens.

We hebben het 2 maanden geleden voor de verhuizing besproken face to face en nog een 2x via app.

cobiie

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:14

Het gesprek over de verhuizing zal al niet plezierig zijn geweest aangezien beide daar andere ideeën over hadden.
Dus ik kan mij voorstellen dat het voor ts niet leuk is om weer een gesprek aan te gaan waar wel duidelijk is dat de bijrijder niet direct volmondig ja op gaat zeggen (want dan was reageren op app ook geen probleem geweest).

Ts door er tegenaan te blijven hikken, maak je het voor jezelf vervelender dan direct het gesprek aan te gaan en er dan klaar mee te zijn. Wat de uitkomst van het gesprek ook gaat zijn, dan heb je iig duidelijkheid.

[o]

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:14

Dus ze was op de hoogte van de voorwaarden, wilde zelf, jij doet al veel minder met je paard omdat je haar die twee dagen gunt en zij gaat vooralsnog niet in op je verzoek. Naar stal wanneer zij er is en persoonlijk aanspreken. Geeft ze aan dat ze geen poep wil scheppen na 10 jaar alleen de lusten? Dan ging ik zelf van het paard genieten zolang het nog kan.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Rocamor

Berichten: 10825
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:15

En wanneer zijn jullie verhuist?

Rockes <3

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:15

@TS. Ik vind het fijn dat je mijn post gewoon agressief vind overkomen en dat je de toevoeging over je eigen paard doet.
Dit lijkt uit je topic hier namelijk jouw manier van communiceren richting je bijrijdster te zijn. Dat die er vervolgens ook niet blij van wordt maar nog moet nadenken over hoe ze dat netjes naar jou toe gaat verwoorden is precies de kern van jullie relatieprobleem.

Nodig je bijrijdster uit voor een kopje koffie met appelgebak (of een drankje met bitterballen of iets anders waar jullie allebei blij van worden) en praat erover. Als jullie elkaar al zo lang kennen zou het toch mogelijk moeten zijn om hierover eerlijk met elkaar te communiceren.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:17

2 maanden is wel erg lang om nog geen antwoord te krijgen idd, zeker als ze je bezig heeft gezien (toch?). Dacht dat het eerder om een week ging ofzo. Ik zou alsnog wel bellen en vragen wat ze wil.

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:18

Ik mest overigens juist uit op de dag van mijn bijrijder, na het mesten (en bijbehorende klussen) houdt het qua energie op voor die dag voor mij en kom ik aan mijn paard niet meer toe.

Maar alles valt of staat met communicatie.
dit soort dingen bespreek ik persoonlijk met mijn bijrijder en gaat niet via de app.

Ibbel

Berichten: 49070
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:19

Ik kan me nog wel een ander scenario voorstellen: bijrijder gaat rijden op een andere dag (haar keuze om per se déze dag te willen houden), eigenaar hoeft niet extra naar stal te komen voor de uitmestklus maar combineert die met het rijden op haar eigen paard.

Bijrijder krijgt het nu wel allemaal naar haar zin hè. En niet hoeven uitmesten, én rijden op een dag naar haar keuze die toevallig de uitmestdag is voor deze klant. En niet betalen. Leve de lol.
Maar bijrijder zal imo íets moeten doen: of uitmesten op haar rijdag, domweg omdat dat de roosterdag voor het uitmesten is (die staat vast) óf een andere dag komen om te rijden.

Ik zou anders als eigenaar echt zeggen: toedeledokie. Een bijrijder die alles mag, alles naar haar wens en dan niet eens op het idee komt zélf aan te bieden op z'n minst te helpen zodat je het met z'n tweeën doet, kom op zeg. Communicatie of geen communicatie, beetje behulpzaamheid en dankbaarheid mag je wel tonen.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 15-09-20 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-20 14:20

Rocamor schreef:
En wanneer zijn jullie verhuist?


Ruim 2 maanden geleden.

cobiie

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:23

Boomerang schreef:
Rocamor schreef:
En wanneer zijn jullie verhuist?


Ruim 2 maanden geleden.

Heeft tot nu toe haar aanpak best een tijd gewerkt, gewoon berichtjes van jou negeren en jij doet gewoon het klusje wat zij blijkbaar had toegezegd.
Bij lang genoeg negeren stop jij misschien uiteindelijk wel met vragen. :P

[o]

Femke_Tweety

Berichten: 11974
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Na 10 jr dezelfde bijrijdster gaat het ineens stroef..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:33

Heel in het kort:

Het wordt voor de bijrijder minder leuk, want niet meer op de stal waar ook haar vriendin rijdt.

(Ze wil zelfs meebetalen om daar maar te kunnen blijven)

Daarnaast was het 10 jaar lang prima als ze alleen kwam rijden.

Nu, op die nieuwe plek die zij dus liever niet wil, moet ze ineens ook klusjes doen.


Ik kan me wel voorstellen dat ze niet direct op appjes reageert.
Waarschijnlijk twijfelt ze nog wat ze er zelf mee aan moet. Of ze het paard zo de moeite vindt om ondanks de minder fijne situatie door te gaan, of dat ze -waarschijnlijk met veel verdriet- de keus gaat maken om te stoppen.


Dit zijn face to face dingen.
Geen Whatsapp dingen.

Horsy83
Berichten: 291
Geregistreerd: 22-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:33

Boomerang schreef:
Rocamor schreef:
En wanneer zijn jullie verhuist?


Ruim 2 maanden geleden.


Nou wieberen die handel. Je bent je alleen maar aan het ergeren en haar verander je toch niet.

Je moet er wel hetzelfde instaan anders werkt het niet.

Maak van je hart geen moordkuil zonde van de negatieve energie.

