Goed, wasbaar, hondenkussen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Goed, wasbaar, hondenkussen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 11:12

Hoi iedereen, ik ben de trotse bezitter van een Rhodesian Ridgeback teefje van 7 jaar. Zij is bij ons gekomen toen ze net 1 was, we hadden toen al een ouder RR teefje. Tot deze hond had ik nog nooit een teefje laten steriliseren, een aantal mensen uit mijn omgeving hadden er slechte ervaringen mee. Bij deze hond heb ik me uiteindelijk laten overhalen om toch de ingreep te laten doen na haar eerste loopsheid. Ik weet niet of het echt daardoor komt, maar mijn hond verliest urine tijdens haar slaap. Gevolg: het kussen in haar mand en de mat eronder worden vochtig, verspreiden geurtjes en mijn hond begint te ruiken. Het hele kussen moet dus regelmatig gewassen worden. Nu is het vreselijk moeilijk om wasbare kussen te vinden. Bij de meeste kan je enkel de hoes wassen. De kussen die je wel kan wassen, verliezen bij de 1ste wasbeurt al hun vorm en na een aantal keer wassen kan zijn ze stuk. Ik heb ook al geïnvesteerd in een dure hoes voor over de mand, na 10 wasbeurten zitten er ook al scheurtjes in de stof. Ik weet dus niet meer wat te kopen, wil gewoon iets degelijks wat langer als 10 keer wassen mee gaat. Wie heeft de gouden tip.


Afbeelding


PS: Meissi ligt graag zacht en warm.


_Nelleke_

Berichten: 8055
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Goed, wasbaar, hondenkussen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 11:14

Ik heb voor mijn honden een babymatrasje in de mand liggen met vochtbeschermer en een gewoon hoeslaken. Die kan ik beide makkelijk wassen en gaan lang mee. Kost weinig. Ik heb de hele boel gekocht bij Ikea maar andere winkel kan natuurlijk ook.

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 11:15

Een babymatras met matrasbeschermer, dan blijft het matras sowieso schoon.

Wat wij doen, wij kopen kussen die niet duurder zijn dan €15,- en na een half jaar koop ik nieuwe en gaan ze naar de dierenbescherming. :Y) Ik heb het wassen opgegeven. Alleen de hoezen van de matrassen was ik nog (industrieel). Wij hebben wel alleen maar grote matrassen in huis liggen, voor volwassenen, dus geen kinder.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi


chantalboes

Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Goed, wasbaar, hondenkussen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 11:18

Wij hebben een zachte slaapzak, een paar keer dubbelgevouwen, in de mand liggen. Voor de hond heerlijk zacht en als ie vies is kan die zo in de wasmachine en aan het wasrek. Hondenkussens met vulling zijn moeilijk te wassen en drogen zo traag.

“It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart.”
― Suzanne Collins, Mockingjay

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Goed, wasbaar, hondenkussen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 11:21

Hier een vuilniszak om de binnenvulling. Daaromheen de gewone hoes en daaroverheen een oude slaapzak. Slaapzakken gaan wekelijks in de was. De buitenhoezen eens per maand. De binnenvulling blijft droog door de vuilniszak. Kraakt alleen ietsje als ze erop liggen

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Goed, wasbaar, hondenkussen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 11:26

Incontinentie is indd een van de ''bijwerkingen'' die je kan hebben na laten helpen. :)
Je hebt kussens met waterdichte hoes. Of een puppypad tussen hoes en kussen?
Anders zo'n matras met matrasbeschermer.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

mvdende

Berichten: 5685
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 11:26

Is een all weather kussen met daaroverheen een incontinentie matras beschermer/ andere vorm absorberend materiaal en als topper een vetbed misschien een idee?

Hond ligt zacht en warm en volgens de beschrijving (nooit zelf nat vetbed gehad) droog. Vetbed "transporteert" het vocht naar de absorberende laag eronder. Van het kussen zelf kan de hoes eventueel ook gewassen worden, maar omdat het een all weather kussen is, blijft de vulling droog.

