Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
BigOne
Berichten: 38040
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:07

Ailill schreef:
bigone schreef:
Kuggur , dan heb je het wat mij betreft mis, ik snap dat diegene die dit openbaar op het internet pleurt de schuldige is maar het sturen van masturbatiefilmpjes en naaktfoto’s door volwassenen (en pubers) is gewoon oliedom. Mijn kids heb ik juist gewezen op het feit dat ze dit soort zaken nooit en te nimmer moesten doen.En dat was zelfs nog voor de mobieltjes. Wat je niet op internet wil moet je niet delen, met niemand. En ja, dan maar victim shaming maar schieten kan alleen wanneer er munitie is.
Maar zelfs als er munitie is, haalt iemand anders toch echt de trekker over.

Dat zeg ik toch? Diegene die het verspreid of iemand mee chanteert is schuldig.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.


Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:07

Sunnda schreef:
@MB Jij vind dat niet in verhouding, dat is een mening geen feit.
Nogmaals, ik zeg niets over de verhouding of percentages wie er wint qua ellende, maar leugens hebben de neigeng uit te komen. En dan doen alsof je eigen aandeel niet bestond ondat de manier waarop iets naar buiten komt fout en niet chique is, is imo ook niet oke.

Verder eens met _Sannne.


Jij vindt het wel in verhouding staan?

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:09

bigone schreef:
Ailill schreef:
Maar zelfs als er munitie is, haalt iemand anders toch echt de trekker over.

Dat zeg ik toch? Diegene die het verspreid of iemand mee chanteert is schuldig.
Okay, dus stel ik leg hier 6 kogels op tafel, jij vult een revolver en schiet iemand dood, dan gaan we beide de bak in?

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:09

Kuggur schreef:
Ik opende dit topic alleen omdat ik wilde weten hoe een besloten vennootschap de dupe kon worden van sexting... :+


Same :')

rien10
Berichten: 14409
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:11

Dat kan wel zo zijn ja. Aanzetten tot moord, medeplichtig zijn.

Ik ook @Kuggur

foxy80

Berichten: 7853
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:12

Elisa2 schreef:
Zo zie ik dat niet, wie heeft die foto's genomen? wie heeft die foto's gestuurd? Wat die vrouw heeft gedaan vind ik niet goed te praten maar ze had het niet kunnen doen als zij er niet aan mee gewerkt hadden. Ze zijn niet gedwongen om foto's te sturen.


Dus alle slachtoffers van phishing zijn er ook maar zelf schuld aan dat ze hun geld kwijt zijn. Apart dit. Ook als je denkt via whatsapp te babbelen met je kind dat met nieuw telefoonnummer om geld vraagt. Ook als je denkt met je bank te communiceren via mail.
Ook als je door Microsoft gebeld wordt.

Allemaal ongedwongen … opgelicht.

Richt je gezicht naar de zon, dan blijven de schaduwen achter je...

BigOne
Berichten: 38040
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:16

Aillil, jij geeft een geladen geweer, ik schiet iemand neer dus ben ik de enigste schuldige maar dat kon ik alleen maar doen omdat ik dat geladen geweer kreeg van jou!

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Sintara

Berichten: 7296
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:16

Persoonlijk vind ik de mensen die nu op de mannen neerkijken het laagst. Zij zijn nu namelijk degenen die het leven van hen en hun gezin kapot maken.

Doe normaal, ze hebben niks misdaan.

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:17

Fitzroy schreef:
Ik vind een verkrachting totaal niet te vergelijken met het sturen van naaktfoto’s. Bij het laatste ben je sowieso al op wat anders uit.

Over het algemeen stuur je die foto’s zélf. Vrijwillig enzo...
Verkrachting vraag je meestal niet om, lijkt mij.
Vergelijking van niks dus...


Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:18

Asciugamano schreef:
Fitzroy schreef:
Ik vind een verkrachting totaal niet te vergelijken met het sturen van naaktfoto’s. Bij het laatste ben je sowieso al op wat anders uit.

Over het algemeen stuur je die foto’s zélf. Vrijwillig enzo...
Verkrachting vraag je meestal niet om, lijkt mij.
Vergelijking van niks dus...


Je vraagt er ook niet om, om die foto's verspreid te zien en de gevolgen kunnen hetzelfde zijn.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:20

_San87_ schreef:
Elisa2 schreef:
Dat is ook niet goed te praten wat die vrouw heeft gedaan maar in tegenstelling tot verkrachting hebben deze mannen er wel aan mee gewerkt.

