Nieuwe garagedeur, is dit normaal?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Michelle_

Berichten: 3183
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: Rotterdam/Rhoon

Nieuwe garagedeur, is dit normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-20 06:06

Ruim 2 maanden geleden zijn wij naar een dealer gegaan voor een nieuwe garagedeur.
In de winkel hebben we besproken wat onze wensen waren :
- 5 brede panelen
- grijs / houtnerf
- sectionaaldeur

Prima offerte ondertekend en 6 weken later zou de deur geleverd worden.
So far so good zou je denken.
10 weken later was daar het telefoontje :
Afgelopen woensdag zou de deur geplaatst worden.
Wat later als verwacht maar hé, dat mag de pret niet drukken.

De deur word geïnstalleerd en tot onze verbazing treffen wij absoluut niet aan wat we verwacht hadden.
In plaats van 5 brede panelen hebben we 10 smalle stroken aan de buitenkant.
Man aangesproken dat dit helaas niet is wat we graag wouden.
Hij loopt naar zijn auto, pakt de offerte en zegt dat dit paneel type “breed” is zoals op de offerte.
Dat het maatwerk is en als we wat anders willen we maar een nieuwe deur moeten bestellen ong €1500.
Verbaasd en teleurgesteld proberen we nog een oplossing te verzinnen.
Motor is er nu al, wat als we nieuwe deur bestellen en je de montage dan voor jou neemt?
Aangezien we duidelijk in de winkel hebben aangewezen wat we nu wilde.
De offerte hebben we samen nagekeken, maar bij ons waren de vaktermen “breed” niet bekend.
Blijkbaar had hier “vlak” moeten staan.
Ik vond breed ook logisch en aangezien we het letterlijk aangewezen hebben kon het niet fout gaan dachten wij.

Meneer werd wat gepikeerd, stapt in zijn auto en loopt weg. Einde verhaal.
Vol verbazing kijken we nog eens goed en besluiten we dan maar ons verlies te nemen.
Deur is niet wat we willen, maar wel mooi.
In principe hebben we hiervoor getekend dus niets meer aan te doen dachten wij.

Beetje bekomen van de verbazing en teleurstelling gaan we met nieuwe zin nog eens goed naar de deur kijken en zien we meer wat ons verbaasd.
Nu wil ik vooral weten of dit normaal is bij het plaatsen van een garage deur voor ik weer contact opneem, want meneer was nu al aardig bot en kortaf.

- onze vloer zitten nu grote gaten in waar de deur geplaatst is. ( ik vind dit absoluut niet netjes meer )
- onze verlichting is ongevraagd verplaatst ( omdat de deur nu in de weg zou zitten )
Wij hadden twee buizen in de lengte van de garage. Op ongeveer 1/3 en 2/3 van de lengte.
Nu is de buis in het midden dwars geplaatst omdat de deur verder naar achteren komt.
- verkeerde kleur verlichting in de deur ( koud wit ipv warm witte lichtstrip )
- 1 handzender ipv 2.

De laatste twee punten heeft die toegezegd om te corrigeren.
De verlichting en de vloer zijn dus vooral mij vragen.
Is dit normaal en mag hij dit zomaar doen ?
Of moet dit nog netjes worden weggewerkt ?


Afbeelding


Afbeelding

07-07-2017


BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 06:26

Eventueel een bemiddelaar aanspreken? Advies is zowieso gratis. Of hier in België zou je bvb je verzekering om info kunnen vragen. Ik zou zelf toch ook echt verwachten dat het op zen minst netjes word afgewerkt. Dat van de lamp kan ik dan bvb wel snappen als die in de weg zat. En van de breede panelen, kan idd een fout zijn geweest met aanduiden en verkeerd zeggen/schrijven maar dit kan toch ook opgelost worden me dunkt.
Maar, je hebt nu de andere al 'geaccepteerd' dus dan ligt het mss moeilijker.
Heb je geen garantie??

