Met een pony tussen de paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
MariekeRomy
Berichten: 95
Geregistreerd: 14-06-16
Woonplaats: Den Haag

Met een pony tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-20 09:52

Hi,

Ik wil binnenkort mijn eerste B-debuut maken met mijn verzorg haflinger!
Nu lees ik dat pony's officieel gemeten moeten zijn. Nu staat er bij de paardenzoeker van de knhs dat ze 1,400m als stokmaat heeft, nu weet ik niet of dit dus betekend dat ze officieel gemeten is of niet, maar dat heb ik al aan de knhs gevraagd.

Mocht dit niet zo zijn, mag je dan met een niet officeel gemeten pony tussen de paarden starten? Want paarden hoeven niet officieel gemeten te zijn (omdat die natuurlijk niet in een klasse moeten worden ingedeeld). Ik ben zelf trouwens 16, op het moment van de wedstrijd 17 en heb enkel f-proefjes gereden.

Alvast heel er bedankt!

Groetjes Marieke

@mariekevangladbachfotografie and @haflingerromy on instagram!


Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Re: Met een pony tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:55

Als officieel gemeten is staat er een datum achter volgens mij. Waarom laat je hem niet alsnog officieel meten? Dat kost geen bal en dan kun je tussen de ponys starten.

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Met een pony tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:58

Hoe oud is ze?
Pony's moeten tot een jaar of 7 (uit mijn hoofd, staat in de regelementen), gemeten worden, als ze daarna officieel is gemeten mag je er gewoon tussen de pony's mee starten.

Verder eens met Sjong :).

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:10

Ga je tussen de paarden starten of tussen de pony's? Want als je tussen de paarden start hoef je de pony niet te laten meten.
Als je tussen de pony's start moet je tot het 7de levensjaar van je pony elk jaar laten meten. Daarna is dat niet meer nodig. Ik begon bijvoorbeeld pas met wedstrijden rijden toen mijn pony 16 was, dan laat je 1x meten en hoef je daarna nooit weer.

Flicka (Silberstern x Master Imladris) B+10 L1+12 L2+12 M1+11 M2+11 Z1+3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:11

Ik zou als 16 jarige ruiter met een (kleine, als ze echt 140 is) haflinger lekker bij de pony’s gaan starten, ik denk dat je dan een veel positievere ervaring opdoet als meteen tussen de volwassenen met paarden :)

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Met een pony tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:12

Inderdaad! Veeeel leuker bij de pony's :Y)

Flicka (Silberstern x Master Imladris) B+10 L1+12 L2+12 M1+11 M2+11 Z1+3

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:29

Flicka12 schreef:
Ga je tussen de paarden starten of tussen de pony's? Want als je tussen de paarden start hoef je de pony niet te laten meten.
Als je tussen de pony's start moet je tot het 7de levensjaar van je pony elk jaar laten meten. Daarna is dat niet meer nodig. Ik begon bijvoorbeeld pas met wedstrijden rijden toen mijn pony 16 was, dan laat je 1x meten en hoef je daarna nooit weer.


Volgens míj tot het 8ste. Pony van dochter is nu 7 ( 16-05-13) maar omdat hij dat op 1-1 nog steeds is moet ik hem nog 1x laten meten ( wat wel een beetje irritant is want hij is in augustus gemeten en ik verwacht niet dat hij nog groeit op deze leeftijd in 4 maanden)


Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:44

Oh ja 8 zou ook kunnen inderdaad!

Edit: zie in je profiel dat je pony 19 is. Dus als je tussen de pony's wil starten dan is 1x meten voldoende. Tenzij dat al eens is gedaan na haar 8ste dan hoeft het helemaal niet.

Flicka (Silberstern x Master Imladris) B+10 L1+12 L2+12 M1+11 M2+11 Z1+3

MariekeRomy
Berichten: 95
Geregistreerd: 14-06-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-20 11:57

Sjong schreef:
Als officieel gemeten is staat er een datum achter volgens mij. Waarom laat je hem niet alsnog officieel meten? Dat kost geen bal en dan kun je tussen de ponys starten.



Ik heb het opgezocht en het kost 134 euro, vind ik toch best veel. Bovendien het is voor ons 3,5 uur enkele reis (kunnen daar geen trailer voor regelen)

@mariekevangladbachfotografie and @haflingerromy on instagram!

