Whiteboard wanden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Gitta_

Berichten: 279
Geregistreerd: 17-04-08
Woonplaats: Ede

Whiteboard wanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-20 08:53

Hi there! :D

Wie van jullie heeft whiteboard wanden? Zeg maar, een groot stuk muur geheel bedekt in whiteboard. Ik heb in mijn kantoor twee wandjes over, die in een hoek naar elkaar toelopen en waar ik een soort creative corner van wil maken. Voor m’n werk en studie gebruik ik sowieso veel whiteboards en nu zou ik dus graag een zo’n groot mogelijk oppervlak ermee bedekken.

Online zie ik allemaal mega dure oplossingen, wie heeft de tip om dit betaalbaar te gaan doen? De wanden zijn zo’n 1.20 breed en ik wil de whiteboards ongeveer 1.80 hoog maken.

Thanks! *\o/*


8nnemiek

Berichten: 43370
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Whiteboard wanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 09:04

Via google kom ik uit op whiteboardverf: KLIK
Ik heb er geen ervaring mee, maar het klinkt wel handig, en als de muur zelf niet vlak genoeg is dan zou je die misschien kunnen bekleden met hout, naden dichtsmeren, en daar de whiteboard verf op gebruiken?

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Gitta_

Berichten: 279
Geregistreerd: 17-04-08
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-20 09:24

8nnemiek schreef:
Via google kom ik uit op whiteboardverf: KLIK
Ik heb er geen ervaring mee, maar het klinkt wel handig, en als de muur zelf niet vlak genoeg is dan zou je die misschien kunnen bekleden met hout, naden dichtsmeren, en daar de whiteboard verf op gebruiken?


Ja, ik ken het ook - maar wel veel slechte verhalen over gehoord, op de lange termijn blijft het dan toch niet mooi en alsnog een best prijzig klusje.

Telpeva

Berichten: 14671
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 10:27

Heb je misschien al eens gekeken voor whiteboardfolie, dat je daar een rol van koopt en dat tegen de muur plakt oid? Daar heb ik zelf overigens geen ervaring mee, ik weet alleen dat het bestaat :)

Ik overweeg het zelf ook voor een wand in mijn atelier, bij mij is het ook het prijskaartje wat het probleem is. Folie is goedkoper, maar de folie die ik vond is weer niet magnetisch. En ik wil er ook magneetjes op kunnen plakken, dus ik weet het zelf ook nog niet wat ik er mee ga doen :+

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Roodvos

Berichten: 6643
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 10:36

Gitta_ schreef:
8nnemiek schreef:
Via google kom ik uit op whiteboardverf: KLIK
Ik heb er geen ervaring mee, maar het klinkt wel handig, en als de muur zelf niet vlak genoeg is dan zou je die misschien kunnen bekleden met hout, naden dichtsmeren, en daar de whiteboard verf op gebruiken?


Ja, ik ken het ook - maar wel veel slechte verhalen over gehoord, op de lange termijn blijft het dan toch niet mooi en alsnog een best prijzig klusje.

Mijn ervaring met gewone whiteboarden is dat die op de lange termijn ook lelijk worden. Ook met speciale reiniger krijg je het op gegeven moment toch niet meer goed schoon.
Als je een pot whiteboard verf hebt kan je het dan gewoon opnieuw schilderen.


Telpeva schreef:
Heb je misschien al eens gekeken voor whiteboardfolie, dat je daar een rol van koopt en dat tegen de muur plakt oid? Daar heb ik zelf overigens geen ervaring mee, ik weet alleen dat het bestaat :)

Ik overweeg het zelf ook voor een wand in mijn atelier, bij mij is het ook het prijskaartje wat het probleem is. Folie is goedkoper, maar de folie die ik vond is weer niet magnetisch. En ik wil er ook magneetjes op kunnen plakken, dus ik weet het zelf ook nog niet wat ik er mee ga doen :+

Is de whiteboard verf wel magnetisch?
Met metalen strips onder de folie kan je iets doen om magneetjes te gebruiken. Maar dat is dan wel beperkt tot de plek waar de strips zitten. Of de whiteboard verf mengen met ijzerpoeder?

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

8nnemiek

Berichten: 43370
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 10:44

Roodvos schreef:
Mijn ervaring met gewone whiteboarden is dat die op de lange termijn ook lelijk worden. Ook met speciale reiniger krijg je het op gegeven moment toch niet meer goed schoon.
Als je een pot whiteboard verf hebt kan je het dan gewoon opnieuw schilderen.

Hier ook inderdaad :j Ik heb een normaal whiteboard van 10 jaar oud, maar na verloop van tijd is dat oppervlak toch wat ruw geworden en inmiddels moet ik echt met een schuursponsje aan de slag om het schoon te krijgen. Ik denk niet dat je dat helemaal kan voorkomen.

Voor magnetisch whiteboard kun je ook een laag magneetverf als ondergrond gebruiken, en daar whiteboard folie of verf overheen doen.
Wat de folie betreft: dat zal vast prima werken. Maar je hebt wel echt een heel gladde ondergrond nodig, en het is ook best lastig om een grote lap aan te brengen zonder er luchtbellen onder te krijgen. Die ervaring heb ik in ieder geval met grote stickers en glasfolie.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip


Telpeva

Berichten: 14671
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 10:46

Roodvos schreef:
Is de whiteboard verf wel magnetisch?
Met metalen strips onder de folie kan je iets doen om magneetjes te gebruiken. Maar dat is dan wel beperkt tot de plek waar de strips zitten. Of de whiteboard verf mengen met ijzerpoeder?

Nee volgens mij ook niet, daar moest dacht ik ook eerst een laag magneetverf onder.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Roodvos

Berichten: 6643
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Re: Whiteboard wanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 11:33


Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 11:41

Roodvos schreef:
Dan zou je misschien een (dunne) stalen plaat als basis kunnen gebruiken en die afwerken met whiteboard verf of folie?
Zoiets misschien?:
https://www.hornbach.nl/shop/KAISERTHAL ... tikel.html

Dat lijkt mij ook de beste optie. Magneetverf is ook best prijzig en één laag daarvan is vaak niet voldoende.

ingvdh

Berichten: 6368
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 11:46

Op mijn werk was er een wand met speciale whiteboardverf behandeld. Maar de ondergrond wat niet echt glad waardoor het niet fijn werken was. De verf is niet magnetisch, je kan er dus alleen op schrijven. Dit was geen succes.

Zijn er geen standaard borden ongeveer die maat?

Hoe denken jouw collega's daar over? Ik probeer er altijd zoveel mogelijk in kantoorruimtes onderuit te komen. Men hangt er van alles op en twee jaar later hangen er nog precies dezelfde dingen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne_26 en 79 bezoekers