Katten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Moon_light94

Berichten: 3425
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 16:31

Fijn in ieder geval dat die dingen uitgesloten zijn! Hopelijk "gewoon" een virusje oid. Ik duim dat ze goed gaat/blijft eten :j


Mandyy

Berichten: 30476
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:13

Heel fijn om uitgesloten te hebben. Hopelijk gaat het vanaf nu de goede kant op!

Marcella

Berichten: 36669
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 08:01

Wat ik ineens zit te denken zou het ook buikpijn door hormonen kunnen zijn.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Druif_01

Berichten: 8833
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:27

Is Blue nog niet geholpen?

Wel fijn dat een aantal dingen uitgesloten zijn, dat geeft hopelijk weer wat rust.

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.


Marcella

Berichten: 36669
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:31

Nee omdat het nu super gaat met beide en ze tegelijk gesteriliseerd worden om die reden. Ben bang dat als ik Blue eerder laat doen dat het de vriendschap verstoord.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Druif_01

Berichten: 8833
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 07:49

Ah ja daar is inderdaad wel iets voor te zeggen.

Hier heeft Woezel sinds gisteravond ineens het kattenluikje ontdekt :roll: we hebben een kattenluikje naar boven en een kattenluikje naar de berging. Als de buitendeur dan openstaat kunnen ze via de berging de tuin in. Ze kunnen de tuin niet uit trouwens. Maar gisteravond stond meneer ineens naast ons. Dat was een beetje eerder dan ik gedacht had. Kleine ondernemer.

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

Marcella

Berichten: 36669
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 08:58

Da heeft het er ook nog niet over gehad, maar misschien omdat ze ook nog geen 2 kilo weegt.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Moon_light94

Berichten: 3425
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:07

Aan de andere kant kunnen opspelende hormonen ook nog wel eens zorgen voor ruzie, dus ik zou daar niet per se voor wachten. Bovendien zitten er gezondheidsvoordelen aan voor poezen, dus ik zou het zelf het liefst zo vroeg mogelijk doen. Maar dat is net wat je wil natuurlijk :)

Hoe oud is Blue nu? :)

Druif_01

Berichten: 8833
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:49

Woezel wordt over twee weken gecastreerd. Hopelijk doet Pip daarna niet al te moeilijk.

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

Mandyy

Berichten: 30476
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 12:32

Wij gaan vanmiddag naar de dierenarts voor controle oog en oren Mel.
Ik ben benieuwd. :=

Marcella

Berichten: 36669
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 12:50

Iets ouder dan 1 jaar en 1,6 kilo. Als het niet aangeraden wordt door DA dan wacht ik liever. Maira is nu vrienden met Blue, maar met in het achterhoofd dat ze meer dan een jaar alleen gezeten heeft. Ben ik blij dat het zo goed gaat met beide dames.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 14:57

1,6...dat klinkt voor mij zo licht in mijn oren.(geen idee of dat zo is)

Die van mij zijn 1,5 en 4,5 en 6 kilo. Maar goed...das een groot ras.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Moon_light94

Berichten: 3425
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 15:20

Echt he, ik heb dat ook. Loki was al 1,8 met 4 maanden :+

Ik zou wel al castreren, zeker op leeftijd van 1 jaar. Maar jij kunt dat het beste inschatten Marcella :j Hoop iig dat ze zich snel weer helemaal goed voelt :)

Edit: blue is een sibeer toch, klopt dat wel, die 1,6? Typfoutje misschien?

Needje

Berichten: 19191
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 16:29

1,6 is wel heel weinig.
Mijne zijn 5,5 en 5,9 kg. 1,5 jaar de lichtste. En de zwaarste bijna 14 maanden.

Druif_01

Berichten: 8833
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 17:07

Ik dacht al dat het aan mij lag. Vorige week heb ik Woezel gewogen en hij woog toen 1,5 kilo en is pas 4 maanden oud (en echt een dun ding).

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

Needje

Berichten: 19191
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 17:37

Mijn jongste woog met 4 maanden 2,7 kg :D

Marcella

Berichten: 36669
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 18:07

Klopt ze is eigenlijk niks te zwaar, maar Da vind het niet zo heel erg. Maar mag zeker nog wat bij en daarom mocht ik gewoon kitten brokken door blijven voeren. Maira is maar 3 kilo en atletische gebouwd.

De moeder van Blue is ook niet zo heel groot.

1,6 Kilo klopt en gewogen bij de DA en is inderdaad sibeer.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Isabel_k

Berichten: 4767
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 18:32

1,6 klinkt inderdaad echt licht. Pjotr is met vier maanden (en heel slank) al bijna 2 kilo...

IG: @arabierjoep

Mandyy

Berichten: 30476
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 19:06

Wij zijn net bij de DA geweest.
Over 5 weken weer terug en in de tussentijd ontstekingsremmende oogdruppels en 5 dagen oorcleaner en oefenen met de kap af.