Zou het verder zelf ook niet weten... zus had met de nieuwbouw ook problemen met de poorten (heeft dubbele garage), 1st de verkeerde,
dan de maat niet goed, ... zij had gelukkig de factuur nog niet betaald en kon het zo spelen, geen nieuwe poorten, geen geld.
Heeft méér dan 6mnd geduurd. -O-

Het enige waar je spijt van krijgt zijn de risico's die je niet neemt
All men will be sailors, untill the sea shall free them


GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 08:36

Michelle_ schreef:
Ruim 2 maanden geleden zijn wij naar een dealer gegaan voor een nieuwe garagedeur.
In de winkel hebben we besproken wat onze wensen waren :
- 5 brede panelen
- grijs / houtnerf
- sectionaaldeur

Staat er op de offerte letterlijk vijf brede panelen of staat er brede panelen (zonder het aantal)?


Citaat:
Prima offerte ondertekend en 6 weken later zou de deur geleverd worden.
So far so good zou je denken.
10 weken later was daar het telefoontje :
Afgelopen woensdag zou de deur geplaatst worden.
Wat later als verwacht maar hé, dat mag de pret niet drukken

Vervelend, maar niet relevant.



Citaat:
De deur word geïnstalleerd en tot onze verbazing treffen wij absoluut niet aan wat we verwacht hadden.

Les 1 bij dit soort werkzaamheden: wees er zélf bij of regel anders iemand die erbij is en telefonisch met je kan overleggen/je via videobellen op de hoogte kan houden.


Citaat:
In plaats van 5 brede panelen hebben we 10 smalle stroken aan de buitenkant.
Man aangesproken dat dit helaas niet is wat we graag wouden.
Hij loopt naar zijn auto, pakt de offerte en zegt dat dit paneel type “breed” is zoals op de offerte.
Dat het maatwerk is en als we wat anders willen we maar een nieuwe deur moeten bestellen ong €1500.
Verbaasd en teleurgesteld proberen we nog een oplossing te verzinnen.
Motor is er nu al, wat als we nieuwe deur bestellen en je de montage dan voor jou neemt?
Aangezien we duidelijk in de winkel hebben aangewezen wat we nu wilde.
De offerte hebben we samen nagekeken, maar bij ons waren de vaktermen “breed” niet bekend.
Blijkbaar had hier “vlak” moeten staan.
Ik vond breed ook logisch en aangezien we het letterlijk aangewezen hebben kon het niet fout gaan dachten wij.

Als op de offerte staat '5 brede panelen' dan moeten het er vijf zijn en niet tien.



Citaat:
Meneer werd wat gepikeerd, stapt in zijn auto en loopt weg.

Is het een flintstone?! :D



Citaat:
Einde verhaal.
Vol verbazing kijken we nog eens goed en besluiten we dan maar ons verlies te nemen.
Deur is niet wat we willen, maar wel mooi.
In principe hebben we hiervoor getekend dus niets meer aan te doen dachten wij.

Hieruit denk ik op te maken dat er dus geen aantal op de offerte stond, klopt dat?



Citaat:
Beetje bekomen van de verbazing en teleurstelling gaan we met nieuwe zin nog eens goed naar de deur kijken en zien we meer wat ons verbaasd.
Nu wil ik vooral weten of dit normaal is bij het plaatsen van een garage deur voor ik weer contact opneem, want meneer was nu al aardig bot en kortaf.

- onze vloer zitten nu grote gaten in waar de deur geplaatst is. ( ik vind dit absoluut niet netjes meer )

Ik verwachtte een ravage maar de foto toont dat de man het netjes beperkt heeft gehouden. Dit punt vind ik een beetje gezeur: koop een zakje cement en smeer het dicht.


Citaat:
- onze verlichting is ongevraagd verplaatst ( omdat de deur nu in de weg zou zitten )
Wij hadden twee buizen in de lengte van de garage. Op ongeveer 1/3 en 2/3 van de lengte.
Nu is de buis in het midden dwars geplaatst omdat de deur verder naar achteren komt.

1. Als je erbij geweest was had je hier over kunnen overleggen. 2. Wat had die man met de lamp moeten doen? Misschien had hij je zelfs aan kunnen rekenen dat je zelf niet de juiste voorbereidingen hebt getroffen door de lamp niet weg te halen, hij had hem ook aan de kant kunnen leggen ipv netjes weer op te hangen voor je.

