[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 22:40

Als je daar bent is een dagje Valkenburg een aanrader Suus!
IJsland staat ook hoog op mijn lijst!
Ja enorm balen dat wij die voucher hebben. :\ Voor april moeten we iets vergelijkbaars geboekt hebben.

Nelleke welkom!

Hopelijk knapt Hidde snel weer op. :(:)


Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 20:48

IJsland niet te koud voor jou? :D
Valkenburg is inderdaad leuk! Twee jaar geleden een weekendje geweest. We zitten daar deze keer ook in de buurt.

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 23:38

Het zou niet mijn enige vakantie in een jaar moeten zijn maar als in hetzelfde jaar IJsland en een zonnige vakantie zou kunnen graag!

Ayla

Berichten: 6119
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:48

Welmoedz: ik men inderdaad met een HCA sulky :)

Sterkte met alle beestjes Mandy :(:) Gaat het weer goed inmiddels?

Jolynne: leuke foto's! Vervelend dat Brave zo onzeker is geworden voor de wagen. En wat naar wat je hebt meegemaakt met Brave en de hond! Echt belachelijk hoe de baas van de hond reageerde..

:(:) voor Karel Eline.. fijn dat het met Eddy wel goed gaat!

Susanne: knappe Redje <3

Ben ik weer :) Balen van de geannuleerde vakanties maar fijn dat er nog een aantal lekker weg geweest zijn. Wij zijn in juli een weekje naar Zuid-Frankrijk geweest (camping) en dat was goed te doen, heerlijk gerelaxt. Bij terugkomst gelijk gaan klussen en verhuizen, dat was behoorlijk hectisch en niet zo goed gepland. Als klapper op de vuurpijl Sjors ook weer in de lappenmand... gelukkig sinds afgelopen weer weer lekker aan het opbouwen dus hopelijk blijft hij nu gezond. Iemand vroeg of het beter ging met bontje en de osteopaat, niet echt maar vervolgens heeft hij een aantal weken 'vakantie' gehad dus ik hoop dat het nu beter gaat als we weer hebben opgebouwd.

Voor de geïnteresseerden, ik verkoop een Rambo Micklem Competition (anatomisch gevormd) hoofdstel maat pony, past eventueel ook bij een niet te kleine shetlander of een groot hoofd :P En een Amigo Mio vliegendeken maat 137, een mooie bruin geruite menuitrijdeken maat shet ongeveer en een sier zweetdeken maat 140 (valt een beetje raar, past ook wel op grotere pony's denk ik).

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 12:04

Hectische periode Ayla!
Is het huis nu helemaal af?
Hopelijk blijft Sjors nu gezond. :(:)

Mel heeft nog 2x per dag medicijnen, een kap om en controles bij de dierenarts. Verder gaat het goed met de beestjes.

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 19:00

Sorry ik ben een ramp met reageren (en sorry als ik daar al eens excuses voor heb aangeboden). Maar ik lees wel mee!

Hebben we het over Valkenburg in het zuiden waar ik uit de buurt vandaan kom of Valkenburg Zuid-Holland waar ik nu naast woon? Beiden zijn leuk overigens ;-)

Bink staat dus sinds mei voor de wagen (en dat op zijn 28e) en hij loopt werkelijk fantastisch. Alle vervelende ouderdomskwaaltjes nemen langzaam af. Hij is echt in shape en eind oktober gaan we op wedstrijd! Ik hoorde net dat het een officiële is, en hoewel ik eigenlijk van plan was de Impulsrubriek te starten, ga ik denk ik toch maar gewoon voor de B (heb mijn instructeur al gemeld dat ik winstpunten wil en voor de L ga :)) )

@Ayla, wat vraag je voor de men uitrijdeken?

@ Kiekeboefje, ben best wel jaloers op die campers! Echt een bucketlist ding. Wie weet durf ik je ooit te vragen wat zoiets mag kosten ;-) & is je huis al verkocht inmiddels?

@_Nelleke_ welkom

_Nelleke_

Berichten: 8055
Geregistreerd: 02-11-07

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 06:34

Bedankt voor iedereens welkom :)

Mandyy, wat balen van een voucher. Had je geen recht op volledige teruggave van het geld?

Ayla, wat balen dat Sjors in de lappenmand zit, precies tijdens een verhuizing. Hopelijk gaat het vanaf nu weer de goede kant op.

Jennifer, wat fijn dat het zo goed gaat, en dat op die leeftijd! Super gaaf dat je gaat starten. Maak je wel foto's?

