Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli
Michelle_ schreef:Ruim 2 maanden geleden zijn wij naar een dealer gegaan voor een nieuwe garagedeur.
In de winkel hebben we besproken wat onze wensen waren :
- 5 brede panelen
- grijs / houtnerf
- sectionaaldeur
Citaat:Prima offerte ondertekend en 6 weken later zou de deur geleverd worden.
So far so good zou je denken.
10 weken later was daar het telefoontje :
Afgelopen woensdag zou de deur geplaatst worden.
Wat later als verwacht maar hé, dat mag de pret niet drukken
Citaat:De deur word geïnstalleerd en tot onze verbazing treffen wij absoluut niet aan wat we verwacht hadden.
Citaat:In plaats van 5 brede panelen hebben we 10 smalle stroken aan de buitenkant.
Man aangesproken dat dit helaas niet is wat we graag wouden.
Hij loopt naar zijn auto, pakt de offerte en zegt dat dit paneel type “breed” is zoals op de offerte.
Dat het maatwerk is en als we wat anders willen we maar een nieuwe deur moeten bestellen ong €1500.
Verbaasd en teleurgesteld proberen we nog een oplossing te verzinnen.
Motor is er nu al, wat als we nieuwe deur bestellen en je de montage dan voor jou neemt?
Aangezien we duidelijk in de winkel hebben aangewezen wat we nu wilde.
De offerte hebben we samen nagekeken, maar bij ons waren de vaktermen “breed” niet bekend.
Blijkbaar had hier “vlak” moeten staan.
Ik vond breed ook logisch en aangezien we het letterlijk aangewezen hebben kon het niet fout gaan dachten wij.
Citaat:Meneer werd wat gepikeerd, stapt in zijn auto en loopt weg.
Citaat:Einde verhaal.
Vol verbazing kijken we nog eens goed en besluiten we dan maar ons verlies te nemen.
Deur is niet wat we willen, maar wel mooi.
In principe hebben we hiervoor getekend dus niets meer aan te doen dachten wij.
Citaat:Beetje bekomen van de verbazing en teleurstelling gaan we met nieuwe zin nog eens goed naar de deur kijken en zien we meer wat ons verbaasd.
Nu wil ik vooral weten of dit normaal is bij het plaatsen van een garage deur voor ik weer contact opneem, want meneer was nu al aardig bot en kortaf.
- onze vloer zitten nu grote gaten in waar de deur geplaatst is. ( ik vind dit absoluut niet netjes meer )
Citaat:- onze verlichting is ongevraagd verplaatst ( omdat de deur nu in de weg zou zitten )
Wij hadden twee buizen in de lengte van de garage. Op ongeveer 1/3 en 2/3 van de lengte.
Nu is de buis in het midden dwars geplaatst omdat de deur verder naar achteren komt.
Michelle_ schreef:LWDaisy, ook vervelend zeg ! Hoe gaan jullie dit nu oplossen ?
Wij hebben een week na plaatsing een mail & brief gestuurd naar het bedrijf.
Op de factuur stond vermeld dat je binnen 7 dagen moest betalen en bij niet tijdig betalen dat er 15% bovenop kwam.
Om dit te voorkomen hebben we dus een brief gestuurd om de factuurdatum uit te stellen tot alles in orde is.
- vloer netjes dichtgemaakt
- nieuwe lampen juiste kleur
- tweede handzender leveren
Ook is de beveiliging niet ingesteld en gaat de deur niet omhoog als er wat onder staat.
En lopen de wieltjes aan tegen de veer.
Gevraagd binnen een week contact op te nemen.
Helaas niets gehoord dus ruim week geleden nu een tweede brief en mail gestuurd waarin we hem officieel in gebreken stellen.
Iets dringender verzoek om nu in termijn van twee weken het in orde te brengen.
En tot op heden niets van reactie.
Ook telefoons neemt die niet op.
Michelle_ schreef:LWDaisy, ook vervelend zeg ! Hoe gaan jullie dit nu oplossen ?
Wij hebben een week na plaatsing een mail & brief gestuurd naar het bedrijf.
Op de factuur stond vermeld dat je binnen 7 dagen moest betalen en bij niet tijdig betalen dat er 15% bovenop kwam.
Om dit te voorkomen hebben we dus een brief gestuurd om de factuurdatum uit te stellen tot alles in orde is.
- vloer netjes dichtgemaakt
- nieuwe lampen juiste kleur
- tweede handzender leveren
Ook is de beveiliging niet ingesteld en gaat de deur niet omhoog als er wat onder staat.
En lopen de wieltjes aan tegen de veer.
Gevraagd binnen een week contact op te nemen.
Helaas niets gehoord dus ruim week geleden nu een tweede brief en mail gestuurd waarin we hem officieel in gebreken stellen.
Iets dringender verzoek om nu in termijn van twee weken het in orde te brengen.
En tot op heden niets van reactie.
Ook telefoons neemt die niet op.
Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Anoukjuuuhh, Bloemetje75, Dayna, Dennis, Eliana, GrapeshotBot, IASCrawler, jasmijn16, maaikemuis, Malissaa1, monsterina, Phen, Polarize, rocky_1995, Tyke, Westhof, xAlice en 79 bezoekers