Ik denk dus dat je op iets teveel slakken zout aan het leggen bent. De verlichting en afstandsbedieningen zijn valide punten en dat wordt ook netjes opgelost. De panelen, dat hangt dus af van wat er exact op de offerte staat. De rest, had deels voorkomen kunnen worden door erbij te zijn en verder gewoon zelf even afwerken en lamp verplaatsen.

koeien op de weg...

Kmbrly

Berichten: 1840
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Nieuwe garagedeur, is dit normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 09:02

@ GDG :Wie heeft gezegt dat ze voorbereidingen moesten treffen ?
Ik vind je nog al kort door de bocht gaan.

Je vertrouwd op de verkoper dat die je alles netjes uitlegt. En correct noteert....

Mijn ouders hebben onlangs een keuken besteld. Verkoper heeft de verkeerde code opgeschreven voor de kastjes. Dus die zag er heel anders uit dan ze besteld hadden.
Eerst dachten ze ook om hun verlies te nemen. Maar er bleef zo veel mis gaan. Dat ze uiteindelijk een brief naar het hoofdkantoor hebben gestuurd.

En deze hebben alles netjes opgelost :j

I know you'll be a sun in somebody else's sky

Michelle_

Berichten: 3183
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: Rotterdam/Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-20 09:21

Er stond geen aantal bij nee, alleen “breed”
Maar zoals gezegd vinden we het jammer maar hebben we het wel geaccepteerd.
We zien wel in dat we zelf een handtekening gezet hebben.
Was alleen jammer dat hij zo gepikeerd gelijk wegreed en niet even wou overleggen en de rest te bespreken.

Als wij iets laten plaatsen verwacht ik niet zelf nog aan de klus te moeten.
Dan had ik alles wel zelf kunnen doen.
Ik verwacht gewoon een deur die klaar is, afgewerkt en wel.

En ja we waren aanwezig de gehele dag.
Maar wel gewoon “thuis” aan het werk.
Hij had dus gewoon even kunnen binnenlopen om even te overleggen wbt de verlichting.
En ik had daar best voor willen betalen, als het dus gewoon netjes gedaan was en in overleg.

Hij is het ook zelf komen inmeten bij ons thuis en had het toen ook best even mogen aangeven dat dit veranderd moest worden.

07-07-2017

Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 10:04

Persoonlijk vind ik het ook niet netjes afgewerkt. Ik kan me voorstellen dat er gaten gemaakt moeten worden, maar dat had dan wel weer netjes dichtgemaakt moeten worden.

Over brede panelen of niet kan ik niet oordelen. Ik weet niet wat je gezien hebt in de showroom. Maar als je ergens niet tevreden over bent, is het altijd handig om het verder schriftelijk af te handelen. Schrijf een nette brief, op zakelijke toon waarin je aangeeft waarover je ontevreden bent, wat je verwacht en binnen welke termijn (meestal een week of 2). Niet boos worden in je brief. Dat heeft geen zin en vaak een averechts effect.
Google maar op ingebreke stellen. Dan vind je wel voorbeeldbrieven.

Voornemen 2023: meer buiten, minder socials

StalNollie

Berichten: 9076
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Nieuwe garagedeur, is dit normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 12:19

GDG sluit me aan bij jou.
En die opmerking Flintstone :') :D

janouk
Blogger

Berichten: 17814
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Nieuwe garagedeur, is dit normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 12:37

Wat staat er in de leveringsvoorwaarden die bij de bestelling moeten zijn overhandigd? Klachtenprocedure?
Is het bedrijf aangesloten bij een branchevereniging?

Ik kan niet beoordelen of de levering juist is. Geen kennis van.