Ik kreeg gister bericht van de fokker dat - hij nog zonder naam - succesvol gecastreerd is en alweer vrolijk in de wei liep. Jeej!

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 10:06

Ja dat recht hebben we. Dan heeft de organisatie 1 jaar de tijd om het geld uit te boeken. Mochten ze failliet gaan in de tussentijd ben je je geld kwijt. Is dus best een risico en dat willen we met zon dure reis niet nemen.

Het ging om Valkenburg in het zuiden van het land.

Fijn dat de castratie goed is gegaan!

_Nelleke_

Berichten: 8055
Geregistreerd: 02-11-07

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 19:54

Een jaar? Jeetje! Dan snap ik wel dat je voor een voucher bent gegaan. Vervelend hoor.. Is het wel een beetje een grote reisorganisatie die wat mogelijkheden biedt? Hopelijk kan je wat leuks vinden.

Ik ben een beetje aan het nadenken hoe ik Luuk/Lancelot(??) ga ophalen. Ik heb een 1,5 paards ifor Williams. Pony is nog nooit op de trailer geweest en staat ook niet regelmatig vast aan een halster oid. Het is ongeveer 2,5u rijden. Ik denk er nu aan om hem een heel klein beetje domosedan te geven (mijn ervaring bij grote paarden is dat ze in hele lage dosering niet wiebelig worden in tegenstelling tot tranquigel) en hem dan los in de trailer te vervoeren. Ik kan de stangen eruit halen, een Ifor heeft die niet nodig voor de stevigheid want die heeft een kooiconstructie. Ik sta open voor suggesties :D

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 20:24

Ik zou niet sederen. Je weet niet wat hij doet of hoe hij er op reageert. Als hij wel een klapper maakt in de trailer of wiebelig/onzeker wordt weet je zeker dat ie er nooit meer op gaat. Gewoon los, zeiltje dicht (!) en in één ruk doorrijden naar huis :)

_Nelleke_

Berichten: 8055
Geregistreerd: 02-11-07

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 21:04

Dat is waar. Maar wel los?


Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 21:18

Als hij niet gewend is om vast te staan zou ik dat zelf niet prettig vinden als hij ineens 2,5 uur vast moet staan op de trailer terwijl hij ook nog zijn evenwicht moet bewaren.

Heb je een camera in je trailer? Dan kun je het een beetje in de gaten houden.

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 22:37

Hoihoi, ik ben weer terug van weggeweest! :wave: afgelopen weken vakantie gehad, weekendje naar de veluwe geweest. Afgestudeerd voor mijn Bachelor Bedrijfseconomie en druk geweest met de paarden. :)

Ik zou inderdaad ook niet sederen, dat doet vaak meer kwaad dan goed, en zeker met de eerste keer. Maar ik denk dat Susanne alle tips al heeft gegeven.

Fijn dat het castreren goed ging Nelleke!

Arme Sjors, ik hoop dat hij snel opknapt :)

Susanne, is er nu inmiddels al meer bekend over de uitslagen van Willem?

Balen van je voucher mandy, hopelijk dat het reizen tegen die tijd ook weer gemakkelijker kan.

Ik ben zondag voor het eerst na 6 maanden weer gestart in Hippolytushoef :D 1e omloop helaas een balletje en tweede omloop foutloos binnen de tijd! Dus weer 3 winstpuntjes erbij *\o/* nog 1 winstpuntje en we mogen ZZ vaardigheid *\o/*

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

_Nelleke_

Berichten: 8055
Geregistreerd: 02-11-07

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 07:56

Dank voor de tips! Nee geen camera in de trailer. Hij heeft wel als veulen geleerd vast te staan maar is verder niet veel in handen geweest dus precies zoals jij zegt heb ik er geen fijn gevoel om de pony dan ineens 2,5u vast te zetten.

Linsey gefeliciteerd met je mooie resultaat!

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 08:54

Linsey gefeliciteerd met het behalen van je bachelor en je winstpunten.
Hoeveel paarden heb je nu? 3?

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 09:06

Ja momenteel heb ik er 3! Met de nieuwe 5 jarige Kachina en Toliene heb ik gewoon echt een onbeschrijfelijke klik. Maar helaas met het 15 jarige paard totaal niet. Na 5 maanden ook helemaal niet mee kunnen vinden, en toen ook besloten dat paard tekoop te zetten. Maargoed daar kwam weer het e.e.a tussen. Dat wil ik uiteraard per pb wel uitleggen.