Vetbed is zeer gemakkelijk te wassen op 40 of 60 graden en binnen 1 nachtje weer droog.

Alleen de absorberende laag is dan iets van wegwerp puppy pad, matras beschermer of misschien ook uitwasbaar te krijgen.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 12-09-20 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 11:27

mvdende schreef:
Is een all weather kussen met daaroverheen een incontinentie matras beschermer/ andere vorm absorberend materiaal en als topper een vetbed misschien een idee?

Hond ligt zacht en warm en volgens de beschrijving (nooit zelf nat vetbed gehad) droog. Vetbed "transporteert" het vocht naar de absorberende laag eronder. Het kussen zelf de hoes kan eventueel ook gewassen worden, maar omdat het een all weather kussen is, blijft de vulling droog.

Vetbed is zeer gemakkelijk te wassen op 40 of 60 graden en binnen 1 nachtje weer droog.

Klopt doen vetbedden inderdaad. Ideaal met pups.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 11:28

mvdende schreef:
Is een all weather kussen met daaroverheen een incontinentie matras beschermer/ andere vorm absorberend materiaal en als topper een vetbed misschien een idee?

Hond ligt zacht en warm en volgens de beschrijving (nooit zelf nat vetbed gehad) droog. Vetbed "transporteert" het vocht naar de absorberende laag eronder. Het kussen zelf de hoes kan eventueel ook gewassen worden, maar omdat het een all weather kussen is, blijft de vulling droog.

Vetbed is zeer gemakkelijk te wassen op 40 of 60 graden en binnen 1 nachtje weer droog.


Vetbed kun je niet warmer wassen dan 40 graden.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 11:30

Wow, bedankt voor al de tips tot hiertoe! Zo fijn dat er mee gedacht wordt. <3

mvdende

Berichten: 5685
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 11:31

KimD schreef:
mvdende schreef:
Is een all weather kussen met daaroverheen een incontinentie matras beschermer/ andere vorm absorberend materiaal en als topper een vetbed misschien een idee?

Hond ligt zacht en warm en volgens de beschrijving (nooit zelf nat vetbed gehad) droog. Vetbed "transporteert" het vocht naar de absorberende laag eronder. Het kussen zelf de hoes kan eventueel ook gewassen worden, maar omdat het een all weather kussen is, blijft de vulling droog.

Vetbed is zeer gemakkelijk te wassen op 40 of 60 graden en binnen 1 nachtje weer droog.


Vetbed kun je niet warmer wassen dan 40 graden.


Zover ik begrepen heb, diegene met latex onderkant kunnen inderdaad niet warmer dan 40.

Die zonder latex kunnen wél op 60 volgens de leverancier: https://m.witjesverzendhuis.com/vet-bed-economy-afgebiesd-75-x-50-cm

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 11:32

Kan ze geen propalin krijgen van de dierenarts? Daardoor laat onze hond niks meer lopen.

Kinke

Berichten: 20513
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Goed, wasbaar, hondenkussen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 11:36

inderdaad, Ikea heeft hele handige waterdichte matrasbeschermers. Onze hond (65 kilo) ligt op 2 babymatrassen van Ikea met een hoes (van Fatboy)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41549
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 11:37

Ik heb een cozy cave, dat hele ding kan in de was, buitenhoes en binnenkussen.

Is het een optie te kijken naar medicatie tegen incontinentie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 11:39

MarlindeRooz schreef:
Kan ze geen propalin krijgen van de dierenarts? Daardoor laat onze hond niks meer lopen.


Ze moet haar inentingen nog krijgen, ga dit zeker eens bevragen bij de dierenarts. Heb het om heel eerlijk te zijn nog niet besproken met hem.

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 11:39



Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boyca, Cowgirl83, CupCakes_, ogidni en 147 bezoekers