Maar we hebben een parketvloeren bedrijf. Als een klant niet tevreden is en wij er niet uitkomen, dan kunnen klanten terecht bij de geschillencommissie van CBW wonen.
Hebben we nog nooit gehad, want we doen ons best of er uit te komen met de klant. Maar de geschillencommissie is er wel.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Lindsey_99
Berichten: 2452
Geregistreerd: 20-12-14

Re: Nieuwe garagedeur, is dit normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 13:00

Nee, tuurlijk is dit niet normaal. Je hebt duidelijk aangegeven wat je wensen waren, en die zijn niet nagekomen. Heb je al betaald? Zo niet; schriftelijk en aangetekend aansprakelijk stellen dat het geleverde niet voldoet aan je wensen, en anders is dan overeengekomen zoals in de offerte en besproken. Als vakman had hij moeten begrijpen wat je wilt en anders iets door moeten vragen.

Aangezien je gewoon thuis was had hij gewoon kunnen overleggen.

Vaktermen hoef je als leek niet te kennen; hij hoort bij de offerte uitleg te geven wat er bedoeld wordt en verstaan onder 'breed' of 'vlak'. Niet betalen totdat hij de kans heeft gehad het te herstellen. Die moet hij wel krijgen.

Over de IJssel

LWDaisy

Berichten: 4719
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 06:54

Ik vind het ook niet erg netjes afgewerkt.

Gezien het aantal panelen niet op de offerte vermeldt staan, kan je hier weinig aan doen denk ik.
De verlichting, mwa, niet leuk misschien, maar hij heeft ze wél verplaatst in plaats van enkel weg gehaald, hier zou ik niet over struikelen.

Ik weet niet of je wat kan ivm de levertijd. En of je in die tussentijd op de hoogte gehouden bent over verlate levering? Weet niet goed of dat iets uitmaakt om eerlijk te zijn, maar dat is iets waar ik wel boos om wordt haha, ik verwacht een artikel op de datum die ze me beloven :+ Niet dat ik er veel aan kan doen als dat niet zo is, maar daar wordt ik dus niet blij van haha.

Die gaten, die zijn echt lelijk. Die zou ik dichtgemaakt willen zien op hun kosten.

Natuurlijk, als je niet thuis bent op het moment van plaatsing.. Het zou makkelijker geweest zijn als je wel thuis was natuurlijk.

Wij hebben ook wat voorgehad met onze nieuwe poort, maar dat is geheel onze eigen schuld en dus een heel ander verhaal. Deel 1 van onze zoldertrap gaat nog open (klikt naar beneden zegmaar), de rest niet meer :+ Maar dat is dus onze eigen stomme schuld, onze trapt klikt open ipv open te schuiven, en dat hadden wij moeten zien/laten zien. We hebben alleen het eerste deel omlaag gelaten. Nu ja, wé, ik was niet thuis, ik wijs dus vrolijk naar mijn vriend :+

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

Michelle_

Berichten: 3183
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: Rotterdam/Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-20 08:56

LWDaisy, ook vervelend zeg ! Hoe gaan jullie dit nu oplossen ?

Wij hebben een week na plaatsing een mail & brief gestuurd naar het bedrijf.
Op de factuur stond vermeld dat je binnen 7 dagen moest betalen en bij niet tijdig betalen dat er 15% bovenop kwam.

Om dit te voorkomen hebben we dus een brief gestuurd om de factuurdatum uit te stellen tot alles in orde is.

- vloer netjes dichtgemaakt
- nieuwe lampen juiste kleur
- tweede handzender leveren

Ook is de beveiliging niet ingesteld en gaat de deur niet omhoog als er wat onder staat.
En lopen de wieltjes aan tegen de veer.

Gevraagd binnen een week contact op te nemen.
Helaas niets gehoord dus ruim week geleden nu een tweede brief en mail gestuurd waarin we hem officieel in gebreken stellen.

Iets dringender verzoek om nu in termijn van twee weken het in orde te brengen.

En tot op heden niets van reactie.
Ook telefoons neemt die niet op.

07-07-2017

LWDaisy

Berichten: 4719
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:03

Michelle_ schreef:
LWDaisy, ook vervelend zeg ! Hoe gaan jullie dit nu oplossen ?