Moet nog even bedenken waar we de oorcleaner gaan doen want het schijnt dat ze daarna zo gaan schudden dat je hele huis onder zit als je niet oppast.

Mel had geplast en gepoept bij de DA. Ze is zo bang.. :(:)

DideH
Berichten: 6994
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 19:08

Mandyy schreef:
Wij zijn net bij de DA geweest.
Over 5 weken weer terug en in de tussentijd ontstekingsremmende oogdruppels en 5 dagen oorcleaner en oefenen met de kap af.

Moet nog even bedenken waar we de oorcleaner gaan doen want het schijnt dat ze daarna zo gaan schudden dat je hele huis onder zit als je niet oppast.

Mel had geplast en gepoept bij de DA. Ze is zo bang.. :(:)


Hmm badkamer en dan in bad (weet niet of je die hebt?). Badkamer en dan al helemaal bad heb je zo weer schoon. Of wellicht in douchecabine?

Mensen zeggen altijd dat ik eigenwijs ben. Daar ben ik het niet mee eens.

Milo 05-08-2022 +
Voor altijd in mijn hart maatje…

Mandyy

Berichten: 30476
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 19:18

Een bad hebben we niet.
Douchecabine zou kunnen inderdaad, daar dacht ik ook aan.
De dierenarts had het nog over de schuur.

Ik dacht zelf nog aan de tuin, maar weet eigenlijk niet of ze al naar buiten mag (ook al is het maar even).

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 21:17

Marcella schreef:
Klopt ze is eigenlijk niks te zwaar, maar Da vind het niet zo heel erg. Maar mag zeker nog wat bij en daarom mocht ik gewoon kitten brokken door blijven voeren. Maira is maar 3 kilo en atletische gebouwd.

De moeder van Blue is ook niet zo heel groot.

1,6 Kilo klopt en gewogen bij de DA en is inderdaad sibeer.

Is echt heel klein voor een sibeer...
Klopt die weegschaal wel?
Mijn sieren zitten rond de 8kilo, nu zijn dat katers.

Mandy wat jammer dat je weer moet druppelen.

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 23:31

Mijn ouders hebben 2 poesjes, 3 jaar oud, de kleinste zit op net aan 2 kilo. De dikkie van de 2 zit tussen de 2 en 3 kilo.. Maargoed, dat zijn HTK poesjes. Mijn katten zijn reuzen vergeleken die van mijn ouders.

Van het gewicht kijk ik dus niet gek op omdat die van mijn ouders ook zo licht zijn, maar die zijn wél netjes op gewicht. -als in de verhoudingen kloppen.

Jammer dat je moet druppelen Mandy! Beterschap voor Mel.

Hier de katten aan het overzetten van Purizon op Orijen. Dit omdat we op mijn werk geen Purizon kunnen bestellen en Orijen kwalitatief ook heel goed is, al dan niet beter is qua vlees percentage. De reden is heel simpel, ik krijg personeel korting en ben met Orijen gewoon veel voordeliger uit. Maar ook omdat ik Zooplus de laatste tijd steeds vervelender vind qua leveren. Nu kan ik gewoon een zak van het werk mee nemen! :j
Maargoed, we zijn dus aan het overzetten. Laatst een kleinere zak Purizon besteld zodat we deze zak nog kunnen mengen, en ze dan over kunnen naar volledig Orijen. Heb ik, met mijn slimme hoofd, een zak XXL brokken besteld voor GROTE katten. Je zou denken, valt vast mee.. Maar deze brokken zijn echt huge.. Ik denk wel een cm of 3/4 lang, en een 1.5 cm breed! := nu kregen de heren al een grotere brok gemengd om de tandjes goed te houden en schrokken te voorkomen, maar dit is eigenlijk een beetje té :+ Ze vinden het maar vreemd die grote brokken en pikken de kleinere brokjed er tussenuit... Kijk het nog even aan want ze eten dit bar slecht zo. En anders is de overstap sneller gegaan dan de bedoeling was want ze pikken nu al een goede week de kleine brokjes eruit dat dus eigenlijk neerkomt op de nieuwe brokjes van Orijen... Katten.. :roll:

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

Moon_light94

Berichten: 3425
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 00:10

Hahaha ik heb standaard de XL van purizon. Maar mijn kater is vooral de brokken eter hier en dat is een grote vent van 6kg. Die kan dat hee goed hebben. In vergelijking met Orijen is het wel huge ja haha!

Wel jaloers, dat je Orijen zo goedkoop kan krijgen. Die is me toch duur haha!

Marcella

Berichten: 36669
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 05:47

Gewicht heb ik al besproken met Da, want vind ze ook licht. Maar Maira schijnt het normaal te zijn betreffende Blauwe Rus. En met Blue moest ik zo doorgaan die zou vanzelf wel bijkomen.

Blue voelt zich prima en hou zich netjes aan haar eigen voer. Alsof ze gewoon snapt dat dit voer scheelt met buikpijn.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 bezoekers