Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 17:58

Ja hij is zò lekker!! <3

Mag ik even trots zijn trouwens op mijn maatje kleiner? Wel een paardrij legging maar toch! Van maat 44/46 naar 40/42. Ze waren in de aanbieding bij de decathlon en dit was de enige maat die ze nog hadden. Op hoop van zegen besteld en hij past! Staat alleen een L in ipv 40/42 maar toch, in dat geval van een XL naar L *\o/*

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!


winnie03

Berichten: 903
Geregistreerd: 25-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 10:04

Hi lieve mensen! Ik lees al een tijdje met jullie mee en wilde vragen of ik even beroep mag doen op jullie expertise?

Ik eet nu bijna een jaar heeel koolhydraatarm. Zou het geen keto willen noemen want daar eet ik veel teveel groenten voor tho :o Ik wijk zelden af van mn eetpatroon maar ik merk nu dat wanneer ik dat incidenteel wel doe (de incidentele pannenkoek of pepernoten) dat ik er letterlijk 2 dagen ziek van ben. Enorme buikpijn, maagkrampen en heftige diarree :\ Ik vroeg me af of jullie dit herkennen? Is dit een bekend gevolg van keto'en?

fulltime vanlifer. Nomad. Storyteller. Follow me and my dog on our travels through Europe!


laura1987

Berichten: 7126
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 10:23

Ik krijg juist de dag erna erge hoofdpijn en direct na het eten van teveel koolhydraten buikpijn

https://www.doneeractie.nl/woning-van-f ... CjcnBszQol]HELP bokker Palmera nadat ze alles verloren is na een vulkaanuitbarsting

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 13:28

winnie03 schreef:
Hi lieve mensen! Ik lees al een tijdje met jullie mee en wilde vragen of ik even beroep mag doen op jullie expertise?

Ik eet nu bijna een jaar heeel koolhydraatarm. Zou het geen keto willen noemen want daar eet ik veel teveel groenten voor tho :o Ik wijk zelden af van mn eetpatroon maar ik merk nu dat wanneer ik dat incidenteel wel doe (de incidentele pannenkoek of pepernoten) dat ik er letterlijk 2 dagen ziek van ben. Enorme buikpijn, maagkrampen en heftige diarree : Ik vroeg me af of jullie dit herkennen? Is dit een bekend gevolg van keto'en?


Kha is juist veel groenten eten... Dus beetje raar lezen voor mij. Tenzij je vol in de verkeerde groenten zit te eten??

Ik heb een maag van staal dus voor mij sowieso niet herkenbaar.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 14:58

Dat eerste dacht ik ook inderdaad, van de koolhydraten die je eet behoort 2/3 uit groenten te komen dus eet je ideaal gezien heel veel groenten

De buikpijn heeft idd te maken dat je lijf niet tegen de plotselinge koolhydraten kan

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo

winnie03

Berichten: 903
Geregistreerd: 25-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 16:14

Okee, goed om te weten dat dat kennelijk een veelgehoord probleem is. Ik noem het geen keto omdat ik veelal meer dan 50gr koolhydraten eet op een dag, ook al zijn deze hoofdzakelijk afkomstig uit groenten.

fulltime vanlifer. Nomad. Storyteller. Follow me and my dog on our travels through Europe!


Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 18:19

Dan doe je heel netjes koolhydraat beperkt ;) :j

Ik heb gisteren uiteindelijk echt te veel calorieën op... 2 Wat mindere keuzes gemaakt (speklapjes als vlees en nog (te veel) macadamia nootjes in de avond), ik had last van snaai, iets met menstruatie :(

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo

laura1987

Berichten: 7126
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 18:40

Joanne1987 schreef:
Dan doe je heel netjes koolhydraat beperkt ;) :j

Ik heb gisteren uiteindelijk echt te veel calorieën op... 2 Wat mindere keuzes gemaakt (speklapjes als vlees en nog (te veel) macadamia nootjes in de avond), ik had last van snaai, iets met menstruatie :(



Erg is dat hè die menstruatie?
Ik ben dan echt op mijn zwakst.
Wil eerst nog 3 kg kwijt, dan ben ik de eerste 20 kg kwijt en vind ik wel dat ik een dag iets minder braaf mag zijn hahaha.

https://www.doneeractie.nl/woning-van-f ... CjcnBszQol]HELP bokker Palmera nadat ze alles verloren is na een vulkaanuitbarsting


Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 19:05

Ja verschrikkelijk, maar andere kant als dat een keer zo is, jammer dan. Kwa koolhydraten viel het allemaal wel weer mee

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo

njiloj

Berichten: 1273
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 21:05

Hier ook last van buikpijn bij niet ‘Keto’ eetgedrag.
Goede reden om niet te cheaten, maar toch doe ik het. Stom natuurlijk...
ik loop al vanaf half juli moeilijk te doen. Ik heb in juli veel gecheat, en ik krijg m’n oude ritme maar niet te pakken...
S nachts sta ik op en ga op zoek naar lekkers, super dom... en soms dus ook niet keto producten zoals redband, chocolade en koekjes (stroopwafelssss :P )
Ik zit me nu ook in te houden, want ik weet dat ik er uiteindelijk niet lekker van ben. Naast buikpijn ook last van een vermoeid gevoel. Echt een sugarcrush dus...

laura1987

Berichten: 7126
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 21:19

Oeiii dat klinkt wel heftig.
Ik denk dat je even moet doorzetten zodat je je oude ritme weer te pakken krijgt en de drang naar suiker weer minder wordt.

https://www.doneeractie.nl/woning-van-f ... CjcnBszQol]HELP bokker Palmera nadat ze alles verloren is na een vulkaanuitbarsting

laura1987

Berichten: 7126
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 21:20

Joanne1987 schreef:
Ja verschrikkelijk, maar andere kant als dat een keer zo is, jammer dan. Kwa koolhydraten viel het allemaal wel weer mee


Gelukkig maar, maargoed een keertje wat minder streng zijn is ook niet het einde van de wereld. ;)

https://www.doneeractie.nl/woning-van-f ... CjcnBszQol]HELP bokker Palmera nadat ze alles verloren is na een vulkaanuitbarsting

arabella2000
Berichten: 4149
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 21:28

Hier is het ook een hele tijd echt minder gegaan. Het wilde niet en ik bleef snaaien en verkeerde dingen eten.
Nu iets meer dan 2 weken geleden ging de knop toch weer om. Ik voel me alweer stukken beter, ondanks dat ik ongesteld gewordne ben door de pil heen (is normaal als ik kharm /keto doe. Heb ik al vaker gehad, kan gelukkig voor mij geen kwaad). Daardoor in week 2 ook niets afgevallen, maar vanmorgen was ik weer een kilo extra kwijt. Nu ben ik in totaal 3.5 kg kwijt *\o/*
Komende week heb ik vakantie en ga ik 3 dagen 20km lopen en de andere dagen een stuk minder. Wel een half uur tot een uur gok ik.
En ik blijf zoveel mogelijk kharm/keto eten. We gaan met de camper, dus we kunnen zelf koken. Misschien gaan we 1x uiteten, maar dan pak ik de rosbief salade, die is echt heerlijk daar.

[o]

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 11:53

njiloj schreef:
Hier ook last van buikpijn bij niet ‘Keto’ eetgedrag.
Goede reden om niet te cheaten, maar toch doe ik het. Stom natuurlijk...
ik loop al vanaf half juli moeilijk te doen. Ik heb in juli veel gecheat, en ik krijg m’n oude ritme maar niet te pakken...
S nachts sta ik op en ga op zoek naar lekkers, super dom... en soms dus ook niet keto producten zoals redband, chocolade en koekjes (stroopwafelssss :P )
Ik zit me nu ook in te houden, want ik weet dat ik er uiteindelijk niet lekker van ben. Naast buikpijn ook last van een vermoeid gevoel. Echt een sugarcrush dus...


's Nachts? :oo
Dat klinkt wel heel heftig zeg... Ik kon door en door eten, maar nooit 's nachts gegeten (ook niet na uitgaan, en als ik echt mega honger had (dat is op 2 handen te tellen) dan at ik één meelkoekje als ik thuis kwam.

Ik heb eens een poosje wat dingen gelezen over mindful eten en intuitive eating, daar zijn wel een aantal blogs over cravings en hoe je er mee om kan gaan. Misschien kom je daar wat verder mee?
Ik weet niet of het dom is, ik denk dat je dat zelf niet zo moet noemen > want negatieve spiraal.
Er is waarschijnlijk wel een onderliggende reden, en uit vele onderzoeken is al gebleken dat bij stress het eetsignaal heel sterk wordt in het lichaam. Dit hoeft geen stress van buitenaf te zijn.

