Nepleren rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AlexCo95

Berichten: 21
Geregistreerd: 03-02-14

Nepleren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-20 17:45

Lieve Bokkers,

Nu mijn oude De Niro rijlaarzen na 5 jaar echt wel tot een eind beginnen te komen, ben ik aan het kijken naar nieuwe rijlaarzen. Ik probeer echter zo vegan mogelijk te leven, waardoor ik dit keer liever voor nep leren laarzen wil gaan. Iemand een tip welke mooi/van goede kwaliteit zijn voor iemand die gemiddeld 2 paarden per dag rijdt?

Ik hoor het graag, ben benieuwd!

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 17:47

AlexCo95 schreef:
Lieve Bokkers,

Nu mijn oude De Niro rijlaarzen na 5 jaar echt wel tot een eind beginnen te komen, ben ik aan het kijken naar nieuwe rijlaarzen. Ik probeer echter zo vegan mogelijk te leven, waardoor ik dit keer liever voor nep leren laarzen wil gaan. Iemand een tip welke mooi/van goede kwaliteit zijn voor iemand die gemiddeld 2 paarden per dag rijdt?

Ik hoor het graag, ben benieuwd!


Als veganist ga ik zelf het liefst voor tweedehands. Van meer nieuw plastic wordt de natuur ook niet beter ;)

AlexCo95

Berichten: 21
Geregistreerd: 03-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-20 17:50

Nala schreef:
AlexCo95 schreef:
Lieve Bokkers,

Nu mijn oude De Niro rijlaarzen na 5 jaar echt wel tot een eind beginnen te komen, ben ik aan het kijken naar nieuwe rijlaarzen. Ik probeer echter zo vegan mogelijk te leven, waardoor ik dit keer liever voor nep leren laarzen wil gaan. Iemand een tip welke mooi/van goede kwaliteit zijn voor iemand die gemiddeld 2 paarden per dag rijdt?

Ik hoor het graag, ben benieuwd!


Als veganist ga ik zelf het liefst voor tweedehands. Van meer nieuw plastic wordt de natuur ook niet beter ;)



Heb ik ook over gedacht, maar voor iemand die zoveel rijdt als ik ben ik dan wel heel vaak op zoek naar nieuwe laarzen. En rijlaarzen wil ik gewoon nieuw hebben het liefst, niet tweedehands. Rijdt toch fijner..

Lous

Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 17:51

Nepleer slijt heel snel. Het gaat al heel snel barsten en schilferen.
Ik denk dat echt leer toch de duurzaamste optie blijft.

prugelpiet

Berichten: 12555
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Nepleren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 18:06

Gulltopp en Fabbri maken niet-leden laarzen. Gulltopp is plant-based als ik het zo even Google, Fabbri is dacht ik van plastic.

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 18:25

Lous schreef:
Nepleer slijt heel snel. Het gaat al heel snel barsten en schilferen.
Ik denk dat echt leer toch de duurzaamste optie blijft.


Duurzaam, misschien qua levensduur.
Helaas niet de beste optie tegen dierenleed.

xmarliez

Berichten: 4094
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 18:27

De Niro heeft toch een vegan laars ontwikkeld? Of is deze nog niet in NL te koop?

edit: bij groene lijn kun je ze zien en dus ook bestellen.

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 18:30


germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 07:29

prugelpiet schreef:
Gulltopp en Fabbri maken niet-leden laarzen. Gulltopp is plant-based als ik het zo even Google, Fabbri is dacht ik van plastic.

Gulltopp is ook aardig plastic hoor als je de kleine lettertjes leest. Een heel groot nadeel van kunststof is dat het totaal niet meerekt en niet naar je been gaat staan. Je ziet bij Gulltopp zelfs op foto's al dat het geen leer is, erg jammer, want op zich zijn ze leuk, maar dan voor er bij en niet voor de gevraagde prijs. Fabbri ken ik niet, eens naar kijken.

En de Niro, oei, 850 euro voor een stukje plastic. Het gaat nergens meer over. Voor dat geld mogen ze wel 30 jaar meegaan. Mijn eerste Petrie Perfects (leer met plastic coating) zijn nu bijna af en gaan al 24 jaar mee. Laarzen van 300 gulden. Mijn 2e paar perfects, 199 euro, doen het ook al meer dan 10 jaar.

Overigens is rundleder veelal niet dieronvriendelijk. Dat kan ook van noodslachtingen komen.

Wil een plastic laars het winnen van een leren, dan moet de prijs max 200 euro worden en de duurzaamheid EN ADEMENDHEID gelijk worden aan een stevige stugge leren laars die zich wel vormt naar de ruiter. Ook moeten ze leverbaar worden zonder ritsen. Je moet gehele vrijheid hebben in alles. Maar tot nu toe blijft plastic gewoon toch een heel goed produkt voor veel dingen, maar absoluut ongeschikt voor een duurzame laars of een hoofdstel (ik ken biothane, maar het oog wil ook wat, hoewel ook hier inmiddels wel wat mooiere varianten van te vinden zijn moet ik toegeven). Ik vind de initiatieven niet slecht, maar het prijskaartje klopt gewoon totaal niet. Ook ontbreken nog gewoon bepaalde leereigenschappen helaas.

Nanu

Berichten: 93
Geregistreerd: 27-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 08:40

Ik heb deze: https://www.kraemer.de/Reitbekleidung/R ... -Tender-II

Moest toen snel vervangende laarzen hebben en vanwege corona was alles hier in de omgeving dicht, dus snel deze besteld en moet zeggen dat ze er nog super uitzien, ondanks dat ik ze niet heel goed onderhoud
Edit: ik heb ze nu een half jaar en nog geen schilfertje gezien, rijd gemiddeld 3 keer per week

Myou
Berichten: 921
Geregistreerd: 30-06-09

Re: Nepleren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 10:08

Ik zou er niet aan beginnen,
Hier 1x een paar gehad. Na een jaar waren ze volledig gescheurd en kapot...

Anoniem

Re: Nepleren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 10:23

Ik heb de Alberto Fasciani Gusto rijlaarzen. Slijten nauwelijks, super duurzaam in onderhoud (ze kunnen in de was, ik spuit ze zelf geowon altijd even af na het rijden als ik mijn paard afspoel).
Allerlei kleuren en maten zijn ze te bestellen.
Afbeelding
Afbeelding

horsepower97
Berichten: 8
Geregistreerd: 27-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 22:56

dr martens *D

heartlandx

Berichten: 36
Geregistreerd: 05-10-20
Woonplaats: Oedelem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:48

horsepower97 schreef:
dr martens *D


Als rijlaarzen? Het zijn werkschoenen maar geen rijlaarzen.

Marije112

Berichten: 3387
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:54

Of het vegan is, geen idee, maar wellicht zoiets?