Katten!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 16:26

_lauraaa_ schreef:
Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?


Niks. :+
Gewoon porties blijven voeren. Toby wordt ook veel te dik als ik onbeperkt zou voeren, dus hij krijgt ook porties. Ik vind het soms wel eens lastig/vervelend, maar ja, het is niet anders.

Wbt de prullenbak; ik heb een prullenbak met sensor, echt ideaal!! +:)+
Als ik van huis ga zet ik hem uit en dan gaat de klep ook niet open. Speciaal aangeschaft zodat de kat er niet in kan komen, lijk wel gek. 8)7

Als je niet wat anders aan wil/kunt schaffen, dan werkt een slotje op de prullenbak ook. Als het een pedaalemmer is tenminste. Zo'n slotje bijv; https://kieftijzerwaren.nl/media/cache/ ... 346111.jpg
Had ik voorheen, vastplakken met een beetje kit, en klaar. :D

Toby =^.^= Mara


xoranlover

Berichten: 6539
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 17:08

Hier ook porties. Alleen momenteel niet. Nishi heeft altijd brok nu en krijgt 3x zoveel vlees. Kito krijgt meerdere keren maar dan minder vlees.
Als de kittens dadelijk vast voer zullen gaan eten zal ik Nishi’s voer weer gaan afbouwen. Ik laat het rauwe vlees alleen niet te lang staan want dan eet ze het toch niet meer. Dus 4 keer per dag 50-75 gram.

Anoniem

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 22:33

@lisette0 dat is wel handig! Voor nu zetten we gewoon steeds de wasmand er boven op zodat de deksel niet open gaat. Over 2 weken gaan we verhuizen en hebben we wat meer ruimte. Kijken of we een andere vuilnisbak kopen.

Druif_01

Berichten: 8810
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 09:31

Vanmorgen hoestte Woezel ineens. Ik denk, wat doet hij nou? Even afwachten of het iets eenmaligs was of niet. Hij is verder gewoon levendig, eet en drinkt goed en is dinsdag nog ontwormt dus ik ga er vanuit dat er een stofje oid even vast zat.

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

Marcella

Berichten: 36589
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 10:08

Kom vast goed.

Afbeelding
Totall loss van buiten loop avontuur. We zijn voor het eerst beneden bij de vijver geweest en natuurlijk een hoop andere mensen van dichtbij gezien. Pootjes waren ineens acuut kapot en wilde alleen in de baas kruipen. <3

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Druif_01

Berichten: 8810
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 10:48

Ja dat denk ik ook wel :)

Haha, wat kunnen ze zich dan ineens aanstellen hè, die katten.

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

Marcella

Berichten: 36589
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 09:43

Zit op het moment niet lekker met Blue. Zonder de darm ondersteunende tabletje loop ze binnen de kortste tijd weer met bolle rug en hoofd laag. Met dat natvoer en likkit snack nog net geen blik waardig gegund wordt. Brokken worden ook maar matig gegeten. Maar alle beestje die ze op het balkon kan vangen vreet ze zonder twijfelen op.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Moon_light94

Berichten: 3425
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 09:56

Wat vervelend!

Kan er niet sprake zijn van een allergie/intolerantie?
Is de ontlasting nog wel normaal?

Marcella

Berichten: 36589
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 10:24

Geen normale ontlasting die trouwens nu ook al aan het bewaren ben. Weet precies welke van Blue is.

Maandag even kijken hoe of wat en anders DA voor vervolg onderzoek.

Begon met ineens veel kotsen.
Laatst bijgewerkt door Marcella op 13-09-20 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Moon_light94

Berichten: 3425
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 10:26

Marcella schreef:
Geen normale ontlasting die trouwens nu ook al aan het bewaren ben. Weet precies welke van Blue is.

Maandag even kijken hoe of wat en anders DA voor vervolg onderzoek.


Oh das rot :( DA is dan idd slim. Wel balen hoor :(:)


Marcella

Berichten: 36589
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 10:31

Net bericht aangepast.

