Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
LWDaisy

Berichten: 4760
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-20 10:16

Ik weet niet of het in Nederland een even groot onderwerp is als dat het dat hier de afgelopen week in België was, maar door de grote hetze rond het hele gedoe wilde ik toch eens horen wat jullie mening is. Want of jullie de heren nu kennen of niet, een mening hebben we allemaal wel :)

De 3 heren in kwestie zijn bekend in heel Vlaanderen. Alle 3 gaan momenteel gebukt onder het feit dat heel Vlaanderen zeer onthullende foto's en filmpjes van hen gezien heeft, en de wildste verhalen doen de ronde. Ze zouden bijvoorbeeld een whatsapp-groepje hebben gehad, waarin zij de foto's naar elkaar stuurden - één van hun vrouwen zou op die beelden zijn uitgekomen en die op internet gepleurd hebben - ...

Afbeelding

Nu blijkt dat ze alle 3 door dezelfde persoon, of personen, "in de val zijn gelokt", en zij zou(den) deze beelden hebben verspreid.

De heren hebben ondertussen allemaal gereageerd op wat er gebeurd is. Daar kwam boosheid, verdriet, geroep en gehuil bij kijken.

De meningen zijn verdeeld natuurlijk. De ene heeft medelijden, de ander lacht zich een deuk en maakt meme's van het hele gebeuren. Het helpt natuurlijk niet dat één van de heren een hit heeft die "een ster" noemt.

Ikzelf was het meeste onder de indruk van Peter Van De Veire zijn reactie. Zal deels wel zijn omdat ik gewoon fan ben van die man, MNM is de enige radiozender die ik beluister, en ik hoor hem graag bezig. Die omschreef hoe zijn gezin hieronder gebukt gaat - hoe hij met zijn zoontje naar de supermarkt gaat, daar herkent en uitgelachen wordt, hoe mensen obscene gebaren maken naar hem, terwijl zijn zoontje erbij is.

En dan denk ik "ocharme". Anderzijds.. denk ik dan.. Hoe f*cking stom kan je zijn?
Je bent een BV. Nog veel meer dan "de gewone mens" zou jij moeten weten hoe snel een reputatie de grond kan worden ingeboord, hoe snel iets kan rondgaan. Er wordt al jaaaren gesensibiliseerd over dit onderwerp, vooral naar de jeugd toe, men gaat er vanuit dat volwassenen beter weten - en al helemaal BV's, denk ik dan.

Nu hebben ze allemaal spijt, natuurlijk.
Maar dan vraag ik me af.. Waar heb je spijt van? De sarcastische kant van mij denkt dan "spijt dat je betrapt bent zeker". De menselijke kant in mij snapt het wel - ik ga echt niet ontkennen dat ik ook wel eens een pikante foto naar mijn vriend stuur - maar hey, dat is mijn vriénd, geen wildvreemde die mij om naaktfoto's vraagt, zo stom zou ik ten eerste nooit zijn, en ten tweede zou dat voor mij echt wel vreemdgaan zijn. Oké, er is geen fysiek contact tussen 2 personen bij het versturen van een naaktfoto/video, maar je stuurt die beelden naar iemand door die niét jouw partner is terwijl je er wel één hebt - voor mij is dat toch wel een vorm van vreemdgaan. En dat hebben alle 3 de heren hun partner dus willens en wetens aangedaan, en daar kan ik echt geen respect of medelijden voor opbrengen..

Je zult er maar mee getrouwd zijn. Je zult er maar kinderen mee hebben.
De 3 heren roepen op om de foto's/video's niet verder te delen, om hun familie te ontzien - sarcastisch kantje denkt dan "jij hebt je gezin ook niet ontzien hoor, door deze beelden te maken en door te sturen".

Anderzijds hebben ze imo wel degelijk gelijk als ze uitleggen dat ze deze beelden in privésfeer gemaakt hebben, en dat die nooit bedoelt waren voor het grote publiek. Zij hebben nooit de toestemming gegeven om deze beelden naar Jan en alleman te sturen - maar dat doet niemand, denk ik, die slachtoffer wordt van het verspreiden van foto's die privé bedoelt waren.