Maar ik denk dat je je keuze al hebt gemaakt als ik tussen de regels lees.

10 jaar doet er niet toe en uit je verhaal begrijp ik dat jij altijd al diegene bent die geeft (goed vind dat er andere dan haar ook nog eens met je paard rijden).

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:36

Hmm, ik vind het tweeledig. Aan de ene kant is TS altijd geholpen met 2 dagen per week niks hoeven doen. Paard krijgt toch zijn natje en droogje en TS kon lekker een 2 dagen koekenbakken op de bank, of andere sociale dingen doen. Dit is straks weg als de bijrijdster de benen neemt. En dan zal je ook zelf de poep moeten scheppen.

Aan de andere kant heeft de bijrijdster al 10 jaar tijd en geld geïnvesteerd in je paard en een band opgebouwd met je paard. Ja, ze heeft jou niet hoeven betalen, maar een auto rijdt ook niet op water, zullen we maar zeggen.

Er is maar 1 manier om dit op te lossen. En dit is niet de manier.

Ga naar stal als ze er is en ga het gesprek aan. Bokt is niet de plek om dit te bespreken. Als ze het topic ontdekt, ben je al te laat.

Shalimar

Berichten: 1518
Geregistreerd: 24-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:38

Ik zou hier als bijrijder ook echt zo not amused over zijn. Tien jaar trouwe dienst, jij gaat verhuizen en zij kan als dank gaan poepscheppen. Daarvan zou ik ook denken, jij wil dit, dan is het ook jouw verantwoordelijkheid. Ik zorg voor je paard, dat was de afspraak, niet allerlei extra (rot!) klussen. Ik zou zo'n bijrijder maar koesteren, zoveel zijn er daar niet van.

Ibbel

Berichten: 49070
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:40

TS is er om poep te scheppen op de dag dat bijrijder komt rijden. Bijrijder ziet TS poepscheppen (en heeft de appjes om te helpen ontvangen) en doet niets. Helpt zelfs niet mee. Dat je je als bijrijder niet kapot schaamt om gewoon de andere kant op te kijken en te doen alsof je neus bloedt zeg. Kom op.

Daarnaast is het al twee keer face to face besproken, vóór de verhuizing.

Hoeveel meer moeite moet je nog doen?
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 15-09-20 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Shalimar

Berichten: 1518
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Na 10 jr dezelfde bijrijdster gaat het ineens stroef..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:41

Waarom moet dat opeens ook haar klus worden. TS besluit tot de verhuizing, niet de bijrijder.

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:41

Shalimar schreef:
Ik zou hier als bijrijder ook echt zo not amused over zijn. Tien jaar trouwe dienst, jij gaat verhuizen en zij kan als dank gaan poepscheppen. Daarvan zou ik ook denken, jij wil dit, dan is het ook jouw verantwoordelijkheid. Ik zorg voor je paard, dat was de afspraak, niet allerlei extra (rot!) klussen. Ik zou zo'n bijrijder maar koesteren, zoveel zijn er daar niet van.


Moet eerlijk zeggen dat ik hier wel bij aan kan sluiten. Als je 10 jaar zo makkelijk over de boeg gooit om een kruiwagen met drollen?

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:44

Boomerang schreef:
En dat we opnieuw in gesprek moeten gaan helemaal eens.

We hebben het 2 maanden geleden voor de verhuizing besproken face to face en nog een 2x via app.


Maar wat is er toen concreet besproken? Als de bijrijdster toen zei van: 'goh ja, liever niet' of 'daar moet ik toch eens over nadenken'. Dan heb je toch eigenlijk al je antwoord en is het best wel logisch dat ze er niet zelf opnieuw over begint. Een appje kan je negeren, maar een face to face gesprek toch niet, er moet iets gezegd zijn of op zijn minst lichaamstaal.

Nojoukus

Berichten: 266
Geregistreerd: 23-07-09
Woonplaats: Wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:46

Shalimar schreef:
Waarom moet dat opeens ook haar klus worden. TS besluit tot de verhuizing, niet de bijrijder.


Volgens mij gaf TS aan dat het van tevoren was besproken. De bijrijdster had ook kunnen besluiten om niet mee te verhuizen, maar deed dat toch.

mama van het liefste ventje van de wereld: Youri, geboren 31 juli 2010
En nu ook het allerliefste meisje van de wereld: Abby, geboren 12 maart 2012

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:47

SuperRocky schreef:
Exact dit! 10 jaar geleden ben je deze relatie aangegaan en al die tijd vond je het prima dat ze niet betaalde/geen klusjes deed. Om dan nu ineens voor het blok te zetten door te zeggen dat ze klusjes moet doen omdat ze al 10 jaar niets betaald, dat vind ik echt niet chique. Als ik de bijrijder zou zijn, zou ik vriendelijk bedanken en op zoek gaan naar een ander bijrijdpaard.

edit; iets te scherp geformuleerd, even aangepast.


Wat niet chique is, is dat ze al tien jaar lang gebruikt maakt van andermans bezit, zonder daar ooit iets voor hebben hoeven doen of te betalen. Dat je na 10 jaar gebruik van andermans bezittingen, om goedkoop je hobby uit te voeren, te denken dat je inspraak hebt over dat bezit.
En dat je te beroerd bent om na 10 jaar lusten eens een last te dragen.

Anoniem

Re: Na 10 jr dezelfde bijrijdster gaat het ineens stroef..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:50

Maar wie zegt dat zij daar tijd voor heeft? Ik heb ook nog een bijrijdpaard gehad maar moest ik opeens een klus van 40 minuten moeten bij doen dan was mij dat niet gelukt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers

cron