Wat is deze fell pony waard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BrechtCarlos

Berichten: 1115
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Zwolle

Wat is deze fell pony waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-20 10:04

Binnenkort ga ik mijn fell pony verkopen. Ik weet alleen van dit ras amper wat ik er voor kan vragen. Hebben jullie een idee? Dacht zelf aan 2000.

*merrie
*13 jaar
*goed fell pony papier en afstamming
*enkel en dubbelspan betuigd
*gereden onder zadel, bak vindt ze echt niet leuk en wordt dan ook wel geïrriteerd, buitenrit daarentegen vindt ze het einde en kan ze alleen en samen.
*ooit accuut hb geworden, kan dus niet op teveel gras. Staat hier wel op gras.
*d-pony
Wat denken jullie?

welmoedz

Berichten: 1569
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 10:21

ivm de HB iid een iets lagere prijsklasse, ik denk dat je met 2000-2500 prima zit.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34621
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 10:22

Wat is de stokmaat? Het maakt voor de prijs ook uit of het een grote of een kleine D maat is.

future_vet
Berichten: 2613
Geregistreerd: 01-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 10:22

Als die door de klinische keuring komt zou ik €2750 een goede prijs vinden.
Wel een eigenaar die dus graag buiten rijdt.

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 10:25

Ik denk dat je redelijk goed zit met je prijs. Ik zou misschien zelf heel ietsjes hoger inzetten, proberen kan altijd. Maar denk dat hij inderdaad rond de 2500 waard is. Hoefbevangen geweest , verder geen bijzondere dingen qua sport /dressuur maar echt een buitenrij pony. Maar wel aangespannen dus dat scheelt ook.

BrechtCarlos

Berichten: 1115
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-20 10:27

SusanH schreef:
Wat is de stokmaat? Het maakt voor de prijs ook uit of het een grote of een kleine D maat is.



Volgens mij is ze 143 cm.

BrechtCarlos

Berichten: 1115
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Zwolle

Re: Wat is deze fell pony waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-20 10:28

Afbeelding

Nog een fotootje. Toont wel groter dan 143 cm vind ik. Ik ben namelijk 178 cm.

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 10:29

Vraag anders Stal de Vlietlanden even, die hebben er heel veel staan en weten vast de prijzen.
Ze zit ook op Facebook.

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Wat is deze fell pony waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 11:05

Ik vind de hier genoemde prijzen wel hoog eigelijk.

Het gaat om een kleine D, dus eigelijk niet echt geschikt voor een volwassene. Braaf op buitenrit en betuigd, dat is positief. En fell pony, dat haalt de prijs idd ook wat omhoog.

Maar als het dan op bakwerk aankomt, maakt ik volgende veronderstellingen op basis van je advertentie (correct me if i am wrong):
- amper in de bak gereden en ook niet braaf (wat is geirriteerd?)
- geen ervaring op wedstrijd etc
- beetje talent tot springen is maar de vraag
- trailerladen ook niks over bekend

Dus als ik dan kijk naar waar dit soort pony terecht kan komen, maar ik volgende bedenkingen:

- wei: moeilijk ivm HB verleden
- manegestalling/pensionstalling: wat bedenkingen ivm niet braaf in de bak (?)
- plek dicht bij bos: ideaal. Maar ook geen info over trailerladen, dus mogelijks hier ook beperkt tot alleen het bos naast de stal

Natuurlijk kan je met wat werk veel veranderen, maar alles waar je zelf nog op moet trainen/werken drukt natuurlijk de prijs.

Dus met de huidige informatie zou ik 2000 wel als het absolute maximum zien.
Natuurlijk wel meer als er positieve dingen bekend zijn als trailerladen, sprongetje, ...

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70525
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 11:06

Ik verplaats dit topic naar Paardenpraat.

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Wat is deze fell pony waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 11:11

Aangespannen rijden is ook wat waard, zeker als ze ervaring hebben.
Dan telt het even een stuk minder dat ze wat kleiner zijn - sterker, mocht je in wedstrijdverband willen rijden is het zelfs een pré want grote pony in ponyklasse.

Prijzen heb ik geen verstand van maar ik vind het juist nogal laag wat hier genoemd wordt.

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 11:11

Poekkie schreef:
Ik vind de hier genoemde prijzen wel hoog eigelijk.