Totaal niet. Dat zou namelijk impliceren dat zij ermee akkoord gingen dat deze foto's publiek werden gemaakt door iemand anders. En dat waren ze niet. De vrijheid zelf te beslissen over wat er met hun foto's gebeurd is ze afgenomen. En op een enorm brute wijze ook nog eens.

Dat klopt.
Maar kom op; je stuurt foto’s, die je niet openbaar wilt hebben, van jezelf naar een onbekende. Iemand die je nog nooit hebt gezien.
Beetje naïef om te denken dat daar verder niks mee gebeurt.


__Sannne
Berichten: 5684
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:21

Asciugamano schreef:
Dat klopt.
Maar kom op; je stuurt foto’s, die je niet openbaar wilt hebben, van jezelf naar een onbekende. Iemand die je nog nooit hebt gezien.
Beetje naïef om te denken dat daar verder niks mee gebeurt.


Oh, jij was erbij?

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:22

MarcoBorsato schreef:
Asciugamano schreef:
Over het algemeen stuur je die foto’s zélf. Vrijwillig enzo...
Verkrachting vraag je meestal niet om, lijkt mij.
Vergelijking van niks dus...


Je vraagt er ook niet om, om die foto's verspreid te zien en de gevolgen kunnen hetzelfde zijn.

Je hebt gelijk; je vráágt er nog net niet om, nee... :+


Cer

Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:22

bigone schreef:
Aillil, jij geeft een geladen geweer, ik schiet iemand neer dus ben ik de enigste schuldige maar dat kon ik alleen maar doen omdat ik dat geladen geweer kreeg van jou!

..dit is een beetje een hele kromme vergelijking hoor...
Ik hoorde dat vroeger.. "als jantje in de sloot springt"...

Je kunt nl dat geweer ook wegleggen.. :j

Ik heb een auto, kan ik mensen mee doodrijden.. doe ik ook niet :+ (edit, althans, dat hoop ik, ik zal dat nooit expres doen uiteraard)

Er zijn denk een aantal dingen.. Nl mensen die vinden dat de mannen geen (in hun mening) vieze foto's naar een vreemde dame hadden mogen sturen, want hun vrouw, vreemdgaan, schande etc etc, en in dat perspectief zijn de mannen fout... :j
Dan heb je ook nog dat zij niet de eersten zijn die dit gebeurt, dus ergens hadden ze kunnen bedenken dat dit had kunnen gebeuren (niet te vergelijken met een verkrachting, echt, niet gewoon) Maar wellicht dachten zij dat zij een echte oprecht geinteresseerde en heel nette dame aan de lijn hadden..

En dan heb je de mensen die vinden dat je helemaal zelf moet weten wat je doet met je foto's.. en als men niet zo'n smet legt op blootfoto's en niet zo'n vermaak haalt uit het publiek aan de schandpaal nagelen van mensen, dat het dan op zich niet zo heel veel voorstelt.. Een foto van je blootje.. nou, phoe hee.. Maar het kan je idd wel je carriere kosten en wellicht was deze mevrouw daar op uit.. Of op geld of iets..
Laatst bijgewerkt door Cer op 15-09-20 09:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:22

Sintara schreef:
Persoonlijk vind ik de mensen die nu op de mannen neerkijken het laagst. Zij zijn nu namelijk degenen die het leven van hen en hun gezin kapot maken.

Doe normaal, ze hebben niks misdaan.

Ja ik denk echt dat hun vrouw/vriendin nu roept: en dan heb je nog die bokkers, dankzij hun discussie is ons leven kapot. :j
Ik denk eerder dat de discussie een beetje verloopt als hier..is het stiekem achter de vrouwtjes aanlopen een probleem, of dat het op zo'n manier uitkomt en wat is dan het ergste..

Daarover lopen de meningen dus uiteen en dat mag.

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:23

__Sannne schreef:
Oh, jij was erbij?

Sorry?


Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:24

Asciugamano schreef:
Je hebt gelijk; je vráágt er nog net niet om, nee... :+


Hoe bedoel je?

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:24

bigone schreef:
Aillil, jij geeft een geladen geweer, ik schiet iemand neer dus ben ik de enigste schuldige maar dat kon ik alleen maar doen omdat ik dat geladen geweer kreeg van jou!
Nee nee, jij had het over munitie, niet over een geladen geweer, dat is iets anders.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:25

Cer schreef:
bigone schreef:
Aillil, jij geeft een geladen geweer, ik schiet iemand neer dus ben ik de enigste schuldige maar dat kon ik alleen maar doen omdat ik dat geladen geweer kreeg van jou!

