Welke rechtsbijstand verzekering aan te raden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Hollyleaves
Berichten: 1943
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: Groningen

Welke rechtsbijstand verzekering aan te raden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-20 17:37

Zoals de titel al zegt, welke rechtsbijstand verzekering doe ik goed aan?

Ik ben op zoek naar een degelijke rechtsbijstand verzekering welke tegelijkertijd niet de wereld per maand kost. Ik zie veel verschillende verzekeringen en ik was dan ook erg benieuwd welke verzekeringen het gros van bokt heeft of welke in elk geval aan te raden valt?

Alvast bedankt :)


_Nancy

Berichten: 14091
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Welke rechtsbijstand verzekering aan te raden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 17:44

Wij hebben de rechtsbijstand via asr lopen en die maakt dan gebruik van das.
Al eens gebruik van moeten maken (helaas), maar ben meer dan tevreden over hun.

Volgens mij ook niet eens zo duur. Weet niet precies het bedrag per maand, maar het is het ons zeker waard.

♥ Happiness has arrived! ♥
♥ Jasper 17-06-2018 ♥
♥ Mathijs 24-09-2019 ♥


Ibbel

Berichten: 49073
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Welke rechtsbijstand verzekering aan te raden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 17:47

Volgens mij zijn er maar twee opties: DAS of ARAG. Alle andere verzekeraars hebben hun rechtsbijstand daar onder gebracht.

En beide zijn maar beperkt. Zodra het hun geld gaat kosten geven ze niet thuis :D

Niqui

Berichten: 2157
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 17:57

We zaten jarenlang bij de ARAG. Toen we eens iets hadden bleek het niet gedekt te zijn. Er bleken (uiteraard :7 ) allerlei voorwaarden te zijn die ik eerst had moet lezen voordat ik de polis afsloot. Bijvoorbeeld: als je een auto/camper bij een particulier of een niet-Bovag bedrijf koopt, ben je niet verzekerd als je rechtsbijstand nodig hebt.

Gelukkig zat ik ook bij het CNV en daar was een rechtsbijstandsverzekering bij inbegrepen van Achmea. En deze zaak viel daar wél onder de dekking. Uiteraard heb ik toen de verzekering bij de ARAG meteen opgezegd :-).

Zo ben je via het CNV dus redelijk voordelig voor rechtsbijstand verzekerd. Inmiddels loopt het daar nu ook via de ARAG trouwens.

Citaat:
Volgens mij zijn er maar twee opties: DAS of ARAG. Alle andere verzekeraars hebben hun rechtsbijstand daar onder gebracht.
En beide zijn maar beperkt. Zodra het hun geld gaat kosten geven ze niet thuis :D
Dat laatste is ook mijn ervaring! Een zaak wordt al snel als kansloos aangemerkt en dan nemen ze het niet in behandeling.

zonnebloem18

Berichten: 24833
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Welke rechtsbijstand verzekering aan te raden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 18:02

Ik zou eerst kijken of het wel rendabel is om een rechtsbijstandsverzekering te nemen.
https://www.rechtsbijstand.nl/over-medi ... mensnormen

Bij een lager inkomen is de eigen bijdrage vaak zo laag dat het niet uit kan om jarenlang een verzekering hiervoor af te sluiten.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Niqui

Berichten: 2157
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 18:05

Dat is een goed advies, zonnebloem18!

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 18:24

Ibbel schreef:
Volgens mij zijn er maar twee opties: DAS of ARAG. Alle andere verzekeraars hebben hun rechtsbijstand daar onder gebracht.

En beide zijn maar beperkt. Zodra het hun geld gaat kosten geven ze niet thuis :D


Je hebt naast deze twee ook nog stichting achmea rechtsbijstand.


xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Welke rechtsbijstand verzekering aan te raden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 18:50

ARAG in ieder geval niet. Niet als het aankomst op een letselzaak. Ik heb te horen gekregen, nadat ik was overgestapt naar een specifieke jurist, dat het afgelopen jaar weinig tot niets is gedaan. Heel zuur.

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Butterfly, cariena1, daiswees, DemDeempel, dioni, DotBot, flooooo, ista, JodieR, karlos, KimD, kinel, kosseh, laran, Mette, mvdende, Nanu, nick_en_ik, Rose94, Shenavallie, stella92, vilo, Wieke, YandexBot, yvje86 en 121 bezoekers