Maar zo balen als je dier zo zie. Vind haar ook een beetje sipjes/terneergeslagen laatste paar dagen. Maira loop haar nu regelmatig kopjes te geven, maar daar raak Blue weer geïrriteerd van. Spelen wil ze haast niet en nu is het Maira die loop te spelen.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Mandyy

Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 10:37

Het is heel sneu om je beestje iets te zien mankeren. :(:)

Mel is 6 weken geleden geopereerd en heeft nog medicijnen en een kap om.
Deze week mocht de kap even af. Heb haar natvoer gegeven en ze knorde zo hard... maar toen dat op was begon ze te krabben en binnen 20 min bloed. :roll:
Kap dus weer om.. woensdag weer controle bij de dierenarts.

Anoniem

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 10:40

Vervelend dat Blue zich niet lekker voelt ;( maandag eventjes DA bellen. Kat van mn schoonzusje voelde zich laatst ook niet lekker. Ook spugen geloof ik. Bleek uiteindelijk flink verhoogde leverwaardes te hebben. Na een week bij de DA en een operatie gaat het nu gelukkig weer goed.

Druif_01

Berichten: 8810
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 11:05

Oh dat is echt zo vervelend als een van je beestjes zich niet goed voelt. Arme Blue. De dierenarts is dan altijd verstandig inderdaad. Misschien voelt Maira dat Blue niet lekker is en komt ze hem daarom kopjes geven.

Hier zitten we momenteel in de fase dat Woezel overal in bijt :roll: de plant, karton, kussens, houtstukjes...wat een figuur :D hij heeft intussen ook ontdekt dat hij de vensterbank op kan dus daar zit hij nou veel naar buiten te kijken. ‘s Avonds beginnen ze ook wat meer met elkaar te spelen. Vooral achter elkaar aan rennen is favoriet.

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

Marcella

Berichten: 36589
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 11:27

Heb net online een afspraak gemaakt voor morgen laatste plekje dat vrij was.

Ja denk ook dat Maira dat door heeft die is nu best blij met haar vriendin. Vind het dan wel weer mooi om te zien hoe geïrriteerd Blue reageert, maar ook dat ze daar dus niet ziek genoeg voor is.

Morgen ontlasting laten testen, bloedonderzoek en toch even tanden laten controleren. Ze wilde gisteren ook ineens geen snoepjes meer. Maar probeer haar met pilletje ook om te kopen met snoepjes. Nu nog de manier om kwart pilletje erin te krijgen zonder zelf beschadigingen op te lopen.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Moon_light94

Berichten: 3425
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 12:29

Loki heeft zoiets ook wel eens gehad, die had toen een haarbal die hij er niet uit kreeg.

Maarja, kan van alles zijn natuurlijk. Ben benieuwd wat de DA zegt!

Marcella

Berichten: 36589
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 20:54

Echt begin Blue ineens weer volop te eten, maar hou ook rekening mee dat het door de pilletjes komt.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

xoranlover

Berichten: 6539
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 21:00

Pas op dat ze niet te veel eet in 1 keer. Anders komt t d’r dadelijk weer uit.
Fijn dat ze wel weer eet :)

Marcella

Berichten: 36589
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 21:04

Nee had toevallig al een kleiner portie gedaan, want vond het zonde wat ik iedere keer weg kon gooien. Maira was gelijk zeilig wat ze moest nu weer delen. :')

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

xoranlover

Berichten: 6539
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 21:17

Marcella schreef:
Nee had toevallig al een kleiner portie gedaan, want vond het zonde wat ik iedere keer weg kon gooien. Maira was gelijk zeilig wat ze moest nu weer delen. :')

Haha daar is Kito hier beter in dan Nishi. Maar 1 wat geven en de ander niet... oei nee dat wordt hem niet.

Marcella

Berichten: 36589
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 21:50

Als Blue stopte met eten deed Maira gelijk neusje neusje en dan weer samen verder eten. <3

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

xoranlover

Berichten: 6539
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 21:54

Wat lief!

Anoniem

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 21:57

Fijn dat ze weer eet! Zal ze zich denk ik beter voelen dan met een lege maag. Benieuwd wat de dierenarts zegt.

Mando

Berichten: 15640
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 07:21

Fijn dat ze zich beter voelt.

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

Marcella

Berichten: 36589
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 15:29

Geen gardia, tanden geen afwijkingen en bloedonderzoek vond ze nog niet nodig. Wel voer van hills digestive care meegekregen. Maira vind het natvoer niks aan, maar Blue vond het heerlijk.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mizora, xoranlover en 6 bezoekers