Dat risico loop je per direct, wanneer je zo'n foto verstuurt. Ik moet er bijvoorbeeld ook maar op vertrouwen dat als ik en mijn vriend uit elkaar zouden gaan, hij die foto's voor zichzelf zou blijven houden. Dat risico is er, en mochten wij uit elkaar gaan en hij zou die foto's toch verspreiden, zou ik daar natuurlijk flink boos om zijn - maar ik zou dan wel bij mezelf denken "stomme tr*t die je bent, jij hebt wel die foto's zelf gemaakt en doorgestuurd naar hem". Er is wel een verschil, vind ik - ik stuur ze naar mijn partner, niet naar een vreemde. Ik vertrouw erop dat mijn vriend mens genoeg is om mij zoiets niet aan te doen als we uit elkaar zouden gaan. Tenzij ik hem bedrieg oid, dan zou ik de wraakactie ergens wel snappen.. Want zo werkt de wereld, denk ik dan. Niet dat ik het goedkeur, maar zo werkt het nu eenmaal..

Het verspreiden van beelden, waar je geen toestemming voor gekregen hebt, is verboden en strafbaar.
Heb ik ze gezien? Ja, en ze waren echt walgelijk (nee, ik heb ze niet toegestuurd gekregen, ik heb ze op iemand zijn/haar telefoon gezien, dus ik heb ze zelf nooit in mijn bezit gehad en ook niet verder verspreid :) ). Walgelijk, omdat die mannen allemaal een gezin hebben. Walgelijk, omdat ze dit hun gezin aandoen. Walgelijk, omdat ze nu alle drie naar "Eveline" wijzen. Eveline heeft hen niet gedwongen - Eveline heeft hen uit de broek gepraat, en zij zijn daar vrijwillig in mee gegaan.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat zij op een bepaalde manier slachtoffer zijn nu, maar man the f*ck up, jullie hebben dit jezelf vooral aangedaan, niet "Eveline". Ja, ze zijn slachtoffer van het verspreiden van privébeelden, maar die beelden hadden nooit verspreid kunnen worden als zij die zelf niet gemaakt hadden, en doorgestuurd hadden naar "Eveline". Ze zijn niet onschuldig, in mijn ogen. Ik zou véél meer begrip en medelijden hebben moest hun partner zulke beelden verspreiden. Maar nu.. Nu heb ik ergens zoiets van "wie zijn gat brandt..."

Wat vinden jullie?

Natuurlijk hadden die beelden privé moeten blijven. Maar we leven in 2020, er worden dagelijks waarschijnlijk miljoenen foto's verspreid waar nooit toestemming voor gegeven is, en dat gebeurt niet pas sinds vorige week. "Eveline" treft schuld - maar dat kan alleen maar doordat zij deze beelden in eerste instantie van de heren zelf ontvangen heeft. Imo hebben zij hier evenveel schuld aan, net doordat ze een gezin hebben en hen dit imo dus hebben aangedaan. Ik zou het een heel andere situatie vinden mochten die foto's bijvoorbeeld op één van de heren hun telefoon hebben gestaan, en deze telefoon gehackt/gestolen wordt. Maar in deze situatie vind ik dat de heren zelf een heel grote bijdrage geleverd hebben aan de miserie die ze nu meemaken.. Ik ga niet zover dat ik zeg dat het hun verdiende loon is - maar ergens vind ik wel dat ze hier rekening mee hadden moeten houden.

Ik plaats nog enkele linkjes die hierover berichten:
Stan laat wat zien
Ook Sean reageert op gelekte naaktbeelden
Peter over de gelekte naaktbeelden

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!



future_vet
Berichten: 2609
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 10:21

Misschien niet zo slim van ze geweest maar victim shaming vind ik echt not done. Fout blijft bij degene die het heeft gedeeld met de media. Hoop dat die “Eveline” een zware straf krijgt.

Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 10:23

Deze heren zijn slachtoffer geworden van hele nare praktijken. Degene die hier fout zitten, zijn die Eveline én alle mensen die de beelden vervolgens hebben doorgestuurd.

MarliesV

Berichten: 15171
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 10:25

Is dit wel handig, die hetze wordt alleen maar groter door dit soort dingen te delen en voeden. Dat is precies waar jij nou mee bezig bent.

Hier in Nederland is de Bekende Vlaming totaal niet interessant. Vind dit niet zo handig, sorry.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Suzanne F.

