[BLOG]Hoge pieken na diepe dalen. Op naar het NK!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

[BLOG]Hoge pieken na diepe dalen. Op naar het NK!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-20 11:42

* Bokt.nl
Blog

Afbeelding

Wie ben ik? Marijke, 46 jaar. Orun instructrice, begonnen als springruiter en inmiddels omgeturnd naar dressuur. Met Adjudant en MDG Equestrians Connecticut heb ik Grand Prix gereden en met Eros Lichte Tour. Afgelopen jaar ben ik vooral druk geweest met revalideren en sinds vorige maand weer terug op wedstrijd.

Long time no blog...
De laatste maanden had ik niet zoveel inspiratie om te schrijven maar het wordt hoog tijd om jullie weer eens bij te praten. In maart ging ik een maandje op reis en daarna ben ik weer rustig begonnen met wat paardrijden. Hoewel rustig, na de eerste keer heb ik drie nachten niet kunnen slapen van de spierpijn :')
Maar verder was het gewoon rustig, eerst twee keer in de week en inmiddels drie keer in de week. Pas toen ik weer ging rijden merkte ik hoeveel ik het rijden gemist had en heel langzaam aan werd alles een beetje fanatieker. Zo fanatiek zelfs dat ik een startkaart aan mocht vragen met de allerknapste Santander. Eind juli ging ik voor het eerst op stap voor een rondje oefendressuur. Stresslevel op maximaal en het was allemaal nog niet zo simpel. In alle spanning vergat ik te rijden en dat helpt natuurlijk niet zo mee en Santander bleek in de ring een stuk scherper dan ik gedacht had waardoor ik de afstemming even moest vinden.
Al met al dus een heel leerzaam rondje voor ons beide want ondanks dat het nog niet zo ging als ik wilde gaf het me wel veel informatie om mee verder te trainen naar onze eerste wedstrijd samen.

Twee weken later was het zover. Ik had mezelf al bijna verstopt onder een berg van onzekerheid. Het was voor mij de eerste keer dat ik een paard vanuit niets in de subtop ging starten en dan ook nog in het ZZZ wat de klasse is die me het minst goed past maar wat op dit moment wel de meest logische keuze was. Kon ik het wel? Waren we er wel klaar voor? Als ik maar niet voor gek rijd. Nou ja, ga zo nog maar even door want zo maakte mijn hoofd overuren. En een starttijd vroeg in de avond zorgde er ook voor dat ik een hele dag had om me druk te maken over dit alles.
En toen was het zover. Losrijden was al fantastisch! Hij was zo ontzettend lief en braaf en liep zo fijn dat ik genoot van iedere seconde. Zo erg zelfs dat mijn dag al niet meer stuk kon voor ik de ring in reed.
Maar ook daar ging alles super goed, misschien zelfs wel boven verwachting. En dat vond de jury ook want op mijn protocol stond de magische score van 71,5% *\o/*

Na een paar dagen roze wolk en een makkelijk weekje voor ons beide om bij te komen van dit avontuur gingen we aan de slag voor onze volgende wedstrijd. Iets minder spanning, iets meer vertrouwen en iets minder briljant gereden. Net wat meer rommeltjes en een hele dikke (ruiter)fout in de tweede pirouette. Maar toch was deze proef ook nog goed voor net geen 69%.

En toen kon ik iets doen waar ik een paar weken daarvoor nooit over had durven dromen namelijk mijn inschrijving voor het NK dressuur versturen.
Echt een bucketlist ding voor me om een keer daar te rijden tussen alle grote namen en onwerkelijk dat het na twee wedstrijden al zover is dat we daar heen mogen.

Gelukkig is mijn stresslevel weer door het dak aan het gaan hierdoor. Want het is toch wel even iets anders dan een gewone wedstrijd en zo last minute moest er ook best veel geregeld worden en voor de zekerheid moet ik natuurlijk ook nog een kür op muziek hebben.
Op dit moment wissel ik een beetje af tussen *\o/* , := en %) maar ik ben vooral heel trots op wat ik bereikt heb in de afgelopen maanden en ga volgende week keihard genieten van iedere seconde.
Laatst bijgewerkt door JPitty op 10-09-20 23:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto voor ticker zichtbaar gemaakt.


Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [BLOG]Hoge pieken na diepe dalen. Op naar het NK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 07:16

Bij deze alvast heel veel succes!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Cerosa

Berichten: 766
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [BLOG]Hoge pieken na diepe dalen. Op naar het NK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 07:51

Leuk geschreven! Heel veel succes, zenuwen horen er bij, dat is logisch! Wat fijn, na 2 wedstrijden al :D

Elisa2

Berichten: 37002
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [BLOG]Hoge pieken na diepe dalen. Op naar het NK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 08:57

Ik vind het knap dat je je zo terug gevochten hebt! Ben je lichamelijk weer helemaal de oude?

Alvast heel veel succes op het NK en vergeet vooral niet te genieten!

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Fitzroy

Berichten: 25090
Geregistreerd: 11-01-01

Re: [BLOG]Hoge pieken na diepe dalen. Op naar het NK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 09:07

Leuke blog, Marijke!

Yes, you can :j Rijden op het NK, en niet vergeten te genieten dat je daar rijdt.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

bobbiejames
Berichten: 8
Geregistreerd: 20-10-05

Re: [BLOG]Hoge pieken na diepe dalen. Op naar het NK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 11:30

Leuk leuk.. ik ga duimen!

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30229
Geregistreerd: 08-10-05

Re: [BLOG]Hoge pieken na diepe dalen. Op naar het NK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 12:05

Weet je? Je kan het gewoon :)) En als het dan even niet lukt, dan heb je toch wel gewoon je plek daar verdiend. Geweldig!

Ik ga ook duimen.

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [BLOG]Hoge pieken na diepe dalen. Op naar het NK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 12:28

Heel veel succes! Misschien zie ik je wel rijden, ik ben vrijwilliger op het NK.
Welke dag(en) en ring moet je?

Hilli

Berichten: 22946
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 12:28

Wat gaaf zeg! Heel veel succes en vooral ook: veel plezier. Geniet ervan :j


laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Re: [BLOG]Hoge pieken na diepe dalen. Op naar het NK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 13:54

Leuk geschreven! Heel veel succes op het NK!

What sort of weirdo doesn't laugh at it's own jokes?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 16:21

Zo je gaat wel meteen naar het ultiem haalbare. Ik vind het stoer :j . Fijn dat het zo lekker gaat.

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-20 18:01

Bedankt allemaal! Ik ga er zeker van genieten want zoiets maak je misschien maar één keer mee.

Elisa2 schreef:
Ben je lichamelijk weer helemaal de oude?
Helaas niet echt. Maar ik word steeds beter in daarmee omgaan en dat scheelt enorm veel.

Sharani schreef:
Heel veel succes! Misschien zie ik je wel rijden, ik ben vrijwilliger op het NK.
Welke dag(en) en ring moet je?
Ik moet op vrijdagmiddag in ring 2. En dan waarschijnlijk zaterdagochtend weer in dezelfde ring.
Als alles boven verwachting goed gaat mag ik zondag in de hoofdring.

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [BLOG]Hoge pieken na diepe dalen. Op naar het NK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 18:16

Dan zie ik je vrijdagmiddag sowieso, sta dan bij ring 2.

parnassia
Berichten: 826
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 18:56

Heel veel succes gewenst

Ben zelf geen fanatieke poster, maar lees jou forum bijdrages altijd met heel veel plezier. Én respect.... want inderdaad. Langs de lijn staan bij een (sub)top concours ziet het er soms zo fijn uit, maar uit eigen ervaring weet ik hoe hard het werken is om daar te komen. En helemaal om terug te komen na een ongeval.
Dus eigenlijk wil ik vooral zeggen;
genietze op het NK!

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [BLOG]Hoge pieken na diepe dalen. Op naar het NK!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-20 21:21

Wat een mooi compliment. Dank je!!

Dan zie ik je vast Sharani. Grote rubriek dus er komt veel langs die middag.