MariekeRomy
Berichten: 95
Geregistreerd: 14-06-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-20 11:58

Flicka12 schreef:
Ga je tussen de paarden starten of tussen de pony's? Want als je tussen de paarden start hoef je de pony niet te laten meten.
Als je tussen de pony's start moet je tot het 7de levensjaar van je pony elk jaar laten meten. Daarna is dat niet meer nodig. Ik begon bijvoorbeeld pas met wedstrijden rijden toen mijn pony 16 was, dan laat je 1x meten en hoef je daarna nooit weer.


Oké top dat was mijn vraag! Ik kan dus gewoon lekker tussen de paarden zonder te meten!

@mariekevangladbachfotografie and @haflingerromy on instagram!

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 11:58

MariekeRomy schreef:
Sjong schreef:
Als officieel gemeten is staat er een datum achter volgens mij. Waarom laat je hem niet alsnog officieel meten? Dat kost geen bal en dan kun je tussen de ponys starten.



Ik heb het opgezocht en het kost 134 euro, vind ik toch best veel. Bovendien het is voor ons 3,5 uur enkele reis (kunnen daar geen trailer voor regelen)


Het kostte mij 15,- of 20,- en de meter kwam gewoon op lokatie.

LiannePuthzy

Berichten: 6943
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 12:00

MariekeRomy schreef:
Sjong schreef:
Als officieel gemeten is staat er een datum achter volgens mij. Waarom laat je hem niet alsnog officieel meten? Dat kost geen bal en dan kun je tussen de ponys starten.



Ik heb het opgezocht en het kost 134 euro, vind ik toch best veel. Bovendien het is voor ons 3,5 uur enkele reis (kunnen daar geen trailer voor regelen)


Mij koste het 7,50 en er kwam gewoon iemand op locatie

Puthzy 1996~07-07-2020
Pinokio 15-05-2015

Strooigoed

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 12:01

Er zit er toch wel één dichterbij dan 3.5 uur?

Ik zou met 16 en een haflinger ook niet tussen de paarden starten. Pony wedstrijden is veel leuker :).

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

kiki1976

Berichten: 16846
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 12:03

MariekeRomy schreef:
Sjong schreef:
Als officieel gemeten is staat er een datum achter volgens mij. Waarom laat je hem niet alsnog officieel meten? Dat kost geen bal en dan kun je tussen de ponys starten.



Ik heb het opgezocht en het kost 134 euro, vind ik toch best veel. Bovendien het is voor ons 3,5 uur enkele reis (kunnen daar geen trailer voor regelen)

Wel nee joh.
Hier zijn ze aan huis wezen meten, betaalde € 15. Was overigens wel echt iemand van de KNHS

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Re: Met een pony tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 12:06

Ik zóu echt nog even goed kijken. Op mijnknhs kun je een ponymeter bij jou in de buurt vinden. Bij de paarden starten kan altijd nog maar ik denk dat je bij dé ponys veel meer plezier ( en wp) hebt.

cobiie

Berichten: 7301
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 12:08

De fei meting in Ermelo zou best die prijs kunnen hebben, maar ik vermoed niet dat je dochter direct fei (internationaal) gaat starten.

Ik zou ook lekker nog even bij de pony's starten.

[o]

MariekeRomy
Berichten: 95
Geregistreerd: 14-06-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-20 12:22

Sjong schreef:
Ik zóu echt nog even goed kijken. Op mijnknhs kun je een ponymeter bij jou in de buurt vinden. Bij de paarden starten kan altijd nog maar ik denk dat je bij dé ponys veel meer plezier ( en wp) hebt.


Ik had daar op een kaart gekeken via mijn Knhs en de dichtstbijzijnde was 3,5 lopen (geen trailer mogelijk)

Heeft een van jullie anders een linkje waar die prijzen die jullie noemen te vinden zijn die op locatie komen (Leidschendam)?

Ik had de prijslijst van de Knhs gezien maar kan inderdaad zijn dat dit voor fei is

@mariekevangladbachfotografie and @haflingerromy on instagram!

LiannePuthzy

Berichten: 6943
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 12:29

MariekeRomy schreef:
Sjong schreef:
Ik zóu echt nog even goed kijken. Op mijnknhs kun je een ponymeter bij jou in de buurt vinden. Bij de paarden starten kan altijd nog maar ik denk dat je bij dé ponys veel meer plezier ( en wp) hebt.