Berichten: 49153
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 10:26

Het duurde even voordat ik de bv’s in deze snapte. Ik dacht: wat hebben bedrijven hier nu mee te maken? :+
Maar ik vermoed dat het staat voor bekende Vlamingen?
Ja, aan de ene kant sneu. Maar aan de andere kant ook wel beetje eigen schuld dikke bult natuurlijk.
Maar hoop wel dat ze die vrouw (of man) pakken die dit bewust gedaan heeft en verspreid heeft. Dit mag nooit worden geaccepteerd.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41537
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 10:27

future_vet schreef:
Misschien niet zo slim van ze geweest maar victim shaming vind ik echt not done. Fout blijft bij degene die het heeft gedeeld met de media. Hoop dat die “Eveline” een zware straf krijgt.

Helemaal mee eens.

Palmera

Berichten: 9450
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 10:29

Iedereen moet gewoon nadenken naar wie wat gestuurd word. ;)
Alle partijen zijn imo net zo schuldig en/of dom.

En heel eerlijk mij persoonlijk boeit dit nooit zo.
Iedereen die het interesseert, die erom lacht of beledigende opmerkingen maakt hebben neem ik aan zelf nog nooit een fotootje verzonden? Nog nooit een paar pikante berichten verstuurd? Keurig, houden zo! +:)+

Als mijn foon gejat word word het ook spektakel, dat is het risico wat ík loop, voor doorsturen ben ik minder bang want diegene die ze ontvangt heeft heel wat meer te verliezen dan ik. Dat bedoel ik dus met nadenken. ;)

LWDaisy

Berichten: 4760
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-20 10:32

MarliesV schreef:
Is dit wel handig, die hetze wordt alleen maar groter door dit soort dingen te delen en voeden. Dat is precies waar jij nou mee bezig bent.

Hier in Nederland is de Bekende Vlaming totaal niet interessant. Vind dit niet zo handig, sorry.


Hmm, ik snap je punt.
Ik heb dit topic niét aangemaakt om de hetze nog groter te maken, ik vermoedt dat de heren (en hun gezinnen) het al zwaar genoeg hebben.
Ik heb dit topic aangemaakt om te polsen wat jullie mening hieromtrent is, ongeacht over wie het gaat. Het gaat mij meer om de situatie - man stuurt naaktfoto's door naar iemand die niet zijn partner is - foto's lekken uit - mannen wijzen naar verspreider van foto - schrappen hun eigen aandeel hierin.

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

LWDaisy

Berichten: 4760
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-20 10:32

Palmera schreef:
Iedereen moet gewoon nadenken naar wie wat gestuurd word. ;)
Alle partijen zijn imo net zo schuldig en/of dom.

En heel eerlijk mij persoonlijk boeit dit nooit zo.
Iedereen die het interesseert, die erom lacht of beledigende opmerkingen maakt hebben neem ik aan zelf nog nooit een fotootje verzonden? Nog nooit een paar pikante berichten verstuurd? Keurig, houden zo! +:)+

Als mijn foon gejat word word het ook spektakel, dat is het risico wat ík loop, voor doorsturen ben ik minder bang want diegene die ze ontvangt heeft heel wat meer te verliezen dan ik. Dat bedoel ik dus met nadenken. ;)


Precies dat. Ik zou hetzelfde probleem hebben als mijn telefoon gestolen/verloren/gevonden raakt, maar ik ben dan fair genoeg om te denken "ik heb die foto's op mijn telefoon staan"..
Neemt natuurlijk niet weg dat ik me dood zou schamen, en echt heel boos zou zijn als deze foto's verspreid zouden worden, want daar heb ik geen toestemming voor gegeven.

Maar dat is een andere situatie dan wat hier gebeurd is, en net dat wilde ik te weten komen van jullie - denken jullie anders over situatie A dan over situatie B?

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41537
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 10:34

LWDaisy schreef:
MarliesV schreef:
Is dit wel handig, die hetze wordt alleen maar groter door dit soort dingen te delen en voeden. Dat is precies waar jij nou mee bezig bent.

Hier in Nederland is de Bekende Vlaming totaal niet interessant. Vind dit niet zo handig, sorry.


Hmm, ik snap je punt.
Ik heb dit topic niét aangemaakt om de hetze nog groter te maken, ik vermoedt dat de heren (en hun gezinnen) het al zwaar genoeg hebben.
Ik heb dit topic aangemaakt om te polsen wat jullie mening hieromtrent is, ongeacht over wie het gaat. Het gaat mij meer om de situatie - man stuurt naaktfoto's door naar iemand die niet zijn partner is - foto's lekken uit - mannen wijzen naar verspreider van foto - schrappen hun eigen aandeel hierin.

