Zo stil in de klas

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tabaflab

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-08-12

Zo stil in de klas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-20 15:36

Er is iets opgevallen bij mij wat ik niet kan thuisbrengen en dat is hoe ontzettend stil onze klas is. Voordat de les begint praten mensen niet echt met elkaar, tijdens de les heb ik het idee dat het vreemd stil is, en tussen de lessen door (ivm corona krijgen we in hetzelfde lokaal les maar we mogen naar buiten etc.) blijft iedereen zitten en zegt weinig.

Ik ga meestal even naar buiten, of verderop naar de supermarkt.

Nu vraag ik mij dus af, is dit gewoon de soort klas? Komt het door de gekke sfeer van corona? Of ben ik nu zo'n praatgraag

Kairos
Berichten: 2710
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Zo stil in de klas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 12:27

Ik heb amper op locatie les, maar er is bij ons een select groepje wat praat dan, terwijl we als we met Zoom in breakoutrooms gezet worden, er voor mijn gevoel meer gepraat wordt.

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 12:40

Ik heb geen idee maar lijkt me heerlijk rustig :')

tabaflab

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-20 16:23

Kairos schreef:
Ik heb amper op locatie les, maar er is bij ons een select groepje wat praat dan, terwijl we als we met Zoom in breakoutrooms gezet worden, er voor mijn gevoel meer gepraat wordt.

Ja klopt in groepjes word er al meer gekletst, hoewel ik nu in een vrij stil groepje gezet ben

gerlindie

Berichten: 4641
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Zo stil in de klas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 16:28

Ik geef les aan derde en vierde klassen, en die zijn in elk geval niet stil :')
Verschilt wel per klas hoeveel herrie ze van nature maken, dus ik denk dat het inderdaad aan je groep ligt.
Ik denk dat het vanzelf beter wordt.
Kennen jullie elkaar al? Of is het een hele nieuwe groep?
Dan zal het ook wel een stukje wennen zijn misschien

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 16:34

Op de school waar ik momenteel afstudeer zou ik willen dat ze wat stiller waren :')

Op wat voor school zit je?
Bij mij op het hbo waren wij de eerste weken in de klas ook vrij stil. Op de havo was het altijd lastig voor de docent om de hele klas stil te krijgen.