Politiepaarden bang voor ‘gaybrapad’

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14027
Geregistreerd: 20-04-16

Politiepaarden bang voor ‘gaybrapad’

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-20 17:22

*Horses.nl
Ingezonden door MacavityL
Algemeen

Afbeelding
Bereden politie in London. Foto: l0esjj/ Bokt Wiki


Politiepaarden staan bekend om hun koele karakter en beperkte schrikreacties, maar twee Engelse politiepaarden kwamen op weg naar een demonstratie toch een object tegen dat ze niet verwacht hadden. In het kader van de Gay Pride was een zebrapad in Sheffield omgetoverd tot een 'gaybrapad', in regenboogkleuren. Dat was toch wel een beetje spannend.

Het hele artikel, inclusief een video, kun je vinden op Horses.nl

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Politiepaarden bang voor ‘gaybrapad’

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 17:25

Hilarisch! :D

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 17:30

Ik had het al gezien.
Het lijken net echte paarden. :D

Foaly

Berichten: 4837
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Politiepaarden bang voor ‘gaybrapad’

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 17:50

Ik had m ook gezien idd. Vond wel dat het iets vriendelijker opgelost had kunnen worden, door de paarden eromheen te sturen ipv eroverheen te meppen. Was ook wat veiliger geweest voor de omstanders denk ik, er zal er maar wel eentje gas geven om eroverheen te vliegen :+

ReadTheRulez
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 17:59

Foaly schreef:
Ik had m ook gezien idd. Vond wel dat het iets vriendelijker opgelost had kunnen worden, door de paarden eromheen te sturen ipv eroverheen te meppen. Was ook wat veiliger geweest voor de omstanders denk ik, er zal er maar wel eentje gas geven om eroverheen te vliegen :+


Waar werd er gemept dan? Dat ene paard mocht er zelfs bij langs ipv overheen. Het zijn Politie paarden :')

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Politiepaarden bang voor ‘gaybrapad’

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 18:03

Wat grappig! Mijn oude merrie had het nooit zo op de witte strepen op de weg, in eerste instantie ging ze er ook zo omheen. Later vond ze eroverheen springen een makkelijkere oplossing :')

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 19:45

Had deze twee dagen geleden al getipt bij de nieuwsredactie (geen reactie) via een andere bron, maar goed dat ie op horses is gekomen, dan wordt het tenminste opgepikt :')

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 22:12

Homofoob paard _O-

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26279
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 23:01

MacavityL schreef:
Had deze twee dagen geleden al getipt bij de nieuwsredactie (geen reactie) via een andere bron, maar goed dat ie op horses is gekomen, dan wordt het tenminste opgepikt :')


Dat klopt inderdaad, dat bericht had ik gezien. Helaas mochten we van die andere bron niets overnemen ivm copyright. En toen ik het vandaag op Horses.nl zag staan en het overnam, was ik even kwijt wie mij getipt had. Heb jouw naam er alsnog bij gezet als originele tipgever, bij deze excuses voor het niet vermelden.

Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 10:20

Foaly schreef:
Ik had m ook gezien idd. Vond wel dat het iets vriendelijker opgelost had kunnen worden, door de paarden eromheen te sturen ipv eroverheen te meppen. Was ook wat veiliger geweest voor de omstanders denk ik, er zal er maar wel eentje gas geven om eroverheen te vliegen :+


Door ze er langs te sturen, gaan ze het nooit leren. Ze moeten er juist over. :j

nafkedemi

Berichten: 1297
Geregistreerd: 31-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 10:34

het enigste zweepgebruik wat ik zie zijn een paar tikjes ter aanmoediging ipv er over heen meppen...

Cholwell

Berichten: 70
Geregistreerd: 22-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 11:13

Ben benieuwd hoe het dan met deze zou gaan :D

Afbeelding

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Politiepaarden bang voor ‘gaybrapad’

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 12:57

Ha ha, ik denk dat ze dan gek worden. Of vallen, omdat ze er op willen springen.

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 13:07

Amber_ schreef:
Foaly schreef:
Ik had m ook gezien idd. Vond wel dat het iets vriendelijker opgelost had kunnen worden, door de paarden eromheen te sturen ipv eroverheen te meppen. Was ook wat veiliger geweest voor de omstanders denk ik, er zal er maar wel eentje gas geven om eroverheen te vliegen :+


Door ze er langs te sturen, gaan ze het nooit leren. Ze moeten er juist over. :j


Goh, ik vind gewoon op straat tussen een hele hoop mensen (waaronder ook niet-paardenmensen) nu niet de ideale situatie om aan schriktraining te doen. :D Dan zou ik in dit geval voor het veilige alternatief kiezen, dit meepakken als leermomentje en dan misschien op een rustiger moment terugkomen (of de situatie in een afgesloten ruimte simuleren) om te trainen. :)

Maar het is goed opgelost, ze hebben de situatie niet laten escaleren en wij hebben een grappig filmpje om te kijken op de koop toe. :D

speurneusc

Berichten: 5372
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 13:11

die politie ruiters mogen wel eens een lesje nemen extreem cowboy race...lesje: wat te doen als ik met mijn paard een vreemd obstakel tegenkom...