Nou ja, hun aandeel is niks anders dan een foto maken en deze in privésfeer naar een ander sturen. Dat is niet illegaal.

Zonder toestemming foto's op het www zetten dan weer wel.

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 10:38

Misschien de foto weghalen. In Nederland kennen we deze mensen, over het algemeen, niet. En nu door deze foto worden ze hier ook bekend.

rien10
Berichten: 14564
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 10:49

Bottom line: Ze zijn vreemd gegaan en het komt uit. Niet zo heel boeiend, dat gebeurt elke dag bij honderden mannen en vrouwen. Eigen schuld Dikke bult.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41537
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 10:54

rien10 schreef:
Bottom line: Ze zijn vreemd gegaan en het komt uit. Niet zo heel boeiend, dat gebeurt elke dag bij honderden mannen en vrouwen. Eigen schuld Dikke bult.

Niet helemaal. Ik ken maar weinig vreemdgangers die op deze manier geout worden. Ik vind het walgelijk.

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 10:57

Ik vind dit topic aanstootgevend. We zien enkele foto's en filmpjes die illegaal verspreid worden en plots denkt iedere man in de straat het volledige leven van deze mannen én hun gezin te kennen. Ik vind dit veroordelende topic ook een schending van hun privacy. Wat voor nut heeft het om te speculeren over het hoe en het waarom in een zaak waar we misschien nog geen 1% van weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 10:58

_San87_ schreef:
LWDaisy schreef:


Hmm, ik snap je punt.
Ik heb dit topic niét aangemaakt om de hetze nog groter te maken, ik vermoedt dat de heren (en hun gezinnen) het al zwaar genoeg hebben.
Ik heb dit topic aangemaakt om te polsen wat jullie mening hieromtrent is, ongeacht over wie het gaat. Het gaat mij meer om de situatie - man stuurt naaktfoto's door naar iemand die niet zijn partner is - foto's lekken uit - mannen wijzen naar verspreider van foto - schrappen hun eigen aandeel hierin.

Nou ja, hun aandeel is niks anders dan een foto maken en deze in privésfeer naar een ander sturen. Dat is niet illegaal.

Zonder toestemming foto's op het www zetten dan weer wel.
Dit ja.
Ik vind de openingspost echt tenenkrommend vanwege het victimblaming en moralisme.
Dat ze dit doen terwijl ze getrouwd zijn of wel of geen partner hebben is niet relevant, het gaat jou, mij, ons niets aan.
Dat is prive, dat moet hij maar met zijn vrouw uitzoeken.

Terecht dat ze wijzen naar degene die de wet heeft overtreden lijkt me.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Re: Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 11:28

Op zich is dit topic voor de paardenwereld misschien wel een goede waarschuwing. Nu gaat het om mannen, maar hoeveel jonge meiden laten zich ompraten tot het versturen van dergelijke filmpjes en foto's?

Natuurlijk is het fout (en illegaal!) om dergelijk materiaal te lekken, maar het gebeurt. Wees voorzichtig met naar wie je zulk materiaal stuurt, want het kan tegen je gebruikt worden en niemand wordt er beter van als iemand dit met bijvoorbeeld je hele school deelt. Dan is het leed ook al geleden, je kan naar de politie gaan, maar je kan het niet terugdraaien.

Ik heb niks tegen het maken van pikant materiaal, maar let er mee op en vertrouw niet iedereen op z'n blauwe ogen.

He who neglects the present moment, throws away all that he hath

Ailill

Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 11:28

Poeh, ik weet niet zo goed wat ik over dit topic moet zeggen om het leuk en netjes te houden. Blijkbaar voelt TS de ernstige behoefte om dit zo groots hier op Bokt onder de aandacht te brengen, dat vind ik best bijzonder. Ik zie er totaal, maar dan ook totaal het nut niet van in.

Mijn eerste gedachte was wat mensen privé doen gaat een ander niet(s) aan. Tweede gedachte werd een vraag, wat is vandaag nog écht privé? En dan is de cirkel rond, dankzij dit topic is het privé van drie mensen ineens een heel stuk minder privé geworden. Top actie +:)+

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

MarliesV

Berichten: 15171
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 11:32

LWDaisy schreef:
MarliesV schreef:
Is dit wel handig, die hetze wordt alleen maar groter door dit soort dingen te delen en voeden. Dat is precies waar jij nou mee bezig bent.

