Stijgbeugels tegen knieklachten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gohorses
Berichten: 74
Geregistreerd: 22-03-20

Stijgbeugels tegen knieklachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-20 21:53

Hallo! Ik krijg van mijn aluminium stijgbeugels met breed voetbed zere knieën. :? Nu wil ik graag nieuwe beugels, die niet te duur zijn en waarvan ik geen knieklachten krijg. Maar ik zie nu door de bomen het bos niet meer :):) Wie heeft de gouden tip?

Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Stijgbeugels tegen knieklachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 21:55

Zit je erg kort? Kniepijn door je beugels kan ook vanuit de flexibiliteit vanuit je heup komen... Dat je in je heup(en) niet flexibel genoeg bent...

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Stijgbeugels tegen knieklachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 21:58

Ik had last van de bal van mijn voet, enkel en knie.
Ik heb sprengers geprobeert. Dat verhielp niets en vond ik dan te duur als het niets deed.
Heb nu acavallo alu pro arena's. Die bevallen heel goed en zijn goedkoper en zijn veiligheidsbeugels die open klappen bij een beknelling.

gohorses
Berichten: 74
Geregistreerd: 22-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-20 22:13

Yenni schreef:
Zit je erg kort? Kniepijn door je beugels kan ook vanuit de flexibiliteit vanuit je heup komen... Dat je in je heup(en) niet flexibel genoeg bent...


Nee, zowel bij dressuur als springlengte.

gohorses
Berichten: 74
Geregistreerd: 22-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-20 22:14

Hutcherson schreef:
Ik had last van de bal van mijn voet, enkel en knie.
Ik heb sprengers geprobeert. Dat verhielp niets en vond ik dan te duur als het niets deed.
Heb nu acavallo alu pro arena's. Die bevallen heel goed en zijn goedkoper en zijn veiligheidsbeugels die open klappen bij een beknelling.


Oke! Die jij hebt vind ik voor mijzelf te duur voor een paar beugels... :=

Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: Stijgbeugels tegen knieklachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 19:30

mijn knie gedijt goed onder mijn Sprenger bow balance.. als ik met normale beugels rijdt is het snel uit met de pret

cursebreaker

Berichten: 11457
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 19:30

Sprenger Bow Balance heeft voor mijn knieën echt wonderen verricht! <3 Wat een verschil toen ik van gewone beugels naar de Bow Balance over ging! Ze zijn aan de prijs, maar naar mijn mening zijn ze het geld dubbel en dwars waard als ik zie dat ze me redelijk pijnvrij lieten rijden :j Daarbij verliezen ze hun waarde niet en kun je ze altijd nog doorverkopen bv. heb ik ook gedaan toen ik stopte met rijden. Misschien kun je ze zelf ook tweedehands nog proberen te zoeken bv? Pijnvrij rijden was voor mij in ieder geval wel wat waard moet ik zeggen.

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 19:41

Ik heb ook de sprenger. Er zijn genoeg ruitersportzaken die regelmatig 25% kortingsacties hebben. Voor dit soort artikelen ideaal.

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Stijgbeugels tegen knieklachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 19:42

Voor mij ook de Sprenger bow balance bij knieklachten. :)

gohorses
Berichten: 74
Geregistreerd: 22-03-20

Re: Stijgbeugels tegen knieklachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-20 18:27

Allemaal Sprenger bow balance dus. Zal ik toch eens naar kijken... Zijn er evt. alternatieven?

Freekieee

Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Stijgbeugels tegen knieklachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 18:37

Indd de sprenger bow balance. Altijd zo veel pijn tijdens en na t rijden. En zat altijd kort ivm springen ook. Maar eenmaal met de sprenger was ik verlost. Was echt super!