..dit is een beetje een hele kromme vergelijking hoor...
Ik hoorde dat vroeger.. "als jantje in de sloot springt"...

Je kunt nl dat geweer ook wegleggen.. :j

Ik heb een auto, kan ik mensen mee doodrijden.. doe ik ook niet :+ (edit, althans, dat hoop ik, ik zal dat nooit expres doen uiteraard)

Er zijn denk een aantal dingen.. Nl mensen die vinden dat de mannen geen (in hun mening) vieze foto's naar een vreemde dame hadden mogen sturen, want hun vrouw, vreemdgaan, schande etc etc, en in dat perspectief zijn de mannen fout... :j
Dan heb je ook nog dat zij niet de eersten zijn die dit gebeurt, dus ergens hadden ze kunnen bedenken dat dit had kunnen gebeuren (niet te vergelijken met een verkrachting, echt, niet gewoon) Maar wellicht dachten zij dat zij een echte oprecht geinteresseerde en heel nette dame aan de lijn hadden..

En dan heb je de mensen die vinden dat je helemaal zelf moet weten wat je doet met je foto's.. en als men niet zo'n smet legt op blootfoto's en niet zo'n vermaak haalt uit het publiek aan de schandpaal nagelen van mensen, dat het dan op zich niet zo heel veel voorstelt.. Een foto van je blootje.. nou, phoe hee.. Maar het kan je idd wel je carriere kosten en wellicht was deze mevrouw daar op uit.. Of op geld of iets..

Zou inderdaad schelen, ja.
Persoonlijk zal het me ook worst zijn.
En natuurlijk is t fout van die ‘dame’ maar ook niet bepaald slim van die gasten.


Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:26

Ailill schreef:
bigone schreef:
Aillil, jij geeft een geladen geweer, ik schiet iemand neer dus ben ik de enigste schuldige maar dat kon ik alleen maar doen omdat ik dat geladen geweer kreeg van jou!
Nee nee, jij had het over munitie, niet over een geladen geweer, dat is iets anders.


Als jij munitie krijgt, kun je er ook voor kiezen om er niks mee te doen.

Akkoord, de mannen waren naïef en zaten fout. Maar two wrongs don't make a right.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:26

MarcoBorsato schreef:
Asciugamano schreef:
Je hebt gelijk; je vráágt er nog net niet om, nee... :+


Hoe bedoel je?

Foto’s naar een onbekende sturen, als bekend persoon, en t dan gek vinden dat ze op t internet opduiken?


Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:27

MB, klopt. Dat punt probeer ik ook te maken, maar we gaan van kogels naar een geladen geweer :')

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:29

Ailill schreef:
MB, klopt. Dat punt probeer ik ook te maken, maar we gaan van kogels naar een geladen geweer :')


Ik snap je hoor en ben het met je eens.

Asciugamano schreef:
Foto’s naar een onbekende sturen, als bekend persoon, en t dan gek vinden dat ze op t internet opduiken?


Het is naïef maar alsnog vraag je nooit om zoiets. Heel veel seksueel misbruik is het gevolg van een naïeve keus maar alsnog zijn die mensen slachtoffer.

Victim blaming, Google het.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.


BigOne
Berichten: 38040
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:29

Ailill schreef:
bigone schreef:
Aillil, jij geeft een geladen geweer, ik schiet iemand neer dus ben ik de enigste schuldige maar dat kon ik alleen maar doen omdat ik dat geladen geweer kreeg van jou!
Nee nee, jij had het over munitie, niet over een geladen geweer, dat is iets anders.

Oké , jij geeft munitie , ik schiet, ik schuldig. Zonder de kogels geen schot. Maakt jou niet schuldig , nooit . Mij wel maar zoals iemand zei , ik had de kogels weg kunnen leggen. Maar daar kun je dus nooit van uit gaan, wanneer ik naaktfoto’s stuur ( niet dat die nu op mijn leeftijd nog zo gewild zijn :D ) dan kan ik er nooit vanuit gaan dat ze niet verspreid worden. En dus ben ik misschien niet fout maar wel oerstom.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

foxy80

Berichten: 7853
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:33

Weet je, eigenlijk zou de reactie op de hele openingspost die van Mitterand moeten zijn toen die door de pers geconfronteerd werd met het bestaan van zijn buitenechtelijk kind:

"Et alors?" (voor de niet Francofonen: En dan?)

Dan is het hele "probleem" en de morele discussie weg. Dan had miss Eveline ook nooit het nut gezien van de foto' s te verspreiden in de eerste plaats.

Richt je gezicht naar de zon, dan blijven de schaduwen achter je...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 2 bezoekers