Hier in Nederland is de Bekende Vlaming totaal niet interessant. Vind dit niet zo handig, sorry.


Hmm, ik snap je punt.
Ik heb dit topic niét aangemaakt om de hetze nog groter te maken, ik vermoedt dat de heren (en hun gezinnen) het al zwaar genoeg hebben.
Ik heb dit topic aangemaakt om te polsen wat jullie mening hieromtrent is, ongeacht over wie het gaat. Het gaat mij meer om de situatie - man stuurt naaktfoto's door naar iemand die niet zijn partner is - foto's lekken uit - mannen wijzen naar verspreider van foto - schrappen hun eigen aandeel hierin.


Maar als je het algemeen wilt weten, waarom dan de foto, de linkjes enz. Zo is het echt een hetze wat aangewakkerd wordt, daar ben jij verantwoordelijk voor in mijn ogen. Vind dit wel een domme move als je echte motieven algemeen zijn.

Omtrent de situatie: sukkels, zowel dat je vreemd gaat, als dat je hier foto's of filmpjes van rond stuurt. En super slecht dat iemand dit met een vooropgezet plan online heeft gegooid. Bah zum kotsen.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

LWDaisy

Berichten: 4760
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-20 11:35

Nickolay schreef:
Misschien de foto weghalen. In Nederland kennen we deze mensen, over het algemeen, niet. En nu door deze foto worden ze hier ook bekend.


Crap, ik kan niet meer bewerken. Kan één van de modjes dit doen aub?

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

Ailill

Berichten: 11669
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Sexting - ook bv's werden er de dupe van. Jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 11:38

Vraag dan gelijk of ze het hele topic willen anonimiseren/verwijderen, want dit voegt, op deze wijze, voor niemand iets toe.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

Boras
Berichten: 9945
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 11:42

Belachelijk natuurlijk dat deze mensen in het openbaar belachelijk worden gemaakt. Diep triest.
Het nieuws gaat als een lopend vuurtje, nu ook op bokt.

Tegenwoordig moet alles kunnen en alles is een recht.
Maar als je ervoor zorgt dat dit soort opnames van jezelf niet bestaan, dan loop je ook niet het risico dat iemand ze zonder je toestemming verspreidt. Zo simpel is het. Er bestaan nu eenmaal beperkingen in het leven en met deze valt goed te leven.

Je kunt je zo vergissen in mensen. Ook in mensen van wie je dat nooit had verwacht. Uiteindelijk kun je handen alleen voor jezelf in het vuur steken. En soms dat niet eens.

Gewoon niet doen. Dat zou iedere ouder zijn kind moeten proberen mee te geven.
Maar ja, dat wordt als niet van deze tijd gezien.
Laatst bijgewerkt door Boras op 14-09-20 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

Berichten: 9450
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 11:42

Ailill schreef:
Vraag dan gelijk of ze het hele topic willen anonimiseren/verwijderen, want dit voegt, op deze wijze, voor niemand iets toe.

Ik vind het onderwerp wél interessant!
Hier betreft het bekende belgen, een aantal BN-ers, Patricia Paay bv, heeft er ook mee te maken gehad en jij en ik kunnen er ook mee te maken krijgen.
Dan zal het de landelijke pers niet halen, maar wel de kantine op je werk en dat is voor ons net zo erg als de landelijke pers voor de BN-er. ;)

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 11:43

Ailill schreef:
Vraag dan gelijk of ze het hele topic willen anonimiseren/verwijderen, want dit voegt, op deze wijze, voor niemand iets toe.


Helemaal eens, wat een onzinnig topic dit.

Boras
Berichten: 9945
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 11:44

Palmera schreef:
Ailill schreef:
Vraag dan gelijk of ze het hele topic willen anonimiseren/verwijderen, want dit voegt, op deze wijze, voor niemand iets toe.

Ik vind het onderwerp wél interessant!
Hier betreft het bekende belgen, een aantal BN-ers, Patricia Paay bv, heeft er ook mee te maken gehad en jij en ik kunnen er ook mee te maken krijgen.
Dan zal het de landelijke pers niet halen, maar wel de kantine op je werk en dat is voor ons net zo erg als de landelijke pers voor de BN-er. ;)


Ook "gewone" mensen halen hiermee helaas de landelijke pers.
Bijvoorbeeld jongeren die de schande niet aankunnen en zelfmoord plegen.
Dat heb ik al meerdere malen voorbij zien komen.