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 09:22

Gefeliciteerd met de puntjes Linsey :)
Ga je hem nog opnieuw te koop aanbieden?

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 11:17

Linsey1998 schreef:
Ja momenteel heb ik er 3! Met de nieuwe 5 jarige Kachina en Toliene heb ik gewoon echt een onbeschrijfelijke klik. Maar helaas met het 15 jarige paard totaal niet. Na 5 maanden ook helemaal niet mee kunnen vinden, en toen ook besloten dat paard tekoop te zetten. Maargoed daar kwam weer het e.e.a tussen. Dat wil ik uiteraard per pb wel uitleggen.

Jammer dat je geen klik hebt met de 15 jarige maar super dat je een ander paard hebt gevonden waar je dat wel mee hebt!

Gaat de 15 jarige weg of hou je dat paard?

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 15:09

Hij staat al opnieuw te koop, maar zit nu een heel verhaal achter wat ik liever niet open en bloot op bokt zet. De 15 jarige ga ik inderdaad niet houden, de hobby is veel te duur om een paard aan te houden wat gewoon niet goed bij je past. Helaas moet je soms die keuzes maken.

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

_Nelleke_

Berichten: 8055
Geregistreerd: 02-11-07

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 16:31

Ja dat kan echt lastig zijn hè. Je wil graag dat je wel een klik hebt maar soms is het er gewoon niet. Succes en sterkte met de verkoop. :)

Ayla

Berichten: 6119
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 08:57

Mandy: op wat kleine dingen na is alles nu af :) Fijn dat het beter gaat met de beestjes!

Jennifer: leuk dat je gaat starten! Heb je al een startpas?

Nelleke: heb je ‘m inmiddels opgehaald? Ik zou inderdaad ook niet sederen en de pony los laten staan als ‘je ‘ie niet gewend is om vast te staan.

Linsey: gefeliciteerd met de behaalde resultaten en winstpunten! Hoe gaat het met Toliene? Succes met de verkoop van een van je paarden.

Zijn jullie klaar voor het warme weer aankomende drie dagen? :P Ik had al helemaal zin in de herfst en winter dus van mij hoeft het niet zo.

_Nelleke_

Berichten: 8055
Geregistreerd: 02-11-07

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 10:33

Nou echt wat een hitte komt eraan he?

Nee, hij staat nog bij de fokker. Hij is exact een week geleden gecastreerd maar hij had heel veel zwelling. DA is er inmiddels 2x bij geweest en met antibiotica lijkt het nu wel de goede kant op te gaan. Hij mag eerst helemaal herstellen voordat ik hem ophaal. Hij is bij zijn fokker in goede handen. :)

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 11:41

Ik ben vanaf vandaag weer aan het werk dus merk weinig van de warmte dan. :P
Morgenavond wel lekker gourmetten in de tuin. :D

Gelijk heb je! Dan nog maar even bij de fokker.
Gelukkig gaat het al wel de goede kant op.

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 13:27

@Ayla: nee nog geen startpas. Heb even bij vereniging in de buurt nagevraagd of ik daar startkaartlid kan worden. Als dat lastig is dan ga ik toch maar voor individueel lidmaatschap KNHS en dan Imlpulsrubriek.

Ik ben niet klaar voor het warme weer. Moet mijn hele trainingsschema weer omgegooid ;-) Heb overigens van het weekend wat research gedaan naar officiële wedstrijdoutfit (want zo duidelijk is het reglement nou ook weer niet) en een van de (prachtige) foto's op jouw profiel was daarbij erg behulpzaam!

@Nelleke hoop dat hij snel hersteld is. Laatst is bij ons op stal een pony gecastreerd, arme beest had er ook paar weken last van.

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 13:46

Hoi :wave: , ik kruip ook weer eens onder mijn meelees steen vandaan. Al schoot zelfs dat meelezen er bij in de laatste tijd :o .

Lindsey: alles nog goed met Toliene? Top dat ze bijna ZZ is! Zou eigenlijk ook in Hippo starten maar was helemaal vergeten in te schrijven.

Susanne: gaat het weer beter met Willem?

Verder, wat leuk dat er weer mensen een kleintje hebben gekocht en andere wedstrijd plannen hebben :) .

Ik ga eind van de maand met King de shetdurance mee doen. Doen er nog meer uit dit topic mee? Vind het best wel spannend.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 bezoekers