Wij hebben een week na plaatsing een mail & brief gestuurd naar het bedrijf.
Op de factuur stond vermeld dat je binnen 7 dagen moest betalen en bij niet tijdig betalen dat er 15% bovenop kwam.

Om dit te voorkomen hebben we dus een brief gestuurd om de factuurdatum uit te stellen tot alles in orde is.

- vloer netjes dichtgemaakt
- nieuwe lampen juiste kleur
- tweede handzender leveren

Ook is de beveiliging niet ingesteld en gaat de deur niet omhoog als er wat onder staat.
En lopen de wieltjes aan tegen de veer.

Gevraagd binnen een week contact op te nemen.
Helaas niets gehoord dus ruim week geleden nu een tweede brief en mail gestuurd waarin we hem officieel in gebreken stellen.

Iets dringender verzoek om nu in termijn van twee weken het in orde te brengen.

En tot op heden niets van reactie.
Ook telefoons neemt die niet op.


Ik denk dat wij het goedkoopste af zijn door voor een nieuwe zoldertrap te kiezen, eentje die uitschuift. Zolder is groot en hoog genoeg, dus dat zou in principe moeten lukken. Het is onze eigen stomme schuld, dus we gaan deze kosten ook gewoon op ons nemen, hier kan onze huisbaas niks aan doen, het lieve mens heeft de garagepoort al bekostigd. Wij hadden oplettender moeten zijn ivm die trap, hem helemaal moeten openen, zodat de man van de poort had kunnen zien hoé die open gaat. Dat hebben we niet gedaan, en kunnen we enkel verwijten.

In jouw geval vind ik dat toch anders. De dingen die je hierboven noemt, zou ik ook verhalen op de firma. Lijkt mij dat het wel de bedoeling is dat ze de boel netjes afwerken, en die gaten in de vloer dus ook weer afdichten. Bij ons hebben ze de ophanging ook moeten veranderen, maar dat is héél netjes gedaan. Idem de kleur van het licht, het is een stomme fout maar die zou jij niet moeten bekostigen. De 2de zender, proberen gaat mee natuurlijk, maar jij hebt er niet om gevraagd.

Onze 2de afstandsbediening is vrij snel gesneuveld. Een maand of 2 nadat onze nieuwe poort geïnstalleerd werd, is mijn vriend zijn auto uitgebrand op de autostrade, inclusief de afstandsbediening. Betalen wij zelf, en krijgen we hopelijk wel terug van de verzekering.

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!

November108

Berichten: 1309
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:17

Michelle_ schreef:
LWDaisy, ook vervelend zeg ! Hoe gaan jullie dit nu oplossen ?

Wij hebben een week na plaatsing een mail & brief gestuurd naar het bedrijf.
Op de factuur stond vermeld dat je binnen 7 dagen moest betalen en bij niet tijdig betalen dat er 15% bovenop kwam.

Om dit te voorkomen hebben we dus een brief gestuurd om de factuurdatum uit te stellen tot alles in orde is.

- vloer netjes dichtgemaakt
- nieuwe lampen juiste kleur
- tweede handzender leveren

Ook is de beveiliging niet ingesteld en gaat de deur niet omhoog als er wat onder staat.
En lopen de wieltjes aan tegen de veer.

Gevraagd binnen een week contact op te nemen.
Helaas niets gehoord dus ruim week geleden nu een tweede brief en mail gestuurd waarin we hem officieel in gebreken stellen.

Iets dringender verzoek om nu in termijn van twee weken het in orde te brengen.

En tot op heden niets van reactie.
Ook telefoons neemt die niet op.


Weet niet of je dit al doet in overleg met bijvoorbeeld rechtsbijstand, maar dat kan ik echt aanraden. Zo weet je zeker dat je juridisch gezien goed handelt bij ingebrekestelling en voorkom je achteraf gedoe (spreek helaas uit ervaring haha).


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Anoukjuuuhh, Bloemetje75, Dayna, Dennis, Eliana, GrapeshotBot, IASCrawler, jasmijn16, maaikemuis, Malissaa1, monsterina, Phen, Polarize, rocky_1995, Tyke, Westhof, xAlice en 79 bezoekers