LWDaisy

Berichten: 4760
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-20 11:46

Ailill schreef:
Poeh, ik weet niet zo goed wat ik over dit topic moet zeggen om het leuk en netjes te houden. Blijkbaar voelt TS de ernstige behoefte om dit zo groots hier op Bokt onder de aandacht te brengen, dat vind ik best bijzonder. Ik zie er totaal, maar dan ook totaal het nut niet van in.

Mijn eerste gedachte was wat mensen privé doen gaat een ander niet(s) aan. Tweede gedachte werd een vraag, wat is vandaag nog écht privé? En dan is de cirkel rond, dankzij dit topic is het privé van drie mensen ineens een heel stuk minder privé geworden. Top actie +:)+


Hmm, dat zie je niet zoals ik het bedoelt heb. Hier in BE is het best een grote "hype". Ik denk dat héél veel mensen hier slachtoffer van worden - dat het nu een aantal BV's overkomt, brengt de hele boel alleen maar meer onder de aandacht.

Als het een 14-jarig meisje overkomt, vinden we dat (terecht) allemaal suuuper erg. Ook al heeft ze die foto's zelf gemaakt en (ter goeder vertrouwen) naar iemand toegestuurd.
De sensibilisering daaromtrent werkt niet altijd - hopelijk werkt dit wél, hopelijk is de massale aandacht die nu aan dit onderwerp gegeven wordt groot genoeg om wél ogen te openen.

Ik vind het erg voor de 3 heren hoor. Zij hebben hier niet om gevraagd.
Hopelijk wordt er wel een les uit getrokken, door degenen die twijfelen met de vinger op de knop "verzenden". Foto's van zichzelf, bedoel ik dan, niet van anderen.

MarliesV ik snap je punt wel hoor, ik begrijp dat mijn OP wat onhandig overkomt, en anders dan dat ik het bedoelt heb. Maar, het is geen geheim oid, dit gaat bij iederéén over de tong (nou ja, in BE dan toch, het is mss idd niet zo handig van mij om dit op een forum te gooien dat in NL ook heel bekend is), en ik wilde weten wat jullie mening daarover is. Over die specifieke situatie.

Ik geef grif toe dat ik meme's heb voorbij zien komen (die ik niét gepost heb hier, of gedeeld heb met mensen in mijn privéleven) waar ik toch een beetje om moest gniffelen - de mens in mij maakt dat ik ze niet doorstuur, en dat ik het toch wel erg vind, want ik heb dan wel weer voldoende empathie om te denken "het zal je maar overkomen".

Ik ben nu 31 jaar - ik loop nog steeds (!!) tegen de roddels aan die men over mij verspreidde toen ik een jaar of 15, 16 was. Ik weet als geen ander dat je van bepaalde dingen niet meer afkomt. Er zullen vast nog mensen rondlopen die denken te weten dat ik aids heb. Dat heb ik dus écht niet :+ Ik weet ook als geen ander hoe moeilijk het dieptepunt van zo'n situatie is (ik heb me zelfs laten testen ommenduur), maar kijk: die roddels, die foto's, die liggen nu eenmaal open en bloot op straat. Laat ons er dan over praten, en van leren.

Ik heb dit topic écht niet geopend om over de heren in kwestie "te roddelen". Mij gaat het om de situatie, en om hoe anderen hierover denken. Dat vind ik interessant, niet de blote piemels. Als ik Google even open gooi vind ik er daar genoeg van, mocht ik dat willen, of die piemel nu van een bekend iemand is of niet doet er dan zelfs niet toe. Ik vroeg me gewoon af hoe jullie hierover denken.

Indien modjes het topic volledig willen verwijderen, op slot gooien, is dat oké voor mij hoor. Ik ben gewoon oprecht geïnteresseerd in hoe verschillende mensen over eenzelfde situatie denken. Nu is dat deze situatie - volgende week vraag ik me dan weer af hoe jullie denken over coctails van 18 euro, of terrorisme, of broodfok.

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DDD3, HuyanaJoy, josien_m_, Lynnepinny, Melzazu, vierhoef, Witje2, Yellowbird en 42 bezoekers