Ik had daar op een kaart gekeken via mijn Knhs en de dichtstbijzijnde was 3,5 lopen (geen trailer mogelijk)

Heeft een van jullie anders een linkje waar die prijzen die jullie noemen te vinden zijn die op locatie komen (Leidschendam)?

Ik had de prijslijst van de Knhs gezien maar kan inderdaad zijn dat dit voor fei is


Als ik op mijnknhs kijk zit de dichtstbijzijndste in Rotterdam. Mischien komt deze ook op locatie?

Puthzy 1996~07-07-2020
Pinokio 15-05-2015

Strooigoed

MariekeRomy
Berichten: 95
Geregistreerd: 14-06-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-20 12:32

LiannePuthzy schreef:
Als ik op mijnknhs kijk zit de dichtstbijzijndste in Rotterdam. Mischien komt deze ook op locatie?


Deze had ik ook gevonden, die was 3,5 uur lopen echter zag ik op hun Website niks over het meten staan. Zal even een mail sturen of ze op locatie komen

@mariekevangladbachfotografie and @haflingerromy on instagram!

MariekeRomy
Berichten: 95
Geregistreerd: 14-06-16
Woonplaats: Den Haag

Re: Met een pony tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-20 18:27

Ik heb contact opgenomen. Op hun locatie kost €5. Als ze naar mij moeten komen kost het me €40...

Ik moet even kijken wat ik nu ga doen. 3,5 uur rijden (dus 7 uur totaal met een pauze) wat ze helemaal niet gewend is, veel geld betalen voor een meting (ik ben niet van plan om vaak wedstrijden te rijden, heb daar ook geen mogelijkheid tot) of gewoon tussen de paarden. Ik doe het toch voor de ervaring en niet voor mijn punt. De proeven zijn hetzelfde dacht ik?

@mariekevangladbachfotografie and @haflingerromy on instagram!

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:34

Bij wedstrijden van de aangespannen Haflinger kan je ook meedoen zonder startkaart als niet lid. Je betaalt dan wel meer inschrijfgeld. Misschien is dat een mooie oplossing voor jullie?

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:36

Proeven zijn hetzelfde idd. Maar de jurering is naar mijn ervaring veel strenger bij de paarden zeker áls je zelf met een kleine pony rijdt.

Ik zag dat er in jouw buurt nog meer meters zaten misschien loont rondbellen? Ik vind 40 ook best prijzig.

MariekeRomy
Berichten: 95
Geregistreerd: 14-06-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-20 18:44

Sjong schreef:
Proeven zijn hetzelfde idd. Maar de jurering is naar mijn ervaring veel strenger bij de paarden zeker áls je zelf met een kleine pony rijdt.

Ik zag dat er in jouw buurt nog meer meters zaten misschien loont rondbellen? Ik vind 40 ook best prijzig.


Ik heb nu nog een andere gemaild, maar vrees toch dat daar best van reiskosten bij gaan komen. Ik wacht geduldig de reactie af

@mariekevangladbachfotografie and @haflingerromy on instagram!

MariekeRomy
Berichten: 95
Geregistreerd: 14-06-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-20 18:46

suffie schreef:
Bij wedstrijden van de aangespannen Haflinger kan je ook meedoen zonder startkaart als niet lid. Je betaalt dan wel meer inschrijfgeld. Misschien is dat een mooie oplossing voor jullie?


Ik kan helaas alleen maar hier in de omgeving starten op Max een half uurtje afstand. Ik wordt gebracht door een hele lieve eigenaresse van mijn andere verzorgpaarden (niet van diegene waarmee ik start). Die heeft aangeboden om ons te brengen zolang het maar niet ver weg is

@mariekevangladbachfotografie and @haflingerromy on instagram!

MariekeRomy
Berichten: 95
Geregistreerd: 14-06-16
Woonplaats: Den Haag

Re: Met een pony tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-20 18:46

Het is trouwens nog niet duidelijk of ik BB of B ga starten, voor bb moeten ze wel gemeten zijn dacht ik? Startpas was daar niet voor nodig toch

@mariekevangladbachfotografie and @haflingerromy on instagram!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: LolaTFB en 44 bezoekers