Diesel54

Berichten: 1568
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Dubai

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 15:29

Super scores! Veel succes! +:)+

Ik moet zeggen dat ik een soort van blij ben om te lezen hoe je je druk maakte voor de wedstrijd, helemaal omdat je later op de dag was en dan de hele dag er mee bezig was.
Ben zelf ook 46 en dacht 20 jaar geleden dat ik op deze leeftijd inmiddels wel zo ervaren zou zijn, me niet meer druk zou maken en me volledig kan focussen op het rijden en niet zo bezig zou zijn met zenuwen of "hoe ik mezelf niet voor schut zal zetten", helaas is dat dus niet zo en ook toch een soort van rustgevend idee dat ik niet de enige ben, lol :P

    ~> Hidde KNHS Z2+2/BD Advanced Hipolito UAEERF Advanced Medium National Champs 22/23 Bronze
    Bronze met Janny in Qatar Emir Sword Dressage Freestyle to music Championship 2021

    Berdien

    Berichten: 64499
    Geregistreerd: 19-09-04
    Woonplaats: Groningen

    Re: [BLOG]Hoge pieken na diepe dalen. Op naar het NK!

    Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 15:41

    Wat ontzettend gaaf dat je op het NK mag en gaat starten! En ook heel spannend :):) Vind jullie echt een prachtige combinatie, jij hebt ze altijd zo fijn aan het sjouwen!

    Zet hem op!!

    "Without you.. Without you the poetry within me is dead."

    Katja
    Blogger

    Berichten: 42175
    Geregistreerd: 29-04-02
    Woonplaats: Utrecht

    Re: [BLOG]Hoge pieken na diepe dalen. Op naar het NK!

    Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-20 21:11

    Bij mij is de stress veel erger geworden na mijn ongeluk Diesel54. Ik kon daarvoor juist wel eens te makkelijk zijn ook al was ik bij vlagen wel onzeker over mijn rijden ik had nooit extreem veel wedstrijdstress. Maar nu heeft mijn hoofd heel veel vastigheid nodig en trek ik spontane uitjes en dergelijke heel slecht. Dus naar een wedstrijd waarvan ik de omstandigheden niet ken, de startlijst pas een paar dagen van tevoren bekend wordt en noem maar op is echt wel een uitdaging. En dan natuurlijk ook nog tussen zoveel bekende namen rijden maakt het ook wel iets ingewikkelder. Maar ik weet ook zeker dat ik het uiteindelijk heel leuk ga vinden.

    Thanks Berdien! Hij is zo knap en ik lift gewoon lekker mee.

    Oscar
    Forumcoordinator

    Berichten: 131961
    Geregistreerd: 23-09-01
    Woonplaats: Braboland

    Re: [BLOG]Hoge pieken na diepe dalen. Op naar het NK!

    Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 21:14

    Goed verhaal en supermooi nieuws! Zo knap van je!
    Ik ga met je meeduimen en hopen dat je een mooi NK mag rijden :)

    Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
    It's not easy being green *** Kermit ***

    Katja
    Blogger

    Berichten: 42175
    Geregistreerd: 29-04-02
    Woonplaats: Utrecht

    Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-20 10:09

    Afbeelding
    Hij was gisteren super braaf. Vond het wel spannend maar volgens mij vooral heel erg leuk en interessant.

    SusanH
    Lid Bezwaarcommissie

    Berichten: 34571
    Geregistreerd: 27-06-07
    Woonplaats: In het midden van het land

    Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:10

    O wauw wat een entourage om in rond te mogen rijden. Succes!

    FriesWytske
    Berichten: 9896
    Geregistreerd: 05-08-06

    Re: [BLOG]Hoge pieken na diepe dalen. Op naar het NK!

    Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:11

    succes. Erg jammer dat we dit niet gratis kunnen zien via clipmyhorse.

    Elisa2

    Berichten: 37002
    Geregistreerd: 31-08-04

    Re: [BLOG]Hoge pieken na diepe dalen. Op naar het NK!

    Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 09:40

    Leuke foto, heel veel succes vandaag!

    ''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

    -Kurt Albrecht-


    Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, belle_boef, meniekske, Noor17, Rose94, Rossfechten, siloux, Tellie en 78 bezoekers