Het gaat om een kleine D, dus eigelijk niet echt geschikt voor een volwassene. Braaf op buitenrit en betuigd, dat is positief. En fell pony, dat haalt de prijs idd ook wat omhoog.

Maar als het dan op bakwerk aankomt, maakt ik volgende veronderstellingen op basis van je advertentie (correct me if i am wrong):
- amper in de bak gereden en ook niet braaf (wat is geirriteerd?)
- geen ervaring op wedstrijd etc
- beetje talent tot springen is maar de vraag
- trailerladen ook niks over bekend

Dus als ik dan kijk naar waar dit soort pony terecht kan komen, maar ik volgende bedenkingen:

- wei: moeilijk ivm HB verleden
- manegestalling/pensionstalling: wat bedenkingen ivm niet braaf in de bak (?)
- plek dicht bij bos: ideaal. Maar ook geen info over trailerladen, dus mogelijks hier ook beperkt tot alleen het bos naast de stal

Natuurlijk kan je met wat werk veel veranderen, maar alles waar je zelf nog op moet trainen/werken drukt natuurlijk de prijs.

Dus met de huidige informatie zou ik 2000 wel als het absolute maximum zien.
Natuurlijk wel meer als er positieve dingen bekend zijn als trailerladen, sprongetje, ...



Ik weet verder de prijzen niet, maar Fell Pony's mogen naar mijn weten voor het stamboek niet groter zijn dan 1.42 dus dan zou het een grote Fell zijn (als ze niet dus net te groot is), dat lijkt mij gunstig voor de prijs :D. Dan kan er prima een volwassene (al dan niet een kleinere) op!

Wat mij verder altijd opvalt in dit soort topics is dat de prijzen zo laag genoemd worden, zo zie ik ze niet vaak te koop staan haha. Zou het vragen aan mensen met verstand van het ras, want dat zal ook wat waard zijn! Zijn superleuke pony's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 11:14

Ik denk dat je meer kan vragen, 2750 (minimaal) vind ik een mooie prijs. Het is een ideale buitenrit pony voor een volwassenen en volgens mij worden die best veel gezocht.

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Wat is deze fell pony waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 11:21

Ik zou ook eens goed rondkijken. Volgens mij kan je niet veel paarden/pony's kopen waar je als volwassene op kan rijden en alleen(!!!) mee naar buiten kan. De vraag is natuurlijk wel wat ze precies doet in de bak. Dat zou ik even wat beter specificeren.

BrechtCarlos

Berichten: 1115
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Zwolle

Re: Wat is deze fell pony waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-20 11:36

Deze pony kan je als volwassenene prima rijden. Ik zelf ben 178.Heb haar stokmaat even opgezocht is 142 cm. Pony is super braaf te laden op de trailer. No problem. Bak is ze nooit echt heel goed en correct in gereden. Ik heb het geprobeerd en stap draf galop gaat nu gewoon goed ik heb het bokken er echt uit kunnen rijden maar ze vindt het gewoon niet leuk.

BrechtCarlos

Berichten: 1115
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-20 12:14

LoveBodin schreef:
Ik zou ook eens goed rondkijken. Volgens mij kan je niet veel paarden/pony's kopen waar je als volwassene op kan rijden en alleen(!!!) mee naar buiten kan. De vraag is natuurlijk wel wat ze precies doet in de bak. Dat zou ik even wat beter specificeren.


Wat ze deed toen ze kwam was vooral langzaam gaan en bij drijven slecht reageren. Op zweep werd ze echt boos en gaf ze wel eens een bok. Dit is natuurlijk ook een rijtechnisch probleem maar ik heb het er gelukkig uit kunnen rijden. Nu kijkt ze alleen zo boos bij het rijden in de bak en is gewoon niet gemotiveerd om wat te doen terwijl dat buiten heel anders is.

ikkedus
Berichten: 3272
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Wat is deze fell pony waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 12:23

Met een goed papier heeft ze toch ook waarde voor de fok? En een fijne recreatie pony wordt ook veel gezocht. Ik vind de 2000 ook wel erg laag. Zou ook denken aan vraagprijs van 2750/3000 en verwachten uit komen op 2500/2750.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34621
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 14:40

Ik zou ook denken ergens tussen de 2500 en 3000. Braaf buiten is ook veel waard. En ze is nog niet heel oud.