Zelf zit ik sinds Januari in een coachingstraject, werkgerelateerd. Maar dit heeft zó veel voor mijn gevoel van eigenwaarde gedaan. Ik denk ook dat dit de reden is dat ik het zolang volhoud (uiteraard in combinatie met het volle gevoel van koolhydraatarm eten) en nu eindelijk het gevoel heb dat ik het ook ga voltooien.

Waar ik eerder op moeilijke momenten de handdoek in de ring gooide, hou ik nu vol.

Op dit moment sta ik weer eens stil, dat doe ik de afgelopen weken wat meer. Vervelend, maar in totaal ben ik toch bijna 3 kilo kwijt in de afgelopen maand. Nog 300 gram en ik zit op precies 14 kilo.
En ik hou dus gewoon vol... Met honger door de supermarkt lopen (gebeurt maar zelden, maar toch...) kan ik zonder chips en chocola uit de vakken te graaien...
En het is echt niet zo dat ik geen doemgedachten (misschien kan ik wel niet lichter worden dan...) heb. Die zijn af en toe wel aanwezig. En dan kijk ik even terug in de app en zie ik dat ik de afgelopen maand toch 3 kilo kwijt ben geraakt, dat het verschil op de foto's behoorlijk is... Ik bak gezonde brownies en ga weer verder. Ik weet zeker dat ik dit een jaar geleden niet had gekund.

Jester_

Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 13:17

Heeft iemand hier toevallig een goed boek met leuke gerechten over en denkt he daar wil ik wel vanaf?

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

brudoe

Berichten: 966
Geregistreerd: 12-05-06
Woonplaats: Maastricht

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 13:20

Heeft iemand van jullie tips voor kant en klaar kha maaltijden die bij de plus te bestellen zijn? Sinds 5 weken pleegzoontje in huis van nu 6 weken en het gezond eten schiet erbij in. Wil graag wat kant en klaar maaltijden zodat de schade hopelijk beperkt is..

Bruintje <3

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 13:27

brudoe schreef:
Heeft iemand van jullie tips voor kant en klaar kha maaltijden die bij de plus te bestellen zijn? Sinds 5 weken pleegzoontje in huis van nu 6 weken en het gezond eten schiet erbij in. Wil graag wat kant en klaar maaltijden zodat de schade hopelijk beperkt is..


Plus weet ik niet, maar bij de ah heb je een kip teriyaki stoommaaltijd met maar 18 gram kh.

Wellicht heeft plus ook zoiets??

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 13:51

Janine heb jij toevallig zo het recept van je brownies van van de week?

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 13:55


Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 14:01

Thnx! Morgen even wat lekkers maken

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 18:33

En na al enkele keren wat geproefd te hebben van mij, wil mijn man ook meer met mij mee gaan eten, nooit verwacht!
Dus vanavond hebben we lekker bloemkool rijst met biefstuk puntjes op, met 2 teentjes knoflook, zout en peper en kikkoman soja saus. En als toetje had ik choco mousse gemaakt

Even nadenken wat we morgen gaan eten...

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo

laura1987

Berichten: 7126
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 19:05

Ik zelf vind de spinazie Boursin uit de vriezer met een zalmmoot erg lekker of de kip/pompoen uit de oven met knoflooksaus

https://www.doneeractie.nl/woning-van-f ... CjcnBszQol]HELP bokker Palmera nadat ze alles verloren is na een vulkaanuitbarsting

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 19:46

Hoe maak je kip/pompoen uit de over met knoflooksaus?

Wij aten regelmatig spinazie Boursin met zalm. Vroeger met pasta tagliatelle, sinds we op de kh-tjes letten met koolraap tagliatelle van de AH. Helaas is die onlangs opeens uit de winkel verdwenen.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 19:50

Ik ben echt een spinazie liefhebber, manlief helaas niet... maar vis lust ie wel dus voor hem dan een alternatief zoeken denk ik

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 08:15

Nou, zit weer in ketose. Hopelijk gaan de cijfers op de weegschaal dan nog even paar kilo naar beneden, zijn alleen maar iets omhoog gegaan laatste 1.5 week
En ik zie dat het spieren zijn hoor bij de meting, maar toch... te obsessed denk ik

04-12-2013 Damon <3 13-07-2016 Cody

Social media: Bakesby.Jo


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: -Namiro-, corinec, Evito_06, GaitMonster, heidiLOVER en 54 bezoekers