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 13:17

Wat een geneuzel zeg. Paard zegt even nee, ruiter zegt ja, probleem opgelost.
Het zijn notabene politie paarden, die begrijpen echt wel dat naar voren ook daadwerkelijk naar voren betekend. Ik vond echt niets ook maar een moment spannend in dat filmpje.
Wel een cool zabrapad :D

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Politiepaarden bang voor ‘gaybrapad’

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 13:56

Speciaal zebrapad wel :') Haha eigenlijk best wel grappig. Een bende hooligans neer staren geen probleem, maar iets te veel kleurtjes doen we niet aan mee :')

Suzanne F.

Berichten: 49207
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Politiepaarden bang voor ‘gaybrapad’

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 14:32

Dan kunnen ze dus toch goed kleuren zien. Grappig hoe ze daar op reageren.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 14:38

Suzanne F. schreef:
Dan kunnen ze dus toch goed kleuren zien. Grappig hoe ze daar op reageren.

Ik denk dat het meer een verschil is in contrast. Zwart-wit-zwart-wit is het contrast steeds gelijk, maar zwart-kleur-zwart-andere kleur etc is er ook verschil in contrast tussen de kleuren. Beetje fifty shades, zeg maar :+

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Politiepaarden bang voor ‘gaybrapad’

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 15:00

Een paard ziet wel geel en blauw, toch?

7ofhearts

Berichten: 2751
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 16:41

Sizzle schreef:
Wat een geneuzel zeg. Paard zegt even nee, ruiter zegt ja, probleem opgelost.
Het zijn notabene politie paarden, die begrijpen echt wel dat naar voren ook daadwerkelijk naar voren betekend. Ik vond echt niets ook maar een moment spannend in dat filmpje.
Wel een cool zabrapad :D



Geneuzel ja.
Zie gevaarlijkere dingen op de openbare weg gebeuren tussen “ het publiek “ door.

Een politiepaard is ook “ gewoon “ een paard en mag gerust eens schrikken.
Ook in functie.
Ruiters hebben alles nog prima onder controle.
Gewoon goed opgelost door beide.

Amber_

Berichten: 10134
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 16:57

Gini schreef:
Amber_ schreef:
Door ze er langs te sturen, gaan ze het nooit leren. Ze moeten er juist over. :j


Goh, ik vind gewoon op straat tussen een hele hoop mensen (waaronder ook niet-paardenmensen) nu niet de ideale situatie om aan schriktraining te doen. :D Dan zou ik in dit geval voor het veilige alternatief kiezen, dit meepakken als leermomentje en dan misschien op een rustiger moment terugkomen (of de situatie in een afgesloten ruimte simuleren) om te trainen. :)

Maar het is goed opgelost, ze hebben de situatie niet laten escaleren en wij hebben een grappig filmpje om te kijken op de koop toe. :D


Dit is een ideale situatie om te oefenen. Het is juist niet druk met mensen. Geloof mij dat het bij ons Amsterdam al gauw drukker is dan dit haha. :D Ik had deze situatie met mijn dienstpaard gebruikt om te laten wennen en eigen te maken. Gewoon op een rustige manier :j

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 17:26

The_Cat schreef:
Speciaal zebrapad wel :') Haha eigenlijk best wel grappig. Een bende hooligans neer staren geen probleem, maar iets te veel kleurtjes doen we niet aan mee :')

Breng de hooligans niet op ideeën. :#

Ik zie het al voor me... :')

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 18:14

Amber_ schreef:
Gini schreef:

Goh, ik vind gewoon op straat tussen een hele hoop mensen (waaronder ook niet-paardenmensen) nu niet de ideale situatie om aan schriktraining te doen. :D Dan zou ik in dit geval voor het veilige alternatief kiezen, dit meepakken als leermomentje en dan misschien op een rustiger moment terugkomen (of de situatie in een afgesloten ruimte simuleren) om te trainen. :)

Maar het is goed opgelost, ze hebben de situatie niet laten escaleren en wij hebben een grappig filmpje om te kijken op de koop toe. :D


Dit is een ideale situatie om te oefenen. Het is juist niet druk met mensen. Geloof mij dat het bij ons Amsterdam al gauw drukker is dan dit haha. :D Ik had deze situatie met mijn dienstpaard gebruikt om te laten wennen en eigen te maken. Gewoon op een rustige manier :j


Let's agree to disagree hier dan! :)
Ik vind hoe ze het hier oplossen heel netjes en ja, het vosse paard heeft niet echt iets bijgeleerd, maar ik vind dit niet de situatie om er een training te maken. Je ziet nu al dat de "gezette" man in blauwe trui moet uitwijken voor het vosse paard omdat die op een heel onlogische plek ging staan, maar zo zijn paardenleken. Langer dan nodig op die plek blijven ronddrentelen om het paard iets bij te leren lijkt mij in de specifieke situatie dus niet het best idee. Maar ik begrijp en aanvaard het dat jij daar anders over denkt. :)